Skocz do zawartości

Komunikacja rowerowa - Wrocław

Kubawro

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemanko,

piszę pracę mgr. o systemie komunikacji rowerowej we Wrocławiu. Mam takie pytanie do wszystkich miłośników rowerów we Wrocławiu. Może macie jakieś ciekawe propozycje rozwiązań, usprawnienia już istniejącego systemu albo chcilibyście by coś nowego powstało? Chętnie zawarłbym w pracy przemyślenia i sugestie ludzi, którzy czynnie korzystają z sieci rowerowej, bo może uda się jakąś część z tych pomysłów zrealizować, co będzie z pożytkiem dla nas wszystkich, gdyż sam zaliczam się do rowerowej społczeności Wrocławia.

Pozdrawiam

P.S. Mam nadzieję na ciekawe pomysły i fajną dyskusje ;)

Napisano

Ojeju... Ja jeżdżę po Wrocławiu od 1,5 roku codziennie na uczelnię tą samą trasą.

1. Uświadomiłbym pieszych po co są ścieżki.

2. Poprosiłbym SM o interwencje na "ścieżkowych przechadzaczy". Na początek upomnienia, potem mandaty 25-500zł.

3. Z wielu wydzielonych pasów rowerowych nie ma znaków poziomych na jezdni. Czasami rozumiem przez to, że mam się rozpłynąć w powietrzu. Bo gdzie mam zjechać? Przykład: Ładna/Skłodowskiej przy pl. Grunwaldzkim.

4. Nie jestem święty, nie jeden raz zachowałem się niebezpiecznie na drodze. Po zmroku mam kamizelkę odblaskową i światła... Ale co poniektórzy kierowcy, przyprawiają mnie wręcz o wymioty. Kiedyś jakiś palant otworzył mi drzwi samochodu w rower, miałem niesamowite szczęście, że nic nie jechało z naprzeciwka i zdążyłem się uchylić. Czyli: szersze uświadamianie kierowców, że prawo większego to działa w Rosji i Azerbejdżanie a nie w ponoć cywilizowanym kraju Polska.

5. Ścieżki rowerowe: Czy ktokolwiek jest w stanie mi wytłumaczyć do czego służą te 4-metrowe ścieżki na Nowowiejskiej i w paru innych miejscach we Wrocławiu? Rozumiem niedokończone inwestycje, nie rozumiem że od tak dawna.