Skocz do zawartości

[11321g] Accent El Niño by MokryxD


MokryxD

Rekomendowane odpowiedzi

Kółka ważyłem na szybko, więc może jakiś błąd się wkradł. Wziąłem wagi z tematu starego właściciela - Jechana. W wolnej chwili rozbiorę je i zważę ponownie.

Niestety magiczna liczba 12000g nie została pokonana. Brakuje 10g, ale nie zanosi się, żebym coś wymieniał w najbliższym czasie.

Po nowym roku na pewno waga spadnie, bo planuję wymianę: rama (wyrosłem z obecnej), opony (Conti ledwo zipie, a Geax strasznie ciężki), kaseta + łańcuch (też dość dostały po zębach i ogniwach), kierownica (600mm jest za wąska i pojawiają się bóle w okolicach barków), sztyca (do nowej ramy obecna nie będzie pasować).

Możliwe, że pojawi się mleko zamiast dętek. Po szybkim podliczeniu te zmiany powinny pozwolić zbliżyć się do kolejnej bariery - 11kg.

 

Dla zainteresowanych wrzucam rozpiskę, co i jak. Zdjęcia najprawdopodobniej pojawią się wieczorem, o ile aparat ogarnie :D

 

Fork: (Widelec) SR Suntour Epicon SF-11 LOD - 1664g
Frame: (Rama) Accent El Niño 17" - 1893g
Grips: (Gripy) Accent Cirrus - 48g
Handlebar: (Kierownica) Accent FAT&FLAT 600mm - 211g
Headset: (Stery) Accent HSI-S01 - 133g
Pedals: (Pedały) Shimano PD-M540 - 351g
Seat: (Siodło) Accent Tide - 328g
Seatpost: (Sztyca) Accent SP-408 31.2x400mm - 348g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) PRO 34.9mm - 43g

Spacers: (Podkładki pod mostek) Accent 3x10mm - 28g
Starnut: (Gwiazdka) Waga razem ze sterami
Stem: (Mostek) Accent AS-ST05 AH 100mm - 167g
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Accent - 2g
Top Cap: (Top cap) Waga razem ze sterami

Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano Deore BR-M596 - 276g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano Deore BR-M596 - 281g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Waga podana wyżej
Tarcze hamulcowe: Shimano SM-RT76 160mm + śruby - 277g
Adaptery: Shimano P+T - 37g
Śruby adapterów i zacisków: Shimano - 32g

Cables: (Pancerze i linki) Jagwire Basic - 80g
Cassette: (Kaseta) Shimano CS-HG50-9 34-11 - 434g
Chain: (Łańuch) Shimano CN-HG53 108 ogniw - 270g (wraz ze spinką)

Crankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 44-32-22 - 870g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M770 - 153g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 - 226g
Shifters: (Manetki) Shimano Deore XT SL-M770 bez telewizorków - 233g
Suport: Shiamno SM-BB51 - 101g

Skewers: (Zaciski koł) Zircon - 120g
Tire (Front): (Opona przednia) Geax Saguaro 26x2.0 drut - 780g
Tire (Rear): (Opona tylna) Continental X-KING 26x2.2" zwijana - 670g
Tubes: (Dętki) Continental MTB 26" presta - 394g
Wheel Front: (Koło przednie) Zircon 307 + DT XR 4.2D - 711g
-Hub: (Piasta) DT 350s (ZIRCON 307) QR9 R28
-Rim: (Obręcz) DT XR 4.2D R28
-Spokes: (Szprychy) DT Competition proste x28
-Nipples: (Nyple) DT alu
-Rim tape: (Opaska) DT Swiss (waga w kole)
Wheel Rear: (Koło tylne) Zircon 307 + DT XR 4.2D - 849g
-Hub: (Piasta) DT 350s (ZIRCON 307) QR R28
-Rim: (Obręcz) DT XR 4.2D
-Spokes: (Szprychy) DT Competition proste x28
-Nipples: (Nyple) DT alu
-Rim tape: (Opaska) DT Swiss (waga w kole)




Suma: 12010g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na siodle  i sztycy mozna urwac po 100g

zacisk sztycy mozna kupic polowe lzejszy

opony masz tez b.ciezkie 

ja mam conti x-king race sport(cz jakos tak)/race king supersonic

masa 485/465g obie 2.2

detki schwalbe xxlight i masz -200g za 60pln

Edytowane przez bartnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

[1210g] Accent El Niño by MokryxD

Chyba administrator też ma świąteczny zamęt w głowie.

 

Nie mniej, mogę powiedzieć, że choć przez chwilę mam bezkonkurencyjnie lekki projekt na forum :D

 

@bartnik

Wiem, że jest z czego schodzić. Opony są takie, a nie inne bo zależało mi na niskiej cenie. Czekam na rozwój sytuacji o Geax Saguaro EVO Team.

