Skocz do zawartości

[amortyzator] Z XCM na Spinner sw7, różnica?


Rekomendowane odpowiedzi

Od razu nerwowy, zmieni się kąt bla bla sra...nie w ba...nie g ... prawda ;) ...

To czy zmieni się kąt główki ramy absolutnie nie jest w 100% powiązane ze skokiem amortyzatora ...

 

Jak mamy jeden i ten sam model amortyzator z różnym skokiem to tak zmiana będzie ...

Ale jeżeli mamy 2 różne amortyzatory to już nie możesz powiedzieć w 100% ze tak właśnie będzie bo amortyzatory mają różną wysokość od osi do szczytu korony.

Dwa różne amortyzatory o dwóch różnych skokach mogą jak najbardziej zachować kat główki niezmieniony lub zmiana będzie niezauważalna .

 

Tak więc zanim wydamy wyrok poznajmy dane techniczne danego sprzętu

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfikacja amortyzatora : Spinner sw7

 

* Skok: 80 mm

* Amortyzacja: sprężyna powietrzna, tłumienie olejowe

* Naprężenie wstępne: tak

* Blokada skoku

* Regulacja ciśnienia powietrza

* Golenie górne: 28.6 mm, pokryte teflonem

* Golenie dolne: magnez

* Wysokość /oś piasty - początek rury sterowej/: około 455 mm

* Standard rury sterowej: 28.6 mm /1i1/8''/, aluminium

* Długość rury sterowej: 26.5 cm /oryginalna/

* Przeznaczony do kół 26''

* Przystosowany do piast w standardzie 9 mm

 

A tutaj specyfkiacja roweru : http://allegro.pl/kands-energy-1300-vb-wysoka-polka-full-alivio-2013-i3113433283.html

 

Dzięki za szybkie i liczne odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może być jajo bo różnica w całej wysokości amortyzatora jest większa niż różnica w skoku ...

Nie wiem którą wersje XCM`a masz ale www producenta podaje że wersja na 2013 r ma 481 mm co najważniejsze nie wiadomo dla jakiego skoku jest podana bo teoretycznie jest dostępna wersja 80 / 100 / 120.

26 mm to sporo.

 

Ale strona Suntoura słynie z błędów i niedomówień :) najlepiej samemu zmierzyć skoro ten amortyzator masz na rowerze.

 

Pozdro

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy swoim rowerze mam obecnie spinera sw7 . Poprzednio miałem rst Tora 100 mm . Spinner jest zdecydowanie lżejszy- odczujesz to na pewno w prowadzeniu roweru - kierowanie jest bardziej "nerwowe" według mnie tylko z tego względu iż przód roweru został odchudzony. Amor działa poprawnie, pierwsze 500 km będzie trochę sztywny w uginaniu lecz potem sie dotrze i bedzie ok

 

 

 

Specyfikacja amortyzatora : Spinner sw7

 

* Skok: 80 mm

* Amortyzacja: sprężyna powietrzna, tłumienie olejowe

* Naprężenie wstępne: tak

* Blokada skoku

* Regulacja ciśnienia powietrza

* Golenie górne: 28.6 mm, pokryte teflonem

* Golenie dolne: magnez

* Wysokość /oś piasty - początek rury sterowej/: około 455 mm

* Standard rury sterowej: 28.6 mm /1i1/8''/, aluminium

* Długość rury sterowej: 26.5 cm /oryginalna/

* Przeznaczony do kół 26''

* Przystosowany do piast w standardzie 9 mm

 

A tutaj specyfkiacja roweru : KANDS ENERGY 1300 VB WYSOKA PÓŁKA FULL ALIVIO 2013 (3113433283) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Dzięki za szybkie i liczne odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Kupiłem nówkę spinnera sw7 na allegro. Stwierdziłem po miesiącu że amor pracuje zupełnie nie płynnie, wydaje dźwięki jak się go ugina, jakby coś szurało lub tarło w środku, może jakby oleju nie było. Wczoraj kupiłem brunoxa deo, napsikałem po goleniach ale dźwięki tarcia dalej są. Znajomego epicona ostatnio uginałem to się zdziwiłem jak on lekko pięknie i płynnie chodzi. Z tym spinnerem chyba coś jest nie tak. Ciężko sag ustawić bo niekiedy się prawie wcale nie ugnie jak się wsiądzie na rower, napompowany na 50psi, rower się kołysze przy przyspieszeniu takie wrażenie odniosłem. Myślałem żeby go rozebrać, nalać oleju do lewej i prawej goleni i trochę do komory powietrznej. Co Wy o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. Mam smar miedziany jeszcze, myślę że będzie ok, w opisie piszą:

Smar wysokotemperaturowy odporny na wysokie naciski,
trwale przyczepny w czasie smarowania. Chroni przed korozją,
zapobiega zapiekaniu się elementów.

Smar na bazie miedzi.
Odporny na działanie temperatury od -40°C do + 1200°C.
Odporny na działanie wody, zasad, kwasów.
Chroni przed korozją, zapobiega zapiekaniu się hamulców.
Zapobiega zacieraniu i zapiekaniu się współpracujących elementów.
Przeciwdziała ścieraniu się powierzchni współpracujących elementów.
Zapobiega powstawaniu korozji ciernej stali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh to tutaj każdy co innego mówi. Zwykły odpada bo ma lit a ten powoduje utlenianie czy to niszczenie goleni magnezowych. Niektórzy na forach się z tym nie zgadzają do końca. A dlaczego smar miedziany odpada? Generalnie to nie chce mi się specjalnie kupować smaru, wolałbym użyć czegoś co mam na stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem amora i moim oczom ukazał się taki oto przerażający widok(to są fotki po próbach czyszczenia tego): zvgn.jpg

 

ykvk.jpg

 

fksm.jpg

 

4mk9.jpg

 

TO czarne na goleniach jest wżarte tak że nie idzie tego niczym doczyścić. Jest to chropowate, ten amor moim zdaniem nigdy nie będzie przez to dobrze pracował. Z każdej goleni dolnej "wyciekła" 1 kropla oleju , a raczej nie oleju a wody, bo taką to miało konsystencję. W środku zamiast oleju było szambo. Próbowałem to doczyścić ale ciężko. Także golenie przeżarte rdzą, oleju brak więc to nie ma prawa działać. Amortyzator kupiłem około miesiąc temu nowy na allegro z z wysyłką kosztował 405zzł a czuję się jakby mnie oszukano. Amor wygląda z zewnątrz jak nowy za to w środku jakby z 20 lat w polu przeleżał. Teraz się za to wziąłem ponieważ myślałem że się dotrze, nawet w tym temacie pisano że z 500km potrzebuje amor na dotarcie a tu się nic nie zmieniało. Problem w tym że wystawiłem już pozytywny komentarz sprzedawcy.

To ta aukcja: http://allegro.pl/nowy-lekki-spinner-sw7-80mm-1743g-xc-mtb-bialy-i3429134992.html Sprzedawca to: http://allegro.pl/show_user.php?uid=27138240  Ma ktoś jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...