Skocz do zawartości

[rower]rower na ryby - "górski" z lat 90tych


Rekomendowane odpowiedzi

Planuję reanimować stary rower który jest w całkiem dobrym stanie ,nie jest to żaden MTB tylko tzw. górski firmy Eurobike ,tutaj moje zapytanie czy to typowy "makro" czy patrząc że to rower z przed wielu lat i wykonanie było raczej o niebo lepsze od obecnych marketowych rowerów . Mam w planach zrobić z niego rower na wyprawy na ryby ,tak aby cięższy teren nie był przeszkodą ,obecny rower z racji opon szosowych i zastosowania nie nadaje się raczej na takie wyprawy ,oczywiście mógł bym zmienić opony i sprawa załatwiona lecz z racji dojazdów do pracy drogami asfaltowymi nie warto się w to bawić.

 

W planach ;

- doprowadzenie do przyzwoitego wyglądu

- zastanawiam się czy nie wymienić starych felg na nowszego typu ( stare są w dobrym stanie - wolnobieg 6rz )

- klamkomanetki lub klamki i manetki ( coś kupić za małe pieniądze lub może ktoś będzie miał na zbyciu)

- linki i pancerze

- amortyzator ?? jak by się coś trafiło za "grosze" co by działało i nadawało się do użytku

- opony 2,1

- przerzutki ,zamiana starych sis na ?? Przednia może zostać jest mniej istotna

 

Jak to widzicie ,czy warto realizować taki projekt na takim sprzęcie ??

 

Fotki jutro jak by były potrzebne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotki zdecydowanie pomogą, jednak zastanawiam się jaki masz budzet. Jeżeli chcesz wymienić opony, koła (piszesz o obręczach, ale musiałbyś przepleść koła wiec taniej wyjdą całe koła), pogrzebać przy napędzie i wymienić amortyzator. Nie wiem, czy jest sens, poniewaz kompletując części można by zożyć dobry rower za 500-600zł. Dobry to mam na myśli z amortyzatorem i na napędzie 8 rzędowym, który długo Ci posłuzy. Dlatrego kwestia finansowa również jest bardzo wazna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego też napisałem że zastanawiam się nad wymianą kół lecz jak ma to tyle kosztować to raczej wolał bym kupić coś używanego a tutaj mam w planach wydać kompletne minimum . Na start to postawić na koła i uruchomić potem z czasem wprowadzać zmiany ,to ma być typowy "beduin" . Bardziej zastanawiam się nad bazą czyli ramą ,jak wiadomo zdrowie ważne a nie mam zamiaru zostać "kaskaderem" na ramie "makro" więc z ciekawości pytam się o to czy w/w marka jest typowym "marketowcem" czy choć odrobinę lepszym niskobudżetowym rowerem . Bardzo mi się nie spieszy i wszystko będzie robione sukcesywnie ,czasu tak samo nie posiadam zbyt wiele wiec na spokojnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do amortyzatora to jeżeli obecnie masz sztywny widelec to jest szansa że geo ramy po wsadzeniu amortyzatora o skoku chodziażby 80mm ulegnie pogorszeniu.

 

Druga sprawa to jaki masz wymiar główki ramy, to znaczy 1 cal czy 1 i 1/8cala .

Jeżeli 1 cal to niestety nie licz na coś dobrego bo wybór jest mocno ograniczony.

Jeżeli 1 i 1/8 cal to najtaniej można kupić XCT/XCM/XCR .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geo raczej zmieni się i to będzie wyglądało dość pokracznie ,jak wiadomo rama starych "górali" była prosta więc dlatego napisałem że opony to minimum 2,1 aby amortyzację zastąpić "balonem" to raczej będzie optymalna opcja amortyzacji opony jakimi dysponuję to SCHWALBE ROCKET RON i CONTINENTAL Speed King właśnie 2,1 co prawda nówki nie są ale stan dobry i mam nadzieje że będą się nadawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...