MokryxD Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 (edytowane) Fork: (Widelec) SR Suntour Epicon SF-11 LOD - 1667gFrame: (Rama) Accent El Niño 17" - 1893gGrips: (Gripy) Author pianki - 18gHandlebar: (Kierownica) Accent FAT&FLAT 600mm - 211gHeadset: (Stery) Accent HSI-S01 - 133gPedals: (Pedały) VP Aluminiowe - 372gSeat: (Siodło) Accent Tide - 328gSeatpost: (Sztyca) Accent SP-408 31.2x400mm - 348gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) PRO 34.9mm - 43gSpacers: (Podkładki pod mostek) Accent 3x10mm - 28gStarnut: (Gwiazdka) Waga razem ze steramiStem: (Mostek) Accent AS-ST05 AH 100mm - 167gBar Plugs: (Korki do kierownicy) Author 2gTop Cap: (Top cap) Waga razem ze steramiBrake (Front): (Hamulec przedni) Shimano Deore BR-M596 - 281gBrake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano Deore BR-M596 - 291gBrake Levers: (Klamki Hamulcowe) Waga podana wyżejTarcze hamulcowe: Shimano SM-RT54 160mm - 317gAdaptery: Shimano P+T - 37gŚruby adapterów i zacisków: Shimano - 32gCables: (Pancerze i linki) Jagwire Basic - 80gCassette: (Kaseta) Shimano CS-HG50-9 34-11 - 434gChain: (Łanńuch) Shimano CN-HG53 110 ogniw - 272gCrankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 44-32-22 - 870gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M770 - 153gDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 - 226gShifters: (Manetki) Shimano Deore XT SL-M770 bez telewizorków - 233gSuport: Shiamno SM-BB51 101gSkewers: (Zaciski koł) Shimano - 124gTire (Front): (Opona przednia) Continental X-KING 26x2.2" zwijana - 678gTire (Rear): (Opona tylna) Continental X-KING 26x2.2" zwijana - 723gTubes: (Dętki) Continental MTB 26" presta - 394gWheel Front: (Koło przednie) Shimano WH-MT15 - 936g-Hub: (Piasta) Shimano Deore (koła fabryczne i nie znam numerków)-Rim: (Obręcz) Shimano-Spokes: (Szprychy) ???-Nipples: (Nyple) ???-Rim tape: (Opaska) Shimano (waga w kole)Wheel Rear: (Koło tylne) Shimano WH-MT15 -1146g-Hub: (Piasta) Shimano Deore (jw.)-Rim: (Obręcz) Shimano-Spokes: (Szprychy)???-Nipples: (Nyple)???-Rim tape: (Opaska) Shimano (waga w kole)Suma: 12538gJest to mój pierwszy poważny rower MTB. Składałem go od kwietnia 2012 roku, pierwotnie miałbyć napęd Deore, później Alivio/Deore, a wyszło Deore/Deore XT.Wiem, koła ciążą, ale w najbliższym czasie nie planuję jakiś zmian. Może na zimę wyskrobię coś grosza, to wtedy się zmieni. Chyba, że utrzymam tempo wzrostu, to raczej zamiast kół bardziej potrzebna będzie nowa rama.Rower już objeżdżony i przy moich starych nie ma porównania, to samo jedzie Jeżeli chodzi o zdjęcia to pojawią się niebawem, ale najpierw muszę skrócić przewody hamulcowe. Wiszą tak, że wstyd to pokazać.Liczę na komentarze, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Edytowane 29 Marca 2014 przez Maniak uaktualnienie wagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 ciężkie też opony masz - jak zetrzesz to można jakieś poniżej 500 g założyć. Ja mam na stanie X-kinga i waży ok.480 g. A możesz nawet FF - choć nie jestem ich zwolennikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jokulus25 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 fajnie że wrzuciłeś już taką dokładną rozpiskę , no i pospiesz się ze zdjęciami , a i śrubki do tarcz też zważyłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 (edytowane) Składałeś na nowych częściach, czy też wkradły się jakieś używki? Ile sumarycznie wyszło Ci za całość finansowo? Jestem ciekaw, bo sam mam bardzo podobny rowerek. (rama, osprzęt) Najmniejszym kosztem zbijesz wagę na oponach i dętkach. Zwijane Race Kingi + wylajtowane dętki choćby Maxxisa. Większym, ale najbardziej efektywnym dla szybkości jazdy wydatkiem będzie zmiana kół. Piasty shimano sporo ważą (także mam deorki), obręcze pewnie też nie mało (zakładam że powyżej 500 gram) Wymiana mostka i kierownicy także da jakieś 100 gram. Podobnie jak wymiana sztycy i siodła - na każdym z komponentów możesz zbić 100 gram. Potem już w zasadzie zostaje tylko wymiana korby na lżejszą, albo większy wydatek i zamiana ramy bądź amortyzatora. Mógłbyś się bawić jeszcze w wylajtowane zaciski, śrubki itd., ale w ten sposób zbijesz pojedyncze gramy - najlepiej zabrać się najpierw za koła i opony. A, no i jeszcze przejście z klasycznych pedałów na lekkie spd-ki pozwoli Ci znowu zejść nawet kolejną stówkę z gramami. Więc zejście poniżej 12 kilo jest w zasięgu ręki, poniżej 11 to tylko z wymianą kół lub ramy. Edytowane 26 Marca 2013 przez