SpindlePC Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Witam. Mam rower GT Avalange 2.0 z roku 2009 i chciałem zainwestować do niego w hamulce hydrauliczne. Parametry techniczne: Rozmiar koła: 26 cali Rama: aluminium 6061 hydroformowana, cieniowana, Triple Triangle design, wymienny hak przerzutki Amortyzator: Rock Shox Dart 2, lock out Korba: Shimano FC-M311, 42/32/22 Przerzutka - przód: Shimano M-330 Przerzutka - tył: Shimano SLX Manetki: Shimano, 8 biegów rapidfire Obręcze: Jalco AX-430 Alloy, podwójne ścianki ATB Opony: Kenda Nevegal, 26 x 2.1 Hamulec - przód: Tektro Linear Pull Hamulec - tył: Tektro Linear pull Klamki: Alloy with reach adjust for linear pull brakes Siodełko: WTB Pure V Chciałem się dowiedzieć czy warto inwestować w ten rower i czy części które planuję kupić będą pasować i współgrać z ramą. Zależy mi na niskiej wadze roweru, a moja waga to 60-65kg. Przy okazji myślałem czy nie warto przy okazji doinwestować i zmodyfikować napęd z 8 rzędów na 9. Zakup tych wszystkich części wyniesie ponad 1k jak wy to widzicie? Koła: Novatec 711/712 Sapim laser Accent Airplane Hamulce hydrauliczne: shimano deore br-m596 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 manetki 3x9 za 100zł wyczaisz kasete z łańcuchem za 100zł W tysiaku powinieneś się wyrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpindlePC Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Dziś rozmawiałem ze znajomym który startuje w różnych maratonach i powiedział że mam za ciężką ramę i dlatego chce sie was zapytać czy ta rama jest warta moich ulepszeń, które swoje kosztuja i czy nie lepiej już w ogóle nowego roweru nie szukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Chyba on jest za ciężki Większość ram jest teraz alu dla normalnego użytkownika jest to normalna rama Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpindlePC Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Nie no rama to aluminium 6061 jak się nie mylę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truskawka Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Nie jest to może ultra lekka ta rama ale za to porządna i spokojnie możesz wprowadzać modyfikacje o których pisałeś. A kolegą się nie przejmuj, jak ma lżejszą to niech się cieszy i Ci wody z mózgu nie robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 He he tak jak Truskawka pisze spokojnie możesz modyfikacje robić. Jak mam podobną ramę w moim salamandrze w sensie materiału i budowy i włożyłem w niego przed sezonem grubo ponad 1k e częściach roboty nie liczę bo sam robiłem Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jokulus25 Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 nie musi być lekka ważne żeby ci sie dobrze jeździło , jak kolega jest maniakiem odchudzania , to trudno a ty modyfikuj swój rower , niech ci lepiej służy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpindlePC Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Okej Wielkie dzięki. Wiara w mój rower wróciła. Może mi ktoś podpowiedzieć te hamulce shimano deore br-m596, które już wcześniej wymieniałem one rzeczywiście są tak dobre? A może są jakieś inne średniej klasy hamulce hydrauliczne? Mogą być używane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Jak za tą cenę czyli około 400 pln za komplet w tej chwili chyba nie znajdziesz nic lepszego oczywiście mówimy o wariancie bez tarcz. Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpindlePC Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 A jeśli ktoś był by tak dobry i polecił mi nie za drogie przyzwoite tarcze pod te hamulce współpracujące z klockami metalicznymi lub półmetalicznymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Ile ważysz ? Możesz do tego wziąć tarcze slx shimano i będziesz miał zestaw jak ja W zależności od wagi ja ważę plus minus 95 i z przodu mam 180 z tyłu 160 rozmiar i jest ogień Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpindlePC Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Już wcześniej pisałem ważę tak do 65 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 To nawet 160 i 160 będzie aż świat Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpindlePC Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 A możesz mi powiedzieć jakie masz obręcze? Ja na początku podałem że chcę Accent Airpalne ale liczyłem sobie ile to będzie ważyć no i wyszło tak sobie. Rozglądnął bym się za czymś lżejszym ale nie bardzo orientuje się na rynku części rowerowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Romero Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Do 26 cali 160 na przód i na tył starczy, co innego przy 29 calowych kołach Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Obręcze mam mavic crossride @up a co ma wspólnego rozmiar obręczy do rozmiaru tarczy Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Ano ma, standardem w 29" jest większa tarcza, większe przełożenie siły na większym kole? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Obręcze mam mavic crossride @up a co ma wspólnego rozmiar obręczy do rozmiaru tarczy Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Załóż sobie do swojego samochodu koła (nie same felgi) o 3 cale większe, to zobaczysz jaka jest różnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 No że niby jak jest różnica w sile hamowania na większych felgach, a na tych samych tarczch bo chyba nie wiecie co mówicie. Raczej nie hamuje się felgą czy obręczą tylko tarczą właśnie i nijak to się ma do wielkości koła, a że w 29 jest niby taki standard to chyba tylko i wyłącznie dla napędzania koniunktury. Sorry a OT Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrOetker Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Większa średnica koła to większy pęd (czy moment pędu? Z fizyki super mi nie szło ). Co za tym idzie potrzeba większej siły aby koło zatrzymać. Dlatego wielkość koła a tarczy są zależne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Ja wiem co mówię, nie trzeba znać się na fizyce, tylko logicznie pomyśleć, ale nikogo przekonywał nie będę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shootee Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Podstawy z technikum z przed 3 lat Zasada dźwigni M=F * r. Czyli przy tej samej średnicy tarczy i różnych średnicach kół ciężej zatrzymać 29 cali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMIK Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Niemniej jednak, wracając do sedna- nie pakowałbym tarczy 180 do przodu, zwłaszcza, że masz darta, który nie należy do demonów sztywności i zbyt duża tarcza może go wykończyć. A siły hamowania przy 65kg przy układzie 160/160 będziesz miał wystarczająco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Dokładnie, właśnie tak. Chociaż dla Darta, to i 160mm może być destrukcyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.