Skocz do zawartości

[Hamulce hydrauliczne] Generalne modyfikacje i porady.


SpindlePC

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Mam rower GT Avalange 2.0 z roku 2009 i chciałem zainwestować do niego w hamulce hydrauliczne. Parametry techniczne:

Rozmiar koła: 26 cali

Rama: aluminium 6061 hydroformowana, cieniowana, Triple Triangle design, wymienny hak przerzutki

Amortyzator: Rock Shox Dart 2, lock out

Korba: Shimano FC-M311, 42/32/22

Przerzutka - przód: Shimano M-330

Przerzutka - tył: Shimano SLX

Manetki: Shimano, 8 biegów rapidfire

Obręcze: Jalco AX-430 Alloy, podwójne ścianki ATB

Opony: Kenda Nevegal, 26 x 2.1

Hamulec - przód: Tektro Linear Pull

Hamulec - tył: Tektro Linear pull

Klamki: Alloy with reach adjust for linear pull brakes

Siodełko: WTB Pure V

 

Chciałem się dowiedzieć czy warto inwestować w ten rower i czy części które planuję kupić będą pasować i współgrać z ramą. Zależy mi na niskiej wadze roweru, a moja waga to 60-65kg. Przy okazji myślałem czy nie warto przy okazji doinwestować i zmodyfikować napęd z 8 rzędów na 9. Zakup tych wszystkich części wyniesie ponad 1k jak wy to widzicie?

 

Koła:

Novatec 711/712

Sapim laser

Accent Airplane

 

Hamulce hydrauliczne: shimano deore br-m596

 

Napisano

Dziś rozmawiałem ze znajomym który startuje w różnych maratonach i powiedział że mam za ciężką ramę i dlatego chce sie was zapytać czy ta rama jest warta moich ulepszeń, które swoje kosztuja i czy nie lepiej już w ogóle nowego roweru nie szukać.

Napisano

Chyba on jest za ciężki :D

Większość ram jest teraz alu dla normalnego użytkownika jest to normalna rama ;)

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Nie jest to może ultra lekka ta rama ale za to porządna i spokojnie możesz wprowadzać modyfikacje o których pisałeś. A kolegą się nie przejmuj, jak ma lżejszą to niech się cieszy i Ci wody z mózgu nie robi :P

Napisano

He he tak jak Truskawka pisze spokojnie możesz modyfikacje robić. Jak mam podobną ramę w moim salamandrze w sensie materiału i budowy i włożyłem w niego przed sezonem grubo ponad 1k e częściach roboty nie liczę bo sam robiłem :D

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

nie musi być lekka ważne żeby ci sie dobrze jeździło , jak kolega jest maniakiem odchudzania , to trudno :) a ty modyfikuj swój rower , niech ci lepiej służy :)

Napisano

Okej :D Wielkie dzięki. Wiara w mój rower wróciła.

Może mi ktoś podpowiedzieć te hamulce shimano deore br-m596, które już wcześniej wymieniałem one rzeczywiście są tak dobre? A może są jakieś inne średniej klasy hamulce hydrauliczne? Mogą być używane.

Napisano

Jak za tą cenę czyli około 400 pln za komplet w tej chwili chyba nie znajdziesz nic lepszego oczywiście mówimy o wariancie bez tarcz. :D

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

A jeśli ktoś był by tak dobry i polecił mi nie za drogie przyzwoite tarcze pod te hamulce współpracujące z klockami metalicznymi lub półmetalicznymi.

Napisano

Ile ważysz ? Możesz do tego wziąć tarcze slx shimano i będziesz miał zestaw jak ja :D

W zależności od wagi ja ważę plus minus 95 i z przodu mam 180 z tyłu 160 rozmiar i jest ogień :D

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

A możesz mi powiedzieć jakie masz obręcze? Ja na początku podałem że chcę Accent Airpalne ale liczyłem sobie ile to będzie ważyć no i wyszło tak sobie. Rozglądnął bym się za czymś lżejszym ale nie bardzo orientuje się na rynku części rowerowych.

Napisano

Do 26 cali 160 na przód i na tył starczy, co innego przy 29 calowych kołach :)

 

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Obręcze mam mavic crossride ;)

@up a co ma wspólnego rozmiar obręczy do rozmiaru tarczy :blink:

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Obręcze mam mavic crossride ;)

@up a co ma wspólnego rozmiar obręczy do rozmiaru tarczy :blink:

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

Załóż sobie do swojego samochodu koła (nie same felgi) o 3 cale większe, to zobaczysz jaka jest różnica :D

Napisano

No że niby jak jest różnica w sile hamowania na większych felgach, a na tych samych tarczch bo chyba nie wiecie co mówicie. Raczej nie hamuje się felgą czy obręczą tylko tarczą właśnie i nijak to się ma do wielkości koła, a że w 29 jest niby taki standard to chyba tylko i wyłącznie dla napędzania koniunktury.

Sorry a OT

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Większa średnica koła to większy pęd (czy moment pędu? Z fizyki super mi nie szło :P ). Co za tym idzie potrzeba większej siły aby koło zatrzymać. Dlatego wielkość koła a tarczy są zależne :)

Napisano

Podstawy z technikum z przed 3 lat :D Zasada dźwigni M=F * r. Czyli przy tej samej średnicy tarczy i różnych średnicach kół ciężej zatrzymać 29 cali.

Napisano

Niemniej jednak, wracając do sedna- nie pakowałbym tarczy 180 do przodu, zwłaszcza, że masz darta, który nie należy do demonów sztywności i zbyt duża tarcza może go wykończyć. A siły hamowania przy 65kg przy układzie 160/160 będziesz miał wystarczająco.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...