Skocz do zawartości

[piasta Łucznik 1950] renowacja


Kozaczyna

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Odrestaurowuję stary rower Nimfa. Rama została oddana do piaskowania i malowania. Zająłem się oczyszczeniem z rdzy tylnej piasty Łucznik 1950. Mechanizm kręci się dosyć opornie. Zastanawiam się czy jeżeli wleje (coś co się lało w tamtych czasach) w ten otworek w piaście to mechanizm ruszy. Wszystkie informacje na temat tej piasty jak i samej marki Łucznik bardzo chętnie przyjmę.

 

 

 

 

 

http://imageshack.us...30322213753.jpg

 

 

http://imageshack.us/a/img12/8703/20130322213824.jpg

  • Mod Team
Napisano

Na razie nic tam nie wlewaj. Piastę należałoby spróbować rozebrać i dokładnie oczyścić.

 

Jeżeli chodzi o dokumentację techniczną to szukałbym tego wydawnictwa:

 

564920_518223714874399_1027903984_n.jpg

 

Możesz też skontaktować się z Archiwum Państwowym w Radomiu i podpytać o dokumentację techniczną dotycząca swojej "Nimfy" ;) Być może mają coś w swoich zasobach i będzie możliwość jej skopiowania.

 

Archiwum Pa�stwowe w Radomiu

 

PS. Powodzenia w renowacji roweru :thumbsup:

Napisano

Wow! super info! Co do rozbierania piasty mam pewne wątpliwości. Mianowicie rozbierałem kiedyś piastę od wigry 3 ( rama też jest na renowacji ) poskładanie jej okazało się dosyć trudne przez liczne bloczki, które cieżko było umiejscowić na swoim miejscu. Czy szanowni Forumowicze mają doświadczenia ktorymi mogą się podzielić w kwe3stii renowacji?

Napisano

Wnętrze piasty okazało się w bardzo dobrym stanie. Po przesmarowaniu wszsytko chodzi jak w zegarku. Nadal jednak mnie frapuje, co wlewa się do tego zaworka? a może co wylewa?

Napisano

Ten zaworek to kalamitka służy on do uzupełniania smaru (zwykle) wciskanego smarownicą pod ciśnieniem. Skoro rozebrałeś piastę to powinny tam pozostać resztki środka smarującego, użyj takiego samego (prawdopodobnie był to smar, pytanie tylko czy był czymś rozrzedzany). Kalamitke najlepiej wymień na nowszą żeby można było używać szybkozłączek (dociskanie smarownicy między szprychami nie jest wygodne) chyba że chcesz koniecznie zostawić starą.

Napisano

dokladnie to jest niezwykle prosta konstrukcja (piasta), rozbierasz doslownie w rekach, smarujesz i jedziesz dalej; tylko chwilowo zdemontowales ramie oporowe (montowane do dolnych widelek) czy w ogole nie posiadasz? bez tego nie zahamujesz;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...