guciu69 Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Witam, chcę kupić nowe opony 28" do mojego holenderskiego roweru Gazelle Davos /aktualnie mam założone 37-622/. Nie jest to typowy stary klasy ani też nowoczesny holender. Będę jeździł po mieście, w lecie i po asfalcie, czyli wsumie wszędzie. Ważę około 100kg i będzię woził dziecko na tylnym kresełku. Co polecacie? Pozdrawiam
dziobolek Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Na przykład Continental Touring Plus - aktualnie w atrakcyjnej cenie w CRC.
guciu69 Napisano 4 Kwietnia 2013 Autor Napisano 4 Kwietnia 2013 w sklepie internetowym zaproponowano mi Schwalbe Marathon Plus 28 x 1 3/8 (37-622). Napisano mi, że do mojego roweru mogę max założyć najgrubsze opny 40. A ja gdzieś tam przeczytałem, że przy mojej wadze i gdy chcę wozić dziecko opona musi być jak najszersza. Czy to jest prawda?
dziobolek Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Schwalbe zrobiło się ostatnio dość popularne na internetowych forach rowerowych, w związku z tym w sklepach tego pełno i polecają, bo ludzie o to pytają. Drugi powód popularności Schwalbe, to dość mocny marketing ukierunkowany na odporność na przebicia. Firma ta ma w swojej ofercie wiele opon z bardzo różnymi patentami o różnej skali odporności. Te oponki Continental, które zaproponowałem powyżej również mają patent antyprzebiciowy. Co do rozmiarów, to nie zawsze prawda, co mówią lub proponują w serwisie. Ludzie (sakwiarze) sporo "extra" kilogramów wożą na "cienkich" oponach i jest OK. Ja sam ważę prawie 90kg w tej chwili, w sakwach tylnych często jest nawet do 50kg, a do tej pory jeździłem na oponach Michelin Cyclocross Jet 700x30C, więc... To raz... a dwa - to, jaki rozmiar możesz założyć do roweru, zależy głównie od tego, ile miejsca masz teraz na widelcach - pomiędzy widelcami i oponą. Ja myślę jednakże, że bez problemów powinna się tam zmieścić nawet 700x45. Fakt jest taki, że przy szerszej oponie, będziesz miał może deczko większy komfort jazdy, na pewno większy komfort psychiczny, ale też większe opory toczenia. Kolejna ciekawostka z rozmiarami jest taka, że dla przykładu powyżej proponowane opony Continental które kupiłem dla mojej ukochanej w rozmiarze 700x37 fizycznie są węższe od moich Michelin Cyclocross Jet 700x30C - Michelin Cyclocross Jet 700x30 - 36mm szerokości na zwykłej obręczy crossowej i 35mm na szosowej. - Continental Touring Plus 700x37 - 34,5mm na zwykłej obręczy crossowej i 33,5mm na szosowej. Więc, nie tak do końca można się rozmiarówką sugerować
guciu69 Napisano 4 Kwietnia 2013 Autor Napisano 4 Kwietnia 2013 Mi chodzi głównie o komfort, będę jeździł raczej rekreacyjnie z dzieckiem aczkolwiek nie mam zamiaru męczyć się i siłować w czasie jazdy bo jest jakiś opór. W widełkach z przodu i z tyłu raczej miejsce jest ale mam wątpliwość czy zmieści się wysoka opona / im szersza tym wyższa opona, chyba?/ w górnej części w błotniku bo mam bardzo mało miejsca.
