dante123 Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Problem polega na tym, że co 3 miesiące wymieniam dętki (dwie) bo powietrze ucieka po 1 nocce, tzn. jadę, wracam parkuje rower w garażu a na drugi dziań musze znowu pompować co jest bardzo nużące (pompka ręczna) kupuje dętki w pobliskim sklepie ok 25 zl jedna i moje pytanie dlaczego tak się dzieję? Czy to sprawa różnicy temperatur, garaz-zewnątrz, czy coś innego dodam, że w garażu stoi rower makrokesz z fabrycznymi dętkami i trzymają całą zimę ! a mój po 1 dniu kapeć. Zastanawiam się czy to może sprawa wentyli ponieważ często pompuje do prawie maksa dopuszczalnego ciśnienia może to jakoś uszkadzać wentyl?
MokryxD Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Może po prostu masz coś w oponie/obręczy co kaleczy dętkę i powstaje mikrodziura. Sam nie mogłem takiej zlokalizować, a codziennie powietrze schodziło.
artex232 Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Może nie chcąco wsadzając pompkę wykręciłeś ten pręcik wewnątrz wentyla i schodzi Ci powietrze, albo jest jakaś mała dziurka w detce i to od tego.
Plastyk Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 A dętki są dziurawe? Sprawdzałeś w wodzie? Jeśli tak: obręcze / kolce w oponach/ wentyl (kup inne dętki w innym sklepie) Jeśli nie: czarna magia, nie ruszaj i spal garaż.
dante123 Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Napisano 1 Kwietnia 2013 No właśnie co do kaleczenia dętki przez obręcz to sprawdzałem to (pompowałem dętkę - pod wode i czekam na bąble, wyglądało, że wszystko dobrze) co do wkręcania tego czegoś to nie wiem, używam takiej taniej pompki i może to jej wina, ale tylko pompowałem, żeby moc dojechać do stacji Orlen i tam już pompowałem na maksa. Nie mam pojęcia o co chodzi, czy to wina dętki (3 razy zmianiałem i za każdym razem to samo). Boje się kupić droższych dętek bo jak się znowu okażę że ucieka powietrze...
artex232 Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 A masz taśmę na kole ? Zabezpieczającą przed nyplami lub ostrymi krawędziami ?
Plastyk Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Żadne droższe tylko inne - może partia z której brałeś miała felerny wentyl (schrader'a zakładam).
Mod Team safian Napisano 1 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 1 Kwietnia 2013 Masz dętki z wentylem presta? Jesteś pewny, że używasz ich prawidłowo (mam na myśli odkręcanie/zakręcanie zaworka)?
dante123 Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Napisano 1 Kwietnia 2013 taśma jest ok - sprawdzone, bez przetarć wentyl taki samochodowy nie ten tradycyjny wiec raczej nie powinno uciekać felerna partia ? ok, ale zmieniałem dętki co 3 miesiące 3 razy wiec 9 miesięcy minęło i za każdym razem to samo
beardman Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 A przy sprawdzaniu pod wodą pompowałeś konkretnie czy tylko trochę bo z mikrodziurami to niestety jest tak, że wyłażą dopiero powyżej pewnego ciśnienia?
dante123 Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Napisano 1 Kwietnia 2013 dodam jeszcze, że na początku miałem dętki najtańsze 12 zl później 2 razy brałem te po 25 i bez zmiany A przy sprawdzaniu pod wodą pompowałeś konkretnie czy tylko trochę bo z mikrodziurami to niestety jest tak, że wyłażą dopiero powyżej pewnego ciśnienia? pompowałem dość solidnie i nie było żadnych dziurek, nawet z wentyla nic nie uciekało Myślałem nad tym, że jeśli pompuje je na maksa ile tylko można bo jade tylko po asfalcie, to właśnie przez to ucieka mi powietrze, zbyt duże ciśnienie w oponie, próbuje sie wyrównać z zewnętrznym i wentyl puszcza powietrze, moja diagnoza, ale ekspertem nie jestem, znowu nie pompuję więcej niż wymagane.
