MokryxD Napisano 15 Grudnia 2013 Autor Napisano 15 Grudnia 2013 Rozważałem przejście na 29er'a, ale kółka kupione pod 26. Do tego za mało w sakiewce, aby tak zaszaleć Cytuj
Dudi353 Napisano 16 Grudnia 2013 Napisano 16 Grudnia 2013 albo mi się wydaje, albo twoja kaseta to hg-30, bo hg-50 wychodziły tylko srebrne, a twoja jak widac jest fabrycznie czarna Sprawdzałem to w sklepie na kilku rowerach, u siebie też i trochę skopałeś rozpiskę Cytuj
MokryxD Napisano 16 Grudnia 2013 Autor Napisano 16 Grudnia 2013 Na pewno jest CS-HG50-9. Zobacz na pierwsze fotki, jest srebrna. To zwyczajnie 16g brudu Cytuj
Dudi353 Napisano 16 Grudnia 2013 Napisano 16 Grudnia 2013 przepraszam i zwracam honor Masz rację Cytuj
MokryxD Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Napisano 23 Grudnia 2013 Kółka ważyłem na szybko, więc może jakiś błąd się wkradł. Wziąłem wagi z tematu starego właściciela - Jechana. W wolnej chwili rozbiorę je i zważę ponownie. Niestety magiczna liczba 12000g nie została pokonana. Brakuje 10g, ale nie zanosi się, żebym coś wymieniał w najbliższym czasie. Po nowym roku na pewno waga spadnie, bo planuję wymianę: rama (wyrosłem z obecnej), opony (Conti ledwo zipie, a Geax strasznie ciężki), kaseta + łańcuch (też dość dostały po zębach i ogniwach), kierownica (600mm jest za wąska i pojawiają się bóle w okolicach barków), sztyca (do nowej ramy obecna nie będzie pasować). Możliwe, że pojawi się mleko zamiast dętek. Po szybkim podliczeniu te zmiany powinny pozwolić zbliżyć się do kolejnej bariery - 11kg. Dla zainteresowanych wrzucam rozpiskę, co i jak. Zdjęcia najprawdopodobniej pojawią się wieczorem, o ile aparat ogarnie Fork: (Widelec) SR Suntour Epicon SF-11 LOD - 1664gFrame: (Rama) Accent El Niño 17" - 1893gGrips: (Gripy) Accent Cirrus - 48gHandlebar: (Kierownica) Accent FAT&FLAT 600mm - 211gHeadset: (Stery) Accent HSI-S01 - 133gPedals: (Pedały) Shimano PD-M540 - 351gSeat: (Siodło) Accent Tide - 328gSeatpost: (Sztyca) Accent SP-408 31.2x400mm - 348gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) PRO 34.9mm - 43gSpacers: (Podkładki pod mostek) Accent 3x10mm - 28gStarnut: (Gwiazdka) Waga razem ze steramiStem: (Mostek) Accent AS-ST05 AH 100mm - 167gBar Plugs: (Korki do kierownicy) Accent - 2gTop Cap: (Top cap) Waga razem ze steramiBrake (Front): (Hamulec przedni) Shimano Deore BR-M596 - 276gBrake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano Deore BR-M596 - 281g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Waga podana wyżejTarcze hamulcowe: Shimano SM-RT76 160mm + śruby - 277gAdaptery: Shimano P+T - 37gŚruby adapterów i zacisków: Shimano - 32gCables: (Pancerze i linki) Jagwire Basic - 80gCassette: (Kaseta) Shimano CS-HG50-9 34-11 - 434gChain: (Łańuch) Shimano CN-HG53 108 ogniw - 270g (wraz ze spinką) Crankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 44-32-22 - 870gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M770 - 153gDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 - 226gShifters: (Manetki) Shimano Deore XT SL-M770 bez telewizorków - 233gSuport: Shiamno SM-BB51 - 101gSkewers: (Zaciski koł) Zircon - 120gTire (Front): (Opona przednia) Geax Saguaro 26x2.0 drut - 780gTire (Rear): (Opona tylna) Continental X-KING 26x2.2" zwijana - 670gTubes: (Dętki) Continental MTB 26" presta - 394gWheel Front: (Koło przednie) Zircon 307 + DT XR 4.2D - 711g-Hub: (Piasta) DT 350s (ZIRCON 307) QR9 R28-Rim: (Obręcz) DT XR 4.2D R28-Spokes: (Szprychy) DT Competition proste x28-Nipples: (Nyple) DT alu-Rim tape: (Opaska) DT Swiss (waga w kole)Wheel Rear: (Koło tylne) Zircon 307 + DT XR 4.2D - 849g-Hub: (Piasta) DT 350s (ZIRCON 307) QR R28-Rim: (Obręcz) DT XR 4.2D-Spokes: (Szprychy) DT Competition proste x28-Nipples: (Nyple) DT alu-Rim tape: (Opaska) DT Swiss (waga w kole)Suma: 12010g Cytuj