dziobolek Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Wierz mi, że różnicy w komforcie fizycznym wielkiej nie będzie (o ile wogóle będzie odczuwalny) pomiędzy obecnym 700x37 a 700x40. Mooooże przy 700x45 będzie deczko lepiej... Przy Twojej wadze plus waga dziecka, bardziej zwróć uwagę na inny parametr w oponach, mianowicie maksymalne ciśnienie dopuszczone przez producenta. Albowiem do Twoich zastosowań, będzie potrzeba nabicia opony (tylnej szczególnie) dość konkretnie, aby przy waszym obciążeniu nie robił się "plaskacz"
guciu69 Napisano 4 Kwietnia 2013 Autor Napisano 4 Kwietnia 2013 To wreszcie mi ktoś dobrze to wytłumaczył. A szerokość opony nie będzie miał wpływu na jakoś jazdy na tych różnych podłożach? Czyli do ilu bar szukać takiej opony? Dorze kupuje się w tym CRC? Jak długo czeka się na przesyłkę? Jak to oblicza walutę?
dziobolek Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 A szerokość opony nie będzie miał wpływu na jakoś jazdy na tych różnych podłożach? To zależy jakie podłoża masz na myśli, ale generalnie im bardziej miękkie i sypkie, tym lepiej się sprawuje szersza opona, pomijam już fakt, że spore znaczenie ma także bieżnik. Jak również stosuje się wtedy deczko mniejsze ciśnienie w oponach. Ale generalnie na twardej nawierzchni to nie ma większego znaczenia, i nieważne czy to będzie asfalt, chodnik czy ubita polna droga lub leśna ścieżka. Czyli do ilu bar szukać takiej opony? Im więcej, tym lepiej... Zrób eksperyment - w obecnym rowerze nabij oponę tak, aby "na oko" pod obciążeniem Twoim plus dziecko uginała się tylko nieznacznie, następnie sprawdź jakie jest ciśnienie i... masz odpowiedź na pytanie Dorze kupuje się w tym CRC? Jak długo czeka się na przesyłkę? Jak to oblicza walutę? Bardzo dobrze się kupuje, towar dociera z reguły ekspresowo. Ja płacę używając PayPal, więc mi przelicza po aktualnym kursie z Funtów na Euro. Druga sprawa, to jako że mieszkam w Irlandii więc mam przesyłkę free, natomiast do Polski trzeba doliczyć koszty wysyłki. W CRC ma sens kupować, ale tylko w okresie kiedy ceny "jadą" mocno w dół, bo w normalnych cenach to w CRC kompletnie nie opłaca się kupować. Często korzystam z Rose Versand bike shop MTB mountain bike road bike trekking bike triathlon bike mail order company, e-bikes gdzie zakupy często są bardziej opłacalne w normalnych cenach, niż w CRC z "promocją" czy obniżką, pomimo tego , że w Rose muszę dołożyć €8 kosztów P&P które w CRC są dla mnie gratis. Jak również zdarza się, że w Rose znajduję coś, czego w CRC nie mają.
guciu69 Napisano 4 Kwietnia 2013 Autor Napisano 4 Kwietnia 2013 Jak już pisałem będę jeździł rekreacyjnie z dzieckiem po mieście, asfalcie /dziurawym bo to PL/ oraz w lesie. Raczej zostanę chyba przy 37-622. Muszę wybrać opony.
dziobolek Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Jak już pisałem będę jeździł rekreacyjnie z dzieckiem po mieście, asfalcie /dziurawym bo to PL/ oraz w lesie... No to specjalnie nie masz się co przejmować - obecna szerokość IMHO jest OK. Gdybyś się decydował na powyższe Continental, to myślę, że możesz zaryzykować rozmiar 700x42, powinien być bardziej zbliżony fizycznie do Twojego obecnego 700x37 (37-622). Moja kobiełka wcześniej miała opony 700x35 i o dziwo były szersze deczko od Continental Touring Plus 700x37. Ciekawą opcją są też opony Continental Country Plus bardziej "nastawione" na polne drogi i leśne ścieżki
guciu69 Napisano 4 Kwietnia 2013 Autor Napisano 4 Kwietnia 2013 Boję się że znowu szersze będą wyższe i mi się nie zmieszczą na tylej osi i będą obierać o błotnik. Właśnie oglądałem te na drogi leśne też ciekawe.
