Michal1998 Napisano 14 Marca 2013 Napisano 14 Marca 2013 witam po zimie moje amortyzatory podrdzewiały. 1czym usunąć rdze 2czym zabezpieczyć przed dalszym zdziwieniem
Biafra Napisano 14 Marca 2013 Napisano 14 Marca 2013 Cześć. 1. Benzyną 2. Brunoxem regularnie psikać.
Michal1998 Napisano 14 Marca 2013 Autor Napisano 14 Marca 2013 thx a coś takiego moze założyć http://allegro.pl/oslona-ochrona-amortyzatora-goleni-neopren-2-szt-i3092567251.html
LUTY123 Napisano 14 Marca 2013 Napisano 14 Marca 2013 Tak to jest świetna sprawa w zapobieganiu przed błotem, ale też jak kolega wyżej napisał musisz psikać Brunoxem.
Mod Team michuuu Napisano 14 Marca 2013 Mod Team Napisano 14 Marca 2013 Na zdjęciu pokazałeś zwłoki amortyzatora. Z takimi goleniami on działa? Osłona neoprenowa - polecam jako magazyn błota, wody i wszelkiego innego syfu 1. Benzyną Udało się już kiedyś usunąć rdzę tym sposobem? Wątpię.
Biafra Napisano 14 Marca 2013 Napisano 14 Marca 2013 Udało, kilka dni temu . Trochę odmoczenia, trochę szorowania i poszło. http://www.forumrowerowe.org/topic/131005-amortyzator-rdza-na-pierscieniach/
rzezniol Napisano 14 Marca 2013 Napisano 14 Marca 2013 Nie ma potrzeby podawać sposobu na rdzę przy tym amortyzatorze ... jak już wspomniano to zwłoki ... Aż boję się myśleć co jest w środku tego amorka ... założę się że nigdy nie został dotrzymany żaden okres czynności serwisowej podanej w instrukcji. Jak się zabezpieczyć przed ponownym pojawieniem się rdzy ... kupić amorek z wyższej półki bo tam golenie są alu ... Lub jak nie masz kasy i kupisz ponownie coś takiego to dbać o niego ze zdwojoną siłą ... Pozdro
Mod Team michuuu Napisano 14 Marca 2013 Mod Team Napisano 14 Marca 2013 Udało, kilka dni temu . Trochę odmoczenia, trochę szorowania i poszło Nie sądzę. Jeżeli miałeś nalot rdzawy to jest możliwe, natomiast ognisk korozji ,wżerów nie da się umyć, usunąć bez szlifowania, toczenia itp. Czyli należy zdjąć warstwę materiału. Nie pisz bzdur.
Fenthin Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Rdzę usuniesz nowym widelcem, natomiast zakup neoprenowych osłon to chyba najłatwiejszy sposób na zniszczenie nawet najwytrzymalszej powłoki goleni. Piasek i błoto i tak dostaje się pod nie tworząc świetną pastę ścierną. A na przyszłość, dbaj o sprzęt.
vvitold Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 A ja bym powiedział, że takie osłony znakomicie się sprawdzają w praktyce - jako kamuflarz dla starych, powycieranych i porysowanych goleni
krism4a1 Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Można to przeszlifować i dać do chromowania. Robiliśmy już takie reanimacje w stoczni, koszt zerowy bo szło z innymi elementami w pakiecie
premier2 Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 a ja bym tak nie dramatyzował. Pewnie to jest dosyć prosty amor ze zwykłą sprężyną, w którym uszczelki na goleniach spełniają rolę ozdobną. Oczyść to z rdzy, przesmaruj jakimś odrdzewiaczem, potem olej z teflonem lub silikonem i śmigaj. Co do osłon na golenie, to nie jest to dobry pomysł, a dlaczego, to już koledzy napisali
Mod Team Puklus Napisano 21 Marca 2013 Mod Team Napisano 21 Marca 2013 witam po zimie moje amortyzatory podrdzewiały. Jak dla mnie umarł w butach, bo golenie muszą być teraz ciągle tłuste by nie zardzewiały. Najlepiej wyczyścić rdze czymś szorstkim ale nie na tyle by uszkodzić golenie, nie wiem gąbką do naczyń czy czym, zedrzeć tyle rdzy ile sie da i można to "odrdzewić" środkiem specjalistycznym. Ale to dużo nie da ...
LUTY123 Napisano 21 Marca 2013 Napisano 21 Marca 2013 Ja jeszcze właśnie chciałbym poruszyć ten temat ponieważ byłem u kolegi a on trzymał rower na dworze po prostu płakać się chciało. I tak amortyzatory zardzewiały ale też w ogóle się nie chciały wgiąć ale po paru szarpnięciach wgięły się trochę. Właśnie ja tak myślę żeby te amorki działały tak jak powinny należy po prostu do ciepłego i już czy cały serwis robić, olej, czyszczenie itd.??
premier2 Napisano 21 Marca 2013 Napisano 21 Marca 2013 co to za amorki, bo może w ogóle nie ma tam oleju, a tylko sama sprężyna i elastometr?
tobo Napisano 22 Marca 2013 Napisano 22 Marca 2013 Dla mnie wygląda to na któryś prosty widelec RS. Przedstawione wizje klęski są straszne ale nie mają aż tak tragicznego wpływu na pracę tego widelca, która jest zapewne przeciętna. By nie kaleczyć powierzchni trzeba zetrzeć nalot wełną stalową (tak się to chyba zwie), najlepiej z całych goleni, choć gdybam że w środku nie wygląda to tak źle - golenie są bardziej zardzewiałe u góry niż przy uszczelkach. Po wyczyszczeniu po każdej jeździe systematycznie wycierać golenie i spryskiwać je na czas postoju czymś tłustym.
LUTY123 Napisano 22 Marca 2013 Napisano 22 Marca 2013 Jeśli chodzi o sytułację mojego kolegi jak dobrze pamiętam to są Sr Suntour 80mm. Więcej nie wiem:(
Mod Team Puklus Napisano 23 Marca 2013 Mod Team Napisano 23 Marca 2013 Jak zardzewiał to już kaplica, rdze można usunąć, ale w tych miejscach są wżery, i tam ponownie będzie rdzewieć. niczym nie da sie tego dobrze zabezpieczyć, można jedynie dopiero maniakalnie zacząć dbać o widelec by nie zardzewiał, jak to mówią lepiej zapobiegać niż leczyć. Polecam z tych widelców zrobić przycisk do papieru, proce, czy co tam komu na myśl przyjdzie i zastąpić nowym.
Mod Team michuuu Napisano 23 Marca 2013 Mod Team Napisano 23 Marca 2013 proce kształt jak od tego jeszcze starą dętkę do naciągu i mamy ciężką bojową procę rowerową.
Michal1998 Napisano 23 Marca 2013 Autor Napisano 23 Marca 2013 Benzyną prawie wszystko zeszło ten amortyzator to SR SUNTOUR XCT-V3 100 mm. z meridy v10 z 2012 r
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.