barteczek Napisano 27 Marca 2013 Napisano 27 Marca 2013 Witam, Pytanie jak w temacie Mam zamiar przenieść się z mtb na szosę i nie bardzo orientuję się w sprzęcie szosowym. Jeśli ktoś mógłby coś polecić, będę wdzięczny. Pozdrawiam
wojciecho Napisano 27 Marca 2013 Napisano 27 Marca 2013 za 3tys nowa..???to troche mało by na fajnym osprzecie ja kupic. to takiekie minimum http://www.wertykal.com/pl/p/Rower-FOCUS-CULEBRO-5.0/1579
barteczek Napisano 28 Marca 2013 Autor Napisano 28 Marca 2013 Dzięki za radę. Z tego co się orientowałem, to rzeczywiście lepiej kupić coś używanego z napędem 105. W takim razie kolejne pytanie. Czy jeżdżąc po szosie bardziej rekreacyjnie odczuję znaczną różnicę w komforcie pomiędzy Shimano Sora a 105 ?
sierodzok Napisano 11 Kwietnia 2013 Napisano 11 Kwietnia 2013 Dzięki za radę. Z tego co się orientowałem, to rzeczywiście lepiej kupić coś używanego z napędem 105. W takim razie kolejne pytanie. Czy jeżdżąc po szosie bardziej rekreacyjnie odczuję znaczną różnicę w komforcie pomiędzy Shimano Sora a 105 ? Dołączam się do pytania. Mój budżet 2-3 tys. Jak dotąd jeżdżę na MTB, trasy około 60-100 km. Postanowiłem zakupić sobie jakąś szosówkę tylko kompletnie się na tym nie znam. Z tego co się zorientowałem to za tę cenę warto kupić coś używanego. Liczę na pomoc.
MrT Napisano 11 Kwietnia 2013 Napisano 11 Kwietnia 2013 Najwieksza roznica jest w obsludze manetek. Nizsze grupy maja dosyc niewygodna redukcje za pomoca przelacznika pod kciukiem. Ogranicza to ilosc pozycji rak na kierownicy kiedy mozemy swobodnie zmieniac biegi. Od niedawna Tiagra ma taki sam system zmiany biegow jak wyzsze grupy, ponizej bym nie schodzil. Gdybym kupowal rower to z najlepszymi klamkomanetkami na jakie mnie stac. Do tego z korbowodem na dwie tarcze a nie na trzy.
grzegosz Napisano 11 Kwietnia 2013 Napisano 11 Kwietnia 2013 Sora 2013 też ma już wajchy w normalnym miejscu. ale tiagra jest już 10rz...dalej patrząc, 105 ma prowadzenie pancerzy pod owijką, wiem, że to estetyka, ale dla mnie np. to też ważne.
tobo Napisano 11 Kwietnia 2013 Napisano 11 Kwietnia 2013 Wg mnie problem z sorą to nie mała dźwigienka tylko niezbyt ergonomiczny ruch przy zmianie biegów, ale to raczej preferencje. Puszczenie linek pod owijką poprawia estetykę ale obniża precyzję i utrudnia serwisowanie. Manetki te sprawiają też więcej problemów typu ułamane łby od linek i ogólnie są bardziej "plasticzane" co do jakosci wykonania. Taki sposób prowadzenia linek wpływa też na opór przy zmianie biegów.
sierodzok Napisano 12 Kwietnia 2013 Napisano 12 Kwietnia 2013 Dodania na dość techniczny aspekt. Byłbym wdzięczny za przykłady z allegro albo innego sklepu internetowego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.