Boxx Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Witam. mam w garażu rower przypominajacy "kolarke" ktora wcale nie byla jezdzona przez na pewno 10 lat. Trzeba w niej pozmieniac linki opony dętki kierownice ponieważ chce mieć "normalną kierownicę". Za tym idzie kupno nowych klamek i manetek. Renowacji też wymagają hamulce które bym najchetniej wymienił na jakieś nowe teraźniejsze. Poniżej zamieszczam link do zdjeć. Kapitał jaki mogę na remont przeznaczyć wynosi minimum 500-600 pln. Remont bedzię przeprowadzony w maju ponieważ będę miał wtedy urlop w pracy. Po wstępnych oględzinach mogę powiedzieć że wszystkie zębatki sa jak nowe tylko zapaskudzone starym smarem który będzie trzeba usunąć. Dodam że w dziedzinie napraw rowerów jestem amatorem. Jednak mam garaż pełen narzędzi więc z nimi nie bedzie problemu. Kolarka Photos by Wdzydze | Photobucket Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 działać robić składać jechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Lubię takie starocie. 600 zeta powinno starczyć bez problemu. Masz zamiar wymieniac koła i malowć ramę na nowo? Na początek proponuję pozbyć się klinów i wymienić oś (co za tym idzie- korby) na oś na kwadrat, do misek wbijanych (chyba dobrze widzę, że takowe tam są). Jeżeli chcesz zachować jego dotychczasowy charakter, możesz wypolerowac błotniki, mostek itd. Zaglądnij tutaj: KLIK Dobrej zabawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boxx Napisano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Masz zamiar wymieniac koła i malowć ramę na nowo? Kola sa proste i dobre. Szprychy nie pokrzywione i nie polamane wiec je planuje zostawic. Lakier jest w stanie bardzo dobrym. Nie jest nigdzie spekany porysowany i ma bardzo ladny kolor wiec tez zostaje. Jedyne czego sie na pewno pozbede to naklejki bo sa brzydki i mi sie nie podobaja. Bardziej trapi mnie zmiana kierownicy hamolcow i rzeczy z tym zwiazanych bo kompletnie nie wiem jak dobrac to wszystko aby ze soba dobrze gralo. Nie znam sie na tym poprostu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Dobry pomysł z tą zmianą kierownicy, bo patrząc na kąty (zwłaszcza podsiodłówki) to rower ma geometrię turystyczną, nie wyczynową. Jedna wskazówka (raczej prośba): poszukaj w necie zdjęć popularnych ostatnio hipsterskich rowerów z ostrym kołem w "ładnych" kolorkach, np. pomarańczowa rama i zielone albo fioletowe obręcze, żółte siodełko i do tego czerwona kierownica, i PROSZĘ CIĘ ZRÓB WSZYSTKO, ABY ROWER PO RENOWACJI TAK NIE WYGLĄDAŁ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boxx Napisano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Koloru na pewno nie zmieni a elementy "srebrne" beda ladnie wypolerowane na polysk. Wypatrzylem te halmulce Hamulec Ultegra BR-6700 SHIMANO - CYKLOTUR.com tylko nie wiem czy podejda. Czym sie sugerowac w wyborze szczek ? Kierownice wypatrzylem taka http://www.cyklotur.com/czesci/kierownice-rowerowe/miejskie-trekkingowe/p,kierownica-crossroad-accent,41703.html?qrtc_slt=slt_category&qrtc_tpl=tpl_user_view&qrtc_typ=usr&qrtc_pos=5 tylko nie wiem czy jej srednica bedzie pasowac do uchwytu od starej kierownicy... Nikt nie poradzi cos konkretnego do wyboru ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twojastara Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 bede z Toba szczery - wartosc rynkowa tego roweru to moze 100pln; Czy jest sens pakowac w niego dodatkowy szmal - musisz odpowiedziec sobei sam... Z drugiej strony, mozna go troche wyremontowac (wyczyscic, przepolerowac) nakladem przede wszystkim czasu i pracy... ... tak jak koledzy wczesniej zauwazyli - nie jest to zadna wyscigowka, tylko mniej wiecej odpowiednik polskich rometow "passat" - tania blaszana klepanka dla hansa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boxx Napisano 31 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Czy jest sens pakowac w niego dodatkowy szmal Uwazam ze tak. poniewaz za ok 600 pln nie kupie podejrzewam roweru ktory bedzie lepiej wykonany niz ten. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 z hamulcami nie poszalejesz z manetkami też hample bym zostawił\ i kupił jakieś pod używki klamki pod szczęki /canti możesz się pobawić w zmianę manetek, ale te tyby nie działają z indeksem. trzeba by je zmienić patrz na moje rowery mam podobny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Czym sie sugerowac w wyborze szczek ? Zasięgiem ramion. Lepiej zmierzyć i zapytać,żeby sie nie okazało, że klocki trą po oponie. Także rozstaw jest nie bez znaczenia. Kierownice wypatrzylem taka Kierownica CROSSROAD ACCENT - CYKLOTUR.com tylko nie wiem czy jej srednica bedzie pasowac do uchwytu od starej kierownicy... Nikt nie poradzi cos konkretnego do wyboru ? Kupujac mostek i kierownicę