Skocz do zawartości

[koła] Jakie lekkie i dość mocne obręcze do trekkinga?


mfrankiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, to mój pierwszy temat tutaj. Jako że wiosna idzie, chciałem trochę odświerzyć rower. Mam trekkinga ze zdecydowanie niższej półki (Kross Trans Alp), trochę pojeździłem i zamierzam wprowadzić pewne modyfikacje. Jako że standardowe obręcze super nie są, a przy przeprowadzce jedna z nich została uszkodzona, rozglądam się za nowymi. Ważę ok. 90kg. Rower wykorzystuję jako połączenie kolarzówki (jazda bez sakw, głównie po asfalcie) - jakieś 80% i roweru turystycznego (jazda z sakwami po asfalcie / szutrówkach) - 20%. Rower stoi na oponach Schwalbe Marathon Cross 28x1.6. Hamulce V-brake, nie tarczowe.

 

I teraz pytanie - jakie polecacie obręcze, co by były możliwie lekkie i przy okazji dość wytrzymałe? W terenie rower i tak jeździć nie będzie, jak zjeżdżam z asfaltu to na coś względnie utwardzonego. Jak napisałem, głownie jeżdżę na pusto, ale miło by było, jakby te koła wytrzymały w razie czego mnie, rower i sakwy załadowane tak do 20kg. Cena, jaką mogę zapłacić za komplet kółek to ok. 500 - 600 PLN. Da się znaleźć coś sensownego i lekkiego w tej cenie?

 

pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi!

Napisano

Czyli kwota 500-600 PLN to za całe koła (piasty, obręcze, szprychy i nyple ) czy same obręcze. ??

 

Szukał bym obręczy:

- w rozmiarze 622x 19, wejdą tam opony od 622 x 28 = 28x 1.2 (czyli wąskie do jeżdżenia po asfalcie) po 622x50 = 28x2.0 (z agresywnym bieżnikiem do jeżdżenia po cięższym terenie)

- 36 otworów, 32 to absolutne minimum przy tym obciążeniu.

- Przyprzyj się obręczom firmy Remrex Better

Napisano

Kwota 500 - 600 generalnie na całe koła, ale jeśli pozostały poza obręczami osprzęt (wspomniane piasty, szprychy i nyple - czymkolwiek te ostatnie nie są) nie kosztuje majątku, to może być to kwota wyłącznie na obręcze. Zależy mi na pozostawieniu opon 28x1.6, są w super stanie i dobrze mi się na nich jeździ. Też jestem zdania, że 36 otworów.

 

Na jaką wagę mogę w ogóle w tym budżecie się nastawiać? No i tak jak wspomniałem, zostawiłbym v-brake'i. Ktoś ma jeszcze jakieś propozycje?

Napisano

Cześć,

za 600zł. ,możesz mieć koła na obręczach Mavic CXP33, czyli najwyższy model Mavica, piastach LX i szprychach 2,0mm. Sapim Leader.

Albo dołóż ok. 200zł. i na tych samych obręczach+ piasty XT + szprychy cieniowane Sapim Race + nyple alu Sapim.

W tym drugim przypadku będziesz miał koła najlżejsze z możliwych do tego typu roweru w super cenie.

W pierwszym przypadku koła również będą lekkie, aczkolwiek musiałbym zważyć, bo znajomy ma dokładnie takie.

Sam jeżdżę obecnie na podobnych kołach ( CXP33+XTR+Sapim Race+nyple alu Sapim).

Kółka bardzo sztywne, leciutkie, no i wyglądają...

Aha, no i koła wytrzymują spokojnie obciążenia ponad 110kg.-sprawdzone.

Jakbyś chciał więcej info pisz na priv.

Napisano

http://www.mavic.com...ms/A-719#128136

To są typowe trekkingowe obręcze, nie za lekkie, ale naprawdę bardzo wytrzymałe.

Opon Marathon Cross 1,6 nie było (piszę "nie było" bo nie są juz produkowane), były 1,5.

Jeśli chodzi o CPX to jest, niestety, przeznaczona do wąskich opon (maksymalnie chyba 28 mm), a założyciel wątku chce jeździć na

szerszych.

