MichalKepa Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 witam jak w temacie.. nie mogę się pozbyć luzu na sterach.. jest on minimalny, na kierownicy go nie czuć ale jest wyczuwalny na styku górnej maskownicy sterów i ramy.. a podobno ma go nie być w ogóle.. dodatkowo podczas hamowania amortyzator wpada w dziwne drgania (w kierunku ramy). może to być spowodowane tym luzem? załączam kilka zdjęć.. amor: stery: zerknijcie czy dobrze są złożone.. szczególnie czy łożyska są dobrze włożone.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianEr Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Według mnie stery złożone są prawidłowo. Jedyna niepokojąca rzecz to ten trochę za wysoki "kołnierz" na ostatniej fotce który jest chyba uszczelnieniem dolnej części sterów. Sprawdź czy przypadkiem rama i bieżnia nie opiera się na czarnym elemencie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Aby sprawdzić czy stery są dobrze wyregulowane, należy trzymając ręce na kierownicy zablokować przedni hamulec i kołysać rowerem w przód i tył. Jeśli wyczuwamy luz, lub stukanie, to znaczy że stery są za luźne i wymagają regulacji. Drugi sposób, polega użyciu jednej ręki do poruszania rowerem, a drugą obejmujemy miski sterów (dolną i górną na przemian) i poruszmy rowerem. Jeżeli czujemy że miski poruszają się względem siebie to takie stery również wymagają regulacji.W trzecim teście należy unieść przód roweru parę centymetrów nad ziemię, nakierować jedną ręką koło na wprost i pozwolić się swobodnie obrócić kierownicy w dowolną stronę. Jeśli tak nie jest - koło nie chce się skręcić i stoi nieruchomo, lub robi to z oporami, to znaczy że stery są dokręcone za mocno. Stery Ahead Dwie boczne śruby przy wsporniku kierownicy służą do regulacji położenia poziomego mostka względem koła. Górna śruba imbusowa ma za zadanie zlikwidowanie ewentualnych luzów. Przed regulacją należy poluzować trochę boczne śruby przy wsporniku, a po regulacji dokręcić naprzemiennie (po pół obrotu na każdą śrubę). Po ostatecznym dokręceniu śrub zaleca się jeszcze dokręcić górną o pół obrotu - zapobiegnie to wykręcaniu się jej. . Przy regulacji i skręcaniu sterów ujawnia się duża przewaga konstrukcji ahead nad klasyczną - regulacja jest prosta i służy do tego jedna śruba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalKepa Napisano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 damianEr masz na myśli ten pierścień przy ramie tak? jasinski21444 2 sposób wykrył luz.. czyli muszę dokręcić.. tylko że, przy ostatnim dokręcaniu kierownica chodziła już ciężej a luz był nadal.. sprawdzę jeszcze Twoim sposobem ale jakoś tak dziwnie napisałeś, że nie wiem czy dobrze zrozumiałem.. - podnieść przednie koło lekko w górę i wyprostować kierownicę.. - pozwolić jej się obrócić.. trzymając za ramę, tak? i ramę trzymać prosto, tzn pionowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianEr Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Według mnie gdy nakładasz ramę na amora , część nr1 nachodzi na część nr 2 .Sprawdź spasowanie elementów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vvitold Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Trochę nie tak... Michał, widziałem zdjęcie gwiazdki i obejmy mostka w Twojej galerii i napisałem tam komentarz, przeczytaj go. A co do regulacji układu kierowniczego... Cały „myk” polega tutaj na odkręceniu śruby top capu, tej śruby wchodzącej w gwiazdkę, a nie w jej dokręceniu. Po złożeniu wszystkiego (widelca, sterów i mostka) na styk, nie przykręca się jeszcze ostatecznie śrub obejmy mostka - trzeba przykręcić śrubę w top capie (grzybku). Gdy ją się przykręci, nie za mocno, po to by dobić elementy układu, a nie je ścisnąć, należy sprawdzić, i tu uwaga: czy nie ma absolutnie żadnego luzu między poszczególnymi elementami układu kierowniczego (zaciskamy hamulec na przednim kole i poruszamy rowerem, to w przód, to w tył, jak to pisano już wcześniej) i czy jest luz w łożyskach (podnosimy rower za główkę ramy – kierownica musi sama, bez