Skocz do zawartości

[opona] Uszkodzenie i przyczyna


Tyszan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,proszę o opinię odnośnie tych uszkodzeń na oponie,dziwna sprawa nie wiem co może być przyczyną.

Opona zwijana Maxxis Flyweight 490 26x2.00 120TPI kevlar 70

Oponka jest nowa,jeżdżę na niej od 2 tygodni,założona na tylne koło,moja waga to 73Kg

Poprzednia opona rozsypała się w ten sposób Maxxis Cross Mark 26x2,10 drut

Nie wiem może za mocno nabijam,bądź ma na to wpływ pogoda(mróz).

Dzięki

post-138368-0-02926000-1364121685_thumb.jpgpost-138368-0-46187800-1364121691_thumb.jpg

 

 

 

 

 

  • Mod Team
Napisano

Wygląda na to ze wybierasz opony ze zbyt delikatnymi ściankami, i jak masz oponę nabita fest, i zahaczysz troszkę oponą o kamień czy cokolwiek to splot nie wytrzymuje i pęka.

 

W jakim terenie jeździsz?

Napisano

2i regulaminu

 

Teren płaski,głównie las czyli szuter trochę asfalt.Ostatnio wiadomo jak z pogodą głownie śnieg,błoto,około 30 Km dziennie.

Napisano

To płótno które widać na bokach przez cały bok opony to tak od nowości ?? Dziwnie to wygląda ,tak jak by było to wytarte lub słabo zalane ,już kiedyś gdzieś widzialem takie coś ale ta opona pomimo ładnego bieżnika leżała na śmieciach ,nie była uszkodzona tylko ten jeden bok taki jak by wytarty ,dokładnie taki sam jak u Ciebie .

  • Mod Team
Napisano

Po primo - najprawdopodobniej za mocno nabita.

Po secundo - po śladach na oponie widać, że ześlizgnęła Ci się ona z jakiegoś krawężnika, albo innego kamienia i coś ostrego przecięło boczną ściankę. Przy większych mrozach, kiedy guma mocno twardnieje to nie problem.

 

Pzdr

Napisano

Jak dla mnie to wada konstrukcyjna opony bo płótno nie powinno wyłazić. Wystające nici napiły wody zamarzły i podczas ugięcia twarda opona po prostu pękła.

Napisano

Nie dopisałem że to rozdarcie jest w 4 miejscach po jednej stronie i jedno z drugiej, na całej oponie są takie skośne skazy regularnie się powtarzają po całym obwodzie(zdjęcie)

post-138368-0-07023700-1364125481_thumb.jpg

  • Mod Team
Napisano
na całej oponie są takie skośne skazy regularnie się powtarzają po całym obwodzie(zdjęcie)

 

W takim razie jest to wada konstrukcyjna opony. Kolega wyżej słusznie zauważył, że płótno nie powinno "wychodzić" na bocznych ściankach opony. Mnie na tych dwóch pierwszych fotkach, które wrzuciłeś opona wyglądała na "podrapaną" czymś ostrym.

Napisano

W takim razie jest to wada konstrukcyjna opony. Kolega wyżej słusznie zauważył, że płótno nie powinno "wychodzić" na bocznych ściankach opony. Mnie na tych dwóch pierwszych fotkach, które wrzuciłeś opona wyglądała na "podrapaną" czymś ostrym.

 

No możliwe że opona zwalona,tylko dziwne że poprzednia tak samo się rozsypała a była drutowana,chyba jednak za mocno pompuję,musze kupić śjakąś pompkę z

manometrem

Dzięki za odpowiedzi.

Napisano

Raczej nie jest to bezpośrednią przyczyną ,oczywiście jesli sama opona jest już osłabiona to ciśnienie ja po prostu dobija ! Wedle mnie te wystające płótno lub jak zwał nitki już dają do myślenia ,jak wąskie muszą być ścianki jeśli owe nitki są widoczne spod gumy ??Może ta opona ma jakieś określone ograniczenia ,przez co ta budowa jest taka a nie inna ??

Napisano

Ale ta opona tak właśnie wygląda, panowie. Conti RK w lżejszych wersjach też. Moje Hutchinsony też tak miały. Szczerze, chciałbym żeby autor jednak powiedział ile ładuję w te oponki gazu?

Napisano

Faktycznie po dłuższym przyjrzeniu się wstawionym foto widać że ciśnienie powypychało szwy ,na moje ta opona ma ograniczenia ciśnienia lecz ile?? Zapewne autor przekracza je znacząco jeśli są tego takie następstwa .

