Skocz do zawartości

[piasta tył] V w kole do 350zł


Eper

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Chcę złożyć koło tylne 9b na V brake. Obręcz to będzie prawdopodobnie Mavic 317. Myślę nad piastą. Ma być jak najbardziej bezawaryjna i lekka. Coś od shimano czy jednak Novatec? Kolor czarny, ew. biały.

 

Pozdrawiam, Eper

  • Mod Team
Napisano

350zł to całkiem sporo kasy jak na V. Myślę ze możesz kupić piastę pod tarcze. Niczego nie tracisz a w przyszłości będziesz już miał gotowe koło. Ma być to piasta do XC ?

Napisano

Tak, koło xc/mtb. Nie wiem czy napisałem zrozumiale. Chciałbym, żeby całe koło maks wyniosło 350zł.

 

Zastanawiam się własnie nad sensownością składania koła tylko na V. Orientuje się ktoś z Was, ile cięższa będzie piasta pod tarcze?

 

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

No nie specjalnie, ja zrozumiałem piasta do 350zł w kole V, powinieneś sam odliczyć cenę obreczy szprych i nypli żeby nie wprowadzać zamieszania.

 

No ok, teraz trochę mało danych ... konkretnie zakres golda na piastę a nie na całe koło ... to nie zadanie z matematyki :P

 

Piasty disc zazwyczaj bywają lżejsze, dlatego ze piast na V już nie ma modeli super lekkich. Są szosowe i do XC w sumie można by je zastosować :P

Ale twój budżet nie pozwoli na super lekką :P

Napisano

Trochę matematyki nikomu nie zaszkodzi :P Wybacz(cie) za zamieszanie.

 

Szprychy ok. 70zł, obręcz koło setki, więc zostaje 150-180zł maks.

 

Mocowanie 6 śrub, nie chcę się ograniczać do Shimano.

 

http://allegro.pl/tyl-novatec-nt-d042sb-disc-32-otw-8-9-4xmaszyny-i3070855368.html myślę, że to chyba dobry wybór.

http://allegro.pl/piasta-tyl-novatec-nt-f472-campagnolo-32h-397g-i3107883890.html tutaj szosowa, 100gram mniej, ale wolę chyba coś bardziej pancernego, żeby się nie wkopać

A może shimano xt?

  • Mod Team
Napisano

O tej drugiej zapomnij ma bębenek campagnolo :P a pierwsza rasowy pancernik ponad pół kilo :P XT jest ok, ma łożyska kulkowe a z CL możesz przejść na 6 śrub jeżeli chcesz. Nowa NS Primary Cassette 135mm Bolt On 376g MTB AM (3096134046) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ja mam taką lekka i tania, tylko kilka zł musiałbyś do krzesać. Jakość piasty uważam za wysoki, już swoje przejechały w zimie, lecie wodzie i pyle łożyska ciągle sie kręcą jak nówki. I o dziwo płaciłem więcej za nią mimo ze teraz wszystko jest ok 50% droższe. Moim zdaniem warto sie nad nią zastanowić. Niestety ciężko będzie z kolorem :P

 

Ale uwaga, lekka piasta będzie posiadać alu bębenek co przy kasecie bez pająka może uprzykrzać życie.

Napisano

Z dokładaniem raczej średnio będzie, uczę się jeszcze, a i kilka innych szpejów muszę kupić. No a kolor rzeczywiście ni w kij ni w oko :P

 

Zdecydowałem się na piastę pod tarczę. No to chyba wybór padnie na tego "pancernika" jak to nazwałeś :)

Chyba mało realne zejść poniżej kilograma. Niestety

 

Swoją drogą, orientuje się ktoś jak cyka ten novatec? Może to głupie, ale teraz mam piastę zupełnie cichą i brakuje tego ;)

Napisano

Jest jeszcze jedna możliwość, kupujesz kompletne koło tylne Zircon 307 (351 zł) + obręcz XR 4.1 Ceramic (42 zł) , przeplatasz koło (ERD obręczy jest praktycznie takie samo więc szprychy będą pasowały) , obręcz E540 z Zircona sprzedajesz i masz koło za 350 zł.

Wszystko kupisz tu :

http://www.dt4you.com/

w zakładce wyprzedaż .

 

PS

piasta w tym kole ma system "star ratchet", czyli bardzo dobre sprzęgiełko które fajnie cyka ...

kólko Zircon 307 :

http://dt4you.com/DT4YOU/Fotki/Inne/zircon_307_26.jpg

 

Obręcz XR 4.1 Ceramic możesz też kupić tu, cena może być bardzo dobra ... :

http://allegro.pl/obrecz-dt-swiss-xr-4-1-ceramic-28h-od-1zl-bs-i3104590062.html

Napisano

Rulez dzięki za propozycję, niestety jestem skazany na składanie "konwencjonalne". Biorę części na raty w pobliskim sklepie :/

 

Piasta XT fh-m785 ma alu bębenek? Bo wagę ma wg internetu 330gram, czyli 170 mniej od novateca.

 

Tylko czy lepiej Novatecowskie maszyny czy kulki w xt?

  • Mod Team
Napisano
Tylko czy lepiej Novatecowskie maszyny czy kulki w xt?

To zależy od ciebie oba systemy łożyskowania sa ok. Ja osobiście kiedyś lubiłem sie babrać, rozkręcać smarować ... taki wiek :P teraz mam maszyny i to mi pasuje bo to bez obsługowe rozwiązanie, łożysko pada - wywalasz i dajesz nowe. W przypadku XT jak padnie konus czy kulki idzie to kupić, jednak z miską byłby problem, nie tyle z kupnem co poprawną wymianą.

 

XT na pewno ma alu oś ale bębenek to nie wiem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...