Xanagaz Napisano 27 Kwietnia 2006 Napisano 27 Kwietnia 2006 Co Wy na to, aby zapoczątkować taki cykl "tutoriali" jak zrobić coś w rowerze? Odkręcić suport, zmienić korbę, zamontować hamulce itp. Szczegółowy opis, potrzebne narzędzi i film lub odpowiednie zdjęcia ilustrujące daną czynność. Myślę, że bardzo by się to przydało. Na pewno usystematyzuje to wiedzę początkującym użytkownikom. Poruszając dany problem - "jak to założyć" - można by podlinkować odpowiednie tematy oscylujące w granicach tego problemu. Np. chcemy wymienić łańcuch to piszemy jak to zrobić i dajemy linki do tematów o konserwacji łańcucha, smarach i spinkach na przykład. I jak?
thomash Napisano 27 Kwietnia 2006 Napisano 27 Kwietnia 2006 http://forumrowerowe.jgc.pl/naped-ZANIM-za...nd33-t3668.html
Mr0wa_1991 Napisano 31 Sierpnia 2006 Napisano 31 Sierpnia 2006 No to ja zadam pytanko na dobry poczatek. Moze mi pomozecie A wiec tak: mam rowerek na bardzo slabym osprzecie (18 biegow, marne hamulce itd) jedyne co mi sie w nim podoba to rama. A wiec nazbieralem kase na osprzet i postanowilem kupic korbe, piasty, hamulce (v-ki), manetki, kasete, lancuch przerzutki (tyl + przod) ale za zamontowanie tego wszystkiego serwis chce az 80 zl! Nie chce tyle placic i mam zamiar poskladac to wszystko sam. Tylko nie wiem jak sie do tego zabrac... :/ prosze o pomoc
rurokura Napisano 31 Sierpnia 2006 Napisano 31 Sierpnia 2006 no hej stary! skrecenie całego roweru ,jak nie masz o tym pojecia ..moze sprawić nieco problemów . . ale do odważnych świat należy ,sam własnie koncze teraz składanie mojej szosówki od podstaw .. nikt mnie nic nie uczył ,raczej nikt nic nie pokazywał ; 1.dobrze mieć jakiśinny (stary) rower na wzór 2.zeby składać rower potrzebujesz narzędzia (klucze imbusowe) ,kluczyki płaskie 8/10 ,15/16 ,dodatkowo rozkuwacz do łańcucha ,ściągacz do korb, klucz do suportu itd. imbusy sa tanie , płaskie klucze powinien mieć tata, rozkuwacz i inne specjalistyczne postaraj sie pozyczyc .. ew.idż do sklepu z rowerem i pozycz jakiśkonkretny klucz "na miejscu" 3.z doświadczenia wiem ze prawie wszystko mozna zrobić .. tak od zaraz ,jeyne co polecam .. to oddaj do zaplecenia i wycentrowania swoje koła , i od razu zastanów sie czy nie kupićnowych obręczy ,bo koła przeplata sie i zaplata z reguły na nowych szprychach ,wiec jesli nie masz jakiś dobrych obreczy .. to dozbieraj i kup 4.baaardzo pomocna moze być ksiązka "Zinn" .. widziałem tam dokładne schematy wszystkich elementów .. na ksiązke i narzędzia i zaplecenie kół wydasz tez 80 zł ,albo i wiecej ..ale zato bedziesz miał praktyke ,doświadczenie i wiedze ,a to jest znacznie wiecej warte powodzenia
Pacmen_89 Napisano 31 Sierpnia 2006 Napisano 31 Sierpnia 2006 Książke polecam bo dużo się nauczysz dowiesz, oraz co i jak zrobić. Ja sam składając obecny rower sam nie wiedziałęm wszystkiego ale miałęm kumpli którzy pomogli, pokazali co i jak. Po mimo tego i tak sobie kupiłem książke aby się dalej uczyć i poznawać budowe, sposoby naprawy itd. Przez ostatnie dni wymieniając troche napędu i tylne koło postanowiłem sam rozebrać rower do samej ramy i zrobiłęm to a teraz go składam i prawie skończe i jedynie może będę potrzebować pomocy do regulacj itd. więc myślę że przy pomocy książki lub jakieś osoby w temacie na pewno zrobicie to co chcecie i będziesz się mógł cieszyć jazdą na rowerze oraz wiedzieć że sam go złożyłeś
Mody Napisano 31 Sierpnia 2006 Napisano 31 Sierpnia 2006 No to ja zadam pytanko na dobry poczatek. Moze mi pomozecie A wiec tak: mam rowerek na bardzo slabym osprzecie (18 biegow, marne hamulce itd) jedyne co mi sie w nim podoba to rama. A wiec nazbieralem kase na osprzet i postanowilem kupic korbe, piasty, hamulce (v-ki), manetki, kasete, lancuch przerzutki (tyl + przod) ale za zamontowanie tego wszystkiego serwis chce az 80 zl! Nie chce tyle placic i mam zamiar poskladac to wszystko sam. Tylko nie wiem jak sie do tego zabrac... :/ prosze o pomoc Ja Ci moge pomoc za free. Narzedzia mam i to oczym mowisz nie bedzie problemu. W koncu juz sie troche znamy wiec chyba nie ma przeszkod ,zebym Ci pomogl jesli chcesz oczywiscie
