kalibra Napisano 21 Marca 2013 Napisano 21 Marca 2013 Witam. Jestem nowy na forum i to mój pierwszy post dlatego jak coś złego to nie ja;) Jestem na etapie składania roweru i mam pytanie czy rama wymieniona w temacie to dobry wybór? Początkowo miałbyć upgrade roweru Giant revel 2 ale trafił się kupiec na rowerek i teraz składam od zera. Chciałbym się zmieścić w 3 tys pln. Zakupiłem już koła, hamulce, amorek, jestem w trakcie zakupu napędu. Nie mam jak zobaczyć ani przymierzyć tej ramy bo w moim mieście (Białystok) nigdzie go nie spotkałem. Dlatego proszę też o doradzenie jaki rozmiar ramy 18 czy 20 cali? Mam 179cm i 85kg. Dodam że rama revela rozmiar L bardzo mi pasowała. Proszę też doradzić jaką kierownicę kupić(ster, mostek i co tam trzeba do kompletu) do max 300zł najlepiej. Przeszukiwałem forum i nie znalazłem tematu który rozwiał by wszystkie moje wątpliwości. Acha ramę chce kupić na allegro za 599 zł, jeśli jest gdzieś możliwość tańszego zakupu to proszę dać znać. Za wszelką pomoc z góry dzięki, Pozdrawiam i czekam na pomoc
qrczakzul Napisano 21 Marca 2013 Napisano 21 Marca 2013 Lepsza jest mniejsza rama, łatwiej się podjeżdża i masz dodatkowo lepszą ochronę krocza(zredukujesz ewentualne niedogodności sztycą)
Rocky Napisano 21 Marca 2013 Napisano 21 Marca 2013 Przy Twoim wzroście również skłaniałbym się do rozmiaru 18". Co do kierownicy, wybór zależny jest od przeznaczenia roweru oraz własnych preferencji. Kierownica może być prosta, gięta, szersza lub węższa. To samo tyczy się mostków P.s kross A7 całkiem nieźle wygląda
kalibra Napisano 21 Marca 2013 Autor Napisano 21 Marca 2013 Przy Twoim wzroście również skłaniałbym się do rozmiaru 18". Co do kierownicy, wybór zależny jest od przeznaczenia roweru oraz własnych preferencji. Kierownica może być prosta, gięta, szersza lub węższa. To samo tyczy się mostków P.s kross A7 całkiem nieźle wygląda W takim razie pewnie zdecyduje się na rozmiar 18 cali. A co do kierownicy to raczej lekko gięta, coś w tym stylu jak było w Giancie mi odpowiada tylko prosiłbym o doradzenie konkretnego zestawu. Rower z przeznaczeniem póki co 80% miasto 20% teren ale z czasem może być ta proporcja bliższa pół na pół, podaje link z allegro odnośnie ramy którą chce kupić http://allegro.pl/profesjonalna-rama-kross-level-a7-a8-do-xc-i3105934852.html , ewentualne inne propozycje mile widziane jednak osobiście jestem właśnie za tą ramką
Rocky Napisano 21 Marca 2013 Napisano 21 Marca 2013 Może o to powalcz na licytacji: http://allegro.pl/kierownica-ritchey-wcs-carbon-640mm-gieta-140g-i3105820379.html
emilio3 Napisano 21 Marca 2013 Napisano 21 Marca 2013 Zacna kierowniczka i kolorystycznie ładnie by pasowała do ramki w macie Polecam też kokpity z dartmoora i dość lekkie i ładnie wyglądające i w przyzwoitych cenach.
