Skocz do zawartości

[11321g] Accent El Niño by MokryxD


MokryxD

Rekomendowane odpowiedzi

Na dużym ciśnieniu (w okolicach maxa) będzie słabo. Jednak przy niższym ciśnieniu (30-40 PSI) bardzi fajnie "wgryzają" się w teren. W Wieluniu nie miałem problemów z przyczepnością z wyjątkiem delikatnych uślizgów przy redukcjach na podjeździe.

Oczywiście w piasku rower myszkuje, ale przejechać się daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj po BM zrobiłem serwis całości. Epicon miał suche filce, po dolaniu oleju to całkiem inny wideł.

Niestety suport zaczyna padać, a konkretnie lewe łożysko. Częściowo to moja wina, gdyż chyba troszkę za mocno zakręciłem.

W najbliższym czasie w 596 pojawią się klocki metaliczne XTRa, ciekawe jak duże będą zmiany.

Na laczki nie pomogły nawet ciężkie opony i dętki. Gwóźdź i tak wszedł, a z przodu jakiś cierń.

 

W najbliższym czasie spróbuję zmienić pozycję pozbywając się podkładek spod mostka.

W niezbyt bliskim czasie (czyli zima) planuję zmianę kół, opon, dętek (może TL?), tarcz hamulcowych i kasety. Sądzę, że po tym zabiegu waga zbliży się w okolice 10xxxg.

 

A z bliższych planów to wymienię suporcik, ale to najwcześniej po Bielawie, kupię klocki XTRa (na przód troszkę kapęło mi oleju przy serwisie Epicona), może uda się kupić podsiodłówkę Topeak Wedge Pack Aero Medium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak suport jest do wymiany, więc w najbliższym czasie skorzystam z poradnika i spróbuję wymienić łożyska. Nic nie stracę, a mogę zyskać.

 

Klocki bym pewnie jeszcze pomęczył do Bielawy, ale przednie zalałem i kicha. Znajomy serwisant mówił, żeby wypalić, ale to dam mu jak kupię nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastała era SPD w Accencie. Pedały PD-M540 i buty SH-M087. Rower delikatnie schudł, ale raczej bez rewelacji.

Pedals: (Pedały) Shimano PD-M540 - 351g czyli 21g mniej.

Może rewelacji wagowej nie ma w dalszym ciągu, ale bynajmniej jestem bardzo zadowolony ze sprzętu.

Dzisiaj zamawiam klocki, ale w dalszym ciągu mam dylemat metaliki Ashimy czy XTRa.

 

Suma: 12479g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Avid organiki - potwierdzam, że rewelacji nie ma.

Dlatego metaliczne kool-stopy już czekają w skrzynce na starcie avidów

 

Ale generalnie porównywanie klocków metalicznych z organicznymi to jak opon drutowe kontra zwijane.

Z góry wiadomo co lepsze

Edytowane przez bartnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki zamontowane, lekko dotarte i już jest uśmiech na twarzy. Mocy więcej, modulacje troszkę słabsza, ale bez tragedii, hamulce troszkę głośniejesze.

Odporność na przegrzewania zostanie sprawdzone w Bielawie (najbliższy wypad w góry).

 

Edytowane przez MokryxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra, wróciłem z Bielawy i się nie zabiłem. Znaczy, że hamulce dają radę.

Moc jest większa jak na żywicach, na dłuższych zjazdach czuć wyraźnie, że grzeje się cały układ, a nie tylko klocek z tarczą.

Jednak podczas ostatniego hamowanie usłyszałem przeraźliwy pisk i moc trochę osłabła (obstawiam przegrzanie tarczy). Warto zainwestować w tarczę 180mm, czy np tarcza XT (SM-RT76/79) załatwi sprawę?

Do końca tego sezonu nie planuję większych zmian, może jakaś kosmetyka (chwyty).

 

Zastanawiam się nad upiłowaniem sterówki w Epiconie. Teraz jest około 20cm, po przycięciu byłoby około 17cm. Czy to nie za krótko, jeżeli chodzi o ew. sprzedaż?

Edytowane przez MokryxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście lepiej zostawić nieco dłóższą rurkę jeżeli zamierzesz go sprzeadać ale myslę że 18cm jest ok .

główki ramy XC raczej nie przekraczają zwykle 15 cm więc luz ,nie ma sensu sie obciążać a poza tym im niżej tym łatwiej na podjazdach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Fork: (Widelec) SR Suntour Epicon SF-11 LOD - 1664g
Frame: (Rama) Accent El Niño 17" - 1893g
Grips: (Gripy) Accent Cirrus - 48g
Handlebar: (Kierownica) Accent FAT&FLAT 600mm - 211g
Headset: (Stery) Accent HSI-S01 - 133g

Pedals: (Pedały) Shimano PD-M540 - 351g
Seat: (Siodło) Accent Tide - 328g
Seatpost: (Sztyca) Accent SP-408 31.2x400mm - 348g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) PRO 34.9mm - 43g

Spacers: (Podkładki pod mostek) Accent 3x10mm - 28g
Starnut: (Gwiazdka) Waga razem ze sterami
Stem: (Mostek) Accent AS-ST05 AH 100mm - 167g
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Accent - 2g
Top Cap: (Top cap) Waga razem ze sterami

Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano Deore BR-M596 - 276g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano Deore BR-M596 - 281g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Waga podana wyżej
Tarcze hamulcowe: Shimano SM-RT54 160mm - 317g
Adaptery: Shimano P+T - 37g
Śruby adapterów i zacisków: Shimano - 32g

