Skocz do zawartości

[do ok 5000] Pomoc w wyborze hardtaila.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Chcialbym kupic rower do jazdy po miescie/szlaku/delikatnego gorki, ale bez nadmiernych szalenstw. Poniewaz od zawsze wolalem kupic raz, a dobrze, anizeli kupowac sredniej jakosci sprzet o watpliwej trwalosci, potrzebuje Waszej pomocy.

Najpierw jednak kilka slow o mnie - mam 30 lat i od jakiegos czasu spory rozbrat ze sportem. Kiedys dosc mocno cwiczylem silowo i budowalem mase, ale mi z wiekiem przeszlo. Teraz, przy 178 cm waze 95 kg. Nie jest to jednak takie 95 kg, jakie bylo kiedys ;) Moznaby powiedziec, ze masa osuwa mi sie coraz nizej, zmieniajac polozenie mojego srodka ciezkosci.. ;)

 

Tak wiec, aby powrocic do formy i zrzucic te zbedne juz w tej chwili kilogramy, szukam alternatyw. Wydaje mi sie, ze rower moze byc odpowiedzia na moje bolaczki i stad pytanie - co wybrac?

 

Przez ostatnie 2 tygodnie sledze dosc intensywnie fora rowerowe, bo od mojego ostatniego roweru spoooro sie zmienilo. Przewinely mi sie Rockridery 8.1 (zbierajace dosc dobre opinie), ale zapragnalem czegos lepszego. Widzialem Canyony, Mbike, ale moja uwage przykuly szczegolnie rowery Cube.

 

Zdaje sobie sprawe, ze w tym przedziale cenowy wybor jest dosc szeroki i to mnie przeraza. Sposrod wszystkiego, co przyswoilem, wyodrebnilem kilka sztuk i chcialbym poznac Wasza opinie na ich temat. :)

 

http://www.paulscycles.co.uk/products.php?show=3227

http://www.paulscycles.co.uk/m1b0s2p4212/CUBE-REACTION-RACE-%282012%29

http://www.paulscycles.co.uk/m1b0s1p4431/GIANT-ANTHEM-X3-%282012%29

http://www.leisurelakesbikes.com/p/6335/cube-ltd-sl-hardtail-bike-2012-sale

http://www.paulscycles.co.uk/m1b0s2p4213/CUBE-REACTION-SL-%282012%29

Napisano

Grzybiarz - sek w tym, ze jak zapragne wyzsze gory zdobywac, a tego nie wykluczam, to bede w przyslowiowej czarnej.. ;) Takze mimo wszystko wole gorala, ale dzieki za alternatywe. :)

 

Maniak - nie mam tyle wiedzy i doswiadczenia, by sie lapac za skladanie rowerow - co prawda w dobie internetu chyba jest to odrobine latwiejsze, ale mimo wszystko balbym sie. ;) Niemniej jednak gratuluje Ci Twojej sztuki - ladna i leciuchna, a na pewno satysfakcja ze zbudowania samemu jest przeogromna. :)

 

Pozdrawiam i czekam na wiecej podpowiedzi. :)

Napisano

Tego canyona tez rozwazalem, ale moj wyjsciowy budzet to bylo ok 3.5.. a robi sie ponad 5.5 ;) Jak tak dalej pojdzie.. To nie chce nawet wiedziec, jak daleko mozemy zajsc.. ;D

 

Z tych trzech to chyba najslabszy osprzetowo jest ten cube?

Napisano

Osprzętowo to wygląda tak: Radon> Canyon> Cube, a cenowo: Cube> Canyon> Radon, także co wybierzesz, zależeć będzie od ciebie. Myślę, że Canyona można odrzucić, bo jest większy problem z kupnem, gwarancją i serwisem (kupno prosto z fabryki w Niemczech). Najlepiej, jakbyś oba rowerki zobaczył na żywo i się przymierzył. Od siebie dodam, że manetki XT, a SLX to kolosalna różnica i przez samo to wziąłbym Radona ;) Hamulce XT też powinny być lepsze (choć to indywidualna sprawa- jedni wolą Avida, inni Shimano, a jeszcze inni Formule). Koła moim zdaniem też lepsze. Jedyne do czego mam wątpliwości, to amorek. Osobiście mam same Foxy, Sida nigdy nie miałem, więc się nie wypowiadam ;) Jedni chwalą, drudzy nie. Generalnie oba są wypas.

