BORYS1916 Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Siema mam problem mam rower używany i przedni hamulec (nie tarczowy) nie odbija mi a dokładniej rączka na kierowniku. Podejżewam że pękł mi tam mały drucik zagięty w krztałt koła ale nie wiem czy to może być to sorki że może tak nie jasno ale nie znam się na tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 28 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Borys skocz po słownik bo ja nie mogę tego czytać. Następnym razem poleci to do kosza. Na twój problem jest jedno rozwiązanie wymienić linke i pancerz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BORYS1916 Napisano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 to nie jest wina linki ani pancerza bo są nowe a hamulec się popsuł gdy hamowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 To że nowe, nie znaczy, że dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BORYS1916 Napisano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Są nowe i dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek1994 Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Masz v-ki tak? Pisząc "drucik zagięty w kształcie koła" masz pewnie na myśli końcówkę linki Może po prostu Ci linka pękła i tyle. Jeśli klamka chodzi bardzo luźno, nie stawia żadnych oporów to zmień linkę, naciągnij i będzie okej. Ja to tak zrozumiałem, z tego co napisałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BORYS1916 Napisano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 nie to nie jest końcówka Linki te kółeczko jest zamocowane w dźwigni hamulca śrubką . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Może po prostu zrób zdjęcie, bo w ten sposób można przez dwa dni się dogadywać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUKASZ1980 Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Pewnie pękła sprężynka w klamce.Takiej nie kupisz,chyba że dopasujesz z czegoś.Lepiej kupić nowe klamki na kierownik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek1994 Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Właśnie, najlepszym rozwiązanie będzie zdjęcie, bo tak to My prędko nie dojdziemy o co kaman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 28 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Pewnie pękła sprężynka w klamce Tylko, że w klamce nie ma żadnych sprężynek. Przynajmniej ja się z tym jeszcze nigdy nie spotkałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Są, w obudowie w okolicach tulei/łożyska, gdyby ich nie było, to na sucho klamka nie odbijałby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BORYS1916 Napisano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 postaram się dzisiaj wstawić zdjęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Minor Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Są, w obudowie w okolicach tulei/łożyska, gdyby ich nie było, to na sucho klamka nie odbijałby. Co nie zmienia faktu, że przecież i bez tego powinna odbić bez problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ENER83 Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Psiknij w klamkę wd40, albo jakimś smarem w sprayu i naciśnij kilka razy "wajchę". Jak to nie pomoże to przesmaruj linki i pancerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Najlepszym sposobem na znalezienie problemu, jest rozebranie wszystkiego na części. Wtedy zazwyczaj znajdujesz problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 panowie, nie rozumiem was, nie znacie się, nie rozumiecie-nie wypowiadajcie się. Klamka V-brake ma zamocowana sprężynę zwojową, która ma za zadanie odbijać klamkę, posiada ona 2 wystające końce, jeden opiera się o nieruchomy korpus klamki, a drugi jest włożony w dźwignię, jeśli pękło, to czeka cię sporo łażenia po serwisach, by coś dopasować, albo zakup nowych klamek, to już kwestia gustu, to jest element nienaprawialny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Minor Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 I w twoim mniemaniu to ta sprężynka wpycha linke do pancerza, powoduje rozwarcie sie ramion hamulca, tak? Bo moim zdaniem to sprezyny w ramionach sie tym zajmuja a linka jest ciagnieta. Dlatego jeśli klamka nie wraca, to nawet gdy ta sprężynka w niej pękła, cos dalej musi byc nie tak bo linka powinna ja przyciagnac. Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Dokładnie. Sprężyna ma za zadanie tylko wspomóc powrót, ale jeżeli pękła, to mogła zablokować dźwignię. Na razie czekamy na obiecane zdjęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zws Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 I w twoim mniemaniu to ta sprężynka wpycha linke do pancerza, powoduje rozwarcie sie ramion hamulca, tak? Bo moim zdaniem to sprezyny w ramionach sie tym zajmuja a linka jest ciagnieta. Dlatego jeśli klamka nie wraca, to nawet gdy ta sprężynka w niej pękła, cos dalej musi byc nie tak bo linka powinna ja przyciagnac. Niekoniecznie. Znaczenie jeszcze ma siła sprężyn w ramionach i tarcie między linką a pancerzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 nie to nie jest końcówka Linki te kółeczko jest zamocowane w dźwigni hamulca śrubką . kolega jasno napisał, poszła sprężyna odbijająca klamkę, lub jak kto woli sprężyna powrotna klamki. Każda klamka mechaniczna to ma, zazwyczaj wypada to po odkręceniu śruby montującej dźwignię do korpusu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ErrorPL Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Rozbierałem swoje starą klamkę od v-ki i jest tam sprężyna która mogła pęknąć (tak jak było napisane wyżej) lub wyskoczyć jeśli był zbyt duży luz w klamce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Minor Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Panowie, ale tu nikt nie neguję tego że klamki mają takie sprężyny. Ktoś tam na samym początku coś napisał, a i to wiem skąd mogło wynikać (z lightowanych klamek, takich customowych, bardzo lekkich one nie mają). Ja tylko się nie zgodzę, że cała wina jest po stronie tej sprężynki, moim zdaniem sprężyny w ramionach hamulca pociągnęły by linkę na tyle żeby klamka odbiła. Czemu tak uważam, bo kiedyś jeździłem na gównianych rowerach, miałem poniszczone klamki jakieś plastikowe. I latały sobie luźno bo te sprężynki już dawno przestały istnieć. A i tak klamki odbijały. No nic, czekajmy na zdjęcia, ale raczej się ich nie doczekamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek6622 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 U mnie w obu klamkach nie mam tej sprężyny i wszystko jest git, odbija, i nie ma problemów z hamowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.