Skocz do zawartości

[Opony] Continental Race King 2.2 wejdzie na obręcz ?


MsRIFU

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Posiadam obręcze Krossa 559x17c i chciałbym zakupić Race Kingi 2.2 jednak boję się, że ta obręcz może być zbyt mała i wydam pieniądze na darmo. Orientuje sie ktoś czy te obręcze będą kompatybilne z oponami ? W tabelce http://img534.images...035/szertab.gif można wyczytać że na obręcz 17 wejdzie maksymalnie opona o szerokości 50mm (race king 2.2 ma 55mm), z kolei na niektórych stronach np. Reifenbreite Continental Race King 26x2,20 są podane wartości należące do mojej wielkości obręczy z czego wynika że ktoś musiał korzystać z tych opon na takich obręczach stąd moje wątpliwości. Z góry dzięki za odpowiedź.

Gość voytec
Napisano

Na alex'a ace18 (ma 16,9mm) wsadziłem 2.1 i nie ma problemu. Jeśli nie jesteś pewien zakup choć jedną tanią oponkę 2,2 (np. jakieś CST) i sprawdź jak to pasuje. IMHO powinno ale Conti tani nie jest więc po co pchać się w koszta.

 

Natomiast w wysokie ciśnienie bym się nie bawił. Obręcze oprócz limitów wagowych mają także ciśnieniowe.

 

 

Napisano

Mam Mavic XM117 (17mm) i RK 2.2 działa jak należy, jedynie jest węższy niż byłby na szerszych obręczach (balon 52mm bieżnik 48mm przy b. niskim ciśnieniu - ok. 2,2 bar).

 

Edit: oczywiście ciśnienie związane jest jedynie z warunkami (terenem i pogodą) jak jadę dalej szosą to nie cackam się i dymam do 3, więcej nie było mi potrzebne nigdy (full zawiecha).

Napisano

Mam Mavic XM117 (17mm) i RK 2.2 działa jak należy, jedynie jest węższy niż byłby na szerszych obręczach (balon 52mm bieżnik 48mm przy b. niskim ciśnieniu - ok. 2,2 bar).

 

Edit: oczywiście ciśnienie związane jest jedynie z warunkami (terenem i pogodą) jak jadę dalej szosą to nie cackam się i dymam do 3, więcej nie było mi potrzebne nigdy (full zawiecha).

 

 

Dzięki wszystkim za odpowiedź, muszę zmienić opony bo seryjne Trailpac Impac 2.1 są beznadziejne :)

 

Mam Mavic XM117 (17mm) i RK 2.2 działa jak należy, jedynie jest węższy niż byłby na szerszych obręczach (balon 52mm bieżnik 48mm przy b. niskim ciśnieniu - ok. 2,2 bar).

 

Edit: oczywiście ciśnienie związane jest jedynie z warunkami (terenem i pogodą) jak jadę dalej szosą to nie cackam się i dymam do 3, więcej nie było mi potrzebne nigdy (full zawiecha).

 

Mógłbym cię jeszcze prosić o wymiary wysokości opony ?

Napisano

Wysokość od obręczy do szczytu bieżnika?

Jasne że mogę, opony już dopompowane od ostatniego pomiaru z zeszłego tygodnia (na którym bazowałem), zmierzę to może dziś jeszcze.

Napisano

Wysokość od obręczy do szczytu bieżnika?

Jasne że mogę, opony już dopompowane od ostatniego pomiaru z zeszłego tygodnia (na którym bazowałem), zmierzę to może dziś jeszcze.

 

 

Tak tak :) Bardzo bym prosił, i tak przy okazji mógłbyś napisać swoje zdanie jeśli chodzi o opór toczenia.

Napisano

Wymiary przy ciśnieniu ok. 2,5 atm obręczy 17mm.

Szerokość balonu 53mm, szerokość bieżnika 49mm, wysokość balonu od brzegu obręczy 50mm, wysokość bieżnika od brzegu obręczy 53mm.

 

Opory toczenia są niskie, jednak nie mam zbyt dużego porównania więc to bardzo subiektywne.

Napisano

Wymiary przy ciśnieniu ok. 2,5 atm obręczy 17mm.

