Skocz do zawartości

[Obręcze] niskie i lekkie 36h czy wysokie stożki aero 16h?


cezarider

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do wyboru jeden z dwóch zestawów obręczy (kół):

 

1) 2x Rigida AL1320

Francuskie aluminiowe klasyki, 36 otworów, oczkowane, wysokość 19mm, waga ok. 410g

http://tiny.pl/h8rtv

 

2) Gipiemme Tecno 416 + Mavic Cosmic 16H

Na przód by poszła obręcz Gipiemme, aluminiowa, 16 otworów, wysokość 41mm, waga ok. 550g

http://tiny.pl/h8rtb

Na tył by trafił Mavic Cosmic, aluminiowy, 16 otworów, wysokość 38mm, waga ok. 580g

http://tiny.pl/h8rtz

 

W przypadku stożków zarówno z przodu jak i z tyłu byłoby po 16 szprych. Przednie koło jest już gotowe, fabrycznie zaplecione na piaście Gipiemme, na szprychach aero 3,2mm (zaplot na słoneczko). Wziąłbym Mavica na tył, bo jest cięższy, niższy i ma otwory na szprychy rozłożone niecentrycznie (a więc powinien być sztywniejszy, wytrzymalszy). Do Mavica trafiła by piasta torowa, z 16 otworami, również zapleciona na 16 szprychach aero 3,2mm (zaplot krzyżowy, taki jak w linku powyżej).

 

Jeśli wybór padnie na obręcze Rigida, to obydwa koła będą miały po 36 szprych. Do przedniego koła trafi torowa piasta Miche na wysokim kołnierzu, zapleciona na cieniowanych szprychach (zaplot na słoneczko). Tylne koło by zostało zaplecione również na torowej piaście Miche z wysokim kołnierzem, na cieniowanych szprychach w zaplocie na 3 krzyże.

 

Obydwa zestawy miałyby bardzo zbliżoną do siebie wagę, zarówno przód jak i tył ważyłyby w granicach 900g (+/- 20g).

 

Cięższe, wysokie stożki nadrabiały by małą ilością szprych. No i właśnie tu się rodzi pytanie, czy tylne koło zaplecione na 16 szprychach będzie sztywne, wytrzymałe? Piasta jest typowo torowa, pochodzi z torowego koła, które też było na wysokim stożku i 16 szprychach aero. Niby ludzie jeżdżą na takich kołach i dają radę. Jakby co- ważę 65kg. Plusami tych obręczy są lepsze właściwości aerodynamiczne i osobiście bardziej mi się podobają.

 

Za obręczami Rigidy przemawia to, że same obręcze byłyby sporo lżejsze, więc i masa rotująca mniejsza. No ale jakby nie było 36 szprych + nyple również się obraca, więc ta masa na pewno też jest odczuwalna. Z drugiej strony 36 szprych = wytrzymałość. Na minus gorszy wygląd, ale to już ocena subiektywna.

 

Co Wy byście wybrali? Które koła będą lepszym wyborem? Przedstawiajcie swoje argumenty za i przeciw, proszę o konkrety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest . roznica w wielkosci.

jezeli tylne kolo bedzie zaplecione poprawnie tzn. tak jak systemowy mavic. na 16plaskich szprychach i piascie pod to to niewidze problemu. jasne ze nie nalezy traktowac tego kola jak swiftarriva ,trzeba miec na uwadze ze to delikatna obrecz ale za to jaka sztywna.

sztywnosc w koncu wysoka obrecz z mala iloscia nawiertow.

 

moj kumpel jezdzi na komplecie gipiemme tecno zrobionych na torowe . wszystko zalezy od stylu jazdy. nooo i konstrukcji kola;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same obręcze Mavica i Gipiemme są mega sztywne, więc o nie bym się nie martwił, tylko o szprychy i kołnierz piasty w tylnym kole- przenosiłyby duże momenty sił.

No i kwestia sztywności konstrukcji, czyli chciałbym uniknąć tego co napisał piotreeek- pływania obręczy w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...