Napisano

to wygląda jakbyś pompował opony do oporu i po prostu ciśnienie je uszkodziło, napisz jeszcze ile ważysz i jakiej pompki używasz (np. stacjonarna lub kompresor - potrafią osiągnąć teoretycznie 16 barów)

Napisano

Jak tak pompowałem koła w cross'ie po sprawdzeniu manometrem wychodziło 6 - 6,5 bar w twoim przypadku górna granica to 4,48 bar . Jeśli opona ma cienkie ścianki to bardzo prawdopodobne że uszkodzenie powstało właśnie przez nadmierne "dmuchanie wiatru " ;)

Napisano

W barach na oponie jest 2,5-4,5 bar.

Jutro kupie odpowiednią pompkę

Swoją droga co mam na flapie jeździć ?Hmmm.

 

Dzięki

Napisano

To płótno które widać na bokach przez cały bok opony to tak od nowości ??

 

To przeważnie pojawia się, jak się jakiś czas jeździ na niższym ciśnieniu (bliżej dolnej granicy tego, co zaleca producent). Wtedy materiał ścianki ma większą swobodę ruchu, włókna zbrojenia przesuwają się względem siebie i takie coś powstaje. ZTCW nie jest to szkodliwe, ale widać, że pęknięcia są ewidentnie wzdłuż nich.

 

Do autora wątku: KONIECZNIE KUP POMPKĘ STACJONARNĄ Z MANOMENTREM, polecam te Lidlowe - mi starczają na ok. 2 lat, a 39 pln to nie majątek.

Napisano

Ciężko mi powiedzieć czy byłbyś w stanie nabić tą pompką tak wysokie ciśnienie, żeby uszkodzić oponę, niemniej tak to właśnie wygląda. Jak będziesz miał manometr to napisz ile bar miałeś w oponie to się wszystko wyjaśni. Spotykałem się z oponami, gdzie oplot wychodził na wierzch z powodu zbyt wysokiego ciśnienia, ale nigdy nie wydziałem go tak rozerwanego. IMO takie uszkodzenia mogły powstać dopiero przy 6-7 barach, ale jest to jak najbardziej możliwe ponieważ masz oponę drutową. One zazwyczaj mają mało gęsty oplot (30-45 tpi), co sprawia, że "można go łatwiej wypchnąć" na zewnątrz, także może się on łatwiej rozerwać. Jakby to była opona 120 tpi to raczej wykluczyłbym taką możliwość.

 

Do twojej wagi i terenu w jakim się poruszasz spokojnie możesz jeździć między 2,5 (leśne ścieżki), a 3,5 (asfalt) bara. Ewentualnie po testach dodać/odjąć sobie te 0,5 bara.

 

Do autora wątku: KONIECZNIE KUP POMPKĘ STACJONARNĄ Z MANOMENTREM, polecam te Lidlowe - mi starczają na ok. 2 lat, a 39 pln to nie majątek

Ja mam SKS za 120 zł od 6 lat i wygląda jak nowa, a obsługuje całą rodzinę - w sumie 5 rowerów, skuter i 2 samochody :) Więc może lepiej dopłacić i mieć coś długowiecznego?

Napisano

Spotykałem się z oponami, gdzie oplot wychodził na wierzch z powodu zbyt wysokiego ciśnienia, ale nigdy nie wydziałem go tak rozerwanego. IMO takie uszkodzenia mogły powstać dopiero przy 6-7 barach, ale jest to jak najbardziej możliwe ponieważ masz oponę drutową. One zazwyczaj mają mało gęsty oplot (30-45 tpi), co sprawia, że "można go łatwiej wypchnąć" na zewnątrz, także może się on łatwiej rozerwać. Jakby to była opona 120 tpi to raczej wykluczyłbym taką możliwość.

 

Do twojej wagi i terenu w jakim się poruszasz spokojnie możesz jeździć między 2,5 (leśne ścieżki), a 3,5 (asfalt) bara. Ewentualnie po testach dodać/odjąć sobie te 0,5 bara.

 

Ale ten maxxis jest zwijany i ma 120 TPI

 

Zmierzone-nabite tak jak zawsze prawie na maksa pompka się już poci (ta zwykła moja) i wychodzi 2 Bary,30 PSI.

Napisano

Z tych pompek "znacznie lepszych niż Lidlowe" jest jeszcze Beto, polecana przez serwisy rowerowe, za troszkę poniżej stówy.

Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać? :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...