Skocz do zawartości

[hamulce przednie] nie odbija mi rączka

BORYS1916

Rekomendowane odpowiedzi

Siema mam problem mam rower używany i przedni hamulec (nie tarczowy) nie odbija mi a dokładniej rączka na kierowniku. Podejżewam że pękł mi tam mały drucik zagięty w krztałt koła ale nie wiem czy to może być to sorki że może tak nie jasno ale nie znam się na tym

Masz v-ki tak?

Pisząc "drucik zagięty w kształcie koła" masz pewnie na myśli końcówkę linki :)

Może po prostu Ci linka pękła i tyle. Jeśli klamka chodzi bardzo luźno, nie stawia żadnych oporów to zmień linkę, naciągnij i będzie okej.

Ja to tak zrozumiałem, z tego co napisałeś :)

panowie, nie rozumiem was, nie znacie się, nie rozumiecie-nie wypowiadajcie się. Klamka V-brake ma zamocowana sprężynę zwojową, która ma za zadanie odbijać klamkę, posiada ona 2 wystające końce, jeden opiera się o nieruchomy korpus klamki, a drugi jest włożony w dźwignię, jeśli pękło, to czeka cię sporo łażenia po serwisach, by coś dopasować, albo zakup nowych klamek, to już kwestia gustu, to jest element nienaprawialny

I w twoim mniemaniu to ta sprężynka wpycha linke do pancerza, powoduje rozwarcie sie ramion hamulca, tak? Bo moim zdaniem to sprezyny w ramionach sie tym zajmuja a linka jest ciagnieta. Dlatego jeśli klamka nie wraca, to nawet gdy ta sprężynka w niej pękła, cos dalej musi byc nie tak bo linka powinna ja przyciagnac.

Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk

I w twoim mniemaniu to ta sprężynka wpycha linke do pancerza, powoduje rozwarcie sie ramion hamulca, tak? Bo moim zdaniem to sprezyny w ramionach sie tym zajmuja a linka jest ciagnieta. Dlatego jeśli klamka nie wraca, to nawet gdy ta sprężynka w niej pękła, cos dalej musi byc nie tak bo linka powinna ja przyciagnac.

Niekoniecznie. Znaczenie jeszcze ma siła sprężyn w ramionach i tarcie między linką a pancerzem.

nie to nie jest końcówka Linki :) te kółeczko jest zamocowane w dźwigni hamulca śrubką .