Martin0576 Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Witam. Forum przeglądałem. Był podobny temat ale został zamknięty więc piszę nowy. Zakupiłem ramę Epica i chciałbym prosić o doradztwo w sprawie zakupu osprzętu. , , Zaproponowano mi osprzęt Shimano który podam poniżej oraz inne dodatki. Korba XT FC-M780 Hollowtech II Crankset Kaseta XT CS-M771-10 speed Łańcuch XT CN-HG94 10speed Hamulce XT BR-M785 komplet z radiatorami Piasta XT HB-M785 Przód (Disc - center lock) Piasta XT FH-M785 Tył (Disc - center lock) Tarcze XT SM-RT79 180 Komplet Przerzutka Tylna XTR RD-M985-SGS Shadow Plus Przerzutka Przednia XT FD-M781D (najważniejsza to chyba ta przerzutka - czy będzie pasować do tej ramy? Jeśli nie to jaka? Mocowanie na zdjęciu) Pedały SPD XT PD-M785 lub PD-M780 Manetki XT SL-M780 komplet (ze wskaźnikiem) Amortyzator Fox 32 Float 100 FIT RL Kashima Obręcz Mavic XM 319 Disc (jakie do tego szprychy?) Opony Schwalbe ROCKET RON 26X2.10 PERF/DC Mostek Truvativ Team Kierownica Specialized ALLOY XC FLAT 31.8X600mm lub Race Face Evolve 600 mm Siedzenie Specialized BG Uchwyty na kierownice Specialized BG Contour Locking Grip Jeśli chodzi o amortyzator to mam dwie opcje. Specialized Brain z karbonową rurą sterową ze 100mm skoku - 1600 zł , Fox Kashima 100mm skoku z manetką blokady - 1850 zł , Radźcie. Może coś zmienić albo sprzęt innego producenta wziąć pod uwagę.
lesieque Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Po pierwsze jaki masz budżet, gdzie i jak jeździsz. Czego dokładnie szukasz... Nie wiem, sprzęt jak najlżejszy, trwały wytrzymały ale pancerny... To jest wazne bo inaczej cięzko coś doradzić. Jesteś przekonany do shimano czy SRAM tez wchodzi w grę?
Rulez Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Przerzutka FD M781 D nie będzie pasowała , do tej ramy pasuje przerzutka E-type. Czyli przerzutka - FD-M780-E
Martin0576 Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Napisano 1 Kwietnia 2013 Budżet nie gra roli. Po prostu chcę by osprzęt dobrze się sprawdzał na wymagającej, górskiej trasie:) Głównie będzie to jazda all Mountain ale też i po szlakach Jurajskich czy asfalt. Wcześniej jeździłem na Giant Ricon z osprzętem Shimano ale najniższej półki, amor tylko z przodu - Rock Shock Tora. W górach na takim osprzęcie ciężko było choć amor nawet dawał radę. Jeżdżę kilka lata ale dopiero teraz (2012) zaraziłem się All Mountain wcześniej delikatne szlaki po jurze. W tym roku planuję do Szwajcarii jechać więc rowerek musi podołać. Przyzwyczaiłem się do Shimano. Sram nie znam. Znajomy polecał Shimano. Dzięki za info z przerzutką Rulez
blackiwan Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Osprzęt ok poza kołami. Ja bym koła składał coś na Piasty DT240s lub 350s Szprychy CN 424 Aero Obręcze FRM XMD 388 26" Nyple mosiężne Amor brałbym Speca z Brainem. Piast shimano i alu nypli nie polecam.
Peterp079 Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Jak na jazdę AM to trochę mało skoku ma to wszystko. Było chociaż czegoś ze 120mm poszukać. Jeśli chodzi o osprzęt to przerzutki i manetki bym kupował właśnie SRAM. Np. X0. Zdecydowanie lepiej pracuje niż Shimano i wiem to nie tylko z teorii ale i z praktyki jako że jeździłem i na jednym i na drugim. I zostałem przy Sramie. Reszta osprzętu czyli korby, kaseta, łańcuch, hamulce jak najbardziej Shimano z grupy którą chcesz zastosować czyli XT. Amor bym wziął jednak Foxa.
Martin0576 Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Napisano 1 Kwietnia 2013 Ten amor z brainem korci ale obawiam się tego karbonu. Czy wytrzyma ew. naprężenia. Blackiwan piasty XT aż tak słabo wypadają. Słabo trzymają czy jak? o tych DT też mi w sumie znajomy mówił że warto. Peterp079 mówisz że 100 mm to za mało? No skakać z wysoka raczej nie zamierzam:) Ale mogę mieć foxa kashime z regulowanym skokiem 100-120-140 w podobnej cenie bo o nim sprzedawca wspominał ale czy jest sens?
Rulez Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 W tym rowerze akurat nie ma sensu wsadzanie amora 100-120-140 mm ... Epic jako taki nie jest rowerem AM ... kierownica 600 mm do AM ?
