MokryxD Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Na dużym ciśnieniu (w okolicach maxa) będzie słabo. Jednak przy niższym ciśnieniu (30-40 PSI) bardzi fajnie "wgryzają" się w teren. W Wieluniu nie miałem problemów z przyczepnością z wyjątkiem delikatnych uślizgów przy redukcjach na podjeździe. Oczywiście w piasku rower myszkuje, ale przejechać się daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Wczoraj po BM zrobiłem serwis całości. Epicon miał suche filce, po dolaniu oleju to całkiem inny wideł. Niestety suport zaczyna padać, a konkretnie lewe łożysko. Częściowo to moja wina, gdyż chyba troszkę za mocno zakręciłem. W najbliższym czasie w 596 pojawią się klocki metaliczne XTRa, ciekawe jak duże będą zmiany. Na laczki nie pomogły nawet ciężkie opony i dętki. Gwóźdź i tak wszedł, a z przodu jakiś cierń. W najbliższym czasie spróbuję zmienić pozycję pozbywając się podkładek spod mostka. W niezbyt bliskim czasie (czyli zima) planuję zmianę kół, opon, dętek (może TL?), tarcz hamulcowych i kasety. Sądzę, że po tym zabiegu waga zbliży się w okolice 10xxxg. A z bliższych planów to wymienię suporcik, ale to najwcześniej po Bielawie, kupię klocki XTRa (na przód troszkę kapęło mi oleju przy serwisie Epicona), może uda się kupić podsiodłówkę Topeak Wedge Pack Aero Medium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 z suportem miałem to samo też lewa miska za mocno dokręcona i padła dość szybko. daj znak jak metaliki zmieniły hamulce bo tez o tym myślę:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Jak miska może być dokręcona za mocno? Miska ma być zakręcona mocno. 99 procent suportów najpierw rozsypuje się z lewej strony. Pracuję w serwisie rowerowym i mam masę prawych misek z idealnie kręcącym się łożyskiem, lewa śmietnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 I tak suport jest do wymiany, więc w najbliższym czasie skorzystam z poradnika i spróbuję wymienić łożyska. Nic nie stracę, a mogę zyskać. Klocki bym pewnie jeszcze pomęczył do Bielawy, ale przednie zalałem i kicha. Znajomy serwisant mówił, żeby wypalić, ale to dam mu jak kupię nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 ja wymieniałem klocki organiczne shimano na metaliczne xtry fakt, że w troche innych hamulcach bo slx 675 ale różnica jest wyraźna szczególnie w deszczu i mokrych warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 1 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 Nastała era SPD w Accencie. Pedały PD-M540 i buty SH-M087. Rower delikatnie schudł, ale raczej bez rewelacji. Pedals: (Pedały) Shimano PD-M540 - 351g czyli 21g mniej. Może rewelacji wagowej nie ma w dalszym ciągu, ale bynajmniej jestem bardzo zadowolony ze sprzętu. Dzisiaj zamawiam klocki, ale w dalszym ciągu mam dylemat metaliki Ashimy czy XTRa. Suma: 12479g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 1 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 (edytowane) z tego co czytam w dziale hamulce /temat- zamienniki klocków - to zdecydowanie XTR ... ale ja się nie znam - jeżdżę na avidach Edytowane 1 Lipca 2013 przez bartnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 U mnie w M596 były założone fabrycznie M06 Metalic, czyli XTR. Mam porównanie do Avid z organikami, to różnica spora, właściciel roweru z Avidami powiedział to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) Avid organiki - potwierdzam, że rewelacji nie ma. Dlatego metaliczne kool-stopy już czekają w skrzynce na starcie avidów Ale generalnie porównywanie klocków metalicznych z organicznymi to jak opon drutowe kontra zwijane. Z góry wiadomo co lepsze Edytowane 12 Lipca 2013 przez bartnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) Klocki zamontowane, lekko dotarte i już jest uśmiech na twarzy. Mocy więcej, modulacje troszkę słabsza, ale bez tragedii, hamulce troszkę głośniejesze. Odporność na przegrzewania zostanie sprawdzone w Bielawie (najbliższy wypad w góry). Edytowane 12 Lipca 2013 przez