 

Pzdr!

Napisano

Wyglada na to, ze z tymi Radonami, to troche jak z Canyonami - ograniczona dostepnosc i lekko mnie juz odstraszajaca cena.. ;) Kurcze, wybor jest taki duzy. I jak zawsze, trzeba dolozyc tylko x.. by miec cos y razy lepszego.. ;) Szkoda, ze moj budzet jest napiety, jak przyslowiowa gumka w gatkach.. ;) I nie wiem, ile jeszcze zniose..

 

Pozdrawiam i dzieki za cierpliwosc :)

Napisano

Na dzień dzisiejszy, sprawa wyglada tak, że nie ma już "rowerów na lata", a tendencja producentów zarówno rowerów jak i części jest taka "droższe = lżejsze i bardziej ściganckie"

Moim zdaniem do Twoich zastosowań zdecydowanie lepiej poskładać rower.

 

- rama Cr-mo pod 29-er

- amor - spokojnie starczy Ci nowa Tora do ninera czyli XC32 - napompujesz ile trzeba i na Twoje potrzeby chyba nie ma co się ładować w FOX-y, Reby Sidy czy Manity, chyba że trafisz jakaś fajną używkę. Osobiście to jednak pokusił bym się na stalowego sztywniaka.

- koła - obręcze Mavic-a ew coś podobnego najlepiej pod 36 szptych, sensowne piasty może DT350 ale XT też dadzą radę (w błocie pewnie nie bedziesz pływał), waga wyjdzie ponad 2kg ale będą mocne i łatwe do naprawienia , opony jakiś semislick 2.2-2.25 - duże szczególnie jeżli będzie sztywny przód, równie dobrze możesz wsadzić i szosowe jeśli bedziesz jeździł tylko po drogach, a od czasu do czasu drugi komplet w teren, albo odwrotnie.

- rurki - najlepiej używane Syntace ale o to nie tak łatwo i tanio , Richa, masa tego na allegro za 1/3 ceny nowych.

- napęd - przerzutki, manetki Sram 9s (X9, X7), kaseta XT 11-34, korbę wybrał bym jakąś fajną na oktalink (np Race Face) byle z młynkiem 22, ew Deore M590 też da radę.

-hamulce - Deore M596 , bo na mrozie pewnie jeździł nie bedziesz.

 

Razem do kupy taki rower spokojnie poskładasz poniżej 5 koła, będzie znacznie wygodniejszy i trwalszy od almelinowego . Wagowo wyjdzie pewnie wyraźnie słabiej od takiego gotowca, ale w Twojej sytuacji specjalnie nie ma to znaczenia.

Napisano

Moim zdaniem ten rower co ty napisałeś jest nieopłacalny, bo wywali niecałe 5 koła i patrz jaki osprzęt będzie miał, że o amorku nie wspomnę. Fox to jest Fox. Praca idealna. A ten XC32 to pewnie jakaś kiszka. Inną opcją jest kupić tego Radona i np. wymienić Sida na Rebę czy korbę XT na SLX albo Deore, itd. Wyjdzie całość taniej. Moim zdaniem jest to nieopłacalne, bo szkoda wymieniać na gorsze.

 

Poza tym, autor napisał, że nie chce składać roweru, więc nie ma o czym mówić ;)

Napisano

Mansua - jak napisalem wyzej, nie podejme sie zlozenia ze wzgledu na brak jakiegokolwiek doswiadczenia w tej kwestii, Pomijam juz fakt, ze zanim pozbieralbym czesci w przyzwoitej cenie i zlozyl to do kupy, to byloby juz pewnie po sezonie.. ;)

Napisano

Uczywiście że patrząc "osprzętowo", to nawet nie ma co porównywać amelinium , moim zdaniem , nie w tym rzeczy przy takim rowerze, podobnie można by popatrzeć na karbon w tej cenie. Moim zdaniem do takich zastosowań lepiej zainwestować w rame na Reynoldsach kosztem reszty, a nie w alu ściganta. Myślę że taki rower wyszedł by sporo taniej jak 5 kafli, zależy jak by się porozgladać po ebay-u i allegro.

