DIYaudioPawelS Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 witam jezdze rowerem codziennie caly rok (dojazd do pracy) w swieta w grudniu mialem przypadek ze zostawilem rower w ogrzewanym garazu i po tych paru dniach tylny hamulec zaczal piszczec, gorzej hamowac itp itd znajomy kolarz powiedzial ze klocki zaolejone bo mam nieszczelny zacisk... poczekalem az otworza sklep w ktorym go kupilem i oddalem na serwis. powiedzieli mi ze jedynie klocki sie skonczyly (dziwne, calkiem sporo ich zostalo) i wymienili na nowe. nie bylo do konca jak wczesniej ale hamowalo i bylo OK teraz w swieta sprawa sie powtorzyla. po roztopach bez konserwacji wstawilem rower do cieplego pomieszczenia na 3 dni. biore rower do pracy i... dokladnie to samo! szczerze zwatpilem ze to wina konczacych sie klockow bo przeciez tuz przed swietami dobrze hamowalo! tak wiec pytanie do doswiadczonych - co moze wplywac na trwalosc hamulcow? rdza? sol? lancuch zardzewial przez te 3 dni, lozyska pedalow tez szumia... czyzby klocki tez korodowaly? klocki fabryczne tektro draco w dexterze 29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 3 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Możesz przecież wyciągnąć klocki z zacisków i zobaczyć ile jest okładziny. jak będzie dużo to klocki zasyfione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yamaha1 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 odtłuścić tarcze a klocki lekko przetrzeć papierem Sciernym drobnym wyczyścić zacisk , powinno pomóc:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek22 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Przemyj klocki acetonem i przyjrzyj sie zaciskowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 tak wiec pytanie do doswiadczonych - co moze wplywac na trwalosc hamulcow? rdza? sol? lancuch zardzewial przez te 3 dni, lozyska pedalow tez szumia... czyzby klocki tez korodowaly? Rdza sól to bardzo wpływa na minus. Łożyska szumią, bo pewnie dostała się tam woda z solą i piaskiem. To wszystko wygląda jakbys jeździł po bardzo mokrym, a potem nie zostawił roweru w należytym miejscu. Może i masz tam ciepło, ale być może wilgotno. Co to za miejsce? Poza tym nie stawiaj nigdy roweru po jeździe w mokrym pod skosem. Najlepiej jak najbliżej pionu. Mój zawsze stoi lekko oparty prawą stroną i łożyska zardzewiały pewnego razu. Po lewej nigdy. I mam takie pytanie. Czy miałeś okazję dotrzeć nowe klocki? Siłą hamowania od razu nie będzie tak mocna jak starych, bo trzeba je dotrzeć. Poza tym może dali Ci jakieś gorsze niż miałeś. I jak mokro to rower musisz zakonserwować prawie zaraz po jeździe. Inaczej rdza i nie ma rady. Ja zazwyczaj zostawiam w domu na dzień, albo chociaż parę godzin. Zawsze się trochę osuszy i nie jest tak źle. No i przynajmniej smarowania łańcucha i innych części. Nie musisz koniecznie czyścić, bo wiadomo, że nie ma na to zawsze czasu, ale smarować trzeba. W zimę dodatkowo więcej smaru kładę. Tak, żeby wypływał, bo wiem, że po 5 minutach jazdy i tak go już nie będzie. Woda go ściągnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 klocki zimą na pewno dostają DUŻO mocniej po dupie. Pamiętaj że sól wżera się w nie i przez to słabiej hamują i mogą się rozpadać okładziny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Raczej musiałbyś mieć źle ustawione klocki (czytaj non stop ocierające o tarczę) żeby zużyć je w tak krótkim okresie. Druga opcja to, że masz naprawdę daleko do tej pracy i dużo hamujesz po drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Zawsze można kupić porządne zamienniki klocków ponieważ te które masz mogą być słabej jakości. Możesz wyczyszczenie cały układ hamulcowy, powinno pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIYaudioPawelS Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Możesz przecież wyciągnąć klocki z zacisków i zobaczyć ile jest okładziny. jak będzie dużo to klocki zasyfione. nie musze wyciagac - widac ze jest ich duzozdemontowane klocki tez maja jeszcze 2-3mm okladziny mierzac od blaszki odtłuścić tarcze a klocki lekko przetrzeć papierem Sciernym drobnym wyczyścić zacisk , powinno pomóc:P zrobie przeglad w weekend. i tak od dawna musze rozebrac zacisk bo jeden tloczek jest zablokowany. jak wspomnialem o tym w serwisie to mi mlody lepek powiedzial ze tak juz musi