SpindlePC Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Witam. Mam rower GT Avalange 2.0 z roku 2009 i chciałem zainwestować do niego w hamulce hydrauliczne. Parametry techniczne: Rozmiar koła: 26 cali Rama: aluminium 6061 hydroformowana, cieniowana, Triple Triangle design, wymienny hak przerzutki Amortyzator: Rock Shox Dart 2, lock out Korba: Shimano FC-M311, 42/32/22 Przerzutka - przód: Shimano M-330 Przerzutka - tył: Shimano SLX Manetki: Shimano, 8 biegów rapidfire Obręcze: Jalco AX-430 Alloy, podwójne ścianki ATB Opony: Kenda Nevegal, 26 x 2.1 Hamulec - przód: Tektro Linear Pull Hamulec - tył: Tektro Linear pull Klamki: Alloy with reach adjust for linear pull brakes Siodełko: WTB Pure V Chciałem się dowiedzieć czy warto inwestować w ten rower i czy części które planuję kupić będą pasować i współgrać z ramą. Zależy mi na niskiej wadze roweru, a moja waga to 60-65kg. Przy okazji myślałem czy nie warto przy okazji doinwestować i zmodyfikować napęd z 8 rzędów na 9. Zakup tych wszystkich części wyniesie ponad 1k jak wy to widzicie? Koła: Novatec 711/712 Sapim laser Accent Airplane Hamulce hydrauliczne: shimano deore br-m596
rybciasum Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 manetki 3x9 za 100zł wyczaisz kasete z łańcuchem za 100zł W tysiaku powinieneś się wyrobić
SpindlePC Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Napisano 1 Kwietnia 2013 Dziś rozmawiałem ze znajomym który startuje w różnych maratonach i powiedział że mam za ciężką ramę i dlatego chce sie was zapytać czy ta rama jest warta moich ulepszeń, które swoje kosztuja i czy nie lepiej już w ogóle nowego roweru nie szukać.
Pinio46 Napisano 1 Kwietnia 2013 Napisano 1 Kwietnia 2013 Chyba on jest za ciężki Większość ram jest teraz alu dla normalnego użytkownika jest to normalna rama Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
SpindlePC Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Napisano 1 Kwietnia 2013 Nie no rama to aluminium 6061 jak się nie mylę.
truskawka Napisano 2 Kwietnia 2013 Napisano 2 Kwietnia 2013 Nie jest to może ultra lekka ta rama ale za to porządna i spokojnie możesz wprowadzać modyfikacje o których pisałeś. A kolegą się nie przejmuj, jak ma lżejszą to niech się cieszy i Ci wody z mózgu nie robi
Pinio46 Napisano 2 Kwietnia 2013 Napisano 2 Kwietnia 2013 He he tak jak Truskawka pisze spokojnie możesz modyfikacje robić. Jak mam podobną ramę w moim salamandrze w sensie materiału i budowy i włożyłem w niego przed sezonem grubo ponad 1k e częściach roboty nie liczę bo sam robiłem Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
jokulus25 Napisano 2 Kwietnia 2013 Napisano 2 Kwietnia 2013 nie musi być lekka ważne żeby ci sie dobrze jeździło , jak kolega jest maniakiem odchudzania , to trudno a ty modyfikuj swój rower , niech ci lepiej służy
SpindlePC Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Napisano 2 Kwietnia 2013 Okej Wielkie dzięki. Wiara w mój rower wróciła. Może mi ktoś podpowiedzieć te hamulce shimano deore br-m596, które już wcześniej wymieniałem one rzeczywiście są tak dobre? A może są jakieś inne średniej klasy hamulce hydrauliczne? Mogą być używane.
Pinio46 Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Jak za tą cenę czyli około 400 pln za komplet w tej chwili chyba nie znajdziesz nic lepszego oczywiście mówimy o wariancie bez tarcz. Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
SpindlePC Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Napisano 3 Kwietnia 2013 A jeśli ktoś był by tak dobry i polecił mi nie za drogie przyzwoite tarcze pod te hamulce współpracujące z klockami metalicznymi lub półmetalicznymi.
Pinio46 Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Ile ważysz ? Możesz do tego wziąć tarcze slx shimano i będziesz miał zestaw jak ja W zależności od wagi ja ważę plus minus 95 i z przodu mam 180 z tyłu 160 rozmiar i jest ogień Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
SpindlePC Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Napisano 3 Kwietnia 2013 Już wcześniej pisałem ważę tak do 65 kg
Pinio46 Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 To nawet 160 i 160 będzie aż świat Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
SpindlePC Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Napisano 3 Kwietnia 2013 A możesz mi powiedzieć jakie masz obręcze? Ja na początku podałem że chcę Accent Airpalne ale liczyłem sobie ile to będzie ważyć no i wyszło tak sobie. Rozglądnął bym się za czymś lżejszym ale nie bardzo orientuje się na rynku części rowerowych.
Romero Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Do 26 cali 160 na przód i na tył starczy, co innego przy 29 calowych kołach Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Pinio46 Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Obręcze mam mavic crossride @up a co ma wspólnego rozmiar obręczy do rozmiaru tarczy Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
rybciasum Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Ano ma, standardem w 29" jest większa tarcza, większe przełożenie siły na większym kole?
crupez Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Obręcze mam mavic crossride @up a co ma wspólnego rozmiar obręczy do rozmiaru tarczy Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Załóż sobie do swojego samochodu koła (nie same felgi) o 3 cale większe, to zobaczysz jaka jest różnica
Pinio46 Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 No że niby jak jest różnica w sile hamowania na większych felgach, a na tych samych tarczch bo chyba nie wiecie co mówicie. Raczej nie hamuje się felgą czy obręczą tylko tarczą właśnie i nijak to się ma do wielkości koła, a że w 29 jest niby taki standard to chyba tylko i wyłącznie dla napędzania koniunktury. Sorry a OT Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
DrOetker Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Większa średnica koła to większy pęd (czy moment pędu? Z fizyki super mi nie szło ). Co za tym idzie potrzeba większej siły aby koło zatrzymać. Dlatego wielkość koła a tarczy są zależne
crupez Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Ja wiem co mówię, nie trzeba znać się na fizyce, tylko logicznie pomyśleć, ale nikogo przekonywał nie będę
Shootee Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Podstawy z technikum z przed 3 lat Zasada dźwigni M=F * r. Czyli przy tej samej średnicy tarczy i różnych średnicach kół ciężej zatrzymać 29 cali.
CMIK Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Niemniej jednak, wracając do sedna- nie pakowałbym tarczy 180 do przodu, zwłaszcza, że masz darta, który nie należy do demonów sztywności i zbyt duża tarcza może go wykończyć. A siły hamowania przy 65kg przy układzie 160/160 będziesz miał wystarczająco.
kadargo Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Dokładnie, właśnie tak. Chociaż dla Darta, to i 160mm może być destrukcyjne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.