Skocz do zawartości

[przerzutka] tylna sora i kaseta 11-32


cienkun

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Podłączam się pod temat i zapytam o nurtującą mnie kwestię. Mam napęd Kaseta CS-HG41-7 (11-28), korbę alivio fc-m410l (22-32-42) i obsługuje to z tyłu acera 7/8 biegowa, manetki są na siedem biegów. Chciałbym tę acerę zamienić na Sora RD-3500-SS (krótki wózek), jak podają w opisie pojemność 37T, więc od tej strony powinno być dobrze wszystko. Nurtuje mnie kwestia, czy ktoś jeździł na takiej konfiguracji lub podobnej i w praktyce może się podzielić spostrzeżeniami? Rozumiem, że łańcuch będę musiał skrócić po takiej wymianie. Czy sam fakt, że przerzutka jest 9 biegowa a manetki 7 biegowe, a obecny łańcuch to najtańszy shimano typu acera, nie będzie tworzyć problemów jakiś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Problemem będzie korba 3 rzędowa, dla wózka GS było by ok la e dla SS to za dużo, Nic sie nie stanie jeżeli na 3 biegu nie będzie redukował do oporu ... wtedy braknie łańcucha a jak braknie to zaczną sie straty najpierw hak, później cała reszta.

 

Oczywiście to zależy od danej przerzutki jaką ona na faktyczną pojemność nie tą co w tabelce podają, moja np X9 GS ma pojemność 45 i jest to już na styk, jeden ząbek więcej było by nie wesoło ... tyle co SGS a powinna mieć dużo mniej ... jak już założysz przerzutkę, SS do takiego napędu, najpierw nie skracaj łańcucha, tylko ustaw 1x9(8,7) i jeżeli łańcuch będzie wisiał, skróć go tak by nie wisiał.

 

Następnie wrzuć 3 z przodu i powoli redukuj na sucho z kołem w powietrzu, obserwując napęd, wtedy będziesz wiedział do którego biegu możesz zredukować, i czy trzeba coś zmieniać w napędzie czy może tak zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem będzie korba 3 rzędowa, dla wózka GS było by ok la e dla SS to za dużo, Nic sie nie stanie jeżeli na 3 biegu nie będzie redukował do oporu ... wtedy braknie łańcucha a jak braknie to zaczną sie straty najpierw hak, później cała reszta.

 

Oczywiście to zależy od danej przerzutki jaką ona na faktyczną pojemność nie tą co w tabelce podają, moja np X9 GS ma pojemność 45 i jest to już na styk, jeden ząbek więcej było by nie wesoło ... tyle co SGS a powinna mieć dużo mniej ... jak już założysz przerzutkę, SS do takiego napędu, najpierw nie skracaj łańcucha, tylko ustaw 1x9(8,7) i jeżeli łańcuch będzie wisiał, skróć go tak by nie wisiał.

 

Następnie wrzuć 3 z przodu i powoli redukuj na sucho z kołem w powietrzu, obserwując napęd, wtedy będziesz wiedział do którego biegu możesz zredukować, i czy trzeba coś zmieniać w napędzie czy może tak zostać.

 

ja z korby wymontowałem najmniejszy blat (22) nie ma go już. Więc są dwa największe 42 i 32. Przerzutka w opisie ma, że obsługuje blat w kasecie 32największy, u mnie jest max 28. Korba szosowa Sora ma jeszcze większe blaty, największy chyba ponad 50 zębów. Jak więc w mojej konfiguracji może być problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wspominałeś ze wyrzuciłeś jedną zębatkę, w takim razie nie powinno być problemów. Przy doborze wózka przerzutki nie chodzi o wielkość zębatek tylko o ich różnice :P

 

Faktycznie zapomniałem wspomnieć o wyrzuceniu najmniejszej tarczy. Ale praktyka pokazuje mi, że nie korzystam z niej wcale, chyba że zostawiam rower luzując sprężyny w przerzutkach do stanu neutralnego. Co do pojemności przerzutki, to ja kumam, ale oprócz tego parametru producenci podają jeszcze jaką największą zębatkę w kasecie obsłuży przerzutka, więc po co to robią, jak to nieważne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja SS i GS pod względem obsługi kasety są prawie takie same:

Duża korona: min. 25T, max 32T

Najmniejsza korona: min. 11T, max 14T

Różnica jest dla obsługi przodu:

SS - 16T

GS - 20T

Zatem wersja SS nie nadaje się do obsługi korby z trzema blatami, gdyż te zwykle mają zwykle 18T lub 20T (w MTB) lub 22T (dla szosowych "trójek").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...