MokryxD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 (edytowane) Dobra, wróciłem z Bielawy i się nie zabiłem. Znaczy, że hamulce dają radę. Moc jest większa jak na żywicach, na dłuższych zjazdach czuć wyraźnie, że grzeje się cały układ, a nie tylko klocek z tarczą. Jednak podczas ostatniego hamowanie usłyszałem przeraźliwy pisk i moc trochę osłabła (obstawiam przegrzanie tarczy). Warto zainwestować w tarczę 180mm, czy np tarcza XT (SM-RT76/79) załatwi sprawę? Do końca tego sezonu nie planuję większych zmian, może jakaś kosmetyka (chwyty). Zastanawiam się nad upiłowaniem sterówki w Epiconie. Teraz jest około 20cm, po przycięciu byłoby około 17cm. Czy to nie za krótko, jeżeli chodzi o ew. sprzedaż? Edytowane 20 Lipca 2013 przez MokryxD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 17 cm może być za krótko by odsprzedać NIektórze lubią jeździć rowerem górskim z kierownicą umieszczoną jak w wigry 3 :/ Lepiej dotnij do ok 19 cm jeśli tak bardzo Ci wysoki komin przeszkadza i nie zwracaj uwagi na nadmiar rurki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 rzeczywiście lepiej zostawić nieco dłóższą rurkę jeżeli zamierzesz go sprzeadać ale myslę że 18cm jest ok . główki ramy XC raczej nie przekraczają zwykle 15 cm więc luz ,nie ma sensu sie obciążać a poza tym im niżej tym łatwiej na podjazdach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 I tak wszystkie podkładki są już nad mostkiem, a mostek jest na minusie. Dzisiaj regulowałem sztycę i szybko doszedłem do wniosku, że 17" szybko staje się troszkę za małe. Sztyca 400mm jest zaciśnięta 1cm nad znacznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 rośniesz więc taka jest kolej rzeczy...... w przyszłym sezonie 18-19':-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 25 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 (edytowane) Fork: (Widelec) SR Suntour Epicon SF-11 LOD - 1664gFrame: (Rama) Accent El Niño 17" - 1893gGrips: (Gripy) Accent Cirrus - 48gHandlebar: (Kierownica) Accent FAT&FLAT 600mm - 211gHeadset: (Stery) Accent HSI-S01 - 133gPedals: (Pedały) Shimano PD-M540 - 351gSeat: (Siodło) Accent Tide - 328gSeatpost: (Sztyca) Accent SP-408 31.2x400mm - 348gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) PRO 34.9mm - 43gSpacers: (Podkładki pod mostek) Accent 3x10mm - 28gStarnut: (Gwiazdka) Waga razem ze steramiStem: (Mostek) Accent AS-ST05 AH 100mm - 167gBar Plugs: (Korki do kierownicy) Accent - 2gTop Cap: (Top cap) Waga razem ze steramiBrake (Front): (Hamulec przedni) Shimano Deore BR-M596 - 276gBrake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano Deore BR-M596 - 281g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Waga podana wyżejTarcze hamulcowe: Shimano SM-RT54 160mm - 317gAdaptery: Shimano P+T - 37gŚruby adapterów i zacisków: Shimano - 32gCables: (Pancerze i linki) Jagwire Basic - 80gCassette: (Kaseta) Shimano CS-HG50-9 34-11 - 434gChain: (Łańuch) Shimano CN-HG53 108 ogniw - 270g (wraz ze spinką) Crankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 44-32-22 - 870gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M770 - 153gDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 - 226gShifters: (Manetki) Shimano Deore XT SL-M770 bez telewizorków - 233gSuport: Shiamno SM-BB51 - 101gSkewers: (Zaciski koł) Shimano - 124gTire (Front): (Opona przednia) Continental X-KING 26x2.2" zwijana - 670gTire (Rear): (Opona tylna) Geax Saguaro 26x2.0 drut - 780gTubes: (Dętki) Continental MTB 26" presta - 394gWheel Front: (Koło przednie) Shimano WH-MT15 - 936g-Hub: (Piasta) Shimano Deore (koła fabryczne i nie znam numerków)-Rim: (Obręcz) Shimano-Spokes: (Szprychy) ???-Nipples: (Nyple) ???-Rim tape: (Opaska) Shimano (waga w kole)Wheel Rear: (Koło tylne) Shimano WH-MT15 - 1146g-Hub: (Piasta) Shimano Deore (jw.)-Rim: (Obręcz) Shimano-Spokes: (Szprychy)???-Nipples: (Nyple)???