MrMacko06 Napisano 24 Marca 2013 Napisano 24 Marca 2013 W raz z nowym sezonem postanowiłem zmienić moje stare koła: Piasty Shimano HB-M435 Szprychy DT Industry Obręcze Alex ZX 24 Na coś lepszego. Znalazłem coś takiego : http://www.bikestacja.pl/pl/kola-novatec-711-712-dt-xr3500-supercomp-1510g.html http://www.bikestacja.pl/pl/kola-novatec-711-712-remerx-magic-7327-26-supercomp-1518g.html Na nowych kołach chciałbym zbić wagę i polepszyć komfort jazdy. Przeznaczenie to generalnie teren/Maratony/XC Sam ważę 65kg. Wiem, że wraz z zmianą kół musiał bym zmienić tarcze, także nie rozbijające tego na dwa odzielne tematy spytam się czy te : http://www.bikestacja.pl/pl/tarcza-hamulcowa-disc-ashima-aro-08-czerwona-85g-160mm-2223.html Na przód i 180mm na tył będą okej. Pozdr. Macko
Gość voytec Napisano 25 Marca 2013 Napisano 25 Marca 2013 Głównym hamplem jest przedni i to tam powinna znaleźć się większa tarcza. Poza tym do kół 26" tarcza 180mm jest zbędna. A kółka jak za tą cene niezłe.
kadargo Napisano 25 Marca 2013 Napisano 25 Marca 2013 Jak to zbędna? Możesz trochę uchylić rąbka tajemnicy? @MrMacko06 Na tyle, jeśli nie śmigasz po górach, to nawet 140mm styknie. Blokuje koło tak samo tylko na długich hamowaniach będzie się przegrzewać.
outta82 Napisano 25 Marca 2013 Napisano 25 Marca 2013 Witam, jeśli chodzi o kółka proponował bym sie odezwać do kolegi forumowego Dawida ( dave-o.pl ). Ma swietną opinię ( na forum w dziale opinie o sklepach masz wątek ) , sam robię u niego koła, doradzi, dopasuje. Ja np. kupiłem komplet na obręczach WTB frequency i19, czerwone nyple, czarne szprychy ( w tym 1 wpleciona czerwona), piasty czarne N 711/712 ( porposiłem żeby do czarnych piast dołączyć czerwone zaciski - nie ma problemu ). Komplet z wysyłą 1045PLN ( waga 1500g). Zależało mi na obręczy kompatybilnej z systemami TR. Pozdrawiam
Gość voytec Napisano 25 Marca 2013 Napisano 25 Marca 2013 Jak to zbędna? Możesz trochę uchylić rąbka tajemnicy? Na tyle, jeśli nie śmigasz po górach, to nawet 140mm styknie. Blokuje koło tak samo tylko na długich hamowaniach będzie się przegrzewać. Skoro sam potrafisz sobie na to pytanie odpowiedzieć to po co chcesz bym pisał że w MTB 26" tarcza 180 jest nieco na wyrost i 160 spokojnie starczy. Tym bardziej że w sporej części dostępnych 29er'ów producenci zakładają właśnie 160mm.
kadargo Napisano 25 Marca 2013 Napisano 25 Marca 2013 No widzisz, zapomniałeś dodać, że chodziło Tobie tylko o tylną tarczę.
portege Napisano 25 Marca 2013 Napisano 25 Marca 2013 Witaj. Możesz zastanowić się nad lekko używanymi Kołami w świetnym stanie.Ja miałem taki dylemat i trafiły mi się Mavic Crossmax ST w bardzo dobrym stanie Wylicytowałem je za 900 zł.Posiadam je już 3 lata i mogę Ci je śmiało polecić.Sztywne i zarazem lekkie... Pozdro Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk
MrMacko06 Napisano 25 Marca 2013 Autor Napisano 25 Marca 2013 Okej w takim razie kwestie tarcz jeszcze przemyślę... Czytałem, że w N 711/712 czasami trzeba zmieniać łożyska. Po jakiś cięższych jazdach ( Raczej nie jest to jakiś straszny koszt 8-20zł) Lecz czy faktycznie taka przypadłość istnieje. Ewentualnie czy jest to do zrobienia samemu. Jeszcze apropo tarcz owszem wkradła się pomyłka. Oczywiście 180 miało by być na przód... ( Jakoś rozkojarzony byłem )
kadargo Napisano 25 Marca 2013 Napisano 25 Marca 2013 Ale jak dasz dwie 180mm, to też się nic nie stanie. Lepiej mieć zapas, niż by miało kiedyś zabraknąć. Sam mam 2x180.