Cables: (Pancerze i linki) Jagwire Basic - 80g
Cassette: (Kaseta) Shimano CS-HG50-9 34-11 - 434g
Chain: (Łańuch) Shimano CN-HG53 108 ogniw - 270g
(wraz ze spinką)

Crankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 44-32-22 - 870g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M770 - 153g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 - 226g

Shifters: (Manetki) Shimano Deore XT SL-M770 bez telewizorków - 233g
Suport: Shiamno SM-BB51 - 101g

Skewers: (Zaciski koł) Shimano - 124g
Tire (Front): (Opona przednia) Continental X-KING 26x2.2" zwijana - 670g
Tire (Rear): (Opona tylna) Geax Saguaro 26x2.0 drut - 780g
Tubes: (Dętki) Continental MTB 26" presta - 394g
Wheel Front: (Koło przednie) Shimano WH-MT15 - 936g
-Hub: (Piasta) Shimano Deore (koła fabryczne i nie znam numerków)
-Rim: (Obręcz) Shimano
-Spokes: (Szprychy) ???
-Nipples: (Nyple) ???
-Rim tape: (Opaska) Shimano (waga w kole)
Wheel Rear: (Koło tylne) Shimano WH-MT15 - 1146g
-Hub: (Piasta) Shimano Deore (jw.)
-Rim: (Obręcz) Shimano
-Spokes: (Szprychy)???
-Nipples: (Nyple)???
-Rim tape: (Opaska) Shimano (waga w kole)




Suma: 12576g

 

Rower przeszedł delikatne modyfikacje, które odbiły się niezbyt dobrze na wadzę, ale dobrze na funkcjonalności.

Chwyty Authora, może lekkie ale szybko się wygniodły i zrobiły niewygodne; zostały zastąpione przez Accent Cirrus.

Tylna oponka została już zdrowo zajechana i na maratonie nie dawała zadowalającej kontroli nad tyłem, a także myszkowała w terenie. Poczytałem trochę, znajomy także polecił i wybór padł na Geax'a Saguaro w wersji 2.0 drut (podyktowane czysto ekonomicznymi względami). Pewnie wielu z was zapyta, czemu wymieniam 2.2 na 2.0. Ano dlatego, że Conti troszkę zaniża rozmiar, a i tak mieścił się na styk. Znajomemu Saguaro 2.2 na obręczy 17mm ledwo się zmieśiło w El Nino, więc śmiem wątpić, że na obręczy 19mm mogłoby to być niemożliwe.

 

Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami na przyszły sezon planuję zmianę:

- koł (Zircon 107 lub 307 + zmiana obręczy; albo coś używanego w dobrej cenie i wadze do 1650g),

- ramy, ponieważ obecna staje się zbyt mała (tutaj mam dwóch faworytów Cube Reaction (serce) albo Accent Peak (rozum i portfel)

- kaseta + łańcuch (obecne troszkę już dostały, mimo niewielkiego przebiegu, a kaseta już raczej nie przyjmie nowego łańcucha; a także do aluminiowego bębenka przydałaby się kaseta na pająku) (planowo: kaseta XT + Connex 908 lub Campa C9)

- tarcze (na obecne nie narzekam, chociaż potrafią troszkę zadzwonić, jednak dla wagi i względów estetycznych także znajdują się na liście) (planowo: tarcze XT na pająku; ew SLX lub XTR; zależne od cen/promocji)

 

Na osłodę po przeczytaniu całych moich wywodów wrzucam zdjęcia. Jakość nie powala, ale tylko telefon był pod ręką.

35rw.jpg

f5cp.jpg

l02u.jpg
 

Edytowane przez MokryxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na te fotki i nawet te czerwone naklejki na kołach nieźle wyglądają z czerwoną zakrętką bidonu.

@Grand

Długo na niej jeździłeś? Jaką wysokość ma twoja R7, bo czasami mam wrażenie, że na podjazdach strasznie przód myszkuje.

 

Przy okazji. Jeżeli ktoś roważa zakup kół Shimano to radzę się 2 razy zastanowić. Szprycha (sztuk jedna) oryginalna Shimano kosztuje 10zł + kw. Jak to zobaczyłem to nie wiem, czy śmiać się czy płakać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Długo na niej jeździłeś? Jaką wysokość ma twoja R7, bo czasami mam wrażenie, że na podjazdach strasznie przód myszkuje.

Startowo dwa sezony, obecnie ma już cztery lata. Ujeżdżałem ją początkowo z Marzocchi 33 100 mm, potem R7 80 mm - przy 80 mm ta rama zachowuje się lepiej - jest zresztą dedykowana do takiej wysokości. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Fajny rowerek ;) Epicon ma wagę podobną to mojej starej Reby '08.

Koła już nowe masz więc ja w najbliższej przyszłości zmieniłbym opony na lżejsze np. rocket ron (przód) + race king supersonic (tył) - to da Ci jakieś pół kilo w dół na masie rotującej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaką szer wewn. mają te obręcze, ale u mnie na 18mm wewn. RK SS 2.2 kiepsko pracuje - mocno gnie się na boki ze wzzgl edu na duży balon,

co daje efekt niestabilnego tyłu. Osobiście bym odradzał RK na wąskie obręcze.19mm szer. to minimum a osobiście planuję zmianę kół na 21mm szer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnej chwili uzupełnię temat i to będzie ostatnia zmiana w tym projekcie. Na początku nowego roku zaczynam z nową ramą.

Co do opon to na 70% będzie to Geax Saguaro Kevlar lub będący dopiero w fazie testów EVO Team.

 

Miałem plan, aby zejść do końca roku poniżej 12kg. Niestety jest 12056g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...