Skocz do zawartości

[Hamulce Hydrauliczne] Pomoc w wyborze dla laika


1PalucH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Potrzebuje hamulce hydrauliczne na tylne koło, ewentualnie jak będą w rozsądnej cenie to także do przodu.

Moja waga to 70 kg i raczej moja jazda będzie bardziej rekreacyjna niż wyczynowa. Czy mocowanie ma jakieś znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie ma znaczenie, są 2 typy IS i PM, sle stosuje się specjale adaptery (które jednocześnie dostosowują hamulec do wielkości tarczy). Tarcza jest mocowana w dwoch systemach, standardowym na 6 śrub i Shimanowski Center Lock. Kupujesz w zależności od tego jaką masz piastę.

Ale przed wyborem hamulców porządnie bym się zastanowił czy brać hydrauliczne. Napisałeś, że do jazdy rekreacyjnej- hydrauliczne hamulce tak naprawdę mają sens w cięższych warunkach. Do rekreacji dobre V-ki spokojnie wystarczą. Tarczówki hydrauliczne sądużo droższe w stosunku do V-braków, do tego trzeba zmienić piastę (chyba, że masz przystosowaną)

Jeszcze jedna sprawa- jeśli chcesz poprawić jakość hamowania, to uważam, że lepiej by było kupić (jeśli brałbyś na jedno koło) tarczówkę na przód a nie na tył, bo hamowanie przodem jest bardziej efektywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kolega się pyta jakie te hamulce hydrauliczne, a Wy mu z vłkami wyjeżdżacie ....

Paluch - po pierwsze, jeśli teraz zakładasz jakieś sensowne hamulce, to zacznij od przodu. Z przodu skupia się większa masa w momencie hamowania i dzięki temu skuteczniej wyhamujesz. Przy vłce z przodu nie odczujesz różnicy pomiędzy tylnym V a tarczą. Dlaczego tak piszę ? Przy rekreacyjnej jeździe, a więc po względnie płaskich trasach (bez cięższych zjazdów) nie będziesz miał możlliwości wykorzystać tarczy z tyłu, a i przód nie pozwoli na skuteczne hamowanie. Przy hamowaniu samym tyłem i tak zablokujesz koło i Vłką i tarczą tak samo.

Jakie modele ? Shimano M596 - podstawa, niezbyt droga, możesz M495, ale to niższa półka. M596 (deore) hamują bardzo przyzwoicie za przyzwoite pieniądze. Te drugie to budżetowy model hydraulika - na dobrych klockach dobrze zahamuje, ale cudów nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło Ci chyba o M485?? Miałem te hample , ogolnie dają radę, jako standard wrzucany do tańszych rowerów, ale zdecydowanie lepiej dołożyć do Deore M596. Znacznie lepsze wykonanie i działanie. Nie miałem ale jeździłem. Teraz mam SLX M675, i o ile nie masz wielkich łap jak bochny chleba to zdecydowanie polecam - mała klamka, bezproblemowa jazda nawet na mrozie -12, klocki już te same co nowe XT/XTR - metaliki z radiatorami, siła jest duża , modulacja też bardzo dobra, praca klamki jest dosyć specyficzna - charakterystyczne "kliknięcie".

Podobnie jak kolega wyżej, moim zdaniem lepiej na początek kupić jeden dobry hampel, niż dwa byle jakie, a puki co z tyłu zostać przy V-br jeśli budżet jest napięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie mocowanie na tarcze polecacie wybrać? jak już sie bierze 596 czy 675 to tarcze i piasty też brać od shimano z centerlock czy tak naprawdę to nie ma wielkiej różnicy w dostępności tarcz i coś się zawsze dopasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...