WEDLOS Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Witam, czy odczuje różnice przesiadając się z santoura XCM 100mm na Spinnera 80mm skoku ? Jak ogólnie wpływa na komfort jazdy zmiana skoku amortyzatora ? Jeżdże na Kandsie 1300. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 rower może być bardziej nerwowy a spinner a XCM to będzie niebo (powiettrzny ) piekło ( uginacz amortyzatoro podobny ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WEDLOS Napisano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 #up Co to znaczy, że będzie bardziej nerwowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 będzie inaczej reagował na ruchy kierownicy poniewarz zmieni się kąt główki ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Od razu nerwowy, zmieni się kąt bla bla sra...nie w ba...nie g ... prawda ... To czy zmieni się kąt główki ramy absolutnie nie jest w 100% powiązane ze skokiem amortyzatora ... Jak mamy jeden i ten sam model amortyzator z różnym skokiem to tak zmiana będzie ... Ale jeżeli mamy 2 różne amortyzatory to już nie możesz powiedzieć w 100% ze tak właśnie będzie bo amortyzatory mają różną wysokość od osi do szczytu korony. Dwa różne amortyzatory o dwóch różnych skokach mogą jak najbardziej zachować kat główki niezmieniony lub zmiana będzie niezauważalna . Tak więc zanim wydamy wyrok poznajmy dane techniczne danego sprzętu Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WEDLOS Napisano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Specyfikacja amortyzatora : Spinner sw7 * Skok: 80 mm * Amortyzacja: sprężyna powietrzna, tłumienie olejowe * Naprężenie wstępne: tak * Blokada skoku * Regulacja ciśnienia powietrza * Golenie górne: 28.6 mm, pokryte teflonem * Golenie dolne: magnez * Wysokość /oś piasty - początek rury sterowej/: około 455 mm * Standard rury sterowej: 28.6 mm /1i1/8''/, aluminium * Długość rury sterowej: 26.5 cm /oryginalna/ * Przeznaczony do kół 26'' * Przystosowany do piast w standardzie 9 mm A tutaj specyfkiacja roweru : http://allegro.pl/kands-energy-1300-vb-wysoka-polka-full-alivio-2013-i3113433283.html Dzięki za szybkie i liczne odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 No to może być jajo bo różnica w całej wysokości amortyzatora jest większa niż różnica w skoku ... Nie wiem którą wersje XCM`a masz ale www producenta podaje że wersja na 2013 r ma 481 mm co najważniejsze nie wiadomo dla jakiego skoku jest podana bo teoretycznie jest dostępna wersja 80 / 100 / 120. 26 mm to sporo. Ale strona Suntoura słynie z błędów i niedomówień najlepiej samemu zmierzyć skoro ten amortyzator masz na rowerze. Pozdro Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Przy swoim rowerze mam obecnie spinera sw7 . Poprzednio miałem rst Tora 100 mm . Spinner jest zdecydowanie lżejszy- odczujesz to na pewno w prowadzeniu roweru - kierowanie jest bardziej "nerwowe" według mnie tylko z tego względu iż przód roweru został odchudzony. Amor działa poprawnie, pierwsze 500 km będzie trochę sztywny w uginaniu lecz potem sie dotrze i bedzie ok Specyfikacja amortyzatora : Spinner sw7 * Skok: 80 mm * Amortyzacja: sprężyna powietrzna, tłumienie olejowe * Naprężenie wstępne: tak * Blokada skoku * Regulacja ciśnienia powietrza * Golenie górne: 28.6 mm, pokryte teflonem * Golenie dolne: magnez * Wysokość /oś piasty - początek rury sterowej/: około 455 mm * Standard rury sterowej: 28.6 mm /1i1/8''/, aluminium * Długość rury sterowej: 26.5 cm /oryginalna/ * Przeznaczony do kół 26'' * Przystosowany do piast w standardzie 9 mm A tutaj specyfkiacja roweru : KANDS ENERGY 1300 VB WYSOKA PÓŁKA FULL ALIVIO 2013 (3113433283) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Dzięki za szybkie i liczne odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WEDLOS Napisano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 #up A na czym jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Rama Author traction , rozmiar 20 cali. #up A na czym jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atizylak Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 Kupiłem nówkę spinnera sw7 na allegro. Stwierdziłem po miesiącu że amor pracuje zupełnie nie płynnie, wydaje dźwięki jak się go ugina, jakby coś szurało lub tarło w środku, może jakby oleju nie było. Wczoraj kupiłem brunoxa deo, napsikałem po goleniach ale dźwięki tarcia dalej są. Znajomego epicona ostatnio uginałem to się zdziwiłem jak on lekko pięknie i płynnie chodzi. Z tym spinnerem chyba coś jest nie tak. Ciężko sag ustawić bo niekiedy się prawie wcale nie ugnie jak się wsiądzie na rower, napompowany na 50psi, rower się kołysze przy przyspieszeniu takie wrażenie