byc bo olej jest doprowadzany tylko z jednej strony. ale wydaje mi sie ze on sie kompletnie nie rusza! :/ To wszystko wygląda jakbys jeździł po bardzo mokrym, a potem nie zostawił roweru w należytym miejscu. Może i masz tam ciepło, ale być może wilgotno. Co to za miejsce? za pierwszym razem byl to garaz w brata firmie. duzy murowany garaz z centralnym ogrzewaniem. na codzien rower trzymam w kuchni. i niestety faktycznie jezdzac po sniegu czy roztopach nie konserwuje roweru - nie da sie jezdzac codziennie :/ I mam takie pytanie. Czy miałeś okazję dotrzeć nowe klocki? Siłą hamowania od razu nie będzie tak mocna jak starych, bo trzeba je dotrzeć. Poza tym może dali Ci jakieś gorsze niż miałeś. tak, dotarlem klocki. specjalnie hamowalem jadac z gorki itp itd zeby je dotrzecnie wiem co tam siedzi fabrycznie ale zamontowali mi ACCENT za 40zl Druga opcja to, że masz naprawdę daleko do tej pracy i dużo hamujesz po drodze. 4,2km w jedna strone. raczej bardzo duzo nie da sie hamowac. watpie zeby NAGLE sie skonczyly. bo przeciez przed swietami hamowaly dobrze! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shootee Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Nie wiem, może dziwnie myślę... Ale wilgoć może też mieć wpływ skoro rower zaraz z zimna wrzucasz to osadza się rosa na nim i to też może mieć wpływ w późniejszym czasie. Ale mogę się bardzo mylić, więc jak coś to wyprowadźcie mnie z błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIYaudioPawelS Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 akurat w deszczu te hamulce najlepiej dzialaja, nawet w obecnym stanie. wiec wilgoci bym tu nie obwinial. predzej ta sol i korozje o 18 jest przelozona koszalinska masa krytyczna... postaram sie przed zrobic te hamulce (przetarcie i odtluszczenie - aceton juz kupilem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Po mojemu jeżeli specjalnie hamowałeś i zużywałeś klocki i tarcze to mogłeś je zeszkliwić. Tylko nie wiem czy ten efekt może wystąpić w zmianie tylko klocków. Nie jestem pewien czy to się nie tyczy wymiany tarcz. Nie wiem, może dziwnie myślę... Ale wilgoć może też mieć wpływ skoro rower zaraz z zimna wrzucasz to osadza się rosa na nim i to też może mieć wpływ w późniejszym czasie. Ale mogę się bardzo mylić, więc jak coś to wyprowadźcie mnie z błędu. Mylisz się! Poza tym lepiej wstawić do ciepłego i woda wyparuje niż zostawić mokre w zimnym miejscu. Poza tym woda nie zaszkodzi klockom i tarczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIYaudioPawelS Napisano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Po mojemu jeżeli specjalnie hamowałeś i zużywałeś klocki i tarcze to mogłeś je zeszkliwić.ale zwroc uwage na to ze klocki przykladowo w wlk piatek dzialaly sprawnie, 3 dni stal nieruszany i we wtorek w chwili ruszenia roweru juz piszczaly!wiec to nie moze byc wina zeszklenia oczywiscie czasu brak na grzebanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Może gdzieś poci się zacisk i tłuści klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIYaudioPawelS Napisano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 to mi wlasnie za pierwszym razem mowil doswiadczony kolarz... ale tak na logike - jak ma zatluscic klocki skoro by cieklo po zewnetrznej czesci? ale w wolnej chwili rozbiore i sprawdze. problem tylko z czasem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 To problemem jest piszczenie, czy gorsza siła hamowania, bo ja już się pogubiłem? Na piszczenie pomóc powinien smar miedziowy. Niestety niektóre tarcze z klockami piszczą i wyeliminować się tego jakoś za bardzo nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIYaudioPawelS Napisano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 wszystko razem. hamulce strasznie piszcza, wibruja i duuuzo gorzej hamuja w praktyce nadaja sie jedynie do zwalniania przy jezdzie z gorki i ledwo do stanie przy slupie na swiatlach gdyby nie przedni ktory powoli zaczyna gorzej dzialac, to bym wogole bez hamulcow jezdzil :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Zrób zdjęcie wyraźne z każdej perspektywy tych hamulców. Ciekawa sprawa... Musisz najpierw zrobić to co było napisane. Odtłuścić tarczę i przetrzeć lekko klocki papierem ściernym, dać smaru miedziowego i zobaczyć. Powinno wszystko się poprawić. Od razu