Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Continental to lipa niewarta żadnej ceny, szczerze odradzam te opony.

Ammisiek - jakoś inne firmy typu Maxxis czy Kenda potrafią zrobić dobrą oponę w tej cenie, Conti nie potrafi. 

 

 

Więc trzeba się zdecydować lans marką czy jakość. Podejrzewam, że droższe wersje są o wiele bardziej wytrzymałe, ale też niestety kosztują 2 razy więcej.

Jak ktoś podczas kupna opon do MTB szuka lansu, to zamiast opon powinien wydać tą kasę na lekarza. A na teksty w stylu "podejrzewam" to mi ręce opadają, ja nie podejrzewam, ja z autopsji wiem, że Continental nie potrafi robić opon rowerowych.

 

Napisano

No właśnie, nie ma dobrych opon bo po co ma mieć, skoro ludzie i tak kupią bo widzą, że to Continental :). Polityka firmy i tyle. Wiem, ze Maxxis i Kenda potrafią w tej cenie zrobić dobrą oponę, ale nie stawiaj marki Kenda przy Continentalu, który w sumie dzięki oponom samochodowym i sponsoringu w sportach motorowych wyrobił sobie dobrą opinię za którą teraz każe sobie extra płacić i na którą nabiera się sporo osób. To prawda, że jak ktoś kupuje oponą do lansu to powinien udać sie do lekarza i nie chodzi tutaj tylko o napis na oponie ale także o jej rozmiar, bardzo często widać jakiegoś lansika, który po mieście jeździ na MK II 2.4.... No ale społeczeństwo składa się także z debili wiec na to nic nie poradzimy. Ja osobiście też już Continentala nie kupie, ale nie porównywałbym jej do "ścierwa", bo aż taka tragiczna nie jest, skoro nawet użytkownicy forum na nich jeżdżą, zapewne skuszeni dobrą renomą tej marki. Ja zbyt wielkiego doświadczenia nie mam z oponami, jak niektórzy, ale też z autopsji wiem, że nie należą one do najwytrzymalszych, jednak są jedne z tańszych. Pozdrawiam :)

Napisano

Conti tragiczne nie jest, w sumie trakcje, przyczepność i opory toczenia mają dobre (X-king i RK), wytrzymałość na ścieranie też nie najgorsze (w porównaniu na przykład do niektórych schwalbe). Co prawda cena za warte uwagi modele jest słona, ale nieraz trafiają się na przecenie posezonowej. Ja continentale kupiłem po taniości i jako takie opony są OK. Co nie zmienia faktu, że wraz z apgrejdem roweru i przejściem na droższe części, sam inwestuję w schwalbe albo geax.

Co do bicia conti: też to miałem w dwóch oponach, cholernie ciężko je ustawić na obręczy tak, żeby była idealnie prosto - ale po wielu próbach się da. Gorzej, jak się złapie kapcia, wtedy cała "zabawa" zaczyna się od początku :P

Napisano

Tony, mojego XK zwijkę próbowałem ułożyć na 4 obręczach, z woda, z mydłem, z olejem. Opona jak biła tak bije.

Kumpel miał 3 XK(zwijka i drut) i każdy bił. To nawet jakieś opony Kellysa nie miały takich problemów.

Geaxa założyłem na obręcz. Żadnych kombinacji. Po prostu napompowałem do 2 barów i cud. Wszelkie bicia jak ręką odjął.

Żeby nie było, obręcze są idealnie proste.

 

Przy okazji. Macie może pomysł jak utwardzić klamki w BR-M596?

Napisano (edytowane)

Jak wspomniałem, zakładanie conti to grubsza sprawa, raz z prawidłowym ułożeniem opony męczyłem się prawie godzinę. (sic!) Czasem robiłem to na serwisie u znajomego i stosowałem pastę do nakładania opon. Jedyny plus tego wszystkiego jest taki, że mam już swoje patenty na właściwe ułożenie opony i zwykle po takim wyćwiczonym zakładaniu i wstępnym ułożeniu nie muszę nic poprawiać. Przynajmniej w przypadku większości opon, bo z conti X-kingiem ciągle mam problem :P

No i zmusiłem się do kupna porządnej pompki, bo ciągłe nabijanie i spuszczanie ciśnienia potrafi doprowadzić do szału jak nie ma się porządnego przyrządu do wtłaczania powietrza, najlepiej sprężarki ;)

A co do obręczy: również próbowałem tą felerną oponę montować na różnych obręczach, i albo to niesamowita doza szczęścia, albo coś rzeczywiście jest na rzeczy, ale najlepiej układała się opona na ZTR Olympic

Edytowane przez TomoTonyHalik
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ja posiadam Conti Race King w wersji Supersonic, wiadomo, że wyższy model, który swoje kosztuje.