Martin0576 Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Napisano 1 Kwietnia 2013 W tym rowerze akurat nie ma sensu wsadzanie amora 100-120-140 mm ... Epic jako taki nie jest rowerem AM ... kierownica 600 mm do AM ? Co do amora to wiem. Napisałem tylko że mógłbym takiego dostać. Z tego co się orientuję to znajomy opowiadał mi że jego kumple jeżdżą AM na Epicach. Nie wiem jaki osprzęt ale skoki mają 100mm i dają radę. Wiem że byli w Szwajcarii na nich. Niestety w jakim terenie to nie wiem ale myślę że trudnym jak na tamtejsze góry. Jaką proponujesz kierownicę? Mnie taką zaproponowano. Dopiero zaczynam przygodę AM W sumie mogłaby być uniwersalna bo i po Jurze zamierzam jeździć
Rulez Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Po Prostu Epic nie został stworzony do AM i to "czuć" w terenie, ale na pewno da się nim w góry pojechać, a przy dobrej technice przegonić z góry nie jednego na sprzęcie o skoku 150 mm ... Kierownica - jeśli ma to być faktycznie jazda AM to nie węższa niż 680 mm, ta szerokość daje już niezłe panowanie nad rowerem ...
Martin0576 Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Napisano 1 Kwietnia 2013 Wezmę pod uwagę rozmiar kierownicy:) Dzięki za radę. A czy nie będzie ona zbyt długa jeśli chodzi o jazdę po łagodniejszych szlakach rowerowych. Może zainwestować po prostu w 600mm do takiej jazdy i mieć dodatkową kierownicę? A co powiecie o tych radiatorach na hamulcach XT? Ktoś już je testował w terenie lub ma? Jaka wielkość tarczy na przód a jaka na tył? Czy taka konfiguracja będzie dobra? 180 tył, 160 przód?
Rulez Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Jaka wielkość tarczy na przód a jaka na tył? Czy taka konfiguracja będzie dobra? 180 tył, 160 przód? Chyba na odwrót 180 przód 160 tył, czy wystarczy zależy od tego ile ważysz ... Kierownica 600 mm to raczej do sportowej, bardzo ściganckiej jazdy ... zresztą, nawet Spec do jazdy zdgonie z przeznaczeniem (czyli bardziej ścigancko) seryjnie montuje w nim kierownicę 660 mm : Specialized Bicycle Components PS Jeżeli dotniesz linki i przewody do kierownicy 600 m to po założeniu kierownicy 680 mm okażą się zapewne za krótkie ...
Martin0576 Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Napisano 1 Kwietnia 2013 Czyli można powiedzieć że 660 to taki "uniwersal". Balansuje między ściganiem a AM No tak. Na odwrót podałem wymiary tarcz :] Ważę obecnie 92 kg (zimowe zapasy jeszcze zalegają ) ale na sezon wiosna-jesień przeważnie 82-83 kg i tą wagę można przyjąć ponieważ zimą i tak nie jeżdżę.
Gość gmx Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Schwalbe RR sobie odpuść. Same opony są świetne z jednym ale . Chodzi o ich trwałość w 2012 zmienili mieszankę gumy inw tej chwili opona starcza na 1/3 sezonu. Wersja 2012 wystarczyła mi na 1 sezon
lesieque Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 to prawda. Sam jeżdze na RoRo i kapcie łapałem bardzo często. A jeżeli liczy się niezawodność szczególnie na kanciastych trasach z dużą liczbą kamieni, to lepiej załozyć coś trwalszego.
Rulez Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 MarcinM79 Nie spamuj .... Martin0576 Co do kierownicy - to niejaki Kulhawy na Epicu z kierownicą 660 mm został Mistrzem Olimpijskim XC , więc chyba jest jak najbardziej ścigancka
lesieque Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 660 będzie odpowiednie. IMO nie ma co wrzucac większej kiery, bo jest to rower na 26". Poprawcie mnie jeżeli się myle, ale kierownicę nawet 700mm zakłada sie przy dużym kole, ponieważ 29er sam w sobie jest dość mułowaty w skręcaniu w porównaniu do 26" i wieksza kierownica ma niwelowac tę różnicę...
Tomek21001 Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Fox,wymienione DT Swiss,i .....zabrzmi archaicznie....XT 3x9.
edi7777 Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Sam mam podobny zestaw tylko tak: -kierownica u mnie to 680 i myślę że spokojnie mogłaby by być 660 - ja mam prostą bez wzniosów i taką polecam jak ma być "ścigancko" -manetki i przerzutki też polecam srama ale to jest chyba kwestia gustu - shimano według mnie działa tak jakby płynniej, a sram z taką fajną brutalnością zmienia biegi chociaż teraz mam x9 i w porównaniu do x0 jest delikatniej;) -hamulce wolę te na docie ale ja jeżdżę zimą w górach. Xt mają dobre opinie - jeżeli jest dla Ciebie ważny każdy gram to szukaj od razu lżejszych (xtr?) -piasty to tak jak pisali wcześniej, ewentualnie może jakieś gotowe koła z oferty mavic, roval, easton etc. ale to jak Cie bawi szukanie i porównywanie -opony roro 2.25 evo 2012 - jeszcze nie złapałem gumy w porównaniu do poprzednich racing ralphów, jak jeździsz po górach to mocno mi ostatnio kumple polecają geax barro mountain bo jeżdża i podobno na długo starcza i dobrze trzyma. Roro ma tą przewagę że w wersji 2.25 ważą u mnie 445g każda. aaa no i wideł jak nowy jest ten z brainem to nawet bym się nie zastanawiał nad foxem. Tylko pewnie koszt serwisu jest wysoki, zresztą nie wiem ile teraz kosztuje serwis foxa - w swoim sam zrobiłem w sobotę.
