Skocz do zawartości

[Lampa rowerowa] Jaką lampę wybrać: Comet W, Meteor 200, Roxim RX5 czy Roxim M6?


Pienia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Moje typy to:

- Comet W: Product - Weston Pointer

- Meteor 200: Product - Weston Pointer

- Roxim RX5: ROXIM PRODUCTS

- Roxim M6: ROXIM PRODUCTS

 

Dostępność lampy Roxim M6 jest deklarowana za jakies 2-3 tygodnie. Poza tym ma wyodrebniony zasobnik (Roxim RX 5 ma wbudowany) w postaci futerału na baterie co średnio może się podobać. Jest też od poprzedniczki odrobinę mocniejsza 70 luxów.

 

Ktos miał stycznośc z lampami Moon? Tu akurat jest inna jednostka używana. Sporo tych lumenów.

 

Osobiście podoba mi się Roxim RX5, ale może warto poczekać na następczynię? A może w ogóle cos innego?

 

Nie wiem też co wziąć sensownego w miarę na tył.

 

Pozdrawiam

Napisano

Na tył http://allegro.pl/wa...3089130921.html nie ma fajniejszej w tej cenie, a na przód pytanie ile chcesz przeznaczyć kasy.

 

 

Fajna bo widoczna z 1km? Pewnie trzeba do niej dodatkowy odblask (nie widze nigdzie ryfla)? Raczej nastawiam się coś zgodnego z normami StVZO lub/i JIS.

 

Na oku mam też lampę tylną Cateye TL-LD570-R Reflex Auto. Na przód to budżet 300-400 zł. Na pewno nie więcej i raczej 300 niz 400 :-)

Napisano

Skoro nastawia się na StVZO, to wszelkie latarki odpadają.

 

Z tych podanych to chyba Roximy najlepiej wypadają.

Comet fajne szerokie światło, ale strasznie mało. Także słaba bateria.

Meteor ma więcej światła, ale z kolei chyba latarkowe skupienie. Przeciętna bateria.

 

Jak znajdziesz w dobrej cenie (320-380zł), to warto rozważyć Philipsa SafeRide 80.

 

Ciekawa strona z porównaniem, szkoda tylko, że baza tak mała:

http://road.cc/content/review/71583-moon-meteor-front-light

Napisano
Kolejny oślepiony magią lumenów. Czego nie zrozumiałeś w
Hmm... a pokaż mi gdzie ma np. Moon Meteor 200 normę StVZO albo JIS no chyba, że samemu markerem na spodniej obudowie się dopisze ;) I spokojnie bez agresji bo nikt Ciebie nie atakuje :)
Napisano

StVZO i JIS to nie jest ścisła wytyczna. Np. ta lampka Walle tez mi się podoba. Czy w Polsce są jakieś przepisy określające moc maksymalną lampek rowerowych. Czy jedynie ogólnikowe określenia w stylu, że nie powinna być oślepiająca dla innych uczestników ruchu. Szukam czegoś zgodnego z takimi normami, bo widać obecnie straszne parcie naszego rządu na zmiany w przepisach komunikacyjnych i obawiam się, że za chwile tolerancyjne przepisy zamienią sie w coś bardziej restrykcyjnego. Jak to wygląda za granica u naszych najbliższych sąsiadów. Np. w Niemczech słuyszałem, że wszystko jest OK dopóki nię bedzie kraksy. Przy tym sa bardzo drobiazgowi i sprawdzają zgodnośc z taka normą, wysokość zamontowania itd, itp.

 

I czy warto czekać na Roxim M6 (jakoś nie czuję tego odrebnego futerału na baterie podpinaego kablekiem do lampy; no ale jest delikatnie większa moc)?

 

A i czy ktoś wie czy lampki Cateye sa zgodne z którąś z tych norm? Z różnymi sprzecznymi informacjami się spotkałem. Ktoś może sprawdzić w swojej instrukcji lub jakiejś dokumentacji czy jest jakaś informacja o tym?

