dert90 Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Witam posiadam amortyzator Rock Shox Tora. Mam mozliwosc blokowania tego amortyzatora poprzez manetke pushlock. Kupilem ten amortyzator jako uzywany. Problem polega na tym ze gdy manetka pushlock go zablokuje to amortyzator nadal pracuje, jest tylko twardszy. Teraz moje pytanie : czy ta manetka wlasnie po to jest aby go lekko utwardzic ? Nie jestem pewny ale wydaje mi sie ze powinna go calkiem zablokowac. Prosze o jakies rady. Jezeli powinien sie blokowac w takim razie musze wyjasnic to z osoba od ktorej go kupilem. Dziekuje z gory za sugestie. Pozdrawiam Zdjecia amortyzatora : Dropbox - IMG_3175.JPG Dropbox - IMG_3176.JPG Dropbox - IMG_3177.JPG Czy naprawa takiej usterki jest kosztowana ? PS. Przepraszam za byc moze banalne pytania ale dopiero sie ucze w tej dziedzinie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Najprawdopodobniej jest za mało oleju w tłumiku i dlatego nie blokuje. Chociaż blokada nie jest zupełnie na sztywno (tak jakbyś jechał na sztywnym widelcu), amor może się uginać o kilka mm, a przy uderzeniu w przeszkode blokada popuszcza. Naprawa (właściwie to zalecałabym serwis amortyzatora żeby zobaczyć czy wszystko jest ok - to standardowe zachowanie gdy kupujesz coś używanego) kosztuje różnie zależnie od tego gdzie masz zamiar go zrobić, zazwyczaj 80-200zł, najlepszy stosunek jakości do ceny ma: facebook.com/bikeserwis Za pełen serwis (olej, uszczelki w komorze powietrznej i tłumiku, czyszczenie itd.) płaci się 80zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Na początku warto sprawdzić czy manetka ciągnie na tyle linki że niebieska rolka obraca się do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biafra Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Co to za tora? 318? Powinien blokować mocno. Może nie na kamień jak w sztywnym widelcu ale uginać się znaczenie nie powinien. Sprawdź najprostszą przyczynę. Jak blokujesz amortyzator na kierownicy to czy blokada na amortyzatorze do którego jest podpięta linka robi obrót na maksa? Może zwyczajnie trzeba poprawić linkę. Najłatwiej to sprawdzić tak: Zablokuj amorek. Palcami pociągnij za wystający kawałek linki przy amortyzatorze. Jeśli całość jeszcze się przesunie znaczy, że amorek nie jest zablokowany z winy linki. To byłoby najprostsze i najtańsze rozwiązanie:) O właśnie, w czasie jak pisałem wypracowanie COX napisał to samo tylko w telegraficznym skrócie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek1994 Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Moja tora po zablokowaniu także uginała się pod naprawdę mocnym naciskiem, widocznie już tak musi być. Jeśli jednak Twoja ugina się z łatwością podczas gdy jest zablokowane, radzę sprawdzić naciągnięcie linki od blokady lub ewentualnie serwis.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Panowie 318 ma MC a wiec może trzeba Flood Gate ustawić ?? Bo można to ustawić tak ze nie będzie różnicy po zablokowaniu albo będzie "twardy". Jeżeli ten wideł tak ma odkąd go kupiłeś, trzeba by spróbować go ustawić ja był twardy i zmiękł, to wina oringu w tłumiku i niski poziom oleju i to trzeba naprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dert90 Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Dzieki wielkie za odpowiedzi. Otoz tak na naklejce mam napis Tora RS 006. Nic wiecej nie znalazlem. Zrobilem tak jak powiedzieliscie. Sprawdzilem czy linka blokuje go do konca. Otoz blokuje a on nadal nie jest zbyt twardy. Zrobie tak jak radziliscie. Pojde z nim do serwisu i dam znac co bylo ! Dzieki wielkie za rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Prawdopodobnie: 1. Brak oleju w prawej goleni, tj za mało oleju w tłumiku przez co blokada nie działa prawidłowo. Wystarczy wykręcić tłumik z prawej komory, wylać olej i nalać właściwą ilość nowego. Łatwizna. 2. Walnięta uszczelka w prawej goleni przez co olej spływa do dolnej goleni - poznasz to spuszczając powietrze z lewej komory, wtedy powinieneś być w stanie bez oporu ugiąć amortyzator do około 1cm przed uszczelką kurzową. Jeśli będziesz w stanie ugiąć amortyzator tylko w pewnym stopniu (około 50-70%) to już wiesz, że olej spłynął do dolnej goleni. Uszczelka którą trzeba w tej sytuacji wymienić to cholernie trudno dostępny oring 12x3.5, Tutaj niestety trzeba rozebrać amortyzator na części. W przypadku wersji 2 istotne jest znaleźć i wymienić właściwą uszczelkę (jedną lub więcej). Sama wymiana oleju też pomoże, ale tylko na bardzo krótki okres czasu bo olej wciąż będzie spływał do dolnej goleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dert90 Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 arroyo dzieki wielkie za rady ale nie mam zadnych narzedzi bo jestem studentem i nie mieszkam w domu rodzinnym ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Usterka jaką opisał Arroyo, czyli uszkodzenie uszczelki i spłynięcie oleju w prawej goleni na sam dół objawia się w inny sposób, mianowicie amortyzator wogóle ma ok. 2 cm skoku i dalej jest już twardy, nie po zablokowaniu. Jeśli Twój amortyzator pracuje normalnie, czyli ma odpowiednio duży skok, a po zablokowaniu ugina się ok. 1 cm, a dalej jest już twardy i blokada zwalnia się po mocnym naciśnięciu to wg mnie wszystko jest ok. Torę trudno uszkodzić więc nie martw się na zapas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Nie piszę o blokowaniu widelca, a akurat u mnie dosyć szybko zauważyłem że uszczelka jest walnięta, jeszcze zanim olej spłynął do poziomu w którym widelec praktycznie się nie uginał więc pierwotnie mogłem go spokojnie ugiąć do połowy skoku. Ogólnie pierwszym symptomem który najłatwiej było mi zauważyć że coś jest nie tak to własnie brak możliwości blokady skoku poprzez manetkę czyli olej gdzieś pofrunął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.