Skocz do zawartości

[12507g] Accent Peak29 2012 by zondrin


zondrin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wczoraj udało mi się skończyć już projekt mojego nowego roweru i z góry dziękuje osobą które mi pomogły :thanks: . Jeśli chodzi o formę końcową w miarę jestem zadowolony z wyglądu ale z wagą trochę się przeliczyłem ;) myślałem że da mi się zamknąć w 11,5 kg :D a tu prawie kilo więcej. Części w 95% są nowe z starego roweru udało mi się przełożyć tylko bloki :icon_confused:

 

Projekt na pewno nie zostanie zamknięty tylko teraz będzie robiony wolniej gdyż będę czekać na ciekawe oferty w sieci.

W planach na pewno będzie zmiana: kół (złożyć lżejsze), napędu na 2x10, bloków, mostka a może w odległym terminie pomyśle o carbonie jak fundusze pozwolą.

 

Oto spis z jakich zrobiłem rower:

 

Bar Plugs:
(Korki do kierownicy)
ESI Grips
6

Bottle Cage:
(Koszyk na bidon)
Accent Folly 2 x2
104

Brake (Front):
(Hamulec przedni+adapter)
Shimano M785
321

Brake Disc (Front):
(Tarcza przedni):
Alhonga 180mm
165

Brake (Rear):
(Hamulec tylny)
Shimano M785
304

Brake Disc (
Rear
):
(Tarcza tylnia):
Alhonga 160mm
131

Cables:
(Pancerze i linki)
Clarks
86

Cassette:
(Kaseta)
Sram PG-1050
363

Chain:
(łanńuch)
Sram PC-1071
254

Crankset:
(Korby)
Sram S1000
812

Derlr (Front):
(Przerzutka przednia)
Sram X7
142

Derlr (Rear):
(Przerzutka tylna)
Sram X7
252

Fork:
(Widelec)
Rock Shock SID RLT
1675

Frame:
(Rama)
Accent Peak29 2012
1831

Grips:
(Gripy)
ESI Grips Chunky
50

Handlebar:
(Kierownica)
Ritchey WCS white
129

Headset:
(Stery)
Accent AirPlane
70

Pedals:
(Pedały)
Shimano m520
374

Seat:
(Siodło)
Accent Derry
364

Seatpost:
(Sztyca)
Accent SP-408 31,6 400mm
317

Seatpost clamp:
(Zacisk sztycy)
BBB BSP-80 34,9
24

Shifters:
(Manetki)
Sram X7 3x10
230

Spacers:
(Podkładki pod mostek)
noname 25mm
25

Starnut +
Top cap
:
(Gwiazdka +
Top cap
)
noname
27g

Stem:
(Mostek)
Truvative XR 60mm
146

Tire (Front):
(Opona przednia)
Schwalbe Smart Sam 29x2,25
829

Tire (Rear):
(Opona tylna)
Schwalbe Smart Sam 29x2,1
670

Tubes:
(Dętki)
Schwalbe SV19 x2
426

Wheel Front:
(Koło przednie)
1037

-Hub: (Piasta)
Shimano XT 756 Disc

-Rim: (Obręcz)
DT Swiss 485D

-Spokes: (Szprychy)
-

-Nipples: (Nyple)
-

-Rim tape: (Opaska)
-

Wheel Rear:
(Koło tylne)
1230

-Hub: (Piasta)
Shimano XT 756 Disc

-Rim: (Obręcz)
DT Swiss 485D

-Spokes: (Szprychy)
-

-Nipples: (Nyple)
-

-Rim tape: (Opaska)
-

Suport:
Accent BB-ex Pro
109

Razem: 12507

 

 

Jak bóg da i partia pozwoli to może te 1,5 kg jeszcze zejdzie z wagi :sweat: Mam nadzieje że wszystko wypisałem ale waga końcowa na pewno się zgadza...

 

Zdjęcia części na wadzę

Zdjęcia części na wadze - Google Drive

 

Oraz roweru w trakcie robienia go...

Peak 29 - Google Drive

 

Zdjęcia niestety jeszcze w pokoju (przepraszam za bałagan ;) ) no ale aura nie pomaga jeździć na dworze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

tak na szybko ( jak to w pracy ;) ) policzyłem. Spokojnie te około 1700g do zejścia bez problemu. Bez wymiany kół ( czyli najdroższego updat'u ) możesz zejść w miarę "tanim" kosztem 1000g na kasecie, oponach, ( po zmianie kół przejdź na mleko kolejne pareset gram ), siodło, i już nie pamiętam co tam jeszcze było.

Fajny projekt, bardzo rozwojowy. Na pewno będziesz miał jeszcze kupę zabawy z przebudową.

Pozdrawiam i miłego śmigania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wagę robi się na ramie, kołach i amorze. Rama jest, amor jest, jedynie koła mają potencjał do zbicia wagi. Reszta to już sztuka dla sztuki, tym bardziej, że podzespoły masz dobre.

Ja bym zostawił jak jest przez przynajmniej sezon. Jak ci będzie rower ciążył to na nowy sprawisz sobie lżejsze kółka z ogumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

tak na szybko ( jak to w pracy ;) ) policzyłem. Spokojnie te około 1700g do zejścia bez problemu. Bez wymiany kół ( czyli najdroższego updat'u ) możesz zejść w miarę "tanim" kosztem 1000g na kasecie, oponach, ( po zmianie kół przejdź na mleko kolejne pareset gram ), siodło, i już nie pamiętam co tam jeszcze było.

Fajny projekt, bardzo rozwojowy. Na pewno będziesz miał jeszcze kupę zabawy z przebudową.

Pozdrawiam i miłego śmigania.

 

Ja na szybko przed pracą pisałem listę, wczoraj skończyłem składać ale nie miałem możliwości skorzystania z komputera wczoraj. Co do zbijania to wagi to powoli pomału ;) trzeba mieć za co żyć w tym kraju ;)

 

Wagę robi się na ramie, kołach i amorze. Rama jest, amor jest, jedynie koła mają potencjał do zbicia wagi. Reszta to już sztuka dla sztuki, tym bardziej, że podzespoły masz dobre.

Ja bym zostawił jak jest przez przynajmniej sezon. Jak ci będzie rower ciążył to na nowy sprawisz sobie lżejsze kółka z ogumieniem.

 

Dobra uwaga zresztą na pierwszy rzut idą koła jeśli chodzi o wagę tyle że będę je składać a nie kupować gotowe, BTW nyple już mam ;) po drodze chcę wymienić napęd na 2x10 o ile jakieś ciekawe ceny będą a reszta to jak się nie wymieni na carbon to sztuka dla sztuki tak jak piszesz, części drogie zbije się 70 gram a osprzęt mniej wytrzymały już jest. Te koła które teraz mam założone będę chciał zostawić na tak zwane zimówki.

 

Jaki jest rozmiar ramy. Moj peak 29 w rozmiarze xl wazy 13.20

 

Juz 13.10 zmiana detki na 26 polecam jutro wymieniam tyl :)

 

Fakt z tego pośpiechu nie napisałem że rama w rozmiarze L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...