odniosłem. Myślałem żeby go rozebrać, nalać oleju do lewej i prawej goleni i trochę do komory powietrznej. Co Wy o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 Poprostu go rozbierz i przesmaruj ślizgi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gello1 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 rozważ jeszcze tego: http://allegro.pl/nowy-lekki-spinner-aeris-300-100mm-1756g-xc-mtb-i3515381347.html Ma golenie 30mm i regulacje odbicia. Mam Spinnera nabyłem w lipcu jest lekki i chodzi znośnie teraz jakbym kupował to kupiłbym tego Aerisa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atizylak Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 Poprostu go rozbierz i przesmaruj ślizgi no ok spróbuję. A to smarem zwykłym tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 Nie, potrzebujesz czegoś bez litu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atizylak Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 Ok dzięki. Mam smar miedziany jeszcze, myślę że będzie ok, w opisie piszą: Smar wysokotemperaturowy odporny na wysokie naciski,trwale przyczepny w czasie smarowania. Chroni przed korozją,zapobiega zapiekaniu się elementów.Smar na bazie miedzi.Odporny na działanie temperatury od -40°C do + 1200°C.Odporny na działanie wody, zasad, kwasów.Chroni przed korozją, zapobiega zapiekaniu się hamulców.Zapobiega zacieraniu i zapiekaniu się współpracujących elementów.Przeciwdziała ścieraniu się powierzchni współpracujących elementów.Zapobiega powstawaniu korozji ciernej stali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 Smsr miedziany odpada . Wbrew temu co pisze na wielu stronach można spokojnie użyć zwykłego ŁT43 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gello1 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 Mi serwis SPINNERa firma BLUEPILL polecił smar do łożysk wysokoobrotowych. np. taki http://e-rolmet.pl/cx80-smar-do-lozysk-wysokoobrotowych-500g-p-434.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atizylak Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 heh to tutaj każdy co innego mówi. Zwykły odpada bo ma lit a ten powoduje utlenianie czy to niszczenie goleni magnezowych. Niektórzy na forach się z tym nie zgadzają do końca. A dlaczego smar miedziany odpada? Generalnie to nie chce mi się specjalnie kupować smaru, wolałbym użyć czegoś co mam na stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 7 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Września 2013 Taka ciekawostka - w SW7 o ile dobrze widzę minimalne ciśnienie wynosi 60 PSI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 atizylak za pomocą ŁT43 z powodzeniem przeserwisowałem wiele amortyzatorów min . raidona , epicona sf9 czy też jakiegoś maniacza. Amortyzatory jeżdzą do dziś i właściciele nie narzekają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 Co nie znaczy, że są to smary przeznaczone do amortyzatorów. Kup sobie np. motorexa bike grease 2000, który jest względnie tani i na pewno nie zaszkodzi amorowi. Warto się bawić w jakieś wynalazki dla 20zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 Wazelinka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atizylak Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 Ale ja już wydałem 24zł na brunoxa. Coś tam jest lepiej ale to nie jest to czego oczekuję. Na dniach rozbiorę go i przesmaruję. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atizylak Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Rozebrałem amora i moim oczom ukazał się taki oto przerażający widok(to są fotki po próbach czyszczenia tego): TO czarne na goleniach jest wżarte tak że nie idzie tego niczym doczyścić. Jest to chropowate, ten amor moim zdaniem nigdy nie będzie przez to dobrze pracował. Z każdej goleni dolnej "wyciekła" 1 kropla oleju , a raczej nie oleju a wody, bo taką to miało konsystencję. W środku zamiast oleju było szambo. Próbowałem to doczyścić ale ciężko. Także golenie przeżarte rdzą, oleju brak więc to nie ma prawa działać. Amortyzator kupiłem około miesiąc temu nowy na allegro z z wysyłką kosztował 405zzł a czuję się jakby mnie oszukano. Amor wygląda z zewnątrz jak nowy za to w środku jakby z 20 lat w polu przeleżał. Teraz się za to wziąłem ponieważ myślałem że się dotrze, nawet w tym temacie pisano że z 500km potrzebuje amor na dotarcie a tu się nic nie zmieniało. Problem w tym że wystawiłem już pozytywny komentarz sprzedawcy. To ta aukcja: http://allegro.pl/nowy-lekki-spinner-sw7-80mm-1743g-xc-mtb-bialy-i3429134992.html Sprzedawca to: http://allegro.pl/show_user.php?uid=27138240 Ma ktoś jakieś rady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.