Napisano

Pytanie gdzie chcesz z tym jeździć jeśli większość czasu po terenach zabudowanych i oświetlonych to wystarczy Roxim M6 bo na las czy miejsca nieoświetlone będzie mało tego światła. Przerobiłem już sporo lampek i to co mnie najbardziej wnerwiało to krótki czas działania na jednym ładowaniu więc te, które mają pakiety aku spisują się o wiele lepiej i można spokojnie jeździć bez obawy, że może w trakcie jazdy zabraknąć. A co do przepisów pożyjemy zobaczymy póki co nie ma takich wytycznych. Tu masz jeszcze dobre oświetlenie, które świeci światłem odbitym i nie oślepia http://www.mhunt.pl/...mulatory-gratis no i jest więcej mocy, a lepiej mieć zapas bo nigdy nie wiadomo kiedy się przyda. Jeśli już do lampki Sigmy mają niemieckie normy, ale u nas ...

Napisano

Moon-y nie mają dlatego też nie polecam.

Patrząc na zdjęcia, to ten Fenix ma tradycyjne latarkowe skupienie, a ta mikro soczewka to jakaś ściema:

User review Fenix BT20

 

Polskie przepisy określają jedynie wymagania na światła pozycyjne w rowerze, które ma być widoczne z odpowiedniej odległości. Niestety nie ma żadnych norma na oświetlenie drogowe, a przy rosnących mocach i spadających cenach zaczyna to być problemem w mieście.

 

RX5 vs M6

Kwestia gdzie i jak będziesz jeździł. Jeżeli po mieście jako dojazd do sklepu, szkoły/pracy, to RX5 będzie wygodniejsza, bo łatwiej zdjąć. Jeżeli raczej rekreacyjnie to warto poczekać na M6, zawsze to więcej światła na bezdrożach.

 

Jeżeli planujesz więcej po lesie jeździć, to wtedy lepiej jednak coś ze skupieniem jak w latarce. Lampki z odcięciem bardzo słabo lub wcale nie świecą w górę, więc można nie zauważyć niskich gałęzi w lesie. Mają też zazwyczaj zbyt wąski w pionie snop światła, więc na wertepach pionowych czasem braknie światła. Z kolei w zakrętach światło może układać się zbyt wąsko i słabo doświetla boki.

Do kompletu można jakąś tańszą pozycyjną na miasto.

Napisano

A jakie odleglości określają te przepisy?

 

Dochodzę do wniosku, że optimum będą dwie lampki rowerowe na przód. Jedna na miasto i drogi w miarę oświetlone, a druga na bezdroża. Raczej niewiele będę jeździł po centrum miasta (maisto raczej niewielkie niecałe 40 tyś. ludności) w spalinach. A poza miastem drogi raczej z reguły nieoświetlone. Jeź dził będę raczej rekracyjnie, turystycznie dla formy i kondycji, bo za dużo pracuje za biurkiem przy komputerze.

Napisano

A tam gadanie tylko takie tu masz polski test :)http://ngt.pl/forum/...z-ngt,8104.html czy to latarkowe skupienie...

 

Akurat zekker ma racje i ta soczewka pryzmatyczna na górze to tylko ściema marketingowa - o ile w wypadku BT10 efekt jest jest jeszcze widoczny gołym okiem, tak w przypadku BT20 całkowicie pomijalny.... Co nie zmienia faktu, że BT20 jest jedną z lepszych lampek w swojej kategorii cenowej :thumbsup:

 

BT20

fenixbt20750l.jpg

Napisano

A jak przeliczacie luxy, kandele i lumeny wzajemnie? Bo co drugi producent to inna jednostka i nie ma jak porównać.

Napisano

A jak przeliczacie luxy, kandele i lumeny wzajemnie? Bo co drugi producent to inna jednostka i nie ma jak porównać.

 

Te jednostki są wzajemnie nieprzeliczalne w przypadku oświetlenia rowerowego - tylko w przypadku karty produktowej ledów i optyki daje je się przeliczać z błędem sięgającym ok 10-15%. W przypadku lampek rowerowych gdzie masz informacje dotyczące natężenia światła tylko w punkcie centralnym + brak sprawdzonych danych dotyczących kąta rozsyłu światła, po prostu się nie da.

