spons92 Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Przeczytałem cały temat http://www.forumrowerowe.org/topic/65047-zalewanie-mleko-do-opon/page__st__100 I nurtuje mnie jedna rzecz. Czy dętka, która zostaje pomiędzy oponą a felgą nie sprawia, że opona nie opiera się do końca tak jak powinna? Chodzi mi tu o ryzyko zsunięcia się opony. Co prawda nikt nie napisał o takiej sytuacji, ale jestem ciekaw jak to z tym jest. Dzięki, pozdrawiam
Krzysiek22 Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 No niby tak, ale dętka jest chyba jednak zbyt cieka aby opona jej nie "zakleszczyła"
broklyn20 Napisano 7 Kwietnia 2013 Napisano 7 Kwietnia 2013 Mi zdarzyło się kilka razy zwiewanie powietrza najczęściej w gwałtownym zakręcie, jednak tylko chwilowe psyknięcie, całkowite roszczelnienie zdarzyło mi się raz przy dość mocnej wywrotce i dlatego rezygnuję z ghetto. Dodam że ciśnienie w granicach 2,0-2,5
kamfan Napisano 7 Kwietnia 2013 Napisano 7 Kwietnia 2013 mi się zdarzyło, że opona się zsunęła z ghetto, więc przeszedłem na tubeless i po sprawie ale dużo zależy od samego rodzaju obręczy i dętki - im cieńsza tym lepsza, choć każda rozciągnięta 24-calowa będzie w miarę cienka; no i lepiej stosować opony tubeless, ponieważ mają inny "rant" od zwykłych i zdecydowanie lepiej się trzymają obręczy jeździcie coś jeszcze jako BikerTrzebinia?
spons92 Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Napisano 7 Kwietnia 2013 A witam. Zakładałem, że jak założę ten system, to kupie opony tubeless ready, w których jest właśnie inny rant. Co do Biker Trzebinia, to praktycznie 2009 rok był całkiem spoko (wtedy co z nami jeździłeś). W 2010 już się powoli ekipa wykruszyła ale jeszcze nawet na zawodach byliśmy. W 2011 nie jeździliśmy w ogóle praktycznie, a w zeszły roku tylko raz byliśmy na Leskowcu. Będę próbował ich zmotywować w tym roku, bo w poprzednich dwóch sezonach nie mogłem jeździć ze względu na stan zdrowia.
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 8 Kwietnia 2013 Kłaniam, Używam ghetto tubeless'ów 4-ty sezon już. Obrecze zwykłe WTB, jeden papuć TLR - Bonti 29-4, drugi Ardent 29x2.4, zwijanka EXO. Cisnienie zawsze w granicach 18-22PSI, niby jestem dość lekki - 65kg ale nadrabiam ciężkim rowerem - 15kg i mało wysublimowaną techniką jazdy. Najmniejszych problemów, żadnych beknięć, spadających z obręczy rantów... Nie uprawiam MTB szosowego tylko wyprawy w tereny ciężkie, kamieniste i górzyste. Jedyne czego jeszcze nie udało mi sie zrobić to ponownie użyć opaski z detki BMX-owej - a pono to możliwe. Aktualnie używam detek BMX 20" i uszczelniacza Joe No Flats. Szacunek... I.
spons92 Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Napisano 8 Kwietnia 2013 No to ładnie naciągnąłeś dętki na te obręcze. Dzięki za opinie. Pożyjemy zobaczymy, ale coś mnie ciągnie do bezdętkowych. Pozdrawiam
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 8 Kwietnia 2013 Kłaniam, Ghetto ma tę zaletę że tanim kosztem, pomijając uszczelniacz, z praktycznie każdej opony i obręczy, da się zrobić bezdętkę. Jak sie nie spodoba, zawsze całość można rozmontować i wrócić do dętek... No ale jak dla mnie to juz krok do tyłu jest. Osobiście do zestawów dętkowych nie zamiaruję już wrócić no chyba ze w przypadkach mocno awaryjnych. W Polszcze mam rower-rezydenta, a że bywam tam nieczęsto zostałem przy dętkach. I ile razy sadzam nań swój zadek to czuję psychicznie mniej komfortowo... Szacunek... I.
wojtas7 Napisano 9 Kwietnia 2013 Napisano 9 Kwietnia 2013 ja też polecam ghetto już drugi rok jeżdżę maratony w górach, wczoraj po raz kolejny zrobiłem na nowy sezon po centrowaniu. minus taki że obręcze dostają dość mocno ciosy, taka obręcz XR400 DT Swissa wystarczy u mnie na 2 sezony bo dobija obręcz przy mojej wadze 80kg, rower 11kg i cisnienie 2 bary. mi tez sie nie udalo wykorzystac drugi raz tej samej opaski, uwazam ze to niemozliwe. 20" detke na 29" kola to niezly wyczyn, na 26" jest dosc trudno naciągnąć. na 29" kola slyszalem zeby detki dawac 24". wazylem opaske z 20" detki dociętą i waży ok 70g.
