KONAbiker Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Mi się zdaje, że hamulec jest zapowietrzony, ale poproszę jeszcze o opinię fachowców Otóż tylny hamulec hamuje zupełnie inaczej, niz przedni 525. Trzeba dosyć mocno nacisnąć klamkę, żeby cąłkiem zablokować koło, a zwłaszcza wtedy, kiedy sie dosyć szybko jedzie. Wiem, że hamując przednim, hamujemy całą masą rowerzysty, ale nie o tą różnice mi chodzi, to jest coś innego, tylny poprostu hamuje słabiej. Co na to powiecie? Aha i jeszcze klamka jest taka gumowa w porównaniu do przedniego. Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gavron Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Mam to samo spostrzeżenie, ale po przejechaniu kilku kilometrów dochodze do wniosku, że 535 ma po prostu lepszą modulację. (stąd ta "gumowość" klamki) 525 hamuje bardziej metoda 0 -1 (przynajmniej u mnie). To jest nowy hampelek, czy już go masz od jakiegoś czasu ?(chodzi o to czy jest dotarty) U mnie na początku działał słabo, ale teraz ma taką samą siłę hamowania jak 525 na przodzie (czyli baaardzo dużą ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KONAbiker Napisano 26 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Mam go już jakiś czas i myślę, że powinien być juz dotarty. Ale tak jak mówię, przednią klamke naciskam jednym palcem i stoje w miejscu, a tylką już tak nie da rady, musze nacisnąć trochę mocniej, żeby zablokować koło i nie wiem, czy własnie o to chodzi w hamulcu hydraulicznym, gdzie przy naciśnięciu klamki koło poprostu powinno stawać w miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gavron Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 IMO powinien być jakiś zakres regulacji siły hamowania. Jak chcesz to odpowietrz hampelek, bo może rzeczywiście coś z nim nie tak. Jezeli mówimy obrazowo to jak nacisnę klamkę 535, z siłą jaką naciskam 525 to 535 blokuje koło bez problemu (ważę ~75 kg). 535 i 525 działają inaczej ale ja z 535 jest tez zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajuwookierun Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 wydaje mi się żę jednak jeden palec przy hydrauliku powinien blokować koło momentalnie. w końcu przyczepność tylniego koła jest dużo mniejsza. U mnie też jakoś wyraźnie lepiej hamuje przedni ale u mnie dla odmiany to w nim klamka ma dłuższy skok (ale w Hayesach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.