Pawello12 Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 Witam Chciał bym ustalić model roweru, jaki posiadam oraz znaleźć listę zamontowanych w nim części, taką jakie można znaleźć do nowszych modeli producenta na ich stronie. Jest to Giant, na ramie znajdują się napisy GSR ALU i FS, ale po wpisaniu tego w google otwierają się tylko jakieś archiwalne oferty z allegro, dlatego nie jestem pewien, czy to model. Na stronie gianta nie mogę znaleźć w archiwum roweru o takiej nazwie. Był kupiony w 2003 roku. Wygląda tak: http://img688.images...5/dsc00149g.jpg
jacq Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 jest to zapewne giant gsr fs w wersji z rama aluminiowa. ja mam gsr fs z rama cromo (tez z 2003r). tylko ze w moim byla kiera prosta. mialem fajny link do jakiejs chinskiej strony gdzie byla cala specyfikacja. poszukam w googlach moze uda sie znalezc. specyfikacja z wersji z rama stalowa, ale mysle ze poza sama rama niczym sie nie roznily: Rower - Giant gsr FS Rama - Hi-Ten w/ Cro-Mo seat tube Amortyzator - RST 191CL 1-1/8" Kierownica - LeeChi HB-T205 30 mm Mostek - MTS-309-5 Stery - MH-501 1-1/8" Hamulce przod/tył - V-brake, LeeChi TX-117 Klamki - LeeChi BM-64AP Manetki - Sram MRX 204 Przerzutka przod - Shimano FD-TY18 Przerzutka tył - Shimano RD-TY18GS Wolnobieg - Shimano MF-ZH06 6sp Pedały - VP-896 Suport - VP-BC55P Korba - Prowheel ISA355P6 28x38x48. 170 mm Piasty - Joy-Tech JY-S01 36H Obręcze - Quanxin CH-17 36H
rzezniol Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 Giant produkuje/produkował wiele serii rowerów GSR to jedna z nich ... mój stalowy GSR 300 był z 95 roku. Z tym że GSR to była budżetowa seria tego producenta google o tej serii wie niewiele Jak masz ten rower to pooglądaj i sam się dowiesz co na mim masz zmontowane - no chyba ze ci się nie chce zejść do piwnicy ... W osprzęcie szału nie będzie ... Jak chcesz poznać fabryczną specyfikację aby zbudować "retro" to kiepski pomysł bo za młody, za kiepski, za mało "kultowy" Pozdro
Pawello12 Napisano 26 Marca 2013 Autor Napisano 26 Marca 2013 Chce mi się zejść do piwnicy. Przyniosłem go nawet do pokoju, w którym teraz jestem. Chodzi o to, że nie jestem w stanie rozpoznać pewnych elementów. Na manetkach pisze na przykład tylko Sram, ale jaki model to już nie. Niestety, nie wszystkie części z podanej listy się zgadzają. Widocznie wersja aluminiowa jednak się różni. Z tyłu przerzutka jest firmy Sram, hamulce Tektro, wolnobieg to jakiś Sunrace. Nie chcę budować retro. Po prostu chciał bym wiedzieć dokładnie, co mam zamontowane. Poza tym, muszę wymienić napęd, więc chciał bym wiedzieć, co będzie pasować. A tak poza tym, to dla mnie ten rower jest wystarczająco kultowy, bo sporo przygód dzięki niemu przeżyłem, więc ma wartość sentymentalną.
rzezniol Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 Jeżeli nie zmieniasz przerzutki / manetki to jedyne co musisz wiedzieć to : - kaseta czy wolnobieg - ile przełożeń Reszta nie ma znaczenia Pozdro
Pawello12 Napisano 26 Marca 2013 Autor Napisano 26 Marca 2013 Przełożeń jest 7. Natomiast właśnie mam problem z odgadnięciem, czy jest to wolnobieg czy kaseta.
JakubWelnowski Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 Jeśli ostatnia zębatka ma 14 zębów to zapewne wolnobieg.
Pawello12 Napisano 27 Marca 2013 Autor Napisano 27 Marca 2013 Ostatnia zębatka ma 13 zębów. W sumie to z tych zdjęć nie widzę, czym się różnią. Chyba, że chodzi o te dziurki przed ząbkami. U mnie te dziurki są.
jacq Napisano 27 Marca 2013 Napisano 27 Marca 2013 sciagnij kolo, zrob fotke zebatki i bedziemy wiedziec na 99%
Pawello12 Napisano 27 Marca 2013 Autor Napisano 27 Marca 2013 Proszę bardzo. Możecie przy okazji ocenić, czy faktycznie potrzebna jest wymiana zębatki. http://imgur.com/lciwomh
rzezniol Napisano 27 Marca 2013 Napisano 27 Marca 2013 Różnicę widać przy najmniejszej zębatce. Kaseta jest "na równo" zakryta lock ring`iem wolnobieg ma zazwyczaj wgłębienie ... pozdro
Pawello12 Napisano 27 Marca 2013 Autor Napisano 27 Marca 2013 Mogę jeszcze prosić o ocenę stanu ząbków? Faktycznie trzeba już myśleć o wymianie?
ugupu Napisano 28 Marca 2013 Napisano 28 Marca 2013 Moim zdaniem wymiana nie jest konieczna, chyba że dzieją się jakieś dziwne rzeczy jak przeskakiwanie łańcucha.
Bartek1994 Napisano 28 Marca 2013 Napisano 28 Marca 2013 Wolnobieg jest w naprawdę dobrym stanie Nie warto go wymieniać, bo na tym jeszcze długo, długo pojeździsz. No chyba, że łańcuch Ci skacze, to wtedy inna bajka, ale w każdym bądź razie nie powinie
Pawello12 Napisano 28 Marca 2013 Autor Napisano 28 Marca 2013 To świetna wiadomość. Wstawiam jeszcze zdjęcia zębatek z przodu i proszę o ocenę ich stanu. Też obejdzie się bez ich wymiany? Bez problemu wszystko będzie śmigać po zakupie nowego łańcucha? imgur: the simple image sharer imgur: the simple image sharer imgur: the simple image sharer
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.