TomoTonyHalik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Tarcze mam na CL, ale ważone razem z LockRingiem. Całość wyszła około 3100-3200zł. Jutro bawię się z przewodami, to będą fotki domowe, a może w czwartek w plenerze. Do przyszłego sezonu będę chciał zejść <12kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Heh, poprawiłeś mi humor z tą ceną Wszystkie części nówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shortee Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Rozpiska ciekawa, czas na fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Praktycznie wszystko nowe. z używek tylko manetki i przerzutki. Dodatkowo manetki przerobione na XTRy. Jakbyście zauważyli jakieś błędy to śmiało piszcie. Wagę tylnej opony sprawdzę jeszcze raz, bo waży więcej niż drutowana znajomego. Jeszcze kilka gram spadnie, bo przewody skrócę łącznie o dobre 40cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 (edytowane) Zgodnie z umową wrzucam zdjęcia. Przewody zostały skrócone, tylny hamulec działa prawie jak przed skracaniem. Przedni to koszmar, zapowietrzył się na maksa. Z góry przepraszam za jakość zdjęć, ale nie miałem aparatu pod ręką. Połączenie smartfonu ze sztucznym oświetlenie nie daje dobrych rezultatów. Miałem nie wrzucać, ale nie byłoby widać zbyt dużej różnicy. Po skróceniu Dodatkowo zmieniła się waga. Do łańcucha dodałem wagę spinki: Chain: (Łańuch) Shimano CN-HG53 110 ogniw - 275g (wraz ze spinką) Waga hamulców spadła odpowiednio o 5 i 10 gramów dla przedniego i tylnego. Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano Deore BR-M596 - 276g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano Deore BR-M596 - 281g Czyli łącznie spadło o gramów 12. Proszę moderatora o zmianę tytułu tematu na "[12526g] Accent El Niño by MokryxD" Po inne zdjęcia (np. wagi) zapraszam do albumu KLIK Przepraszam, za brak zdjęć ze składania, ale nie było czasu. Zachęcam do komentowania. Edytowane 27 Marca 2013 przez MokryxD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jokulus25 Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Widać efekt po skróceniu , a no i ładnie kolorystycznie wygląda rower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Dobrze ci się siedzi na tak ustawionym siodełku? , powinno być dziobem do dołu a nie do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Siodełko już zostało ustawione normalnie. Było montowane bez roweru i wydawało się w poziomie, ale po włożeniu sztycy w ramę wyszło inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Mają być uwagi, no to niech będą, dobra.... Hm, to co mi się szczególnie podoba w tym projekcie to determinacja jaka za nim stoi. To nie jest żadna sztuka wyczarować bajkę dysponując dużymi środkami ale zrobić "coś" nie mając aż tak wiele to już coś Zauważyłem że projekty podobne do Twojego wzbudzają tu na forum najwięcej zainteresowania i emocji. Gdybam że wiele osób widzi je tak jak przedstawiłem to ja O ile więcej i dłużej można zrobić poprawiając swoje dzieło niż mieć od razu projekt finalny. A wtedy nie ma też za bardzo o czym pisać Z chęcią tu "wdepnę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 (edytowane) Obecnie to trzeba kupić akcesoria (lampki, koszyk na bidon, bidon itp) oraz troszkę ciuszków. Więc modyfikacji w najbliższym czasie nie będzie. Jednak z czasem pewnie do wymiany pójdą koła. Faktycznie rower wymagał trochę poświęceń, ale uważam, że było warto. Początkowo napaliłem się na Kross A2, później był w planie Kross A6 oraz Unibike Flite. Ale na szczęście nie miałem takiej gotówki w ręce, bo zakupu mógłbym żałować widząc obecny stan rzeczy. Dodatkowo skróciłem łańcuch o 2 ogniwa (troszkę wisiał) Chain: (Łańuch) Shimano CN-HG53 108 ogniw - 270g (wraz ze spinką) Kolejne 5g mniej Proszę moderatora o zmianę tytułu tematu na "[12521g] Accent El Niño by MokryxD" Edytowane 28 Marca 2013 przez premier2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 (edytowane) Accent ma już 143km przebiegu. Jeździ się dużo wygodniej i szybciej względem starego złomka, z którego części leżą w piwnicy. Jednak nie jest do końca różowo. Tarcze hamulcowe nie grzeszą sztywnością i pójdą do wymiany jak będą pieniążki lub na koniec sezonu. W najbliższym czasie powinien pojawić się koszyk na bidon Elite. Ogniwem, o które się obawiałem były hamulce (cały czas zastanawiałem się, czy dokładać do SLXów, czy zostać przy Deore), ale nie żałuję. Przy mojej wadze mam pełną kontrolę nad rowerem