lukekot Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 Witajcie! Znowu muszę porosić o pomoc w wyborze - planuję zmianę korby, zdecydowałem się na deore lx - no i właśnie, z tego co odkryłem w czasie poszukiwań są chyba 2 wersje - 1. fc-m572 (tu trza suport dokupić o ile dobrze rozumiem) 2. fc-m580 (ta jest ze zintegrowaną osią) Poradzcie które rozwiazanie jest lepsze i w ogóle czym to się różni, dodam, że planuje to zamocować do ramy merida matts pro - napęd jest 8 (łancuch sram, kaseta sram + obecna korba - deore) Dzięki za jakieś porady i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 Różnia sie tym ze jedna jest na Octalink, druga na sztywną oś [HT2]. Nowsze rozwiazanie to na sztywna os, jest sztywniejsze, ale niestety drozsze i ponoc lubią padać lozyska. Ja jak bede mial przyplyw gotowki to biore te na octalink bo sa tanie razem z suportem tez na octa [pamietaj zeby brac suport 121mm... najlepiej LX ;] ]. Te nowe[HT2] są troche lżejsze [suport LX wazy ok 270-280g, korby octa 640-660g, a HT2 chyba ok 900g w sumie]. No i octalink powoli odchodzi w przeszlosc tak jak kwadrat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roge Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 Brałbym fc-m572. Jeśli coś padnie masz większe możliwości taniej naprawy. Wymieniając suport możesz dopasować linię łańcucha, z czym w 580 bywają problemy. Niby są podkładki dystansowe, ale u mnie się nie dało ustawić idealnie. Dodatkowo, rozwiązanie oparte na fc-m572 jest trochę lżejsze niż wersja zintegrowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCT Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 Witam! Osobiście polecam wersję 572. Sam mam taką i jestem bardzo zadowolony. Współpracuje bez problemów z kasetą SRAM PG950 i łańcuchem SRAM (niedługo podmiana na SH7701). Lekka, sztywna i sprawdzona nie tylko przeze mnie ale przez wiele innych rowerzystów. W tej cenie i wadze, chyba nie ma niczego lepszego. Co do 580 to mam kolegę, który zajeździł ją bardzo szybko, nie wytrzymała nawet sezonu i to nie najbardziej ekstremalnej jazdy. Może trafił na ferelny egzemplarz, co przecież się zdarza, ale niesmak pozostaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XCbike Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 Również sie dopisuje do pytania które korby wychodzą na chwile obecną korzystniej mysle nad LX 2004 + suport XT lub LX 2005/06 mam dylemat oczywiscie im taniej tym lepiej kasa jak najbardziej gra role. Wykorzystanie typowe XC waga 70-75kg prosze o rady uzytkowników i konkretne za lub przeciw a nie odp w stylu 2005 jest brzydka wiec odpada Ps. Jest dostępny LX 2004 w kolorze czarnym ? (czy tylko grafit) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 Grafit i srebro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fryta Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 Sam ostatnio zakupiłem 572 po dłuższym namyśle. Za dużo głosów słyszałem o awaryjności 580 - a wręcz odwrotnie o 572 No i cena grała także wielką rolę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 Ps. Jest dostępny LX 2004 w kolorze czarnym ? (czy tylko grafit) Jest. Ja mam np. czarne korby LX'04 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukekot Napisano 26 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Wielkie dzięki! Decyzja zapadła biorę 572 - tansze i lepsze. Coś jednak w tym jest, że to co najnowsze nie znaczy wcale że najlepsze. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacke Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Pytalem sie wczoraj w serwisie o awaryjnosc korb SH lx 05. Facet powiedzial mi ze nie mieli ZADNEGO przypadku reklamacji lx,xt,xtr z padnietą sztywna osia sposrod tych korb ktore oni sami montowali. Jedyne przypadki jakie mieli to jak przyjezdzali ludzie ktorym gdzies indziej te korby montowali. Powiedzial ze winą jest to ze w wiekszosci sklepow,serwisow nie wkladaja czegos (cholera zapomnialem jak to sie nazywa- pogoogluje to mozna znajde) i ze to jest glowna przyczyna padania. Zwrocil mi tez uwage ze wazne jest aby rama byla odpowiednio wyfrezowana pod sztywna os. Moze nawiaze sie jakas dyskusja z tego Ja osobiscie uzywam 2005 i poki co sprawuje sie bardzo dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bizon Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Posiadam Lx 2004 jest oki.Co do 05 nigdy nigdzie nie słyszałem żadnych złych opini na ich temat ,dopiero tu na forum.Karol tez ma tą korbe i wszystko jest wporządku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabo Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Również sie dopisuje do pytania które korby wychodzą na chwile obecną korzystniej mysle nad LX 2004 + suport XT lub LX 2005/06 mam dylemat oczywiscie im taniej tym lepiej kasa jak najbardziej gra role. Wykorzystanie typowe XC waga 70-75kg prosze o rady uzytkowników i konkretne za lub przeciw a nie odp w stylu 2005 jest brzydka wiec odpada Ps. Jest dostępny LX 2004 w kolorze czarnym ? (czy tylko grafit) Jest czarny ze srebrnym najwiekszym blatem. Przy zakupie suportu pamietaj o tym, ze te korby sa bardzo gleboko osadzone i potrzebuja dlugiego suportu. 118 jest z reguły za krótki, a szkoda bo przez to trzeba kupować lx-owe kowadełko zamiast nieco lżejszego xt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.