oporu się obrócić). Jeżeli wykryjemy luz pomiędzy elementami układu kierowniczego, tzn. wyczujemy drganie widelca w trakcie przesuwania roweru z zaciągniętym hamulcem, montaż układu rozpoczynamy od początku. Jeżeli nie wykryjemy dostatecznego luzu łożysk, przy podnoszeniu roweru za główkę ramy i puszczeniu swobodnemu kierownicy, luz dajemy, odkręcając lekko śrubę top capu. Gdy już ten luz łożysk mamy, dokręcamy ostatecznie obejmę mostka, tak jak to pisano już wcześniej. Nie jest ten proces regulacji skomplikowany, ale trzeba trochę popróbować, by złapać wprawę Cierpliwość na pewno zostanie wynagrodzona. Chcę to podkreślić: kluczowe jest tu odkręcenie, poluzowanie top capu, przed ostatecznym zakręceniem śrub obejmy mostka. Inaczej się nie da jeśli nie chcemy zniszczyć łożysk sterów i trzonu widelca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUKASZ1980 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Kolego ,a jaką masz śrubę do przykręcania top capa.Może jej gwint jest za krótki ,i nie dociąga ci top capa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalKepa Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 damianEr: tak właśnie myślałem.. ogarnę obiad i pójdę to sprawdzić.. vvitold: czytałem komentarz, i też się zastanawiałem dlaczego tylko od strony śrub jest wytarte (co najśmieszniejsze zwróciłem na to uwagę dopiero na zdjęciu).. i faktycznie, na początku gwiazdka weszła mi trochę krzywo, ale ją naprostowałem..jak widać na zdjęciu, nie do końca dobrze to zrobiłem.. chciałem wkręcić śrubę i poprzez nią ustawić gwiazdkę ale bałem się o jej uszkodzenie, co później, po przeczytaniu artykułu na ten temat, okazało się bezpodstawne gdyż właśnie ten sposób był tam polecany.. nie skręcałem od razu śrub na mostku, najpierw starałem się dociągnąć śrubą na tyle, żeby luz zlikwidować.. to wytarcie zrobiło się po dociągnięciu top capa a następnie dokręceniu śrub na mostu.. tak więc, czy ten luz i kłopot z jego zlikwidowaniem może brać się stąd, że gwiazdka jest lekko krzywo wbita i nierównomiernie dociska mostek?? LUKASZ1980 śruba jest wystarczająco długa, z dociąganiem nie ma kłopotów.. co do gwiazdki, wbijałem sam i nie była chętna do współpracy.. zresztą wyżej dokładny opis.. edit: nie skręcałem od razu śrub na mostku.. najpierw starałem się dociągnąć śrubą top'a na tyle, żeby luz zlikwidować.. to wytarcie zrobiło się po dociągnięciu top capa a następnie dokręceniu śrub na mostku!!! wyjechałem później na test, bo luzu na kierownicy nie czułem.. podczas hamowania (test przedniego hamulca) okazało się, że amortyzator wpada w straszne "turbulencje".. drgał i odginał się w stronę ramy.. po powrocie zmieniłem ustawienie zacisku i znowu "test" było lepiej ale nadal "turbulencje" występowały.. po tym zaczęła się "walka" ze sterami.. dociągnąłem je i (przypomnę i chciałbym zwrócić na to szczególną uwagę) luz nie był wyczuwalny na kierownicy.. namierzyłem go w miejscu styku górnej maskownicy sterów i główki ramy! tak więc, czy luz w TYM szczególnym miejscu da się zlikwidować?! czy ma on związek z gwiazdką? i zasadnicze pytanie: CZY WSPOMNIANY LUZ MOŻE MIEĆ WPŁYW NA DZIWNE ZACHOWANIE AMORTYZATORA PODCZAS HAMOWANIA? (wibracje!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rabiron Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Miałem niedawno podobny problem. Przypuszczalnie nieco krzywo przycięta rura sterowa i za głęboko osadzony względem brzegu mostka koniec tej rury. Stery po skręceniu i tak łapały luzy a wcale płynnie nie działały. Rozwiązaniem tymczasowym ale skutecznym okazało się podłożenie kilku aluminiowych podkładek na gwiazdce tak aby przy skręcaniu spód top capa miał kontakt z podkładką. Zaznaczam, że to tymczasowe rozwiązanie w celu uniknięcia linczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalKepa Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 czy krzywo.. może.. tylko wątpię ażeby różnica rzędu 0,5 mm miała takie skutki.. co do długości rury, przyciąłem ją tak jak mi pisano tu, tak jak podpowiadał mi kolo w sklepie i tak jak była przycięta rura przy oryginalnym RST Gila czyli 5 mm od krawędzi mostka.. jak za pierwszym podejściem była przycięta tak, że podczas dociągania top cap miał z nią styk to pisano mi że nie powinien i ma byś ok 5 mm od krawędzi.. więc jak to k**wa z tym przycinaniem w końcu jest się pytam..!