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 9 Kwietnia 2013 Absolutnie żaden wyczyn. Wchodzi bez problemacji... W końcu to guma jest a nie plastik Co do tego ponownego używania opaski detkowej z ghetto to ktoś opisywał to tu na FR.No i jeśli z sukcesem uczynił, to w sumie powinno być możliwe powtórzenie sztuki... Szacunek... I.
vszywiec Napisano 20 Kwietnia 2013 Napisano 20 Kwietnia 2013 Czy taki mini kompresorek samochodowy zasilany z gniazda zapalniczki da radę. Raczej wątpię, ale może komuś się udało. Czym Wy pompujecie opony? Wysłano z GT-I9001 z użyciem Tapatalk
Mod Team IvanMTB Napisano 21 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 21 Kwietnia 2013 Kłaniam, Nie mam kompresora, wszystkie swoje ghetto napełniałem pompką stacjonarną. Dzis takze sprawdziłem, mozna użyć stara opaskę z dętki. Na zeszłotygodniowym baunsie rozwaliłem jeden z nypli - nigdy wiecej aluminiowych nypli, najgorszy szajs we wszechświecie - i w konsekwencji musiałem rozkleić ghetto celem wymiany nypla i szprychy. Operacja trwała może z 15 minut, a napełnianie chyba najkrócej w mojej bezdętkowej karierze. Jedna uwaga, jakoże nie zmieniałem opony tylko musiałem dostać sie do nypli nie rozklejałem całego systemu tylko na odcinku jakiś 15-20cm co pozwoliło spokojnie zdjąć oponę wraz z ciągle częściowo przyklejoną do niej opaską. Śmię twierdzić że całkowita wymiana opony i ponowne użycie starej opaski jest jak najbardziej możliwe Szacunek... I.
vszywiec Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 Ile trzeba dać za pompkę stacjonarna. Która podola systemowi ghetto? Dodam ze mam obręcz alexrims zx 24, opona to smart sam 2.25 drut dętka 20". Mleczko planuje kupić domowej roboty z forum. Czy taki zestaw podpasi pod ghetto? Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk
Mod Team IvanMTB Napisano 21 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 21 Kwietnia 2013 Kłaniam, Ja osobiście uzywałem pomki Blackburn Air Tower 2 czyli jak widać ekwiwalent jakiś 130ziko... Moim zdaniem przy zacięciu i szczęściu każda przyzwoita pompka stacjonarna poradzi. Inna sprawa że niektóre zestawy opona/obręcz poprostu nie biegają w systemie ghetto... Był tu taki temat o kompatybilności obręczy/opon w systemie ghetto ale nie cieszył się wielką popularnością i ilością wpisów i został zamknięty http://www.forumrowerowe.org/topic/111382-ghetto-tubeless-jakie-polaczenia-obreczopona-dzialaja-a-jakie-nie/ Szacunek... I.
vszywiec Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 Temat który podrzuciłes już przestudiowałem wcześniej. Pozostaje mi więc nabyć przyzwoita pompkę stacjonarną, i liczyc na fart ze moje obręcze będą biegać z oponami w ghetto. Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk
Rafał87 Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 witam, mam pytanie odnośnie zaworków w detkach do systemu ghetto, czy podczas pompowania wykręcacie zaworki z maszynki? czy maszynki samochodowe są lepsze od presty czy to bez roznicy? zawsze używałem dętek z prestą ale wydaje mi się że przez samochodową większa przepustowość powietrza jest. i drugie pytanko to płyn, myślę nad caffelatex lub geax pit stop ktory polecacie?
Mod Team IvanMTB Napisano 21 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 21 Kwietnia 2013 Kłaniam, Zawsze używałem zaworów Presta, nigdy nie wykręcałem wnętrza zaworu, ale takie cuś jest praktyczne szczególnie podczas napełniania całego systemu uszczelniaczem. Nie trzeba wtedy kombinować z ponownym osadzeniem rantu opony w feldze. Zawory auto mogą być ale tylko wtedy gdy są gwintowane do końca: W przeciwnym wypadku nie dadzą odpowiedniego uszczelnienia w okolicy dziury zaworowej w feldze. Używałem Caffee Latex, był wporz, teraz uzywam Joe No Flat's. Też jestem zadowolony. Szacunek... I.
wojtas7 Napisano 22 Kwietnia 2013 Napisano 22 Kwietnia 2013 pompka stacjonarna nie gwarantuje sukcesu napompowania ghetto.