Jestem natomiast bardzo zadowolony. Ścieralność mała, żadnej dziury przez 2k km na dętkach 90g.

Co do układania to zawsze bije 4atm i opona zwykle strzela i się układa dobrze, a potem spuszczam powietrze ;)

Napisano

Nie, dalej kocham teren, a szczególnie góry.

Ale Saguaro na asfalcie trochę ciąży jak się ciśnie w grupie szosowców. Tak więc kupiłem szosowe laczki. Mocno spieszyłem się przy zakładaniu i nie zdążyłem zważyć zawodników.

Jutro pierwsze testy, po relacji kumpla, które też je kupił powinno być piekielnie szybko.

Napisano

Spokojnie, przy 6 barach nie ma szans.

A z tyłu obręcz wgniotłem jak zjeżdżałem czerwonym ze Ślęży w stronę Sobótki i złapałem laczka. Akurat jak zeszło powietrze to bym uskok i dostała strzał.

Napisano

6 barów z dętkami? trochę ryzykownie. Kiedyś u wujka w garażu podłączyłem koło do kompresora i zamyśliłem się. Jak pier.. . to aż rant w oponie rozerwało :)

A obręcz do wymiany czy "sie wyklepie"?

Napisano (edytowane)

Obręcz Wichu z PSR mi naciągnął i jest prawie jak nowa.

6 barów z dętkami jest ryzykowne?

Jak w akcie desperacji próbowałem ułożyć XK to dobiłem do 8 barów i nic się nie stało.

Edytowane przez MokryxD
Napisano

Ja mam problem z ułożeniem schwalbe road cruiser, cały czas w jednym miejscu głębiej opona. Troszkę poprawiłem jej wyłożenie po wbiciu 5baru ale cały czas nie jest tak jak być powinno, a na oponie pisze 4.5bara i boje się że jak bym dobił te powiedzmy 6 barów to walnie (tylko do ułożenia, do jazdy mam 3.6bara) tak dużo bo głównie na aslfacie śmigam.

 

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Cassette: (Kaseta) Shimano Deore XT CS-M770-9 11-32 - 263g
Chain: (Łańuch) Campagnlogo Record C9 108 ogniw - 280g (wraz ze spinką)

Suport: Accent BB-EX1 - 106g

Tubes: (Dętki) Geax Ultralight presta - 285g

 

Suma: 11510g

 

Niestety znowu brakło bardzo mało do granicy 11500g. Ale coś wykombinuję, żeby niskim kosztem pozbyć sie tych 11g :)

Edytowane przez MokryxD
Napisano

wymieniasz jedną dętkę i masz upragnione -40g :whistling:

Maxxisa ostatnio kupowałem w sklepie stacjonarnym za 39pln

...chcesz złamać 11.5 czy nie? możesz to mieć  szybko i w miarę tanio

 

mleczko itd to koszt ~200pln (opaski , wentyle, mleczko + babranina) ,

a wcale tak mocno lżej ci nie wyjdzie niż te chude dętki,

nie wspominając o udupieniu w trasie, gdy oponę rozwalisz na tyle, że ci mleczko nie pomoże

 


Swoje kosztuja

"zwykle" dętki też nie są za darmo :

najtańsza chińszczyzna 10pln (będzie ważyć200-250g),

coś sensownego 20-25pln,

więc 39 za lajta to jakoś koszmarnie drogo?

chyba, że ktoś jest jeszcze na utrzymaniu rodziców

wtedy rozumiem, że liczy każdego zeta,

ale wtedy lepiej się nie brać za lajtmanię,

bo można się frustracji głównie nabawić

Napisano

mleczko itd to koszt ~200pln (opaski , wentyle, mleczko + babranina) ,

Powertape z Leroy-Merlin - 12zł, wentyle z decathlonu - 40zł, mleko - 30zł

Nie wiem gdzie widzisz tutaj 200zł :)

Napisano

Jeżeli się zakupi zestaw Rubeny to wychodzi 60zł, co przy budżecie 16latka brzmi bardziej rozsądnie.

A nie mam jakoś mega parcia na wagę, lepsze części przy okazji są lżejsze. :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...