wloczykij2 Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Witajcie, W zeszłym roku odstawiłem swój komunijny rower, zbliża się 25 dzień mojego imienia, więc swoje już przejechał i do tego nie do końca mi już odpowiada (góral na grubej ramie). Przeprowadzam się do miasta na stałe i teraz chcę coś miejskiego z możliwością wyskoczenia na mały trip poza Im dłużej przeglądam oferty tym bardziej skłaniam się ku budowie wg swojego widzimisię. Jednak nigdy jeszcze nie nie budowałem roweru, ani nawet za bardzo nie przerabiałem swojego. Myślę, że będę musiał udać się do sklepu, gdzie pomogą mi taki wymarzony zbudować, ale za nim to zrobię chcę się trochę Was wyjadaczy podpytać Z góry też przepraszam, jeśli poniżej będą głupoty wynikające z mojej niewiedzy No więc, mniej więcej wyglądać ma w taki sposób, czyli trochę taki minimalistyczny: http://www.giant-bic....3/12359/58382/ chciałbym wrzucić jakiś amorek do takiej ramy. Sama rama raczej alu, bo karbon to chyba zbyt wielki wydatek. Szukając skrzyni biegów natknąłem się na nuvinci n360: http://www.rowerysty...k-nuvinci-n-360 shimano alfine 11: http://www.rowerysty...imano-alfine-11 Skłaniam się ku pierwszej, ze względu na interesujące rozwiązanie oraz to, że jest sporo tańsza o przedniej zębatce nie myślałem dokładnie jaka, ale zastanawiam się czy nie użyć takiej coby cały łańcuch był w zamkniętej komorze (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa) Koła to raczej 26" choć mam 180cm, no może 28". Oświetlenia jeszcze nie wybrałem czy dynamo w piaście czy lampki na baterie ani hamulca przedniego, bo tylny byłby w piaście. Co sądzicie o takim zestawieniu Jeszcze nad budżetem się nie zastanawiałem, bo za wcześnie. Aha no i oczywiście, jako że rower wymarzony idealny to i miałby być jak najlżejszy, tylko z takimi podzespołami to pewnie ciężko będzie pozdro
karolg Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Pierwsza sprawa: musisz się zastanowić do czego chcesz wykorzystywać rower. Bo jeśli codziennie, do dojazdów, i będziesz go przypinać gdzie popadnie, to niestety, nie ma co się pchać w dopieszczony rower, bo ryzyko że zmieni właściciela jest duże.. W przeciwnym przypadku: - skoro do miasta i czasem poza, to nie jest Ci potrzebny amortyzator. Lepiej grubsze opony. - wielobiegowa piasta to fajna sprawa, mi też się marzy Niestety trochę droga w porównaniu do typowego napędu z nienajwyższej półki, i waży swoje.
Gaco Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Trochę popłynąłeś. Do takiej ramy nie wsadzisz 28''. Poza tym to raczej na miasto, bo na trekkinga się nie nadaje. Nie wiem też czy jest sens kupowania aż tak drogiej piasty do typowo miejskiego roweru. Można zaszaleć i spróbować. Co do amora to zgadzam się z przedmówcą, lepiej grubsze opony i miękkie siodło. Tak na podsumowaniu dodam tylko, że rowery miejskie/trekkingowe do lekkich nie należą
wloczykij2 Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Napisano 5 Kwietnia 2013 Z racji tego, że jako marynarz połowę czasu spędzam w rejsie, a drugą połowę dzielę na samochód i inne, rower wykorzystywany będzie sporadycznie zarówno w mieście jak i jakiś mały wypad. Już po Waszych postach dowiedziałem się, że nie potrzebuję amorka, też tak myślałem, ale spytać zawsze lepiej. Z tą wagą to wiadomo, tak tylko napisałem Co do kół 28, to nie ma być konkretnie ta, a tylko w mniej więcej takim kształcie, więc sprawa otwarta chyba.
karolg Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Nie wiem czy takie "stylowe"ramy są pod koła 28", zwykle jednak 26, a czasem i np. 24x3 Btw, gdzie i na czym pływasz?
wloczykij2 Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Napisano 5 Kwietnia 2013 Więc będą 26" bo musi być "stylowo" Łajba na jakiej jestem to saipem 7000, takie coś: http://www.marinetraffic.com/ais/pl/showallphotos.aspx?imo=8501567 a pływam blisko, bo po północnym, a raczej nie pływam, bo w myśl ostatnio zasłyszanej zasady, pływa to gówno i ryby, a marynarz idzie w rejs
panSocjolog Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Hmm... jeździłeś kiedyś na cruiserze? Bo na tym siedzi się i jeździ trochę inaczej niż na mtb czy trekkingu, jest to sprzęt do powolnego toczenia i lansowania się na mieście, jazda na czymś takim jest niezbyt efektywna, także koniecznie chociażby usiądź na takim sprzęcie przed zakupem.
malutki Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 a może mieszczuch w tym stylu? na zwykłe skrzyni biegów ;-) http://www.kross.pl/pl/2013/seto lub na alfine http://www.kross.pl/pl/2013/inzai
wloczykij2 Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Napisano 5 Kwietnia 2013 Jeszcze nie, ale zanim wkońcu kupię, usiądę nie raz Właśnie nie chcę typowego cruisera, a tylko takiego co trochę go przypomina. Po prstu chcę na nim siedzieć wyprostowany, a nie pochylony
panSocjolog Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 @, Obie propozycje bardzo OK, dorzuciłbym jeszcze: Cannondale Bad Boy Scott Sub Giant Seek Celowo nie piszę konkretnych wersji, bo nie wiem jaką kwotą dysponuje autor wątku i czy ogranicza się tylko do nowych sprzętów.
wloczykij2 Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Napisano 5 Kwietnia 2013 Dzięki za przykłady, ale są kompletnie nie takie jakich szukam. Jak zaznaczyłem chciałbym siedzieć w pozycji w miarę wyprostowanej, więc kierownica nie będzie prosta, a taka bardziej "fikuśna" już wtedy coś takiego http://www.rowerystylowe.pl/p-2178/gazelle-fuente-xtra
karolg Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Może coś takiego, znalazłem na stronie electry: http://www.electrabicycle.pl/rowery/podglad/ticino-8d-ciemny-zielony/ Ni to cruiser, ni to mieszczuch, wyprostowana pozycja.. A cienki i wygięty stalowy widelec powinien ładnie tłumić wibracje. //spodobał mi się ten tekst o pływaniu, sprzedam kiedyś moim załogantom
cienkun Napisano 7 Kwietnia 2013 Napisano 7 Kwietnia 2013 A może zerknij sobie na sparty i batavusy? np. http://www.rowerystylowe.pl/p-2090/sparta-styler-29
wloczykij2 Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Napisano 7 Kwietnia 2013 Oglądałem je już, ciekawe wzorce btw. ciekawa przeróbka http://demotywatory.pl/4099676/Z-historii-roweru
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.