dziobolek Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Powinno być OKi, bo tak jak pisałem wcześniej, rozmiarówka opon Continental wydaje się być zaniżona deczko. Możesz zmierzyć dokładnie szerokość obecnej opony w milimetrach???
guciu69 Napisano 4 Kwietnia 2013 Autor Napisano 4 Kwietnia 2013 obecnie mam 35mm i to mnie zdziwiło bo na oponie jest 37-622. Firma opony jakaś holenderska.
dziobolek Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 No właśnie - czyli podobnie jak Continental, które w rozmiarze 700x37 fizycznie mają niecałe 35mm. Poprzednie opony mojej kobiełki w rozmiarze 700x35 miały szerokość ok.36mm. Wszelkie pomiary wykonane za pomocą suwmiarki.
guciu69 Napisano 4 Kwietnia 2013 Autor Napisano 4 Kwietnia 2013 Również mierzyłem suwmiarką. Przy zwiększaniu szerokości wysokość opony dużo się zwiększa?
dziobolek Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 No to pomiar dosyć dokładny Mówiłem wcześniej, że rozmiarówka sobie, a rozmiar fizyczny sobie... Przy zwiększaniu szerokości wysokość opony dużo się zwiększa? To jest średnica, więc... teoretycznie tyle samo co szerokość, chociaż... może być, że połowę z tego???
guciu69 Napisano 4 Kwietnia 2013 Autor Napisano 4 Kwietnia 2013 Rozumiem. Tylko mi chodzi o to czy gdy jednej firmy i jednego modelu opony przy zwiększaniu jej szerokości np. 37-622 na 40-622, czy 42-622 to ich wysokość od felgi znacznie się zwiększa?
dziobolek Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Teoretycznie powinno się zwiekszać, ale jak to praktycznie wygląda, to sam widzisz po szerokości. Teoretycznie ten rozmiar (37, 40, 44 itd.) to powinna być średnica.
guciu69 Napisano 4 Kwietnia 2013 Autor Napisano 4 Kwietnia 2013 Aha teraz dopiero zajarzyłem o którą średnicę chodzi. Chyba już powinienem iść spać bo zmęczenie doskwiera. Czyli teoretycznie zwiększy się nie za dużo.
dziobolek Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Ano... Znalazłem coś, co może wyjaśniać zamieszanie w rozmiarówce... ...zwróć uwagę na "zamieszanie" pomiędzy wartościami ISO, Metric i American. Reszta tutaj - http://www.ctc.org.uk/cyclists-library/components/wheels-tyres/tyre-sizes
bob71 Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Ja poleciłbym jeszcze opony Vittoria Adventure, bardzo dobre do uniwersalnej jazdy, posiadają wkładkę antyprzebiciową, która jak na razie daje u mnie radę, dostępne są w rozmiarach 37-622 i 40-622. ceny w okolicach 60 zł sztuka.
guciu69 Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Napisano 5 Kwietnia 2013 Hmm, też je oglądałem a który model konkretnie polecasz, bo jest ich kilka? A co powiecie na to Schwalbe Marathon Dureme Performance 37-622
dziobolek Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Dla mnie jednym z najważniejszych czynników jest cena - promocja w szczególności. No bo jeśli towar, który normalnie kosztuje prawie €40 mogę mieć za połowę ceny, to raczej nie ma nad czym myśleć. Z jakiegoś powodu ta opona tyle kosztuje... A obniżki są przeważnie wtedy, kiedy jaskółki ćwierkają, że nowy model nadchodzi
guciu69 Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Napisano 5 Kwietnia 2013 Często cena jest na pierwszym miejscu, ale czasami czekając na promocję na dany produkt możemy go nie przez to nie kupić.
dziobolek Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Dlatego ja nie czekam - korzystam z tego co jest. A w przypadku takiego sklepu jak CRC, to ich sezony promocyjne już mi na stałe w pamięć zaczynają zapadać
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.