michael26 Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 (edytowane) Witam. Wczoraj przyszedł mi nowy przedni hamulec z tematu, założyłem go i jak dla mnie dźwignia ma troche za duży skok. Da sie go jakoś łatwo zmniejszyć? Jak tak to proszę o dokładne napisanie jak to zrobić, ponieważ średnio sie znam na rowerach Z góry dzięki Edytowane 29 Marca 2013 przez michael26 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 1. Ustaw odpowiednią odległość dźwigni od kierownicy, "kompatybilną" z Twoimi dłońmi. 2. Jeśli to zrobiłeś to wypadałoby się przekonać czy hamulec nie jest zapowietrzony, jeśli nie masz pewności - odpowietrzyć. 3. Nacisnąć dźwignię hamulca bez zamontowanego koła z tarczą - przybliżyć klocki do tarczy. Ile razy wykonać takie "jałowe" pompowanie - nie powiem Ci, bo to zależy indywidualnie od reakcji hamulca. Np hayesa dyno musiałem pompować ze 6-8 razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 (edytowane) Tak jak Tomek pisze, z wyjętą tarczą, a najlepiej i klockami, wypychać tłoki po troszku i sprawdzać czy ci pasuje (montując do sprawdzania), odwrotna operacja to wpychanie tłoczków np ołówkiem Edytowane 29 Marca 2013 przez Cox Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Dosyć istotny szczegół - piszesz "jak dla mnie" - mógłbyś napisać jaką wartość ma ten skok dźwigni, bo może jest on taki jak ma być dla tego modelu hamulca - w ten sposób można wykluczyć zapowietrzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 (edytowane) a servo-wave czasem nie zwiekszylo skoku tej klamki? mam pytanie, czy takim pompowaniem możemy zapowietrzyć hamulec? :x pompować aż do zetknięcia się klocków? Edytowane 29 Marca 2013 przez rybciasum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Chodzi Ci o skok, czy tylko o nominalną pozycję klamiki ?? Jak tylko o pozycję, to jest tam taka śrubka do regulacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Nowe klocki zetkną się zanim tłoczki wysuną się z gniazd na tyle, by układ stracił szczelność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 (edytowane) Ja w swoim 595 zrobiłem tak: 1.po wyjęciu tarczy z zacisku delikatnie(!) naciskałem klamkę aby zbliżyć klocki do siebie 2.następnie często przymierzałem tarczę do uzyskanego dystansu miedzy klockami 3.po uzyskaniu skróconego skoku klamki otworzyłem zbiornik wyrównawczy i dolałem oleju mineralnego(kilkanaście kropel),zapobiegnie to ewentualnemu zapowietrzeniu układu. W ogóle to zadaniem zbiornika wyrównawczego jest kompensacja zużycia okładzin ale jakoś w moim przypadku średnio to się sprawdza. Natomiast gdy przyjdzie czas na wymianę klocków musisz pamiętać że masz przepełniony układ i przed próbą cofnięcia tłoczków należy otworzyć zbiorniczek na klamce.Inaczej tłoczki się nie cofną i nie włożysz w zacisk nowych klocków hamulcowych. Dawniej radziłem sobie trochę inaczej.Mianowicie pomiędzy tłoczek zacisku a tylną część (plecy)każdego klocka ham. wkładałem wyciętą i dopasowaną rozmiarem blaszkę z puszki od piwa .Jej grubość 0,1mm pozwalała zaoszczędzic na skoku klamki ok.3mm. Edytowane 29 Marca 2013 przez ronina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Może coś Ci to podpowie. Na fotce odstęp klocków od tarczy, na filmiku skok klamki. Pogoda taka, że każdy pretekst dobry żeby pójść do piwnicy i coś ogarnąć przy rowerze http://imageshack.us/a/img843/5650/20130329183722.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael26 Napisano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 ok, dzięki Wam bardzo A powiecie, a najlepiej zaznaczycie na zdjęciu gdzie jest śrubka do regulacji odległości klamki od kiery? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Jak patrzysz na klamkę od przodu to na samym jej końcu jest takie wejście na imbus 2.5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael26 Napisano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 mógłbyś dokładniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Dokładniej to trzeba obadać klamkę i poszukać To bardzo dobrze widoczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael26 Napisano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 dobra, dzięki Wam bardzo. Temat do zamknięcia;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi