Skocz do zawartości

[tarcze] mechaniki czy hydrauliki do 600 zl


malutki

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, powoli zbieram graty do budowy 29era. Udalo mi sie kupic tanie kola z piastami deore. Teraz mysle o hamulcach. Bardzo mocno zastanawiam sie nad BB7. Jakos mnie troche przerazaja problemy z szczelnoscia czy zapowietrzaniem hydraulikow no i cena tez za nimi przemawiala. Jednak po analizie kosztow wychodzi ze po zakupie pancerzy(czytalem o polecanych koralach nokona i alligatora) i linek moge kupic gotowy zestaw hydraulikow. Chcialbym sie zmiescic w budzecie ok 600zl za nowe graty. Ogladalem nowe Elixir 3 i Slx m675. Tarcze mysle ze180/180 lub 203/180, moja waga to sporo ponad 100kg.

Nie planuje udzialow w maratonach czy ekstremalnych wypadow w gory, maja mi sluzyc do jazdy w lekkim terenie i szosy. Za wszelkie sugestie bede wdzieczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przy Twojej wadze tylko hydrauliki. Te mityczne problemy to w większości bajki, heble same z siebie się nie zapowietrzają. Nieszczelności i awaryjność do domena nowych Avidów, nowe hydrauliki od Shimano to bardzo dobre hamulce. Polecam Ci SLXy, koniecznie w wersji z metalicznymi klockami, na 100% będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybka reakcje. Co do slx macie racje, za ok 600 zestaw bez tarcz. Te avidy skolei sa z tarzami HS1. Srednice faktycznie chyba zaszalalem, jednak 180/160 powinno wystarczyc. Zestawy sprawdzalem na bike-discount.de i stamtad raczej bede kupowal chyba ze znajde u nas. A o tych bn nikt sie nie wypowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam BB7 tyle że z tarczami A2Z SPV 160mm i klockami A2Z co prawda w 26' i mogę Ci powiedzieć żę chodzą jak żyleta i całe to mamrotanie że mechanik beee to bzdura,na tak małej tarczy przy hamowaniu przodem mam taką moc że musze ostrożnie manipulować klamką żeby mnie nie wystrzeliło jak z katapulty,żeby nie było,miałem hydrauliki Juicy 5 od Avida i jak dla mnie poracha,ciągle piszczały,hamowały SŁABIEJ (na tych samych tarczach) i naprawdę porażka.Regulacja BB7 zajmuje mi 1-2min (raz na miesiąc może dwa) i te całe gadanie jak to ciężko ustawić to śmiech.Jak mi coś obciera kręcę baryłką delikatnie przy klamce i już.Dodam że klamki to Avid FR5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baradine (pancerz cięty z metra z allegro za chyba 3zł ;) ) linki Clarks za 3.50 w byle sklepie.Koszt serwisu zerowy,sam rozbierzesz nasmarujesz itp,jak chcesz żeby się syf nie dostawał do środka kupujesz końcówki z noskami jagwire i tyle...albo robisz sam z wkładu fajki v-brake...Do tego jak Ci coś rypnie w polu to łatwiej wziąć linkę na zapas niż DOT'a...taka moja opinia,a większość posiadaczy hydraulików to chyba nie jezdziła nigdy na dobrych mechanikach i kupują 'bo hydrauliczne większy lans' JEDYNA zaleta hydraulików to ciut lepsza modulacja (kiedyś się jeździło na canti i nikt nie narzekał jakoś,ale teraz wszyscy delikatni) może jakby to były hydro za 600zł sztuka to owszem,są lepsze ale w tej cenie BB7 są porównywalne.Ważę 75kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

XtraBike Internetowy Sklep Rowerowy

XtraBike Internetowy Sklep Rowerowy

nawet jest taniej.

Sądzę że z tego co piszesz to zupełnie wystarczą. Zostaje ok.200,- na tarcze , adaptery i lejek do odpowietrzania jak by co.

 

JEDYNA zaleta hydraulików to ciut lepsza modulacja

no to jesteś w mniejszości wielkości błędu statystycznego.

No i BB7 ceną też nie powalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Do tego jak Ci coś rypnie w polu to łatwiej wziąć linkę na zapas niż DOT'a...t

 

A co takiego może się w hydrauliku zrypać żeby wymieniać płyn w trasie? Kilka dobrych lat jeżdżę z hydraulikami i żadnej awarii nie miałem.

 

ale w tej cenie BB7 są porównywalne

 

rozumiem że przetestowałeś wszystkie hydrauliki w cenie podobnej do BB7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

O wyższości jednych nad drugimi można mały przewód doktorski otworzyć, poszukaj na forum.

Takich dyskusji było już kilka i zawsze ze wskazaniem na hydrauliczne.

Kto bierze w trasę zapasową linkę? A jeżeli już padnie hamulec to pozostaje drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie mial do czynienia z tymi elixirami? Bo o shimano troche poczytalem jednak nie bardzo wiem ktory zacisk avida jest porownywalny z shimanowskimi.

Gdybym skompletowal zestaw z tymi deore to tez chyba dobije do 600zl a za tyle jest elixir3.

Sorry jesli jestem troche zakrecony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile ta linka waży? nie chce nie musi,ja jak jade dalej to biorę takie rzeczy jak łatki,łyżki do opon itp to linka mi pleców nie oberwie,mi się też nic nie dzieje z mechanikami i nawet nie pamiętam kiedy je ostatnio regulowałem...przypomina mi się pewne przysłowie "Każdy Żyd swój towar chwali" Nie mam zamiaru tutaj wmuszać w kogoś swoich racji ale stawianie mechaników na przegranej pozycji bo są mechanikami nie jest sprawiedliwe.Zrobi co chce.Konkluzja-BB7 to bardzo dobre hamulce w bardzo dobrej cenie.Mi wystarczają.Są zwolennicy V,Hydro i Mechaników.I niech tak pozostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie mial do czynienia z tymi elixirami?

 

Z tymi elixirami 3 nie miałem do czynienia, natomiast jeździłem 3 sezony na elixirach5 - niestety wbrew opiniom na forum ani raz się nie zepsuły, nawet raz nie musiałem odpowietrzać, wymieniałem tylko klocki (ale to chyba nie awaria) przejechały 19500km i wymieniłem tylko dlatego, ze po maratonach i wielu glebach po prostu były rozklekotane klamki i ponacinane przewody, a udało mi się kupić Elixiry R w dobrej cenie. Teraz jeżdżę na tych R-kach, przejechałem już ok 6 tyś km i póki co nadal nie mogę złego słowa o tych hamulcach powiedzieć - siła hamowania i modulacja super. Mam nadzieję że ta legendarna awaryjność pozostanie nadal legendarna, a i dodam, że jeśli będzie tak dalej to następne hamulce jakie kupię też będą Elixiry. Jest to moja subiektywna opinia i nie zamierzam nikogo namawiać do takiej czy innej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego jak Ci coś rypnie w polu to łatwiej wziąć linkę na zapas niż DOT'a...taka moja opinia

No i chyba głównie Twoja :woot:

A toś teraz powiedział, aż się ściemniło. Jeszcze nie słyszałem żeby komuś hydrauliki padły nagle w polu. Chyba że ma jakieś totalne badziewie i nawet ich nie przetrze z błota.

GŁÓWNĄ ZALETĄ dobrych hydraulików jest ich bezobsługowość i bezproblemowość.

 

kiedyś się jeździło na canti i nikt nie narzekał jakoś,ale teraz wszyscy delikatni

No jezdziło się też na Jubilacie z Rometa. To znaczy ze trzeba przy tym pozostać?

 

a większość posiadaczy hydraulików to chyba nie jezdziła nigdy na dobrych mechanikach

I odwrotnie

Kolego chcesz mieć dobre hamulce i święty spokój to kup coś z tego co koledzy polecali.

Za 600zł to jeszcze można coś fajnego wyrwać póki sezon się nie zaczął i wybór jest całkiem spory.

 

http://bikecenter.pl/index.php?k180,czesci-rowerowe-hamulce-tarczowe-hydrauliczne-zestawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej forsować swoją rację i zjechać kogoś kto mówi że mechaniki mogą być dobre.Poza tym rower nie składa się tylko z hamulców.To moja SUBIEKTYWNA opinia i poleciłem to co uważam za dobre.A każdy ma swój mózg i zrobi jak chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, bardzo prosze bez zbędnych kłótni :)

 

Kolego chcesz mieć dobre hamulce i święty spokój to kup coś z tego co koledzy polecali.

Za 600zł to jeszcze można coś fajnego wyrwać póki sezon się nie zaczął i wybór jest całkiem spory.

 

części rowerowe - hamulce - tarczowe hydrauliczne - zestawy :: bikecenter.pl

 

dzięki za linka, naprawdę ciekawe ceny mają :) Na chwile obecną to najbardziej za mna przemawiają te elixiry (cena bardzo atrakcyjna :) )

 

chyba jednak zaryzykuję i będę się rozglądał z hydraulikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja coś skrobnę w tym ideologicznym temacie :)

 

- jako wróg avidów używałem tej zimy elixira 1 oraz starego juicy 7. Powodem była słaba odporność na niskie temperatury niższych modeli siemano, które miałem w zimówce. Elixir 1 wymagał odpowietrzenia, wiele avidów ma ten zabieg źle wykonany w fabryce. Seryjne klocki to półmetaliczne avidowskie, ciche gdy jest mokro ale ogólnie hamulec z nimi i tarczą 160 nie ma wielkiej mocy, ale jest ona zadowalająca. Na razie nie mam zastrzeżeń do nowego nabytku.

- awaryjność avidów nie jest legendarna - jak ktoś tu napisał - i statystycznie są to najczęściej serwisowane hamulce, obok tanich modeli shimanowskich

- decydując się na hamulce hydrauliczne możesz z powodzeniem nabyć nowe deore lub slx, które mają pozytywne opinie prawie w każdym przypadku.

 

Podejmij decyzję możliwie szybko, bo za chwilę będzie tu jatka :)

 

Problem w tym iż ty nie napisałeś że mechaniki są dobre lecz z twojej wypowiedzi wynika że próbujesz nam wmówić jakoby to mechaniki były lepsze od hamulców tarczowych hydraulicznych.

Kolega raczej nie napisał że mechaniki są lepsze od hydraulików, tylko od budżetowych hydraulików. Nie uważam by bb7 ustępowały tanim tektro czy siemano.

 

Wiele osób faktycznie nie pa pojęcia jak działają dobre hamulce mechaniczne - często przesiadają się z tanich mechanicznych na hydrauliczne, bo takie w budżetowych rowerach faktycznie nie grzeszą jakością działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od 3 lat jezdze na elixir cr i nic mi sie z nimi nie dzieje ja nie wiem skad te złe info na ten temat hmm...... tak czy siak trzeba skracac przewody jak sie zakłada na rower itd itd.wiec ten kto je zakłada ten je partoczy.wiem bo sam sobie serwisuje amor,hamulce,czesci ,osprzet i nikt mi ciemnoty nie wcisnie,ze od nowosci sa spier..jak kolega wyzej napisał serwis tu daje ciałą....ja nie kupie inych w przyszłosci tylko avidy. :002: takowe me skromne zdanko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te złe info jak piszesz mam z pracy. Pracuję w sporym serwisie i mam styczność z bardzo dużą ilością rowerów nowych i używanych z tarczówkami hydraulicznymi, w tym także avidowskimi.

Nie muszę ci niczego wciskać: w przypadku avidów normalna jest konieczność upuszczania płynu z układu lub odpowietrzanie hamulców, zdarzają się fabrycznie spuchnięte uszczelki co wymaga remontu nowych hamulców. O awariach prawie nowych lub mniej lub bardziej używanych wspominał nie będę.

Nie mam żadnego interesu w promowaniu tego czy innego produktu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie to zalety niby mają hydrauliki i czym górują nad mechanikami?

 

Na tak zadane pytanie i fakt czasem dziwnych przypadłości w przypadku hydraulików to faktycznie niektórzy powinni mieć tylko cokolwiek z linką. Ale i tu tez pojawiają się przecież narzekania. Większość zapewne nie tylko nie miała mechaników ale i zapewne V-ków i często nie nie ich wina czy szpanerstwo tylko polityka producentów. Autor tematu pomimo usilnych prób wytłumaczenia, żeby jednak nie brać Avidów postawił na swoim bo cena jest atrakcyjna. Jedna z droższych rzeczy i tak istotnych w sprzęcie ma być kupiona bo jest tańsza. Fajnie podejście do sprawy nie ma co.

 

Złe info o Avidach ciągnie się z praktyki serwisowej i są to fakty bezdyskusyjne. Jeśli prowadzisz serwis i statystycznie po wielokroć naprawiasz je częściej od innych to choć by jak zaklinać rzeczywistość to faktów nie zmienisz. Znajomy niedawno mnie zapytał ile już mam te zwykłe stare Deore. Odpowiedziałem, że 5 lat z jedną wymianą oleju i wymianami klocków. Uśmiechnął się tylko i zaczął opowieści o gościach z padniętymi Avidami za wiele większa kasę, które nawet pół sezonu nie wytrzymują. Są wyjątki ale niestety nie za liczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...