sprawdzaj, czy mają tą samą średnicę (obecnie najczęstsza to 2.54 czyli 1"). Jeżeli planujesz dłuższe wypady to nie polecam jaskółki. Ja bym poszedł w tym kierunku: KLIK (są też chromowane). Co do wspornika kierownicy, to najlepiej szukaj na allegro (wspornik kierownicy/ mostek wpuszczany 1 cal [zmierz jeszcze dla pewności]- unikaj tych regulowanych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twojastara Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 no offence kolego, ale za 600pln mozna miec ladna wloka szoske z okolic przelomu lat 80 i 90tych, badz cos troszke nowszego juz na kl.manetkach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Kolego autorze tematu rzuc okiem do mnie, też ratowałem beznadzieny tani złom i dziś mam piekny rowerek i wielką satysfakcję, też robiłem to jako amator http://www.forumrowerowe.org/topic/130899-reinkarnacja-druga-mlodosc-kolarki-romet/ Pozdro i miłej pracy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zefir15 Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Przydalby sie jakis osobny dzial w temacie renowacji rowerow... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 szczeki masz super lepszych nie trzeba, przerzutki sach huret, - lepszych nie trzeba Koła ok, alu obręcze, jedyne co bym zrobił: to do wymiany korba i suport - oraz gumy i linki mostek zostaje a kiera gieta z małym zniosem i już - plus klamki pod canti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boxx Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Witam po długiej nieobecności. Nadszedł miesiąc maj i urlop a co za tym idzie nocne dłubanie przy rowerku. Właśnie wróciłem z garażu gdzie rower po kawałku zostawał rozbierany i od nowa smarowany. W obu kolach wyczyściłem [ a było co czyścic ] łożyska. Teraz ładnie sie wszystko kreci. Miałem mały problem z ustawieniem śruby kontrującej jednak metoda prób i błędów dałem sobie rade. Suport został rozebrany i nasmarowany od nowa. To co ujrzałem po rozebraniu go to szok - dziwne ze to sie tak lekko kręciło... Znajdowało sie tak sporo piasku i cos przypominające smar. Łańcuch posiedział kilka godzin w benzynie i ładnie sie prezentuje. Wisi na haczyku i schnie. Dzisiaj zamierzam zakupić opony i dętki. Po ich założeniu odbędzie sie jazda próbna Tylna przerzutke rozebrałem i dokładnie wyczyściłem. Trochę roboty było. Wszystko zajęło mi ok 4h jednak było warto poświęcić ten czas. Linki SA w dobrym stanie i wymieniał ich nie będę. Zostały naciągnięte od nowa i ładnie chodzą.Zapomniał bym dodać ze cały stary smar usuwałem jakimś preparatem do usuwania smoły z karoserii auta. Stary twardy smar sie po prostu pod jego wpływem robił jak woda... Natomiast łożyska zostały nasmarowane smarem do łożysk zielonym J Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Fotki jakies zapodaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 boxx szacun jak mawia Ivan dałeś oczywiście w pancerze oliwy? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boxx Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Witam. Dzisiaj odbula sie pierwsza jazda po podworku ale byla zostaly dzisiaj kupione opony wraz z detkami, linki do hamulców i zapinanie przez kradzieza. Jutro zabieram sie za wyregulowanie halulca tylnego bo slabo hamuje i polerka wachlarzy. zdjecia beda umieszcze niebawem jak bedzie cos widac. Pierwsze odczucia z jazdy niebywale^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boxx Napisano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Na dzien dzisiejszy prace wstrzymane. Rowerek moze idealnie sie nie prezentuje jednak fajnie sie na nim jezdzi. W tym sezonie najprawdopodobniej zakupie nowe klamki bo te co sa sa troche rozchwierutane owijke na kierownice. Na przyszly sezon zostawie tylne kolo bo stalowe jest i jest innego rozmiaru niz przednie. Ponizej zdjecia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasperek Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Wiesz co ten rower jest taki ładny, że niczego bym nie zmieniał... no może siodło... Powiedz jeszcze ile ma lat, bo wygląda prawie jak nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boxx Napisano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Kasperek rower u mnie jest ok 15 lat nie 10 jak pisalem w pierwszym poscie. Siodelka nie rusze bo jest mega wygodne, twarde ale doskonale sie dopasowalo do mojego tylka. Wlasnie bylem na dluzszej przejazdzce ok 10km i powiem ze bajecznie sie jedzie. Naped tylko szumi nic nie przeszczy i nie skrzypi. Wczoraj zamowilem oswietlenie Sigmy bo widocznosc na drodze to priorytet. Na piatek powinno byc. Lampka przednia: http://allegro.pl/show_item.php?item=3373708737 Lampka tylnia: http://allegro.pl/show_item.php?item=3376293859 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.