Mr0wa_1991 Napisano 1 Września 2006 Napisano 1 Września 2006 Heh... Nie wiedzialem ze bedzie az taki odzyw na tego posta Dzieki za rade Rurokura. Na pewno przemysle. A co do pomocy oferoweanej przez Modego... Na pewno nie odmowie :>
Horb Napisano 2 Września 2006 Napisano 2 Września 2006 Chyba najlepsza stronka o poradach rowerowych to strona Zbooya czyli : http://www.cyfronet.krakow.pl/rowery/
Mr0wa_1991 Napisano 2 Września 2006 Napisano 2 Września 2006 Dokupilem juz kilka czesci. Piasty (moze tego pozaluje... Ale kupilem deore . Jakby co to mam rok gwarancji ) juz mam zaplecione, kasete nalozona. Do nalozenia czekaja manetki gripshift i lancuch. Jaki narzedzia potrzebuje ? Prosze o pomoc
Mody Napisano 2 Września 2006 Napisano 2 Września 2006 Potrzebujesz klucz do kasety/wolnobiegu ,klucz 22 ,zeby krecic kluczem do kasety inbusy ,rozkuwacz do lancucha ,zeby go zalozyc to wszystko posiadam oprocz klucza do kasety ,ale to moge pozycyc od kolegi
kowal119 Napisano 4 Września 2006 Napisano 4 Września 2006 Proponuje stworzyć dział oddzielny. Tam by wszystko było w oddzielnych tematach np [centrowanie] Metoda by kowal119
jurasek Napisano 5 Września 2006 Napisano 5 Września 2006 Proponuje stworzyć dział oddzielny. Tam by wszystko było w oddzielnych tematach np [centrowanie] Metoda by kowal119 na dole strony jest wyszukiwarka w google i w forum wpisz centrowanie zaznacz szukaj w forum i znajdziesz temat juz utworzony np http://forumrowerowe.jgc.pl/centrowanie-Cz...bi--t15633.html
Biedronca v4 Napisano 6 Września 2006 Napisano 6 Września 2006 A ile u was w miastach waszych kosztuje w serwisie: regulacja przerzutek hamulcow sprawdzenie i konserwacja amora oliwienie lancuch lub tp. pompowanie kol centrowanie itd inne? lub to wszystko razem ??
Biera Napisano 6 Września 2006 Napisano 6 Września 2006 42 zł - rozmontowują pół roweru, wszystko smarują sprawdzają, ewentualnie wymieniają - profesjonal - Jarocin
ramir Napisano 11 Września 2006 Napisano 11 Września 2006 Witam - przeszukuję netowe zasoby właśnie poszukując odnośnych informacji. Nie to, żebym zazdrościł kolegom serwisantom, ale po prostu trudno znaleźć rzetelnych fachowców. A jeśli są - to pewnie mają problemy żeby powiązać koniec z końcem i przyjmują więcej klientów niż się da. O ile idzie o założenie przerzutki, przesmarowanie sterów - oks - szkoda czasu - Panowie zrobią to - o ile znajdą wolny czas. Jak w ASO motoryzacyjnych - szmery-bajery z przyjęciem i odległe terminy. A tu pogoda akurat i nogi aż świerzbią, żeby sopbie poprzebierać. No - skoro już uzbroimy się w cierpliwość (albo zaniesiemy bike do serwisu zimą) to spox. Ale co - kiedy do serwisu trzeba oddać amora?! Skąd pewność co tam zostało w środku zrobione, a co mówiąc kolokiwalnie - spieprzone. Ile kasy rzeczywiście kosztuje serwis i co w jego ramach jest??? Olej - te parę mililitrów - i uszczelki - no z logo poroducenta Dlatego warto byłoby się zapoznać z tym co w środku - ryzyko jest, ale frajda - murowana. Radzę zostawić sobie sprzęt kilkuletni w momencie zakupu nowego. Trzeba coś poświęcić jakko poligon doświadczalny. Warto też pościągać manuale - mam kilka - mogę podesłać - kiedyś firmy były mniej zazdrosne o "tajne/poufne" informacje i rysunki (a nawet zdjęcia) punkt po punkcie pokazujące co i jak. Troszczekę trzeba wydac na narzędzie - i tu jeden minus - każda firma wprowadza swoje nietypowe nakrętki - więc czasmi w Castoramie albo w Leroy-Merlin trudno znaleźć. Pozdrawiam i życzę udanych eksperymentów. Ramir
Xanagaz Napisano 18 Września 2006 Autor Napisano 18 Września 2006 Jest ktoś chętny z Łodzi kto mnie nauczy regulacji przerzutek?