Nie mniej jako jeszcze gimnazjalista mam mocno ograniczone dochody i nie da się zrobić wszystkiego na jeden raz.

 

Najprawdopodobniej w okolicach lutego zakończę obecny projekt i powrócę z nową ramą. Jaka to będzie na razie pozostanie tajemnicą. Choć w 90% mam już upatrzony model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się Cube Reaction w czarnej anodzie. Ale są tylko używki i jest on dość krótki. Chcę spróbować czegoś innego.

Zależy mi także na minimalistycznym wzornictwie.

 

Obecna rama mnie nigdy nie zawiodła, nie narzekam na wiotkość ani nic z tych rzeczy.

Nawet lakier jakoś niezbyt chce odpadać :D

Edytowane przez MokryxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Obecna rama mnie nigdy nie zawiodła, nie narzekam na wiotkość ani nic z tych rzeczy.

Nawet lakier jakoś niezbyt chce odpadać :D

 

Naprawdę? Mi w el nino pancerze przetarły lakier po... miesiącu? Może dwóch? (średnio co drugi-trzeci dzień rower był choć trochę eksploatowany)

Choć przyznać trzeba, że wzór malowania bardzo fajny, dość nietypowy patrząc na tendencję do "kreskowych/liniowych" malowań w dużej części aktualnych ram.

Zresztą, ja ostatnio zmieniłem ładnego białego accenta na model firmy, która ma jedne z najbardziej ubogo malowane ramy, czyli giant :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również byłem dość zadowolonym posiadaczem accenta el nino, ale po prostu człowiek dochodzi do momentu, gdy to wszystko już wymienił i jedyne co można zmienić na odczuwalnie lepsze to rama. W sumie w accencie nie podobały mi się dwie rzeczy: waga oraz geometria przystosowana do niższych amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W sumie w accencie nie podobały mi się dwie rzeczy: waga oraz geometria przystosowana do niższych amortyzatorów.
Akurat waga nie powala, jednak obecnie w treningówce rama śmiga już 2 gi rok i jestem super zadowolony. Co do amorka to racja, dedykowany to 80 mm, więc mało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zmieniłem oponki. W życiu więcej Continentala.

Tire (Front): (Opona przednia) Geax Saguaro Kevlar 26x2.2 - 661g
Tire (Rear): (Opona tylna) Geax Saguaro Kevlar 26x2.0 - 554g

 

Suma: 11775g

 

Waga spadła o 235g. Wiem, że to nie są lekkie opony, można jeszcze dużo urwać na całej maszynie. Ale ostatnio jakoś w portfelu mniej papieru, więcej metalu. Kilka inwestycji nie wypaliło. Peaka 26 nie będzie, prędzej 29 :)

W końcu udało się przekroczyć barierę 12000g, ale czy jeździ się szybciej jak na 12.5kg to nie powiem.

Z kółek jestem bardzo zadowolony, jedna z najlepszych inwestycji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Obie sztuki miały niezłe bicie. Kolega Jasiński jak to zobaczył, to pytał, czy koło mam proste. O ile w przypadku jednej jestem w stanie zrozumieć, bo jazda z gwoździem w oponie bez powietrza na pewno nieźle dała jej po dupie. Ale druga sztuka nigdy niczego nie złapała, a bicie nie mniejsze. Szasunkowo około 1.5cm na bok.

2. Mizerna odporność na przebicia wersji zwijanej. Kto to widział, żeby na SZUTROWYM zjeździe z prędkością nie przekraczającą 40km/h nagle słychać "sssss" na dętkach prawie 200g?!

3. Na mokrym przyczepność mizerna, sporo poślizów na mieście. Mokre kamienie i o hamowaniu mozna zapomnieć.

4. Jazda w śniegu na ostatnim wypadzie doprowadziła mnie do szału. Tam gdzie kolega 29er na Saguaro wbijał bez problemu jak mieliłem w miejscu.

 

Jedynymi zaletami XK, które ja widzę to dość szybka opona i tania.

Edytowane przez MokryxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Continentala będę dalej bronił :). Co wyście się księcia z bajki za 45/50 zł spodziewali?. Continental za sam znaczek sporo woła wiec jeśli jest do tego tani to i opona za dobra nie jest. Saguaro jest o 15/20 zł droższe więc i jakość lepsza, i marka mniej "premium"? Jak ktoś ma kevlarowego Geaxa (dobry wybór Mokry) to na laiku nie robi to wrażenia, a jeśli by zobaczył najtańszego Continentala to stwierdzi, że to dobra opona. Więc trzeba się zdecydować lans marką czy jakość. Podejrzewam, że droższe wersje są o wiele bardziej wytrzymałe, ale też niestety kosztują 2 razy więcej. 3.5k km przejechałeś i nie wierze, że nie było sporo asfaltu więc i guma znikała :). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...