Rulez Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 660 będzie odpowiednie. IMO nie ma co wrzucac większej kiery, bo jest to rower na 26". Poprawcie mnie jeżeli się myle, ale kierownicę nawet 700mm zakłada sie przy dużym kole, ponieważ 29er sam w sobie jest dość mułowaty w skręcaniu w porównaniu do 26" i wieksza kierownica ma niwelowac tę różnicę... Chyba sobie żartujesz, jak mam fulla ścieżkowca z kierownicą 710 mm i nie zauważam nadmiernej szerokości ani żadnej "mułowatości", rower skręca pewnie i jest zwrotny a w dodatku daje się pewnie prowadzić, jeśli ten Epic ma być używany jako ścieżkowiec czy tzw. AM to kierownica 680 mm będzie jak najbardziej odpowiednia. ...
Martin0576 Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Napisano 2 Kwietnia 2013 Fox,wymienione DT Swiss,i .....zabrzmi archaicznie... Co masz na myśli? ...XT 3x9. Z XT chodzi Ci żeby wziąć 3x9 zamiast 3x10? Kierownica 680. To będzie najodpowiedniejszy wymiar. Jeśli chodzi o Shimano to jakoś tak człowiek nasłuchał się opini pozytywnych. Wszystkich których znam co jeżdżą mają osprzęt Shimano od XT po XTR i nie narzekają. Dlatego bardziej skłaniam się pod te osprzęty właśnie. Dzisiaj dopadłem instrukcję do Epica. Wynika z niej że do Tego Epica polecają te 2 rodzaje XTR. Cytat z instrukcji - Shimano DMD front derailleurs: Chose the appropriate derailleur based on the desired chainring size. - XTR FD-M985-E: 38/40t chainrings - XTR FD-M985-E2: 40/42/44t chainrings (40t position will not work on models with 2nd generation DMD mount. For these bikes, use FD-M985-E) Po angielsku coś tam kumam ale nie na tyle aby dobrze zrozumieć o co tu biega. Jak te radiatory w hamulcach XT. Warto inwestować czy lepiej bez nich wziąć? Podobno dobra sprawa w górach. Co do opon i obręczy. Co konkretnie polecacie. Chodzi mi o modele konkretne żeby było w czym wybrać. Mavic'a obręcze nie będą uniwersalne? Speca opony jak oceniacie? Załatwiłem sobie Specialized THE CAPTAIN. Poźniej wkleję zdjęcie. Są w bardzo dobrym stanie. Za 40 zł wyrwałem parę.
Rulez Napisano 2 Kwietnia 2013 Napisano 2 Kwietnia 2013 Przerzutka FD-M 985 jest do korb 2 tarczowych, a Ty jak rozumiem zakładasz korbę 3 tarczową ? Do korby 3 tarczowej powinieneś założyć przerzutkę serii 980, czyli w tym wypadku FD-M980 E (jeśli koniecznie chcesz XTR), lub jak wcześniej pisałem FD-M780 E, bez względu na to co napisali w instrukcji
Martin0576 Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Napisano 2 Kwietnia 2013 Tak. Tylko 3 tarczowa wchodzi w grę Te przerzutki XT czy XTR które podałeś z serii E mają mocowanie tylko przy korbie czy korzysta się też z mocowania przy ramie? Jak jest ze stabilnością takiego mechanizmu?
Rulez Napisano 2 Kwietnia 2013 Napisano 2 Kwietnia 2013 Odkręca się blachę służącą do mocowania przy korbie i przerzutkę przykręca się do mocowania na wahaczu (czyli do tego czarnego elementu widocznego na środkowym zdjęciu) . Wersja bez blachy jest identyczna, tyle, że nie ma blachy . Ponadto jest u nas chyba niedostępna ... Przerzutka ma być przykręcona tak jak tu widać : http://www.specialized.com/us/en/bikes/archive/2010/epic/epicmarathonframe
Martin0576 Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Napisano 3 Kwietnia 2013 Bardzo dziękuję za wytłumaczenie mi sprawy z tą przednią przerzutką Rulez Teraz nie mam wątpliwości co zamówić. Z tyłu będzie SLX lub XTR z dźwignią blokady wózka. XTR 499 zł najtaniej nowa więc SLX cenowo zachęca. A może warto XTR? Ktoś ma? Zestaw hamulcowy XT z radiatorami kupiony za 680 zł nowy. Jeśli chodzi o opony. Co myślicie? Mają za sobą około 120-140 km w terenie Jurajskim:) Guma nie popękana. Jak wspomniałem 40 zł za komplet. , ,
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.