Szerokość balonu 53mm, szerokość bieżnika 49mm, wysokość balonu od brzegu obręczy 50mm, wysokość bieżnika od brzegu obręczy 53mm.

 

Opory toczenia są niskie, jednak nie mam zbyt dużego porównania więc to bardzo subiektywne.

 

Bardzo dziękuje za pomoc, teraz już jestem zdecydowany na te opony :)

Napisano

Sorry ale ja mam już dosyć tych opon. Nie dość, że chodzi krzywo, nawet po napompowaniu do 4,5 bara( mimo tego, że koło jest proste, tarcza w zacisku działa bez tarcia, więc koło proste), to już mam powyżej uszu klejenie dętek. W zimie przebiłem raz ją na gwoździu, to ok, jestem w stanie zrozumieć. Kupiłem nową dętkę. No ale ok pojechałem do lasu, wracam, zostawiam rower, na drugi dzień wyciągam, a tam opona sflaczała. Wyhaczyłem dziurkę na oponie (nie była to ta po gwoździu) , podkleiłem dętkę, sprawdzałem w domu 3 razy czy nie uchodzi z niej powietrze. Załozyłem, napompowłem do 4,5 bara- słyszę syczenie. Znowu w innym miejscu, nowa dziurka...

No myślałem że mnie tam po%$&%%&&li . Patrzę na oponę, a tam jakiś maluteńki kolec z jakiegoś krzaka nabity w opone. Dzisiaj wieczorkiem znowu podkleję dętkę, oraz oponę, zobaczymy co z tego będzie, ale już raczej w ponowne kupno tego race kinga się nie będę pchał. I te wszystkie dziury nie były na tych "cienkich ściankach bocznych" jak to pisaliście, tylko na "bieżnikowej" części opony... Tragedia jednym słowem.

 

 

Edit@

nie ten temat -.- niech mod usunie posta. Ale autor niech się jeszcze 5 razy zastanowi zanim kupi te oponki.

Napisano

No jak przez bieżnik igiełka z drzewa rozwala dętkę, to strach po lesie jechać ;) Moze miałeś fatalnego pecha po prostu. Jakby dalej były jaja, napisz na tutaj. Częsta przebijalnośc może zabić wszystkie zalety opony.

Napisano

No jak przez bieżnik igiełka z drzewa rozwala dętkę, to strach po lesie jechać ;) Moze miałeś fatalnego pecha po prostu. Jakby dalej były jaja, napisz na tutaj. Częsta przebijalność może zabić wszystkie zalety opony.

To nie była igiełka z drzewa, raczej kolec z jakiegoś krzaka. No ale trochę się zdenerwowałem. Myślę, że to taki zbieg okoliczności, no ale bez przesady. Przed zimą jeździłem na tej oponie ze 4 miesiące i nic się nie działo. No nic, pokleiłem dętki, zobaczymy ;) Miejmy nadzieję, że to jednorazowy wybryk, bo ludzie chwalą te opony...

Gość voytec
Napisano

Przypadki z cierniami w oponach to nie kwestia modelu czy marki. Tak się po prostu zdarza.

Napisano

Do tego dochodzi fakt, że łapiąc kolca zwykle łapiemy go z gałązki która rzadko bywa bez towarzystwa. Sam miałem sytuację, jak łatając koło po akacji załatałem dwie dziury, powietrze zeszło znowu, i łatałem 3 dziury (zostawiłem jeden kolec z tamtych i dobiły się dwa inne).

 

OT ważny dla tematu.

Napisano

. Patrzę na oponę, a tam jakiś maluteńki kolec z jakiegoś krzaka nabity w opone. Dzisiaj wieczorkiem znowu podkleję dętkę, oraz oponę, zobaczymy co z tego będzie, ale już raczej w ponowne kupno tego race kinga się nie będę pchał. I te wszystkie dziury nie były na tych "cienkich ściankach bocznych" jak to pisaliście, tylko na "bieżnikowej" części opony... Tragedia jednym słowem.

 

 

Edit@

nie ten temat -.- niech mod usunie posta. Ale autor niech się jeszcze 5 razy zastanowi zanim kupi te oponki.

 

Taki kolec z krzaka potrafi przebić oponę samochodowa wiec z cieńką rowerowka tym bardziej sobie poradzi :icon_cool:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...