Napisano

CXP33 to oczywiście obręcz szosowa. Ale, proszę nie sugeruj, że nie można jeździć na niej na oponach 700x37C, czy 700x38C. Mam wielu znajomych, którzy jeżdżą na obręczach szosowych i szerokich oponach. Sam jeździłem na Mavic Open PRO+XTR+DT Swiss Competition i oponach 700x37C (ważyłem ponad 100kg). I co? I nic. Super koła. Obecnie jeżdżę na CXP33+XTR+Sapim Race i oponach 700x35C i co? I oczywiście, też nic. Założyciel tematu wyraźnie pisze, że chce lekkie koła, jednocześnie w miarę mocne do jazdy w większości po szosie i w łatwym terenie. Więc CXP33 jest wręcz idealną obręczą do takiego zastosowania. Jest bardzo lekka (ok. 460g. szt.) a jednocześnie bardzo mocna i sztywna ze względu na swoją konstrukcję. Mocniejsza od Mavic Open PRO. Praktyka, natomiast pokazuje, że spokojnie można zakładać na nie szerokie opony-myślę, że do 700x42C.

719 są cięższe o co najmniej 100g szt. czyli na komplecie koła będą cięższe o 200g. a to już jak na koła bardzo dużo.

Toteż, moim zdaniem, jeśli chce się pojeżdzić i poczuć różnicę, to brać koła na CXP33, a nie trzymać się kurczowo, że koło do crossa musi mieć obręcz do crossa, bo tak pisze w Internecie. Praktyka pokazuje, że jest inaczej...

pozdrawiam

Napisano

A ja Ci polecę zestaw piast SLX/XT, szprych dt champion i obręczy Mavic A317. Bardzo fajny zestaw, mocny (moje 110kg). Jeśli ktoś jest estetą to całość wygląda bardzo "zgrabnie".

Polecam!

Napisano

Panowie, widzę, że propozycje idą w stronę kół coraz cięższych. Obręcze a317 są jeszcze cięższe od 719 nie mówiąc o CXP33.

Czyli komplet 317 będzie cięższy od kompletu CXP33 już o 300g. Co do wyglądu, no to sorry, ale CXP33 ma super wygląd (lekki stożek),

natomiast 317 to najzwyklejsza obręcz jakich wiele. No i 317 technologicznie o klasę niżej niż CXP33, czy 719.

Napisano

To teraz pytanie, czy te CXP faktycznie podejdą... Koła mam, jak pisałem, 1.6 (tak, mam te produkowane poprzednio, przeleżały ileś czasu w magazynie). No i kwestia szprych, które wyglądają na najdroższe w całej tej zabawie..

Napisano

Więc CXP33 jest wręcz idealną obręczą do takiego zastosowania.

 

Do zastosowania tak, ale producent podaje maksymalną szerokość opony dla tej obręczy 28 mm i pojawia się pytanie czy bez problemu

zmieści się opona 40 mm.

I, tak z ciekawości, na czym polega technologiczna "wyższość" o klasę obręczy CPX 33 na d A719 skoro wykonane są z tego

samego materiału, użyto tej samych metod spawu i wiercenia? Ja widzę jedyną różnicę w kapslowaniu ( 719 podwójnie,

CPX pojedynczo)?

Gdyby była różnica technologiczna wielkości klasy, również różnica w cenie wynosiłaby więcej niż wynosi (czyli 10 zł).

Napisano

Cześć, opona 40mm. zmieści się bez problemu-zakładałem 42mm. Wiem na 100%, że z 37mm. nie ma jakichkolwiek problemów. Więc myślę, że z 40mm (1,6") również nie będzie. Ludzie stosują takie rozwiązania, właśnie dlatego, że jeżdżą głównie po asfalcie, ewentualnie po twardych szutrówkach, itp. i chcą mieć lekkie koła.

Natomiast ja również nie wiem na czym ma polegać technologiczna różnica między CXP33 a A719 ?

Wyraźnie napisałem: "No i 317 technologicznie o klasę niżej niż CXP33, czy 719."

Coś chyba żle zrozumiałeś.

CXP33 nie są "kapslowane" klasycznie pojedyńczo, czy podwójnie. Są tam tzw. "profiled eyelets" albo jak czasami niektórzy mówią "koszyczki" wzmacniające otwory w obręczach.

No i czemu cały czas piszesz CPX ??? Obręcz ma symbol CXP.

Moje zdanie jest, że składałbym koła na CXP33+piastyLX+szprychy Sapim Leader. Jeśli oczywiście chcialbym zmieścić się w ok. 600zł.

Ale to tylko moje doświadczenie i moje zdanie, toteż po więcej informacji z mojej strony zapraszam na priv.

Aha, szprychy nie są najdroższe, najdroższe są obręcze.

Napisano

Wyraźnie napisałem: "No i 317 technologicznie o klasę niżej niż CXP33, czy 719."

Coś chyba żle zrozumiałeś.

 

Rzeczywiście mój błąd - chyba za szybko czytałem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...