Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] Jak wyregulowac


Siter

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemka ! Jak wyregulować hamulce tarczowe a tak bardziej szczegółowo to Hayes Mx 1 z tarczą 6'. Czy po zrobieniu jakiś 350 km na tym heblu powinienem przy hamowaniu przez kiere. Prosze o opis regulacji. Z góry dzięki !!!!!

Napisano

W mx1 masz pokretlo do regulacji polozenia klocka i tym sie baw w ustawianie.

Hamulec powinien byc wystarczajaco mocny zeby wysadzic Cie z siodla - chyba ze wazysz 200kg albo wiecej :lol:

Napisano

Sorki bo to mój 2 post. Nie waże 200kgtylko 80 kg i nie masz szans na malutkiie endo. Ten klocek nieruchomy dokreciłem aż lekko przyciera i dalej to samo. Prosze o instrukcje jak kujepuje sie nowy hample i jak sie go zakłada i regulóje bo ja byłem w rowerowy z widelcem i ramą i mi zacisk przykrecił a ja w domu dopiero tarcze i założyłem koło.

Napisano

Wynika - z tego co opisujesz - ze sa male szanse na to zebys mial dobrze zalozony zacisk - zasisk powinno sie zakladac z kolem i z zalozona juz tarcza - zasisk luzujesz , zaciskasz klamka na tarczy i dopiero dokrecasz.

Napisano

Zacisk masz montowany dwoma srubami do amora - bezposrednio albo przez adapter. Przy zalozonym kole i tarczy - luzujesz te dwie sruby zeby zacisk mogl sie swobodnie ruszac - zasikasz klamke i klocki zaciskaja sie na tarczy - trzymajac zacisnieta klamke ( przydala by sie 2 osoba ) zaczynasz dokreciac zacisk - raz jedna raz druga srube - nie tak ze jedna na maxa i potem nastepna na maxa tylko po trochu raz jedna raz druga . W ten sposob powinienes odpowiednio ustawic zacisk wzgledem tarczy - tak ze klocki beda lezaly idealnie rownolegle wzgledem tarczy. Wczesniej klocki mogly byc ulozone pod wzgledem tarczy ( i pewnie byly ) pod pewnym katem dlatego jak zaciskales klamke nie przylegaly do tarczy idealnie cala powierzchnia. W sumie to ta "cala operacja" :) prawidlowego ulozenia zacisku wzgledem tarczy powinna Ci pomoc i hampel powinien wreszcie zaczac porzadnie dzialac - i wysadzac z siodelka :)

Napisano

Hmm do glowy przychodzi mi jedno - miales zle zamontowany zacisk i klocki nie sciaraly sie rownomiernie na calej powierzchni - sa krzywo starte i teraz prawidlowo ustawione nie stykaja sie z tarcza ( nie tra o nia ) cala swoja powierzchnia bo jest ona krzywa. Nie wiem czy dasz rade ale wyjal bym klocki i sprawdzil jak sa starte kladac je chocby na stol i patrzac czy przylegaja do stolu cala swoja powierzchnia.

 

Na zacisnietym mocno zacisku na tarczy dokrecales go jak napisalem - kazda srube po trochu ?

na pewno masz dobrze naciagnieta linke od hamulca ? Jest bardzo sztywna ?

Moze masz troche tluste ( ale to mi sie wydaje malo prawdopodobne bo to nie hydraulika ) tarcze ? Tak pro forma przetrzyj je troche czyms zeby odtluscic - np: benzyna ekstrakcyjna

Napisano

ja takze miałem problem z ustawieniem tych hamulców, walczyłem z nimi cały sezon i nic zadna regulacja, wymiana klocków, tarczy nie dała rady w serwisie takze nie wiedzieli co sie dzieje, dopiero sama zmiana hamulców na hayesy nine dała efekt oczekiwany, chociaż z ustawieniem jest także mały problem (ustawiałem je ponad pół godziny) no i przy każdym zdjeciu koła trzeba ponownie je regulować (dużo krócej ale zawsze)

ale za to hamulce to zyleta, polecam je serdecznie tymbardziej ze cena znacznie mniejsza niż w poprzednim sezonie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...