Powedz mi szczerze, jaką faktycznie różnicę odczuje autor tematu podczas rekreacyjnej jazdy z korbą Deore a XT ba jak się bujac to bujać, XTR ;D :)?? Ledwo wyczuwalnie większą sztywność, i najbardziej to cenę blatów bo "szkoda wymieniać na gorsze" . Co do opłacalności to jest to mocno dyskusyjne, Wiadomo że FOX to FOX, ale FOX to też koszt , nie każdy jest takim fascynatem i koksuje tak szybko że walczy o każdą drobinę przyczepności jaką daje wysokiej klasy zawieszenie . Autor nawet nie przymierza się do składania roweru, więc amortyzatora serwisował sam tym bardziej nie będzie. Oczywiście , że są lepsze uginacze, ale z tym objazdem na Torę /XC32 to już lekko przegiąłeś. Jest ciężka i nie jest to "mistrz płynności pracy", poza tym to działający i trwały amortyzator , osobiścię wolę to, niż dopłacać do lżejszego recona, który działa tak samo.

 

W zasadzie to można sobie taki rower bez problemu kupić gotowy, i jak każdy ewentualnie z czasem nieco ulepszyć. Zawsze też można podpytać sprzedawcę właśnie o możliwość kupienia tego roweru z lepszym uginaczem albo kołami czy przerzutką.

 

http://allegro.pl/kr...3121992385.html

 

http://allegro.pl/kr...3133095439.html

Napisano

Co się tak upierasz na 29er'a? Autor ma 178cm, więc nie wiem, czy będzie to pasować. Jeśli chodzi o resztę to nie moja sprawa. Ja myślę tak, jak napisałem. Nie będę się tu kłócił.

 

Pzdr!

Napisano

ja z cubem nie przepadam...ale kazdy ma swoja za i przeciw.na allegro jest fajna propozycja Scott Scale 40 - !!! WYPRZEDAŻ !!! WYPRZEDAŻ !!! (3134447309) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

co do składnia w granicach 5tys na gorszym osprzecie itd.nie ma sensu ...ten scott jest sensowny i na pewno daszek stracisz szybko... wiem to sam po sobie. :icon_wink:

 

no jest cos takiego ale trzeba było by sie przyjze blizej

Specialized Stumpjumper Expert 2009 CARBON XTR,SID (3127782395) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

do zakonczenia jest pare dni a spytac,pogadac mozna

Napisano

Tego canyona tez rozwazalem, ale moj wyjsciowy budzet to bylo ok 3.5.. a robi sie ponad 5.5 ;) Jak tak dalej pojdzie.. To nie chce nawet wiedziec, jak daleko mozemy zajsc.. ;D

 

Z tych trzech to chyba najslabszy osprzetowo jest ten cube?

 

Jak dla mnie to najlepszy jest ten z pierwszego linku czyli takie coś http://bikecenter.pl...etal-green-2012. Wydasz trochę ponad 4 tys i masz rower na sprawdzonym praktycznie pełnym XT i Rebie. Czego chcieć więcej do takiej jazdy.

Napisano

To nie jest kwestia upierania, tylko obiektywnie patrzę na to czego szuka autor tematu, rower zakładam nie bedzie jeździł po trasach XC, wiec wzrost 178 nie koliduje z dużym kołem, jak i nieco większa waga roweru . Po wzroście i wadze można się domyśleć, że autor do wysportowach się nie zalicza, więc priorytetem bedzie pewność prowadzenia i wygoda jazdy = 29-er + stal.

 

Ścigancka super sztywna rama z węgla o wadze ok 1000g, dla osoby o wadze 95kg, na rower "do odchudzania się" ?? yghmmmmm... Co do Scotta, to rower za ponad 5 klocków na kołach z piastami deore z tyłu i jakimś syfilisem z przodu, to już dla mnie lekkie przegięcie pały :) Cube ze wzglądu że jest obiektywnie najmniej wyścigowy - krótszy , zapowiada się najsensowniej.

 

Moim zdaniem na ostrym rowerze do xc nie jeździ się dobrze osobą z kiepską kondycją i ogólnym wysportowaniem. Jak ktoś ma brzuch, to na długiej ramie z niską główką, po godzinie jazdy zacznie go rwać tak w plecach i ramionach, że szybko przejdzie zapał na rower. Albo wsadzi do S-Works-a kierownice od holenderki ;D To tak jak by proponować komuś Subaru Impreze STI WRX, bo ma wiecej pieniędzy i kawałek szutru na drodze do pracy, a w niedziele lubi wyskoczyć na grzyby :) Rozważając to w takich kategoriach, to faktycznie szybszy i lżejszy = lepszy.