MrMacko06 Napisano 25 Marca 2013 Autor Napisano 25 Marca 2013 Z racji tego, że decyzja ostatecznie zapadła, przechodzę w ostateczny etap czyli zakup. Mam pytanie z tych dwóch propozycji, która jest lepsza. Dodatkowe jeszcze planuję się odezwać do poleconego użytkownika, ale zdaję sobie sprawę, że i tak koła będą podobne. Głównie chodzi o obręcze. Dzięki z góry za odpowiedzi. Pozdr. Macko
outta82 Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 Z racji tego, że decyzja ostatecznie zapadła, przechodzę w ostateczny etap czyli zakup. Mam pytanie z tych dwóch propozycji, która jest lepsza. Dodatkowe jeszcze planuję się odezwać do poleconego użytkownika, ale zdaję sobie sprawę, że i tak koła będą podobne. Głównie chodzi o obręcze. Dzięki z góry za odpowiedzi. Pozdr. Macko Hej, domyślam się że chodzi Ci o moją podpowiedź. Wstrzymaj emocje i przemyśl jedną sprawę. Nawet jak obręcze będa identyczne to nie chodzi o ich wytrzymałość, kluczową sprawą w składaniu kół ma poprawny zaplot. Nawet pancerne obręcze do DH źle zaplecione ugną się i będą mało sztywne. A jeśli chodzi o jakość zaplatania to rozejrzyj się po forum kto ma lepszą reputację... Pozdrawiam
ugupu Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 E, bez przesady! Zapleść poprawnie koło potrafi średnio inteligentny szympans kożystając z dostępnych w sieci instrukcji. Cały pikuś w tym, aby dobrać odpowiedni dla bikera wzór zaplotu eg. na 2 krzyże, 3 krzyże, radialnie od strony napędu itp. Tu dopiero potrzebna jest wiedza i doświadczenie.
outta82 Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 E, bez przesady! Zapleść poprawnie koło potrafi średnio inteligentny szympans kożystając z dostępnych w sieci instrukcji. Cały pikuś w tym, aby dobrać odpowiedni dla bikera wzór zaplotu eg. na 2 krzyże, 3 krzyże, radialnie od strony napędu itp. Tu dopiero potrzebna jest wiedza i doświadczenie. No wątpię żeby bracia z BS nie mieli wiedzy i doświadczenia a jednak opinie o ich zaplataniu sa niestety nieprzychylne. Dlatego zaproponowałem koledze dodatkową, sprawdzoną przez wielu opcje, czyli Dawida. Pozdrawiam
kamfan Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 W Bikestacji podobno już się poprawiło jeżeli chodzi o zaplatanie kół, znajomy dostał niedawno od nich koła i jest w 100% zadowolony.
dawid Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 Ja ze swojej strony mogę polecić taki zestaw za równe 1000zł WTB Frequency i19 Piasty novatec 711 i 712sb Szprychy Pillar PSR TB2016 nyple alu pillar Waga około 1480gramów. W tej kwocie myślę że to jeden z ciekawszych zestawów. Profil obręczy sprawie że przerobienie jej na opony bezdętkowe będzie banalne. Pozdrawiam
voit Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 E, bez przesady! Zapleść poprawnie koło potrafi średnio inteligentny szympans kożystając z dostępnych w sieci instrukcji. Cały pikuś w tym, aby dobrać odpowiedni dla bikera wzór zaplotu eg. na 2 krzyże, 3 krzyże, radialnie od strony napędu itp. Tu dopiero potrzebna jest wiedza i doświadczenie. BZDURA po co sie wypowiadasz jak nie masz o tym pojęcia
outta82 Napisano 28 Marca 2013 Napisano 28 Marca 2013 I jak. zdecydowałeś się na coś? Pochwal się Pozdrawiam
MrMacko06 Napisano 28 Marca 2013 Autor Napisano 28 Marca 2013 Wziąłem jednak koła na obręczach DT. Czytałem dużo o nich i zdecydowalem ze to będzie najlepszy wybór. Mam nadzieje że będę zadowolonym użytkownikiem tych kół. Na pewno zdam relacje jak tylko je dostane.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.