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Topcap nie może opierać sie na sterówce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalKepa Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 takie też było i moje zdanie.. gdyby miał się opierać, śruba nie spełniała by swojej roli, czyli "dobicia" całego układu.. tak w ogóle to nie rozumiem tego pojęcia.. co to konkretnie znaczy dobić układ..? proszę wytłumacz to "łopatologicznie"? jak dla mnie, laika, ta śruba służy do lekkiego ściśnięcia, skręcenia, całego układu, tzn, że po złożeniu sterów czyli: (step by step) - nabiciu na rurę łoża, - założeniu (na rurę) dolnego pierścienia zabezpieczającego dolne łożysko przed dostawaniem się brudu, - założeniu dolnego łożyska, - włożeniu rury w główkę ramy, - założeniu górnego łożyska, - " górnego pierścienia zabezpieczającego górne łożysko przed brudem, - " łoża, - " pierścienia (nazwę go ustalającego), - " górnej maskownicy, - " pierścieni dystansowych, - " mostka, - " Top Cap'a, tą śrubą eliminujemy luz w całym układzie.. czyli go lekko ściskamy (skręcamy) skoro go eliminujemy.. Tobie pewnie chodzi o to samo tylko nazywasz to dobiciem tak?? jeśli tak, to bardzo bym Cie prosił i nie tylko Ciebie, bo w wielu przypadkach na tym forum, osoby piszące posty, które nie znają się na wykonywaniu danej czynności czy też nie potrafią sobie poradzić z danym problemem (tak jak ja) pytając o pewne techniczne rzeczy pragną uzyskać jak najbardziej CZYTELNY (czyt. w prosty sposób napisany), opis danej czynności względnie rozwiązania danego problemu.. bez iście technicznych sformułowań i "warsztatowego" nazewnictwa.. takie techniczne opisanie i nazywanie czynności tylko wydłuża, jak sądzę cenny, dla piszącego czas zrobienia danej czynności czy też rozwiązania problemu i przysparza niepotrzebnych stresów, nerwów, etc.. tak jak - przynajmniej tak mi się wydaje - jest z tym "dobiciem" (po Twojemu) i "skręceniem" (po mojemu).. bo siedzę i myślę.. co to k**wa znaczy to dobicie? zamiast zajmować się już problemem z informacją w głowie, z kluczem, śrubką, czy tam czymś innym, niezbędnym do jego rozwiązania.. tak więc piszcie zrozumiale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianEr Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Zrób tak : skręć wszystko w takiej kolejności i w taki sposób jak miałeś wcześniej. Pewnie luz będzie nadal.I dobrze. Następnie lewą ręką naciśnij hamulec przedni , a prawą rękę trzymaj przy dolnym łożysku sterów, w miejscu gdzie widelec wchodzi w ramę. Poruszaj rowerem w przód i tył trzymając naciśnięty hamulec przedni. To samo zrób z górnym łożyskiem - ręka na górne łożysko (to bliżej mostka) , ciśniesz przedni hamulec i ruszasz rowerem przód-tył. Powyższe badanie palpacyjne potwierdzi czy coś jest nie halo z dolną częścią sterów , czy z górną. Tam gdzie będzie luz - tam tkwi problem. Daj znać jak Ci poszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalKepa Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 sprawdzałem tak od samego początku.. sprawdziłem też całość bez tego dolnego pierścienia żeby wykluczyć to o czym pisałeś.. niestety nic się nie zmieniło.. tak więc problem nie tkwi na dole tylko na górze.. ale zaraz złoże je jeszcze raz z tym pierścieniem i za parę minut napisze jakie "wrażenia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Jedno pytanko. Jak długo masz już te stery? Może zwyczajnie przyszedł czas na wymianę zużytego sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalKepa Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Fenthin stery mają rok.. też się nad tym teraz zastanawiam.. no ale stery to głównie łożyska i łoża.. pierścienie i maskownice chyba nie za wiele wnoszą