Napisano

Moim zdaniem to powinieneś kupić crossa i do tego jakieś opony w góry. Po co ci rower do XC na XT z Rebą do miasta? Bez sensu trochę...

Napisano

Przede wszystkim dzieki za zainteresowanie i Wasz wklad.. :)

 

Co do crossow - dziekuje, ale nie dziekuje.. ;) Mam zamysl, ktory wczesniej przedstawilem, a cross do niego nie pasuje. ;)

 

Rozgladne sie jeszcze moze za jakimis promocjami po sklepach, ale watpie, zeby sie urodzilo cos spektakularnego o tej porze roku. ;)

Napisano

Zamiast teoretyzować i słuchać różnych teorii, jak powyższe, pojeździj całą sobotę po sklepach i przymierz się do różnych rowerów. Będziesz wiedział więcej niż po tygodniu rozważań internetowych.

 

Podstawa to odnalezienie optymalnej dla Ciebie geometrii ramy, a jak będziesz znał odpowiedź na to pytanie, to wówczas możesz zastanawiać się, co w danym budżecie jest warte zainteresowania, jaki osprzęt możesz dostać, amortyzator itp.

 

Odwrotna kolejność jest jak dla mnie bez sensu.

Napisano

Od siebie dodam, że manetki XT, a SLX to kolosalna różnica i przez samo to wziąłbym Radona ;)

Czy faktycznie jest taka duża różnica między manetkami XT, a SLX? Na czym ona polega?

 

btw. nie odradzajcie koledze 29er, niech pojedzie do sklepu i się przejedzie. Może akurat mu się spodoba, a wzrost 178cm. na pewno go nie wyklucza!

Napisano

Herodot - ja jestem typem czlowieka, ktory lubi robic rozeznanie przed takimi zakupami.. ;) Takze wycieczka do rowerowego bedzie, natomiast w miedzyczasie, bo do weekendu mamy jeszcze chwile, chce sie podpytac o kilka interesujacych mnie rzeczy. ;)

 

Co sadzicie o Treku X Caliber? Bo byc moze bede mial okazje kupic go w przeliczeniu za ok. 4200, nowy, niechciany prezent, jeszcze nierozpakowany? Czytalem cos o pekajacych (z dumy? ;) ) ramach i nie wiem, czy to dotyczy starszych modeli, czy tez 2013 tez obejmuje?

Napisano

Jako posiadacz Treka odpowiem, że moja rama nie pęka i nie widzę powodów aby miało tak się stać.

 

Prawdą jest, że konstrukcja szyjki rury podsiodłowej Treka jest specyficzna (zwęża się na samym końcu), co powoduje zwiększoną wrażliwość tego miejsca ramy na pękanie. Nie ma jednak jasności, czy przypadki pękania ram publikowane np. na tym forum są spowodowane tym rozwiązaniem jako takim, czy też tym, że równocześnie sztyca była wyciągnięta na tyle mocno, że opierała się wyłącznie na zwężonej części komina rury podsiodłowej (dzieje się tak często w sytuacji kupienia małej ramy i rekompensowania tego wyciągniętą sztycą podsiodłową), co powodowałby zwiększoną wrażliwość na pękanie.

 

To tyle możliwie obiektywnie.

 

Moim subiektywnym zdaniem żaden producent nie pozwoliłby sobie na produkowanie pękających ram na masową skalę. Nie dawałby też dożywotniej gwarancji na ramę i jej wymianę dla pierwszego nabywcy roweru, bo by zbankrutował.

 

Osobiście jestem zadowolony z Treka i użytkuję tą ramę 3 sezon. Nie zamieniłbym jej na inną jako, że specyficzna jest jej geometria i nie spotykana w innych markach i super mi się na niej jeździ.

Napisano

Ten RR chyba dopiero wyszedl, bo trzeba dobrze poszperac po stronie decathlona, zeby go znalezc.. Na angielskiej stronie nawet sie nie wyswietla - nie maja go dostepnego.. ;)

Ale jesli chodzi o spec to chyba szalu nie ma? Jak to mowia 'tylu' nie urywa.. ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...