Mod Team IvanMTB Napisano 22 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 22 Kwietnia 2013 Ghetto samo w sobie nie gwarantuje sukcesu Ale w większości przypadków biega bez przysłowiowej doopy. Szacunek... I.
Rafał87 Napisano 22 Kwietnia 2013 Napisano 22 Kwietnia 2013 pompka stacjonarna nie gwarantuje sukcesu napompowania ghetto. prosił bym o zachęcanie mnie do tego systemu a nie zniechęcanie zawsze używałem dętek ale ostatnio złapałem kolca w papierowego nobby nicka i powiedziałem stop dętką i papierowym oponą, przymierzam sie do ghetto z oponami saguaro, pompować będę pompką nożną taką do auta, ewentualnie kompresor na stacji. a powiedzcie jeszcze ile mniej wiecej wytrzymuje ten płyn w oponie? co ile trzeba go zmienić?
wojtas7 Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 prosił bym o zachęcanie mnie do tego systemu a nie zniechęcanie zawsze używałem dętek ale ostatnio złapałem kolca w papierowego nobby nicka i powiedziałem stop dętką i papierowym oponą, przymierzam sie do ghetto z oponami saguaro, pompować będę pompką nożną taką do auta, ewentualnie kompresor na stacji. a powiedzcie jeszcze ile mniej wiecej wytrzymuje ten płyn w oponie? co ile trzeba go zmienić? popraw ortografy. mam Cie zachecac zebys potem klął że wydałeś 100zł na pompke która nie pompuje ghetto? żeby napompować trzeba strzała z powietrza pod dużym ciśnieniem, znajomym robię ghetto i czasem 7 barów z kompresora nie wystarcza od razu. kompresor na stacji to też nie jest chyba najlepsze rozwiązanie bo nie daje strzała a po prostu pompuje. płyn wg różnych producentów wytrzymuje różną długość czasu, GeaxPitStopTNT po sezonie wysechł całkowicie w postaci włochów na całej oponie, kolega z forum wynalazł jakiś środek który ma dłużej trzymać płynność...
leo2 Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 Chciałbym żeby tak było To niestety nieprawda, realnie od 1 do 3 miesięcy, zależy od temperatury i szczelności zestawu.
wojtas7 Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 Chciałbym żeby tak było To niestety nieprawda, realnie od 1 do 3 miesięcy, zależy od temperatury i szczelności zestawu. zgadzam się że realnie trzeba liczyć 1-3 miesiące. Z tym że ghetto jest na tyle dobre, że nawet bez mleka będzie trzymać solidnie cisnienie. Tyle że w przypadku dziury już nie uszczelni.
Mod Team IvanMTB Napisano 23 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 23 Kwietnia 2013 Kłaniam, Nie wiem co ten "kolega" tworzył ale ja mam za sobą zrobione 6 różnych ghetto w przeciagu ponad 3 lat i nigdy nie używałem kompresora. Za każdym razem wystarczała pompka stacjonarna. Jeśli trzyma sie przepisu, namydla oponę i przyłoży się jak należy do układania opony na feldze to nie potrzeba kompresora. Opcjonlanie można sobie po taniości zbudować dopalacz pompowania z PET'a po napoju gazowanym. Koszt niemal zerowy a strzał ze 120-130PSI pomoże niecierpliwskim. I na koniec po raz któryś juz powtórzę: czasami poprostu nie zadziała. Niektóre opony i felgi poprostu ze soba nie śmigają i kropa... Zasada prosta: im ciężej wsadzić oponę na felgę, im ciaśniejsze jej spasowanie, tym wyższe prawdopodobieństwo ghetto uwieńczonego sukcesem. A co do trwałości płynów. Joe No Flats wytrzymuje w klimacie JuKejskim - wilgotno i nie powalajaco ciepło - spokojnie 12 miesięcy. Pominę milczeniem propozycje zakładania ghetto - lub jakiejkolwiek bezdętki - bez choćby odrobiny uszczelniacza w środku. Jest to poprostu proszenie się o powrót z buta do domu... Szacunek... I.
vszywiec Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 Pompki stacjonarnej na razie nie mam, dziś zbuduje dopalacz z butelki dwulitrowej zobaczymy co się stanie. Jednak obawiam się ze mój zestaw obręczy oraz opon nie nada się do ghetto. Oponke zakładam palcami. Dziś ją wywine na lewo stronę i zobaczymy. Czy mydliny mają za zadanie ułatwić osadzenie opony na obręczy, czy pomogą niejako uszczelnić?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.