rkopec16 Napisano 23 Grudnia 2013 Napisano 23 Grudnia 2013 [1210g] Accent El Niño by MokryxD lekko Cytuj
bartnik Napisano 23 Grudnia 2013 Napisano 23 Grudnia 2013 (edytowane) na siodle i sztycy mozna urwac po 100g zacisk sztycy mozna kupic polowe lzejszy opony masz tez b.ciezkie ja mam conti x-king race sport(cz jakos tak)/race king supersonic masa 485/465g obie 2.2 detki schwalbe xxlight i masz -200g za 60pln Edytowane 23 Grudnia 2013 przez bartnik Cytuj
MokryxD Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Napisano 23 Grudnia 2013 [1210g] Accent El Niño by MokryxD Chyba administrator też ma świąteczny zamęt w głowie. Nie mniej, mogę powiedzieć, że choć przez chwilę mam bezkonkurencyjnie lekki projekt na forum @bartnik Wiem, że jest z czego schodzić. Opony są takie, a nie inne bo zależało mi na niskiej cenie. Czekam na rozwój sytuacji o Geax Saguaro EVO Team. Nie mniej jako jeszcze gimnazjalista mam mocno ograniczone dochody i nie da się zrobić wszystkiego na jeden raz. Najprawdopodobniej w okolicach lutego zakończę obecny projekt i powrócę z nową ramą. Jaka to będzie na razie pozostanie tajemnicą. Choć w 90% mam już upatrzony model. Cytuj
bartnik Napisano 23 Grudnia 2013 Napisano 23 Grudnia 2013 pisz co upatrzyles , to cie wspolnie zniechecimy Cytuj
MokryxD Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Napisano 23 Grudnia 2013 Konkretnie myślę o ramie Accent Peak 26 2014. A oto obiecana porcja zdjęć w plenerze. Trochę ciemno było i aparat nie ogarniał, ale robiłem co mogłem Cytuj
tobo Napisano 23 Grudnia 2013 Napisano 23 Grudnia 2013 Accent??? Eeee, yyyy, nnooo, znowu?? No co Ty?.... Ma być zniechęcanie to próbuję Cytuj
MokryxD Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Napisano 23 Grudnia 2013 (edytowane) Podoba mi się Cube Reaction w czarnej anodzie. Ale są tylko używki i jest on dość krótki. Chcę spróbować czegoś innego. Zależy mi także na minimalistycznym wzornictwie. Obecna rama mnie nigdy nie zawiodła, nie narzekam na wiotkość ani nic z tych rzeczy. Nawet lakier jakoś niezbyt chce odpadać Edytowane 23 Grudnia 2013 przez MokryxD Cytuj
tobo Napisano 23 Grudnia 2013 Napisano 23 Grudnia 2013 Ale na pewno przyszłoroczny model będzie niedorobiony jak się tylko da.... ŻYCIE CI NIE JEST MIŁE?? Cytuj
TomoTonyHalik Napisano 23 Grudnia 2013 Napisano 23 Grudnia 2013 Obecna rama mnie nigdy nie zawiodła, nie narzekam na wiotkość ani nic z tych rzeczy. Nawet lakier jakoś niezbyt chce odpadać Naprawdę? Mi w el nino pancerze przetarły lakier po... miesiącu? Może dwóch? (średnio co drugi-trzeci dzień rower był choć trochę eksploatowany) Choć przyznać trzeba, że wzór malowania bardzo fajny, dość nietypowy patrząc na tendencję do "kreskowych/liniowych" malowań w dużej części aktualnych ram. Zresztą, ja ostatnio zmieniłem ładnego białego accenta na model firmy, która ma jedne z najbardziej ubogo malowane ramy, czyli giant Cytuj
bartnik Napisano 23 Grudnia 2013 Napisano 23 Grudnia 2013 no ten nowy peak 26 mi tez się widzi - bierz go yhyhyhy zniechęciłem cię Cytuj
MokryxD Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Napisano 23 Grudnia 2013 @Tony No właśnie jakoś nic się nie preciera. Może jakość malowania nie jest na wysokim poziomie, ale czego można się spodziewać za te pieniądze. @bartnik Też jestem wzrokowcem Cytuj