-Rim tape: (Opaska) Shimano (waga w kole)Suma: 12576g Rower przeszedł delikatne modyfikacje, które odbiły się niezbyt dobrze na wadzę, ale dobrze na funkcjonalności. Chwyty Authora, może lekkie ale szybko się wygniodły i zrobiły niewygodne; zostały zastąpione przez Accent Cirrus. Tylna oponka została już zdrowo zajechana i na maratonie nie dawała zadowalającej kontroli nad tyłem, a także myszkowała w terenie. Poczytałem trochę, znajomy także polecił i wybór padł na Geax'a Saguaro w wersji 2.0 drut (podyktowane czysto ekonomicznymi względami). Pewnie wielu z was zapyta, czemu wymieniam 2.2 na 2.0. Ano dlatego, że Conti troszkę zaniża rozmiar, a i tak mieścił się na styk. Znajomemu Saguaro 2.2 na obręczy 17mm ledwo się zmieśiło w El Nino, więc śmiem wątpić, że na obręczy 19mm mogłoby to być niemożliwe. Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami na przyszły sezon planuję zmianę: - koł (Zircon 107 lub 307 + zmiana obręczy; albo coś używanego w dobrej cenie i wadze do 1650g), - ramy, ponieważ obecna staje się zbyt mała (tutaj mam dwóch faworytów Cube Reaction (serce) albo Accent Peak (rozum i portfel) - kaseta + łańcuch (obecne troszkę już dostały, mimo niewielkiego przebiegu, a kaseta już raczej nie przyjmie nowego łańcucha; a także do aluminiowego bębenka przydałaby się kaseta na pająku) (planowo: kaseta XT + Connex 908 lub Campa C9) - tarcze (na obecne nie narzekam, chociaż potrafią troszkę zadzwonić, jednak dla wagi i względów estetycznych także znajdują się na liście) (planowo: tarcze XT na pająku; ew SLX lub XTR; zależne od cen/promocji) Na osłodę po przeczytaniu całych moich wywodów wrzucam zdjęcia. Jakość nie powala, ale tylko telefon był pod ręką. Edytowane 25 Sierpnia 2013 przez MokryxD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Ładny rower - mam sentyment do tej ramy, w końcu na niej odniosłem pierwsze sukcesy , teraz wiernie służy jako treningówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukeero Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Fajnie się prezentuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Tak patrzę na te fotki i nawet te czerwone naklejki na kołach nieźle wyglądają z czerwoną zakrętką bidonu. @Grand Długo na niej jeździłeś? Jaką wysokość ma twoja R7, bo czasami mam wrażenie, że na podjazdach strasznie przód myszkuje. Przy okazji. Jeżeli ktoś roważa zakup kół Shimano to radzę się 2 razy zastanowić. Szprycha (sztuk jedna) oryginalna Shimano kosztuje 10zł + kw. Jak to zobaczyłem to nie wiem, czy śmiać się czy płakać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Długo na niej jeździłeś? Jaką wysokość ma twoja R7, bo czasami mam wrażenie, że na podjazdach strasznie przód myszkuje.Startowo dwa sezony, obecnie ma już cztery lata. Ujeżdżałem ją początkowo z Marzocchi 33 100 mm, potem R7 80 mm - przy 80 mm ta rama zachowuje się lepiej - jest zresztą dedykowana do takiej wysokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 Fajny rowerek Epicon ma wagę podobną to mojej starej Reby '08. Koła już nowe masz więc ja w najbliższej przyszłości zmieniłbym opony na lżejsze np. rocket ron (przód) + race king supersonic (tył) - to da Ci jakieś pół kilo w dół na masie rotującej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 nie wiem jaką szer wewn. mają te obręcze, ale u mnie na 18mm wewn. RK SS 2.2 kiepsko pracuje - mocno gnie się na boki ze wzzgl edu na duży balon, co daje efekt niestabilnego tyłu. Osobiście bym odradzał RK na wąskie obręcze.19mm szer. to minimum a osobiście planuję zmianę kół na 21mm szer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 15 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 W wolnej chwili uzupełnię temat i to będzie ostatnia zmiana w tym projekcie. Na początku nowego roku zaczynam z nową ramą. Co do opon to na 70% będzie to Geax Saguaro Kevlar lub będący dopiero w fazie testów EVO Team. Miałem plan, aby zejść do końca roku poniżej 12kg. Niestety jest 12056g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 Czyżby przesiadka na 29? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.