Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Wczoraj przyszedł mi nowy przedni hamulec z tematu, założyłem go i jak dla mnie dźwignia ma troche za duży skok. Da sie go jakoś łatwo zmniejszyć? Jak tak to proszę o dokładne napisanie jak to zrobić, ponieważ średnio sie znam na rowerach :D Z góry dzięki ;)

Edytowane przez michael26
Napisano

1. Ustaw odpowiednią odległość dźwigni od kierownicy, "kompatybilną" z Twoimi dłońmi.

2. Jeśli to zrobiłeś to wypadałoby się przekonać czy hamulec nie jest zapowietrzony, jeśli nie masz pewności - odpowietrzyć.

3. Nacisnąć dźwignię hamulca bez zamontowanego koła z tarczą - przybliżyć klocki do tarczy. Ile razy wykonać takie "jałowe" pompowanie - nie powiem Ci, bo to zależy indywidualnie od reakcji hamulca. Np hayesa dyno musiałem pompować ze 6-8 razy.

Napisano (edytowane)

Tak jak Tomek pisze, z wyjętą tarczą, a najlepiej i klockami, wypychać tłoki po troszku i sprawdzać czy ci pasuje (montując do sprawdzania), odwrotna operacja to wpychanie tłoczków np ołówkiem

Edytowane przez Cox
Napisano

Dosyć istotny szczegół - piszesz "jak dla mnie" - mógłbyś napisać jaką wartość ma ten skok dźwigni, bo może jest on taki jak ma być dla tego modelu hamulca - w ten sposób można wykluczyć zapowietrzenie.

Napisano (edytowane)

a servo-wave czasem nie zwiekszylo skoku tej klamki?

 

mam pytanie, czy takim pompowaniem możemy zapowietrzyć hamulec? :x pompować aż do zetknięcia się klocków?

Edytowane przez rybciasum
Napisano

Chodzi Ci o skok, czy tylko o nominalną pozycję klamiki ?? Jak tylko o pozycję, to jest tam taka śrubka do regulacji :)

Napisano (edytowane)

Ja w swoim 595 zrobiłem tak:

1.po wyjęciu tarczy z zacisku delikatnie(!) naciskałem klamkę aby zbliżyć klocki do siebie

2.następnie często przymierzałem tarczę do uzyskanego dystansu miedzy klockami

3.po uzyskaniu skróconego skoku klamki otworzyłem zbiornik wyrównawczy i dolałem oleju mineralnego(kilkanaście kropel),zapobiegnie to ewentualnemu zapowietrzeniu układu.

W ogóle to zadaniem zbiornika wyrównawczego jest kompensacja zużycia okładzin ale jakoś w moim przypadku średnio to się sprawdza.

Natomiast gdy przyjdzie czas na wymianę klocków musisz pamiętać że masz przepełniony układ i przed próbą cofnięcia tłoczków należy otworzyć zbiorniczek na klamce.Inaczej tłoczki się nie cofną i nie włożysz w zacisk nowych klocków hamulcowych.

Dawniej radziłem sobie trochę inaczej.Mianowicie pomiędzy tłoczek zacisku a tylną część (plecy)każdego klocka ham. wkładałem wyciętą i dopasowaną rozmiarem blaszkę z puszki od piwa .Jej grubość 0,1mm pozwalała zaoszczędzic na skoku klamki ok.3mm.

Edytowane przez ronina
Napisano

ok, dzięki Wam bardzo ;) A powiecie, a najlepiej zaznaczycie na zdjęciu gdzie jest śrubka do regulacji odległości klamki od kiery?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...