kowal119 Napisano 21 Września 2006 Napisano 21 Września 2006 To co robią serwisy z biker'ami to szok. Za najprostsze rzeczy biorą kasę. Trzebaa z tym skończyć
wookie Napisano 21 Września 2006 Napisano 21 Września 2006 I co zabrac ludziom prace ?? To ze wy tutaj siedzacy wolicie zaoszczedzic i samemu robic serwis nie oznaczana ze inni nie beda korzystac i placic , ceny za granica czasem sa o wieeeeel wyzsze za podstawowe rzeczy , niektorzy wolal oddac rower nawet na wymiane detki bo ich stac na to i nie widze problemu zeby placili. Poza tym koles w serwisie na reke nie dostaje calej kasy jaka placicie wezcie to pod uwage , dobrej klasy narzedzia kosztuja naprawde duzo , zwykly sciagacz czy klucz do suportu po kilka stowek nawet. skoro tak drogo biora to moze samemu zalozyc serwis ? ;]..
jurasek Napisano 21 Września 2006 Napisano 21 Września 2006 To co robią serwisy z biker'ami to szok. Za najprostsze rzeczy biorą kasę. Trzebaa z tym skończyć i dlatego pojechałem dziś do serwisu usmiech na buziach chłoptasiów zrozumiałem jako ich radośc na oskubanie kolejnej ofiary poprosiłem o komplet pancerzy i linke do przerzutki po chwili juz mnie tam nie było przyjemnie miec łapy w smarach
krawiec91 Napisano 21 Września 2006 Napisano 21 Września 2006 Opowiem wam pogodną historyjkę na dobranoc: Miałem stare koło, z którego chciałem zdjąć wolnobieg, jednak nie mająć do niego klucza nie chciałem go kupować dla jednego wolnobiegu.Poszedłem więc do takiego osiedlowego serwisu, do którego chodziłem jeszcze jako dzieciak 8letni na makrocashu. Przychodzę uśmiechnięty i mówię - "Dzieńdobry, czy można prosić o zdjęcie wolnobiegu" - "Oczywiście, nie ma problemu" - powiedział serwisant i podszedł do stołu warsztatowego. Na wszelki wypadek postanowiłem spytać czy nie będzie to nić kosztować - "A czy to będzie kosztować" - miałem przyszykowane 2zł jakby się okazało, że serwisant się ceni - "Tak, 5zł" - ?? Ile ?? - "5zł" - To ja w takim razie podziękuję i kupię klucz za 6zł - myślałem że faceta coś ruszy, ale nic zero reakcji - Albo pójdę do konkurencji, tam to robią za darmo. - "Proszę bardzo" Po prostu facet mnie rozwalił. Widać że bardzo mu na klientach zależy:/ Jutro jadę do innego serwisu, gdzie zrobią mi to z uśmiechem i za darmo, szkoda tylko, że serwis 50m od domu mi nie pomógl, bo miałem nadzieję, że nie będę musiał jechać do centrum miasta bo taką drobnostkę.
