jip Napisano 30 Marca 2013 Napisano 30 Marca 2013 Pomysł genialny lub de...y Czy ktoś próbował zalać lateksową dętkę lateksowym mleczkiem? Doczytałem, że w przypadku dętek butylowych mleczko lateksowe nie zadziała - mleczko nitkuje się szybko po wlaniu tworząc złogi w jednym miejscu, a z ewentualnej dziury wypływa tylko biała woda jaka pozostała po tym procesie, i całość nie działa. Jak rozumiem, materiały te nie współpracują. No a w przypadku dętki lateksowej i mleczka też latex??? Myślę, że na taką dętkę wystarczyłoby z 30 ml mleczka, gdyż odpadają do zapchania wszelkie szpary jakie są przypadku tubeless'ów. (pomijamy temat ciężkich dętek z fabrycznym uszczelniaczem ca. 250 - 300 g.)
koristo Napisano 30 Marca 2013 Napisano 30 Marca 2013 Myślę,że to dobry temat do: "forum nierowerowe na maxa!". A poza tym to dość głupie pytanie. Dętki albo montujesz normalne albo nie montujesz. Pozdro
jip Napisano 30 Marca 2013 Autor Napisano 30 Marca 2013 @koristo Nie zgodzę się z Tobą. Jeżeli masz lekką oponę, to zrobienie z niej getto tubeless jest ryzykowne z uwagi na podatność na uszkodzenia, rozdarcia, a wcale nie jest lżejsze. Lateksowa dętka ma ten plus, że daje opory toczenia porównywalne z tubeless i daje drugą warstwę trzymającą powietrze. Można oczywiście zafundować sobie cięższe opony UST + cięższą obręcz UST, ale będzie ciężej. Według mnie ma to sens, ale każdy sam oceni.
koristo Napisano 30 Marca 2013 Napisano 30 Marca 2013 @koristo Nie zgodzę się z Tobą. Jeżeli masz lekką oponę, to zrobienie z niej getto tubeless jest ryzykowne z uwagi na podatność na uszkodzenia, rozdarcia, a wcale nie jest lżejsze. Lateksowa dętka ma ten plus, że daje opory toczenia porównywalne z tubeless i daje drugą warstwę trzymającą powietrze. Można oczywiście zafundować sobie cięższe opony UST + cięższą obręcz UST, ale będzie ciężej. Według mnie ma to sens, ale każdy sam oceni. Jeżeli liczą sie dla ciebie każde gramy to ok , ale ogólnie dętki lekkie są głównie słabe, jak napisałeś
rzezniol Napisano 30 Marca 2013 Napisano 30 Marca 2013 Jeżeli masz lekką oponę, to zrobienie z niej getto tubeless jest ryzykowne z uwagi na podatność na uszkodzenia, rozdarcia Założenie dętki nie zmniejsza podatności na uszkodzenia ... zwiększa ryzyko snejków ... Podstawowa zaleta tubeless to jazda na niskich ciśnieniach dętka z mleczkiem nie daje nam tej możliwości bo ile snejków możesz załatać jedną dawką ( 30 ml to bardzo mało) mleczka. Dętka zalana mleczkiem też ma swoje wady ... mleczko jak wiadomo zasycha w kołach i się je uzupełnia, wymienia ... Dolewając ciągle do dętki dochodzimy do sytuacji w której już nie jest taka light i jakoś nie widzę opcji na jej oczyszczenie. Cena dwóch dętek lateksowych to gdzieś około ceny jednej lekkiej opony ... zaczyna nam się pogarszać ekonomika systemu Jakoś kiepsko to widzę. Pozdrawiam
jip Napisano 30 Marca 2013 Autor Napisano 30 Marca 2013 @rzezniol Dętka jest dodatkową warstwą, która trzyma powietrze, to wszystko. Przy mniejszych uszkodzeniach uchroni, bo jest tą warstwą extra, przy średnich ma zadziałać mleczko, a ... ... przy rozcięciu: - system ciężkiego UST - bierzesz rower pod pachę, albo wyciągasz z kieszeni dętkę i wkładasz, - system ghetto - bierzesz rower pod pachę, albo wyciągasz z kieszeni dętkę i mocujesz się mocno z jej wkładaniem, bo trzeba odkleić wkładkę wklejoną z dętki, - system dętkowy - wyciągasz łatkę i łatasz dętkę, lub gładko wymieniasz a rozciętą oponę tak czy inaczej owijasz taśmą ... i jakoś przed siebie. Owszem zasycha, ale suchej masy, jak wyczytałem tu na forum, jest bardzo mało, coś z 15 g z 80ml mleczka, więc przy 30 ml byłoby z 5 g, więc po 2 latach przybyłoby 20g, według mnie do przeżycia. My tu sobie teoretyzujemy nad potrzebą lub nie, każdy na to sobie sam odpowie. Mnie jednak interesuje najbardziej czy jest to technicznie wykonalne? Czy wlane mleczko lateksowe zadziała prawidłowo w lateksowej dętce? Może ma ktoś taką starą dętkę i trochę mleczka i zaeksperymentuje? Albo może już ktoś to wykonał?