kalibra Napisano 22 Marca 2013 Autor Napisano 22 Marca 2013 Poszerzę trochę temat. Jak wcześniej pisałem kompletuję teraz napęd i wstępnie wyglądało by to tak: Korba SHIMANO Deore FC-M442 44/32/22 + Suport Manetki DEORE SL-m530 2008 3x9 Przerzutka Tylna Shimano Deore RD-M591 FD-M531 - Przerzutka Przednia Shimano Deore DOWN SWING do tego kaseta Deore cs-hg 50i łańcuch hg53 Nie jest to napęd najwyższych lotów, ale z tego co czytałem na forum i ogólnie słyszałem to nie warto dokładać do SLX a na XT nie stać mnie na ten moment, dlatego proszę o sugestie i ewentualne propozycje co tu można zmienić, dodam że chciałbym zmieścić się w max 600zł Co do tej kierownicy richey to fajny sprzęt ale obawiam się że licytacja skończy się poza moim budżetem, najlepiej jakby cały zestaw kierownica+mostek+ ster zamknął się w 250-300zł Jeśli ktoś może polecić jakiś sklep internetowy z szerokim asortymentem jeśli chodzi o napęd to bardzo proszę
Sagitt77 Napisano 22 Marca 2013 Napisano 22 Marca 2013 Zastanów się jeszcze nad tą ramą. Ostatnio kilka osób na forum miało problemy z pękającymi ramami krossa. Poza tym na tą ramę nie ma gwarancji producenta, a jedynie sprzedawcy (na dodatek niepewnego). Gwarancję producenta kross daje tylko na ramy zakupione w sieci dystrybucji. Tak więc jeśli dozna uszkodzenia, na co są spore szanse to nie wiadomo czy Twoja rama zostanie naprawiona lub wymieniona. Też się kiedyś interesowałem tą ramą i z tych powodów ją skreśliłem. Do wyboru masz całkiem dobre ramy accent peak.
Michauuu Napisano 22 Marca 2013 Napisano 22 Marca 2013 Jeśli Jesteś zainteresowany to mam do sprzedania tylną XT 9s Używka,ale w dobrym stanie Jakaś fajna kiera i mostek też się znajdzie Zapraszam na gg 35048382
kalibra Napisano 25 Marca 2013 Autor Napisano 25 Marca 2013 Odświeżę trochę temat żeby nie zakładać kolejnego. Rama została już kupiona, Teraz jest pytanie jaki ster wybrać. Może coś takiego? http://www.synkros.pl/product-pol-545-HST-S10.html albo droższego http://www.synkros.pl/product-pol-544-Airplane.html Na co zwracać uwagę? Dodam jeszcze że rama to Kross level A7, amortyzator Suntour Epicon i mostek Truvativ Xr. Czekam na Wasze propozycje, najlepiej do max 75zl
enussss Napisano 25 Marca 2013 Napisano 25 Marca 2013 te accenta spokojnie ci wystarcza:) tanie a i wage maja w miare fajna
kalibra Napisano 26 Marca 2013 Autor Napisano 26 Marca 2013 A czy będą one pasować do ramy? bo sprzedawca mówi że nie i proponuje takie http://www.synkros.pl/product-pol-541-Stery-Accent-HSI-S01.html to które w końcu będą pasować?
Rulez Napisano 27 Marca 2013 Napisano 27 Marca 2013 Sprzedawca dobrze mówi, rama jest pod stery jakie proponuje.
Dibo Napisano 27 Marca 2013 Napisano 27 Marca 2013 Sprzedawca dobrze mówi, rama jest pod stery jakie proponuje. Witam, składałem rower w zeszłym roku na tej ramie Krossa mam 174 i wziąłem 18 na Ciebie też będzie dobra, miałem obawy biorąc pod uwagę opinie o krossach ale ta rama wygląda naprawdę solidnie, na moje oko jest zerżnięta z ramy Meridy nie pamiętam w tym momencie której ale jest to profesjonalna rama, widełki "S" i ich górne mocowanie wyglądają niemal identycznie. Ja waże między 93 a 100 (z racji sezonu sportowego innej dyscypliny ) robiłem na niej dość hardcorowe zjazdy (do czego nie jest stworzona) i nic nie pękło. Jedynym minusem była lekko krzywo wspawana mufa (lub odkształcona po spawaniu) ale dałem ją do wyfrezowania, zresztą przed założeniem sterów wyfrezowana została także pod stery. W każdym razie prawie półtora roku nic jej nie jest, przeżyła kilkadziesiąt wycieczek w beskiedzie sądeckim i okolicach
kalibra Napisano 1 Kwietnia 2013 Autor Napisano 1 Kwietnia 2013 dzięki za pomocne rady, wszystkie części kupione i rowerek będzie wkrótce złożony
mfsn Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 Chciałem się zapytać jak ta rama się sprawuje?Czy przy zakupie były jakieś zawirowania, bo patrząc na doświadczenie sprzedającego nie jest on całkiem krystaliczny.