Napisano

A co sądzić o lampkach Akslen np. Akslen TL-70? Wiekszość z nich jest zgodna z normami StVZO i JIS. Cateye TL-LD570-R Reflex Auto jest już zgodna tylko z normą JIS, ale bardziej mi się podoba. Które normy są restrykcyjniejsze? Niemieckie czy japońskie (a może są po prostu różne)?

Napisano

A tam gadanie tylko takie tu masz polski test :)http://ngt.pl/forum/...z-ngt,8104.html czy to latarkowe skupienie...

 

Czytałem obie recenzje i widziałem fotki...

Jak najbardziej latarkowe, a soczewka dodatkowa ma zapewnić rozproszenie światła na boki i poszerzenie "pola widzenia".

 

Reszta to zwykły marketing.

 

Żaden z recenzentów nie wspomina nic na temat reklamowanego "niby odcięcia" strumienia światła.

 

Polski tester wspomina jedynie o dziwnych minach przechodniów z przeciwka - chyba mówi samo za siebie ;)

Napisano
Polski tester wspomina jedynie o dziwnych minach przechodniów z przeciwka - chyba mówi samo za siebie
Potęga lampki robi na ludziach olbrzymie wrażenie, nie mogą często uwierzyć, że światło pochodzi od roweru. Przechodnie których się mija mają minę jakby zobaczyli ufo, w sumie trudno się dziwić bo taki reflektor na rowerze to raczej niecodzienny widok." A nie przypadkiem dlatego? No tak, ale zawsze jest lepiej krytykować ;) niektórzy to już mają chyba we krwi.

 

Które normy są restrykcyjniejsze? Niemieckie czy japońskie (a może są po prostu różne)?
To akurat w Polsce nie ma żadnego znaczenia chyba, że zamierzasz z tym oświetleniem jeździć w Niemczech lub Japonii.
Napisano

To akurat w Polsce nie ma żadnego znaczenia chyba, że zamierzasz z tym oświetleniem jeździć w Niemczech lub Japonii.

 

Do Japonii się raczej nie wybieram :-) Ale Niemcy nie tak znowu daleko, więc nigdy nie wiadomo. A mają sporo dobrych dróg rowerowych.

Napisano

Nie bardzo rozumiem czemu się uparłeś tych norm... :whistling: rower to nie samochód dowodu rejestracji nie zabiorą ;) a norma ta czy inna przed wypadkiem nie uchroni. Ważne żeby było oświetlenie dobre i widoczne, i dobrze ustawione. Szybciej policjant się przyczepi, że nie masz dzwonka niż tego, że światło nie ma norm.

Napisano

...A nie przypadkiem dlatego? No tak, ale zawsze jest lepiej krytykować ;) niektórzy to już mają chyba we krwi...

 

Nie o krytykę tu biega kolego, a o fakty i... fizykę.

Równie dobrze mogę "odbić piłeczkę" stwierdzeniem,

że niektórzy mają od urodzenia "klapki na oczach" w tym temacie ;)

 

Nie sądzę, by chodziło o "niecodzienny" wygląd lampki - o ilość światła IMHO.

Nawet jeśli mogli, byli w stanie ją zobaczyć, to nie ma w jej wyglądzie nic... nadzwyczajnego ;)

 

Porównywałem tzw. beamshoty, i niczym się nie różnią od tych z latarek.

 

Po prostu kolejna lampka "do lasu" jakich wiele, tylko o deczko lepszym "polu widzenia".

Napisano

Jeśli chodzi o regulacje StVZO, to w przypadku tylnych lampek zapewne biega o to,

aby posiadały zintegrowany odblask.

Wiele lampek przednich na niemieckim rynku również go posiada, poza tym, że mają nie oślepiać.

 

O ile się nie mylę, to w Niemczech tak przedni, jak i tylny odblask jest obowiązkowy,

stąd producenci oświetlenia "integrują" go z lampką, by uniknąć nieporozumień.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...