rzezniol Napisano 30 Marca 2013 Napisano 30 Marca 2013 - system ghetto - bierzesz rower pod pachę, albo wyciągasz z kieszeni dętkę i mocujesz się mocno z jej wkładaniem, bo trzeba odkleić wkładkę wklejoną z dętki, Są różne sposoby budowy tubeless na niesystemowych felgach ... ja akurat mam zbudowany system z oklejeniem otworów na nyple taśmą wiec mam problemu tylko tyle co z UST ;|). tam najwięcej roboty jest z odkręceniem wentylka Dla mnie cel w budowie tubeless to niskie ciśnienia ... Pozbycie się dętki jest konieczne aby uniknąć snejków, aby zbudować system potrzebujemy mleczka. Jak nie zależy ci na wadze kup wkładkę antyprzebiciową, lub zainwestuj w dętki foss ... Wlewanie mleczka do lekkiej (bo one właśnie są lateksowe) dętki jest moim zdaniem bezcelowe bo : - jak złapiesz kolca którego nie będziesz umiał wyciągnąć mleczko może nie uszczelnić dziury - warstwy miedzy sobą mimo wszystko pracują... - jak złapiesz kapcia którego mleczko w dętce nie zaklei to możesz mieć problem z naklejeniem łatki własnie z powodu mleczka (mokro) - koło z dętką + mleczko powinno być raczej użytkowane ciągle ... po przerwie zimowej może na dole się wytrącić glut który możesz nie dać rady usunąć/ rozruszać - niewyważenie koła odczuwalne przy większych prędkościach może zmusić cię do wymiany dętki. Nie mówię że to nie będzie działać bo niby dlaczego lateks ma nie zgadać się z lateksem, ale jak dla mnie jest zbyt wiele "nie" , nie widzę przewagi zastosowania dętki z mleczkiem nad tubeless ... System zbudowany bez dętki jako uszczelnienia nypli (swoja drogą dętka w ghetto też może być butylowa, ludzie nie raportują problemów), tylko z naklejoną taśmą strappingową będzie lżejszy od lekkiej opony + lekka dętka ... co nam pozwala kupić oponę cięższą za czym idzie więcej gumy na wtedy już mniej "papierowych" bokach opony ... Taśma + wentyle na 2 koła u mnie to 33g. Zastanawia mnie dlaczego mleczko lateksowe nie nadaje się do dętek butylowych ... z tego co wiem spora część opon jest też budowana z mieszanek butylowych. Pozdro
wojtas7 Napisano 31 Marca 2013 Napisano 31 Marca 2013 ja jeżdżę na ghetto i nie zgodzę się że ewentualne założenie dętki to jest jakiś problem, taśmę z dętki można wyszarpać jednym zdecydowanym ruchem. Plusem ghetto jest to że najzwyklejsze opony i najzwyklejsza obręcz staje się tubeless z mlekiem. Ja jeżdżę na Saguaro 26x2.0, a obręcze to DT Swiss x400 czy 4.2 i bezproblemowo cały sezon. a wyciągałem opaskę z dętki kilka razy przez testowanie mleczka forumowego które nie zdało examu. jedyny minus ghetto to każdorazowy koszt dętek 20", niestety nie wyobrażam sobie jak wymienić mleko z użyciem drugi raz tej samej opaski.
jip Napisano 31 Marca 2013 Autor Napisano 31 Marca 2013 @rzezniol Sporo racji w tym co napisałeś o problemie przyklejenia łatki na mokrą od mleczka dętkę. Wyczytałem, że lateksowe dętki są bardziej snejkoodporne (bardziej rozumiem, że więcej wybaczają i na tym koniec). Opony chyba nie są z gumy butylowej, bo ta jest bardziej elastyczna od zwykłej. Nie wiem czemu mleczko z dętką butylową nie działało (tak wyczytałem w wątku), nie znam się na tym. Dętki Foss przerabiałem i nie wyszło to dobrze, są mało elastyczne i puszczały na zgrzewie przy oponach 2,35 ale niskim ciśnieniu, mogę oddać do testów. Jakiej taśmy użyłeś? wentyli? @wojtas7 Ha, nie wiedziałem, że wyszarpnięcie wkładu z dętki 20" jest takie proste. Przed spaniem przeglądałem fora zagraniczne i ktoś taki eksperyment popełnił, niestety z wynikiem negatywnym. Z biegiem czasu, jazda stawała się "twardsza" [harsher], prawdopodobnie na sutek utwardzania się uszczelniacza, działo się to w trochę bardziej przyspieszonym tempie niż w przypadku opony + wentyl dunlopa uległ definitywnemu zapchaniu. "Utwardzenie" się dętki jak zrozumiałem położyło zalety lateksowej dętki - zwiększonej elastyczności, dającej opory toczenia na poziomie podobnym do użycia mleczka. http://weightweenies...ic.php?p=333409 (coś na razie link nie działa, ale w nocy tak) Tire sealant in latex tube? [Archive] - Bike Forums
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.