Biedronca v4 Napisano 21 Września 2006 Napisano 21 Września 2006 No a jak pytam w serwisach ile co i jak to.... 50-70zl za sprawdzenie,czyszczenie i smarowanie A jak cos do wymiany to doliczaja cene zwykle wysoka za dana czesc Nie sadze zeby bylo to takie czasochlonne.. Mysle ze powinni okreslic sie ile czasu zajmuje im przeglad. Zalozmy ze 2h,to powinni 4zlx2h co daje nam 8zl i to zeby nie bylo xjeszcze 2 co nam daje lacznie 16zl albo te 8 pomnozmy x3 zeby nie bylo i tym samym mamy ludzka cene 24zl za samo sprawdzenie i oczyszczenie lancucha i nasmarowanie go :] Co do serwisu za granica to za granica moga sobie duzo wiecej placic bo tez wiecej zarabiaja Eh..nie rozwodze sie bo ogolnie mam zly humor
wookie Napisano 22 Września 2006 Napisano 22 Września 2006 No a jak pytam w serwisach ile co i jak to.... 50-70zl za sprawdzenie,czyszczenie i smarowanie A jak cos do wymiany to doliczaja cene zwykle wysoka za dana czesc Nie sadze zeby bylo to takie czasochlonne.. Mysle ze powinni okreslic sie ile czasu zajmuje im przeglad. Zalozmy ze 2h,to powinni 4zlx2h co daje nam 8zl i to zeby nie bylo xjeszcze 2 co nam daje lacznie 16zl albo te 8 pomnozmy x3 zeby nie bylo i tym samym mamy ludzka cene 24zl za samo sprawdzenie i oczyszczenie lancucha i nasmarowanie go :] Co do serwisu za granica to za granica moga sobie duzo wiecej placic bo tez wiecej zarabiaja Eh..nie rozwodze sie bo ogolnie mam zly humor I co prace mechanika przy serwisie 2h wyceniasz na 4 zl ??? a gdzie podatek itp ty bys pracowal za 4 zl za godzine ? poza tym jak pisalem sklep zabiera czesc , idzie na narzedzia itp to musi sie zwrocic fakt czasem przeginaja ale co z tego ? idziemy gdzie indziej i tyle dziekujemy albo mowimy ze na glowe upadli w koncu mamy do tego prawo , no a czasem motywacja jest zeby samemu cos zrobic zwlaszcza ze nie jest to trudne w wiekszosci wypadkow i sami pozniej to przynajecie ;]
Biedronca v4 Napisano 22 Września 2006 Napisano 22 Września 2006 Nie no zartuje,ja wszystko rozumiem,ale za zwykly przeglad i smarowanie mogli by brac o polowe mniej Wiem jak ciezko jest prowadzic wlasna dzialalnosc gospodarcza etc. Najgorzej jest jak sie ma prcownikow,a malo klientow,bo oprocz podatkkow i pensji trzeba jeszcze oplacic skladki,czynsz,ewentualne media i produkty(smary,czesci),najpierw trzeba wylozyc z wlasnej kieszeni, a potem czekac az sie zwroci:] Klopot w tym,ze konkurencja jest taka,ze trudno jest miec duza pule klientow,dlatego trzeba byc troskliwym dla tych co przychodza i starac sie zawalczyc o to by byli oni stalymi klientami A z innej bajki chcialabym wiedziec jak wytepic tych"serwisantow-naciagaczy"co potrafia wymienic dobra czesc pod pretekstem zuzycia na lepiej wygladajaca,ale jakosciowa daremna... lub tp.albo ogolnie wymieniaja na chama dobre czesci na inne byle tylko dorobic :> A trzeci watek,zna ktos dobrych serwisantow ze slaska:>? A czwarty to pytanie: myslicie czy mozna sie umowic z serwisantem tak,by on diagnozowal i dokonywal przegladu technicznego i konserwacji przy mnie? cmoki:*
jurasek Napisano 22 Września 2006 Napisano 22 Września 2006 A czwarty to pytanie: myslicie czy mozna sie umowic z serwisantem tak,by on diagnozowal i dokonywal przegladu technicznego i konserwacji przy mnie? cmoki:* można ja miałem taki układ miałem bo teraz po czesci do nich tylko jeżdże jako seksista stwierdze że dziewczynie powinno byc łatwiej usmiechem i wdziekiem osobistem mozecie zauroczyc mechaniora i wszystkie tajemne sztuczki pokaże tylko nie mozna sie wymądrzać powodzonka
duszek00 Napisano 25 Września 2006 Napisano 25 Września 2006 Dzisiaj ide so sklepu - serwisu i mówie do faceta: Ja:Poproszę spinkę do łańcucha On:Ile rzędowy?? Ja:8 On:Chwilowo nie mam na stanie...a co pan chciał zrobić?? Ja:Chciałem "zamontowac" do łańcucha spinkę aby móc bez problemu go rozpinac, czyscic i smarowac On:A to prosze nic nie robic i przyjechac z rowerem do mnie gdyż jak Pan rozkuje łąńcuch i załozy spinke to łancuch będzie "skakał" i popsuje Pan sobie tylko rower Ja:Ok, później przyjade... Postanowiłem iść do innego sklepu i zakupiłem "spinke"...w domku pięknie rozkułem łańcuch, wyczyscilem go i nasmarowałem Pieknie go "złożyłem" przy pomocy "spinki" i wszystko smiga jak trzeba... Takich ludzi nazwać servisantami to po prostu żal...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.