Seba4 Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Witam. Mam pytanie odnośnie anody. Czy jeśli jest ona przetarta to ma to wpływ na pracę amortyzatora czy to tylko kwestia estetyczna ? Jakie mogą być konsekwencje ? Starte jest ok 6cm na dole czyli tam gdzie amortyzator pracuje najwięcej. Lagi przybrały w tym miejscu kolor hmm... szaro - zielono - złoty ;p Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eper Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Starta anoda na nic nie wpływa, tylko wygląda lipnie. W moim XCR starła się po 70km. Pokaż zdjęcia lag, bo szczerze powiedziawszy zaintrygował mnie ten kolor Pozdrawiam, Eper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Zdjęcie dodałem do garażu. W realu to wygląda bardziej kolorowo O XCR`a się nie ma co bać bo ma lagi stalowe a tutaj jest amelinium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysa275 Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Wszystko ok, suntory z czarną anodą już tak mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 suntory z czarną anodą już tak mają ehh... Marzocchi to nie Suntour Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Jak dla mnie to nie masz się o co martwić. Aluminium nie rdzewieje. Jeździj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Aluminium nie rdzewieje Ale jest miękkie. Najwyżej będzie na Cb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysa275 Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Sorki Seba ale zapatrzyłem sie na 3 ostatnie zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 ehh... Marzocchi to nie Suntour no ale ten junior ma już prawie 10 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 20 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 ma już prawie 10 lat Zdaje sobie z tego sprawę ale nigdy nie widziałem Marzocchi ze startą anodą. Dlatego zapytałem ale jeśli wszystko jest OK to bardzo dziękuję za odp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Czy wszystko jest ok, nikt na odległość Ci nie powie. Szczególnie, że Twój opis jest dosyć enigmatyczny. Może to być zwykłe zużycie materiału, a może to być wynik uszkodzonych ślizgów. A wtedy już tak kolorowo nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 20 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 może to być wynik uszkodzonych ślizgów Zaniepokoiłeś mnie teraz. Co prawda amortyzator nie mój (jeszcze) więc nie mam powodów do obaw. Amortyzator chodzi bardzo płynnie, wybiera dosłownie wszystko. Da się samodzielnie sprawdzić w jakim stanie są ślizgi czy uszkodzenia będą raczej niewidoczne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Jeśli marcok ma wytarte golenie oznacza to że jest zaniedbany lub uszkodzony. Powłoka na goleniach w tych widelcach jest bardzo trwała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 20 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Ale to 9 lat też na pewno zrobiło swoje. To może inaczej, czy kupilibyście Juniora z wytartymi lagami czy szukać czegoś innego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Ja bym nie kupił żadnego amortyzatora z wytartymi goleniami. Pytanie brzmi jeszcze ile za to cudo. Możesz też wstawić jakieś foty. Istotne jest czy wytarcia są równomierne na całym obwodzie goleni czy punktowo, czy się tylko świecą czy mają wgłębienia itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagikGK Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 W garażu nie ma fotek, wstaw jakieś tu najlepiej.Kolor szaro-zielono-złoty ? '04 miał już czarne lagi, kolega ma Z1 Drop Off 1 z tego samego roku i poprostu widać takie prążki z wycierającą się anodą, kolor czarny i szarawy. Stare rzeczy są bardziej wytrzymałe niż nowe, anoda w Marzockach jest bardzo trwała, amortyzator pewnie jest zaniedbany, nigdy nie miał serwisu i to zrobiło takie coś. Jeżeli do tego był intensywnie używany to uszkodzenie ślizgów jest pewne. Ile chcesz dać za niego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Link do fotki dla tych którym się nie chce szukać: http://www.forumrowerowe.org/uploads/garage_images/image_url-149995-1363716532.jpg Kolega w 888 też miał lekko wytarte golenie. No ale nie aż tak. U niego przybierały tylko lekko taki zielony kolor. U ciebie jest już na ostro. Widać że na gładko wiec raczej nie masz się zbytnio o co martwić, nic nie powinno być pogięte lub zatarte na amen. Wtedy miał byś nierównomierne przetarcia do gołego aluminium i miałbyś wióry na uszczelkach (takie jak w Pike'ach często się spotyka). Mimo wszystko amorek jest raczej zaniedbany, bo anoda w Marzocchi była wtedy bardzo mocna. Musiał być bardzo długo nieserwisowany. Tak to jest jak amory przechodzą z rąk do rąk co sezon i nikomu nie chce się zainwestować 15 złotych w olej. Jeśli kupujesz go od kogoś znajomego, to pierwsze co zrób to otwórz i zobacz co się dzieje w środku, czy tuleje nie są przetarte, czy uszczelki nie ciekną, jakiego koloru i konsystencji jest olej (prawdopodobnie będzie czarny i mętny). Jeśli go kupisz to prawdopodobnie i tak będzie do serwisu, włącznie ze zmianą uszczelek. Ja osobiście bym takiego nie kupił, bo to źle świadczy zarówno o tym amorku jak i poprzednim/poprzednich właścicielach. Mam przed sobą 66 z 2007 roku i golenie nawet nie zaczynają zmieniać koloru, ale poprzedni właściciel robił serwisy co sezon i to jest właśnie klucz do dobrego mimo swoich lat amorka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 @@djwiocha, Bardzo dziękuję Jest tak, amortyzator kupiłbym za 400zł od znajomego więc możliwość sprawdzenia bebechów jest. Wytarcie jest dokładnie takie same z każdej strony. Cena niby w miarę atrakcyjna ale jeśli miałoby się coś potem dziać to chyba wolę dołożyć do czegoś zadbanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagikGK Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Ja za 400 ostatnio kupiłem Juniora T tylko że z roku '03 i w stanie można powiedzieć idealnym. Moim zdaniem to kiepska cena jak na ten stan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emilio3 Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Miałem juniora z tego roku i takich śladów zużycia nie posiadał, kupiłem go używkę i sam ciorałem sporo czasu, olej zmieniany zawsze po sezonie i dbałem o uszczelki czyszcząc i delikatnie smarując bo błotnym szaleństwie. Ja bym go sobie odpuścił i czekał na okazję inną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 22 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 OK, w takim razie odpuszczam. Nie będę zakładał specjalnie nowego tematu więc zapytam tutaj. Jaka jest według Was dobra cena za taką Z1 ? http://allegro.pl/amortyzator-marzocchi-bomber-z1-sport-warto-i3105699495.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagikGK Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 Przydało by się więcej informacji, takich jak czy oś jest w zestawie, czy miał więcej niż 1 właściciela, z którego jest roku, czy był regularnie serwisowany, kiedy miał wymianiane uszczelki. opis jest taki że w zasadzie nie da się powiedzieć ceny po samych zdjęciach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.