Grand231 Napisano 25 Grudnia 2013 Napisano 25 Grudnia 2013 Ja również od prawie ponad 4 lat ujeżdżam El Nino i złego słowa o tej ramie nie mogę powiedzieć, świetna konstrukcja za bdb pieniądze. Cytuj
TomoTonyHalik Napisano 26 Grudnia 2013 Napisano 26 Grudnia 2013 Ja również byłem dość zadowolonym posiadaczem accenta el nino, ale po prostu człowiek dochodzi do momentu, gdy to wszystko już wymienił i jedyne co można zmienić na odczuwalnie lepsze to rama. W sumie w accencie nie podobały mi się dwie rzeczy: waga oraz geometria przystosowana do niższych amortyzatorów. Cytuj
Grand231 Napisano 26 Grudnia 2013 Napisano 26 Grudnia 2013 W sumie w accencie nie podobały mi się dwie rzeczy: waga oraz geometria przystosowana do niższych amortyzatorów. Akurat waga nie powala, jednak obecnie w treningówce rama śmiga już 2 gi rok i jestem super zadowolony. Co do amorka to racja, dedykowany to 80 mm, więc mało. Cytuj
MokryxD Napisano 15 Lutego 2014 Autor Napisano 15 Lutego 2014 Zmieniłem oponki. W życiu więcej Continentala. Tire (Front): (Opona przednia) Geax Saguaro Kevlar 26x2.2 - 661gTire (Rear): (Opona tylna) Geax Saguaro Kevlar 26x2.0 - 554g Suma: 11775g Waga spadła o 235g. Wiem, że to nie są lekkie opony, można jeszcze dużo urwać na całej maszynie. Ale ostatnio jakoś w portfelu mniej papieru, więcej metalu. Kilka inwestycji nie wypaliło. Peaka 26 nie będzie, prędzej 29 W końcu udało się przekroczyć barierę 12000g, ale czy jeździ się szybciej jak na 12.5kg to nie powiem. Z kółek jestem bardzo zadowolony, jedna z najlepszych inwestycji. Cytuj
MokryxD Napisano 16 Lutego 2014 Autor Napisano 16 Lutego 2014 (edytowane) 1. Obie sztuki miały niezłe bicie. Kolega Jasiński jak to zobaczył, to pytał, czy koło mam proste. O ile w przypadku jednej jestem w stanie zrozumieć, bo jazda z gwoździem w oponie bez powietrza na pewno nieźle dała jej po dupie. Ale druga sztuka nigdy niczego nie złapała, a bicie nie mniejsze. Szasunkowo około 1.5cm na bok. 2. Mizerna odporność na przebicia wersji zwijanej. Kto to widział, żeby na SZUTROWYM zjeździe z prędkością nie przekraczającą 40km/h nagle słychać "sssss" na dętkach prawie 200g?! 3. Na mokrym przyczepność mizerna, sporo poślizów na mieście. Mokre kamienie i o hamowaniu mozna zapomnieć. 4. Jazda w śniegu na ostatnim wypadzie doprowadziła mnie do szału. Tam gdzie kolega 29er na Saguaro wbijał bez problemu jak mieliłem w miejscu. Jedynymi zaletami XK, które ja widzę to dość szybka opona i tania. Edytowane 16 Lutego 2014 przez MokryxD Cytuj
Michaster Napisano 16 Lutego 2014 Napisano 16 Lutego 2014 Ok, to czekam na opinie o Geaxie, a jak z scieralnoscia tych Continentali? Cytuj
MokryxD Napisano 16 Lutego 2014 Autor Napisano 16 Lutego 2014 Po 3.5kkm na tyle praktycznie slick, z przodu troszkę lepiej. Na Saguaro już jeździłem z przodu i chwaliłem. Nie mniej możesz pytać, jeśli Cię to nadal będzie interesowało. Cytuj
ammisiek Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 A ja Continentala będę dalej bronił . Co wyście się księcia z bajki za 45/50 zł spodziewali?. Continental za sam znaczek sporo woła wiec jeśli jest do tego tani to i opona za dobra nie jest. Saguaro jest o 15/20 zł droższe więc i jakość lepsza, i marka mniej "premium"? Jak ktoś ma kevlarowego Geaxa (dobry wybór Mokry) to na laiku nie robi to wrażenia, a jeśli by zobaczył najtańszego Continentala to stwierdzi, że to dobra opona. Więc trzeba się zdecydować lans marką czy jakość. Podejrzewam, że droższe wersje są o wiele bardziej wytrzymałe, ale też niestety kosztują 2 razy więcej. 3.5k km przejechałeś i nie wierze, że nie było sporo asfaltu więc i guma znikała . Pozdrawiam Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.