Jaca911 Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Ją kiedyś kupiłem continental - takiego badziewia nigdy więcej nie miałem. Oryginalne kendy czy wynalazki z lidia trzymają normalnie. A continental puszczaly po około 24h. Wymieniłem maszynki (oczywiście shreder/auto) sprawdziłem w wodzie i nic. Pociolem na latki i osłonę ramy. Czary.
szybkilopez Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Pytanie czy to dzieje się w dwóch kołach? Jeśli używasz takich samych dętek z przodu i z tyłu, i ucieka tylko z jednego koła ciągle tego samego... to nie wina dętek, a koła. Dokładniej obręczy i opony.
beskid Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Cudów nie ma tylko coś kaleczy dętki. Musisz zlokalizować dokładnie to miejsce. I nie pompuj samej dętki tylko sprawdzaj w np. wannie razem z założoną oponą. Jeśli przez noc zeszło powietrze to nie ma siły aby nie pojawiły się bąbelki.
kamfan Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 hmm... powiedziałbym, że coś przeciera dętki i powietrze uchodzi (na takich przetarciach nieraz bardzo ciężko zauważyć bąbelki pod wodą), jednak dziwi mnie, że problem występuje w obu kołach, więc ta przyczyna jest raczej mało prawdopodobna... zastanów się kiedy pierwszy raz pojawiły się te problemy (np. czy w momencie kiedy zacząłeś używać dętek z tego sklepu czy wcześniej), co bezpośrednio przed tym momentem zmieniłeś/robiłeś przy rowerze (np. wymiana taśmy)? jeżeli to nie pomoże zlokalizować problemu to idź do innego sklepu i kup nowe dętki, bo może faktycznie sklep sprzedaje Ci jakieś wadliwe (albo zmień je na te dętki z makrokesza i zobacz czy problem się powtarza) te teorie odnośnie uszkodzonego wentyla (a tym bardziej samochodowego) czy "wyrównywanie" lub za duże ciśnienie, na pewno nie są przyczyną tego, że masz na następny dzień po jeździe flaka
Minor Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Też bym poroponował zobaczyć dętki z innego źródła.
beneck1 Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Może też być wentyl. Zobaczy czy te wentyle są do oporu skręcone. Najlepiej będzie jak kupi dętkę w innym sklepie, i napompuje od razu na stacji benzynowej. Jak po jednym dniu jazdy zejdzie to coś kaleczy.
MokryxD Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Ja przy podobnym problemie pompowałem dętkę w wodzie i nic. Dziurka dopiero się ujawniła, kiedy dętka była napompowana do rozmiarów opony od traktora.
bzyko Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 1 Pośliń wentyl - będzie widać czy uchodzi czy nie. 2 Rozbierz koło. - sprawdź taśmę - powinna dość mocno opinać obręcz, jeżeli gdziekolwiek na obwodzie spod taśmy wyglądają otwory lub taśma jest za wąska lub gdzieś się podwija, wymień. To dużo nie kosztuje 3 Weź oponę (zakładam, że opona w dobrym stanie). Wywiń na lewą stronę i dokładnie przy dobrym świetle obejrzyj. Centymetr po centymetrze. 4 Wyjętą dętkę napompuj dobrze tak jak pisali inni i do wody. Mikro dziury mogą nie wyjść jak lekko napompujesz. Nic mi więcej do głowy nie przychodzi. Cudów nie ma, ja obstawiam, że w oponie siedzi jakaś drobina. Z ciekawostek. Dawniej spotykałem się też z opinią, że guma z której wykonana jest dętka jest "rzadka" i bezpośrednio przez nią przenika powietrze. Pomagało mleko, które wstrzykiwało się przez otwór na wentyl. Po zaaplikowaniu koniecznie trzeba było się przejechać, by rozprowadzić mleko równomiernie na obwodzie. Co niektórzy młodzi pewnie się będą śmiać, ale sposób był skuteczny, sam tak robiłem.
Mod Team Puklus Napisano 2 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 2 Kwietnia 2013 Mi też z kiepskich gumek schodziło powietrze bez dziury ale 1 noc to już poważna sprawa. Dziać sie tak może jeżeli kupimy dętkę na koło np 1.5" a mamy np kapcia 2.5". Wtedy dętka nadmiernie sie rozciąga i powietrze spitala przez "pory" w gumie i to nie jest czarna magia Co innego jak mamy teoretycznie wszystko ok a powietrze ucieka. jeżeli pod wodą także nic sie nie dzieje, obstawiałbym wentyl. Samochodowy wymienić to nie jest problem a sprawdzić go łatwo, nalezy poślinić wentyl tak alby powstała mała błonka ze śliny. Jeżeli i to by nie pomogło, kupił bym detki nie wiem, maxxisa, schwalbe czy conti a nie jakieś chińskie cuda, czy nawet naszą dębice. Jeżeli o to nie pomoże to moze faktycznie masz duchy czy cos?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.