w "stabilność" sterów.. po zdemontowaniu dokładnie oglądałem owe części i nie wyglądały na zużyte.. poza tym żeby zajechać stery (stalowe kulki i łoża) w jeden sezon potrzebne chyba byłoby nieco cięższe traktowanie roweru niżeli moje amatorski jeżdżenie nim do pracy i sporadyczne przejażdżki po leśnych ścieżkach.. damianEr sprawa wygląda tak samo jak na początku.. stery złożone są tak jak opisałem wyżej, na dolnym łożysku luzu nie wyczuwam, na górnym minimalny.. wielkości max 0,3 mm.. kolejna sprawa to ułożenie maskownicy.. po skręceniu jest ona lekko przesunięta w tył, tak, że tworzy malutki ząbek na styku z główką od strony ramy.. tak jakby kierownica była minimalnie pod innym kontem niżeli powinna.. nie wiem czy to co napisałem może mieć aż tak negatywny wpływ na zachowanie amortyzatora.. tak jak mi ktoś napisał, Epicon mistrzem sztywności nie jest i te drgania mogą być spowodowane przez wątpliwej jakości tarczę hamulcową.. co do tarczy to chyba namierzyłem tą którą mam.. zdj z aukcji: http://www.sparrow-b...cia/31_7[3].jpg inna aukcja: Tarcza hamulcowa Alhonga 180mm IS 6 śrub (3093673591) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. .. bliźniaczo podobne.. a tu chyba "pierwowzór" którego moim zdaniem są to podróbki.. Tarcza Hamulcowa TEKTRO 180mm 6 śrub/shimano/avid (3120251150) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. tylko, że tektro ma trochę mniejsze otwory.. tak więc coraz bardziej skłaniam się ku temu, że winę za zachowanie amorka ponosi właśnie to badziewie, które mi przysłali zamiast tarczy.. w dodatku sklep z którego to zamawiałem hamulec "sparrow-bike" się zowie a o nim czytałem, nawet na tym forum, że z jakości to on nie słynie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUKASZ1980 Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 Tak sobie myślę,może ta maskownica FSA jest za wysoka. Spróbuj bez niej, na zwykłych podkładkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vvitold Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 Michał, te 5 mm od krawędzi obejmy mostka do krawędzi sterówki to jednak za dużo. Wbrew pozorom różnica 2 mm - bo odległość od krawędzi obejmy do krawędzi sterówki powinna wynosić 3mm - jednak ma znaczenie, w tym wypadku jest to o 40% za dużo A i, jeszcze jedna rzecz, nie zwróciłem na nią uwagi wcześniej, moja wina Na stóweczkę masz zbyt płytko wbitą gwiazdkę... Koledzy zauważyli, mnie to umknęło. Ze zdjęcia wynika, że nie jest to nawet 1 cm, biorąc oczywiście pod uwagę te 2mm za bardzo obciętej sterówki. Zmierzyłem swój przyrząd do nabijania gwiazdki i trzpień ma... 2 cm, na taką głębokość wchodzi gwiazdka do sterówki, co, jak sądzę, jest wartością zunifikowaną, we wszystkich układach kierowniczych typu A-HEAD. Tak więc masz mocno za krótko przyciętą sterówkę i mocno za płytko osadzoną gwiazdkę. Jeżeli dochodzi do tego krzywe osadzenie gwiazdki, nawet niewidoczne na oko, to myślę, że dotarliśmy do źródła Twoich problemów. Zniwelować zbyt krótką sterówkę możesz poprzez zamianę maskownicy na niższą, raczej nie instaluj sterów bez zamykania łożyska Gwiazdkę możesz osadzić głębiej; przyrządzik służący do tego jest niedrogi i niezawodny, jak zechcesz, dam ci namiary fajnego sklepu. Żeby prosto osadzić gwiazdkę, musisz mieć równo przyciętą sterówkę, będziesz musiał to sprawdzić. Pytałeś co to znaczy „dobić układ” (kierowniczy). Dobić układ, znaczy:... sprawić, by mostek, stery i widelec stworzyły integralną, stabilną całość, tak jakby miały stanowić monolit, z czego wyłączyć należy, oczywiście, łożyska, które muszą mieć luz. No, tak... Nie wiem, jak to bardziej obrazowo ująć... Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 Fenthin stery mają rok.. też się nad tym teraz zastanawiam.. no ale stery to głównie łożyska i łoża.. pierścienie i maskownice chyba nie za wiele wnoszą w "stabilność" sterów.. po zdemontowaniu dokładnie oglądałem owe części i nie wyglądały na zużyte.. poza tym żeby zajechać stery (stalowe kulki i łoża) w jeden sezon potrzebne chyba byłoby nieco cięższe traktowanie roweru niżeli moje amatorski jeżdżenie nim do pracy i sporadyczne przejażdżki po leśnych ścieżkach.. Przy sterach niskiej jakości mogło nastąpić zużycie, pdejrzewam jak to sugerował "Fenith" , że jedyną metodą likwidacji luzu jest wymiana sterów ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalKepa Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 byłem dzisiaj w sklepie gdzie kupowałem rower co by pogadać z gościem o zaistniałym problemie.. z rozmowy okazało się, że te stery, które mam są to jedne z tańszych, więc jakościowo szału nie ma.. po powrocie od razu je rozlożyłem celem dodatkowych oględzin i.. zobaczcie sami.. górne łoże złom! tak więc przepraszam wszystkich za powstałe zamieszanie.. nie wiem jak mogłem to przeoczyć.. może łoża mi się popierdzieliły i dwa razy obejrzałem dolne.. nie mam pojęcia.. zwracam również honor Sparrow-bike.. gdyż tarcza nie ma nic wspólnego z tym co się działo.. w każdym bądź razie zamawiam stery.. gość w sklepie proponował mi ACCENT'y, chyba HSI-S01 za 70 zł.. warto czy na allegro szukać w tej cenie czegoś lepszego? mile widziane sugestie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vvitold Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 Klasa sterów tu nie ma nic do rzeczy, chyba że przytrafił Ci się jakiś kompletny bubel. Jeździłem na sterach Neco i nie zajeździłem ich przez ponad dwa lata, mimo że w łożyskach, jak je otwierałem, często okazywało się, że jest suchuteńko. Stery to zresztą jedna z najrzadziej wymienianych części w rowerze, bardzo trudno je zepsuć, zużyć. Wcześniej padają koła, napędy, ramy. Układ kierowniczy w Twoim rowerze był nieprawidłowo zainstalowany. Pytanie tylko, czyja to „zasługa”, Twoja, czy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalKepa Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 wygląda na to, że raczej gościa, który skręcał rower.. tzn tego w sklepie.. ja się do nich nie dotykałem do momentu wymiany amortyzatora.. a raczej założenia amortyzatora zamiast sztywnego widelca, którym był oryginalny Gil (a).. a robiłem to kilka dni temu.. czyli spokojnie mogę wziąć od niego te stery ACCENT'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 Właściwie te Accenty przy jeździe o jakiej piszesz powinny trochę posłużyć ... Co do sterów, jeśli po złożeniu kierownica obracała się bez oporów, to winne będą stery a nie montaż . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vvitold Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Chwila, moment... To skoro piszesz, że wymieniałeś amortyzator... to znaczy, że to Ty przyciąłeś za krótko sterówkę i nabiłeś za płytko gwiazdkę, a potem jeszcze to wszystko nieprawidłowo zmontowałeś, o czym świadczy wytarcie dookoła obejmy mostka... Więc "raczej" Twoja wina, nie gościa A co do ostatniego zdjęcia (nie mogłem go wczoraj oblukać, obrazki mi się nie wyświetlały )... Ja mam wrażenie, że te ubytki, które zaznaczyłeś strzałkami, nie mają wpływu na pracę łożyska, gdyż kulki chodzą po przeciwnej stronie, po bieżni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalKepa Napisano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Jak za krótko przyciąłem??? na 20 osób, których się o to pytałem, w tym gościa co rowerami zajmuje się od 15 lat, wszyscy prócz Ciebie mówili że min 5 mm.. tyle jest.. to raz.. dwa, może faktycznie za płytko wbiłem gwiazdkę ale po jednej testowej jeździe nie pojawiło by się aż takie zużycie.. chodziło mi raczej o to, że stery były od samego początku za mocno skręcone.. co do zdjęcia.. tak się składa, że ten jasny pasek to właśnie jest miejsce po którym poruszają się kulki.. nie poruszają się konkretnie po miejscach, które wskazałem, ale owe miejsca wskazują na chyba już znaczne zużycie? Rulez chodzi mi o to jak mogłoby dojść do aż takiego zużycia.. o ile faktycznie to zużycie jest znaczne.. sądziłem, że może stery były za mocno skręcone od nowości.. no ale teraz to już k**wa nie wiem o co chodzi.. drhjsf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.