sprawdzisz czy gdzieś Ci cieknie. Jeszcze mam taki pomysł. Czy dzielisz z kimś garaż, albo coś? Może ktoś tam wchodzi i Ci kapie smarem nad rowerem, albo masz nad rowerem jakaś półkę ze smarami i któryś cieknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIYaudioPawelS Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Jeszcze mam taki pomysł. Czy dzielisz z kimś garaż, albo coś? Może ktoś tam wchodzi i Ci kapie smarem nad rowerem, albo masz nad rowerem jakaś półkę ze smarami i któryś cieknie.tez o tym myslalem za pierwszym razem, jak rower stal u brata w pracy w garazu. wtedy ktos mogl zalac to olejem (nie wiem gdzie i jak brat mi rower postawil)ale na codzien rower stoi w kuchni i tutaj raczej nie ma szans na zalanie olejami... no chyba ze spozywczym ale to tez malo prawdopodobne cos mnie tknelo i zabralem sie za hamulce w niedziele... tarcza niby ok, ale cos za nisko trze... po zacisku juz cos widac... a tu niezbity dowod ze jednak cieknie! teraz sie zastanawiam czy isc do sklepu opieprzyc serwisanta czy olac ich i robic samemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Przydał by się umyć rower przy okazji a ze zdjęć ewidentnie widać (nawet nie trzeba było rozkręcać) że zacisk jest brudny od oleju. Prawdopodobnie wycieka Ci olej z uszczelki przy tłoczku (2 zdjęcie od góry prawy tłoczek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIYaudioPawelS Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 tak, rower do mycia. ale czekam az snieg stopnieje bo chce go calego rozebrac i przesmarowac wszystkie lozyska. od nowosci (11 miesiecy) smarowany byl tylko lancuch przetarte klocki zamontowalem na probe - CISZA! jako ze jutro potrzebuje rower to nie bede dzisiaj ryzykowal z rozbieraniem zacisku (nie wiem czy nie bedzie komplikacji z hydraulika) i zostawie tak jak jest. dla pewnosci zrobie to samo z przednimi klockami zestaw do odpowietrzania + 100ml oleju mam wiec w weekend zrobie to pozadnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Niektóre tak mają że w niskich temperaturach uszczelki przepuszczaja olej może dlatego teraz jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIYaudioPawelS Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 raczej poszedl bym w druga strone. na mrozie jak uzywalem codziennie to nic sie nie dzialo na mrozie olej gestnieje i moze dlatego nie przepuszczal przez uszczelke postal dluzej w cieplym i powoli sie saczyl po tloczku... to jedyne logiczne uzasadnienie jakie widze. przy okazji upewnilem sie - jeden tloczek jest zablokowany! 3x mowilem gowniarzowi ze tloczek jest zablokowany i zeby to naprawili... mojej dziewczynie tez fuszerke odwalili na serwisie - tez mowila ze ma przebita detke bo powietrze schodzi. napompowali i powiedzieli ze jest OK. oczywiscie dziurke musialem sam zaklejac... tak wiec ponawiam pytanie - isc z tym na gwarancje do serwisu czy olac gwarancje i robic samemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Masz do dupy serwis! Możesz iść się kłócić, ale jak tak traktują sprawę i klienta to nie licz na nic pozytywnego poza tym, że się pokłócisz i dowiesz, że to Twoja wina, a oni zrobili dobrze. raczej poszedl bym w druga strone. na mrozie jak uzywalem codziennie to nic sie nie dzialo na mrozie olej gestnieje i moze dlatego nie przepuszczal przez uszczelke postal dluzej w cieplym i powoli sie saczyl po tloczku... to jedyne logiczne uzasadnienie jakie widze. To pojechałeś! Według Twojego myślenia to hamulce do roweru można używać tylko w zimę? Niektóre tak mają że w niskich temperaturach uszczelki przepuszczaja olej może dlatego teraz jest ok jasinski21444 ma racje! Po prostu guma się kurczy i mogła przepuszczać, W dodatku nie jest taka elastyczna jak w wyższych temperaturach. jednak i tak trzeba się wszystkiemu dobrze przyjrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Jak uszczelka już przepuszcza to raczej nie zależnie od temperatury na mrozie olej gestnieje i moze dlatego nie przepuszczal przez uszczelke Trochę wyobraźni! Sądzisz że pod wpływem ciśnienia jakie panuje w zacisku uszczelka nie będzie przepuszczać bo olej zgęstniał? Niektóre tak mają że w niskich temperaturach uszczelki przepuszczaja olej może dlatego teraz jest ok Ciekawe! Dobrze że moje nie przepuszczają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.