nawet na żywicznych klockach. Na PW dostałem kilka pytań o Conti XK. Tak więc napiszę wszystkim. Przy 60 PSI na asfalcie są bardzo szybkie, w bezwietrzny dzień trzymanie okolic 30km/h nie jest żadnym wyczynem, jednak w okolicach 40km/h opory gwałtownie rosną i zaczynają być głośne. Nawet na wysokim ciśnieniu w terenie idą bardzo dobrze, jednak przy szutrowym podjeździe zdarzają się uślizgi przy ruszaniu/gwałtownym przyśpieszaniu. Nowe zdjęcia dodam z pleneru, jednak muszę się do niego wybrać, a obecnie lipnie z czasem jest. POST NR 1500 Edytowane 17 Kwietnia 2013 przez MokryxD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Po 500km zmieniłem opony przód-tył. Przy okazji je zważyłem. Odkręciłem także mocowanie przewodu z Epicona, gdyż nie korzystam z niego. Fork: (Widelec) SR Suntour Epicon SF-11 LOD - 1664g -3g Tire (Front): (Opona przednia) Continental X-KING 26x2.2" zwijana - 708g +30gTire (Rear): (Opona tylna) Continental X-KING 26x2.2" zwijana - 675g -48g Suma: 12500g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 fajny wyszedł pomykacz ....... na samych oponach , detkach i zaciskach (bo pewnie masz sh*tmanowskie) pół kilo mozna zrzucić zestaw Schwalbe RoRo + dętki Schwalbe XXlight i zaciski np:Dartmoor Bolt-On(najtańsze) a wage kół odczujesz znacząco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Pewnie pod koniec sezonu kółka, opony, dętki (możliwe tubeless), zaciski i tarcze do wymiany polecą. Obserwuję Zircony 107/307. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 zestaw Schwalbe RoRo + dętki Schwalbe XXlight i zaciski np:Dartmoor Bolt-On(najtańsze) Ta czytam kolejny raz twoją propozycję i raczej obecnie na dętkach nie będę lajtował. Dużo rolę gra też niezawodność. Nie chcę mieć jak w starym rowerze, o 50km laczek. Teraz przejechałem 476km i żadnego kapcia nie złapałem. Swoją drogą nad oponami można się zastanowić i wiele kombinować. Spokobały mi się Geax Saguaro Kevlar 2.0. Waga 550g/sztuka przy obecnych prawie 700 jest sporo niższa. XK 26x2.2 Kevlar waży 580g, a SuperSonic ponoć 450g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Nie ma co się bać trochę lżejszych dętek. O ile nie bierzesz naprawdę lekkich, to nie powinno być awaryjnie. Sporo zresztą zależy od opony. Ja sam mam ultralighty od maxxisa - 130 gram, przejeżdżone już sporo kilometrów i żadnego kapcia. Przez jakiś czas jeździłem na ultralight z przodu i zwykłej ciężkiej dętce z tyłu i to na tyle złapałem kapcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 dętki spokojnie możesz kupować lekkie bo w zasadzie wszystko zależy od opony....... RoRo 2.0 możesz trafić ~ 400g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Trochę już na nim jeżdżę i zauważyłem kilka wad. Epicon ma delikatny luz fabryczny (nie powiększa się), ale trochę denerwuje przy hamowaniu. Dodatkowo poprzez mocną sprężynę negatywną na niskim ciśnieniu szybko traci skok. Klamka BL-M596 na samym początku skoku działa 0-1. Nie wpływa to zbytnio na modulację, ale wrażliwym na takie kwestie może przeszkadzać. Jak będę miał wolną chwilę obniżę mostek i zobaczę jak się jeździ. Po wczorajszym BM wróciła moja wiara w zmieniarki XT. Po nasmarowaniu chodziły świetnie. Przez całą trasę napęd chodził cichutko, choć troszkę sie ubrudził. Dodatkowo testowałem XK na ciśnieniu o 1/3 niższym od mojego szosowego (60 PSI) i byłem ździwiony pewnością prowadzenia. Dopiero piasek na podjeździe i piaskownica doprowadziły do zerwania przyczepności. Tak więc w najbliższej przyszłości planuję zmianę pedałów na SPD. Najprawdopodobniej PD-M540 i SH-M087/88. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 co do epicona to trudno sie nie zgodzić, faktycznie ma mały luz ale u mnie nie wyczuwalny przy hamowaniu a sprężyna negatywna mogłaby być nieco słabsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Z tym luzem to chyba się przyzwyczaiłem. Ale ogólnie chodzi o to, że podczas gwałtownego hamowania delikatnie popuszczę klamkę i znowu dołożę siły. Wtedy pojawia się ten luz. Na początku obstawiałem tarcze, ale to raczej niemożliwe. Przecież nie są jakieś wycinane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cykada Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 jak się x-king sprawuje w terenie? szukam czegoś lepszego od MAXXIS CrossMark, 2.1", ale nie wiem czy odczuje różnice, chodzi głownie o strome podjazdy, aktualnie brakuje mi trochę przyczepności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.