kalibra Napisano 18 Maja 2013 Autor Napisano 18 Maja 2013 Chciałem się zapytać jak ta rama się sprawuje? Czy przy zakupie były jakieś zawirowania, bo patrząc na doświadczenie sprzedającego nie jest on całkiem krystaliczny. Rama sprawuje się bardzo dobrze, póki co przejechane 750km i nic złego się z nią nie dzieje, zarówno w sensie mechanicznym jak i wizualnym,tzn nic złego się nie dzieje z pokrywą lakierniczą tyle że jak wspomniałem ma ona niewielki przebieg póki co. Co do sprzedającego bardzo dobry kontakt, normalnie na maile odpowiada w ciągu paru minut dosłownie, szybka wysyłka i rama zapakowana w oryginalny karton Krossa, po rozpakowaniu nie było na niej nawet jednej ryski, także szczerze polecam sprzedającego. Dodam że ja kupiłem ją poza allegro, dzięki czemu udało się troszkę urwać jeszcze z ceny.
mfsn Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Jaki masz hak przerzutki?Jak kupowałeś, to gdzie brałeś?
radeks23 Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Rama sprawuje się bardzo dobrze, póki co przejechane 750km i nic złego się z nią nie dzieje, zarówno w sensie mechanicznym jak i wizualnym,tzn nic złego się nie dzieje z pokrywą lakierniczą Fakt, ta rama jest nieźle wykonana jeśli chodzi o jej wytrzymałość, niestety sztywnością nie powala, szczególnie jeśli chodzi o węzeł suportu oraz główkę.
kalibra Napisano 25 Maja 2013 Autor Napisano 25 Maja 2013 Jaki masz hak przerzutki? Jak kupowałeś, to gdzie brałeś? hak przerzutki raczej standardowy, nie wiem o co pytasz dokładnie, poza tym był on w komplecie do ramy i wszystko pasuje jak trzeba. Rama wg mnie jest warta tych pieniędzy, kupując myślałem jeszcze nad accentem ale jakoś tak nie podeszła mi i póki co nie żałuje a niedługo pęknie 1kkm. Na sztywność nie narzekam a ważę 87kg. Ramę kupowałem na alledrogo, sprzedawca z Wawy.
radeks23 Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Ja ważę około 80kg i trochę mi tej sztywności brakuje. Długo jeździłem na tej ramie aż w końcu przejechałem się na innym rowerze, od razu poczułem że coś jest inaczej, przyglądałem się, dociekałem o co chodzi, czemu ten mój rower tak pływa a ten drugi nie, w końcu znalazłem. Nie trzeba nawet mocno naciskać na pedały żeby zobaczyć że rama wygina się mocniej od innych. Fajnie wygląda, jest wytrzymała, ma sztywny ogon, ale szczególnie suport to masakra, plastelina... . Niestety ale teraz rozglądam się za nową ramą. Zgadzam się że A7 jest warta swojej ceny, szczególnie że za podobną alu ramę trzeba zapłacić od 1tyś górę i w sumie też nie nie mam pewności że będzie lepiej. Widać Kross też zauważył ten problem, bo nowe modele mają potężniejszą dolną rurę, ale tam znowu trzaskają tylne widełki. PS Dodam że punktem odniesienia do mojej opinii jest rama Jamis durango, oraz Kona kula. Obie z alu 7005 od kinesis. PS Dodam że punktem odniesienia do mojej opinii jest rama Jamis durango, oraz Kona kula. Obie z alu 7005 od kinesis.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.