Skocz do zawartości

[odrdzewianie] amortyzatory


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Na zdjęciu pokazałeś zwłoki amortyzatora. Z takimi goleniami on działa?

Osłona neoprenowa - polecam jako magazyn błota, wody i wszelkiego innego syfu

 

1. Benzyną

Udało się już kiedyś usunąć rdzę tym sposobem? Wątpię.

Napisano

Nie ma potrzeby podawać sposobu na rdzę przy tym amortyzatorze ... jak już wspomniano to zwłoki ...

Aż boję się myśleć co jest w środku tego amorka ... założę się że nigdy nie został dotrzymany żaden okres czynności serwisowej podanej w instrukcji.

 

Jak się zabezpieczyć przed ponownym pojawieniem się rdzy ... kupić amorek z wyższej półki bo tam golenie są alu ...

Lub jak nie masz kasy i kupisz ponownie coś takiego to dbać o niego ze zdwojoną siłą ...

 

Pozdro

  • Mod Team
Napisano
Udało, kilka dni temu :thumbsup:. Trochę odmoczenia, trochę szorowania i poszło

Nie sądzę.

Jeżeli miałeś nalot rdzawy to jest możliwe, natomiast ognisk korozji ,wżerów nie da się umyć, usunąć bez szlifowania, toczenia itp. Czyli należy zdjąć warstwę materiału. Nie pisz bzdur.

Napisano

Rdzę usuniesz nowym widelcem, natomiast zakup neoprenowych osłon to chyba najłatwiejszy sposób na zniszczenie nawet najwytrzymalszej powłoki goleni. Piasek i błoto i tak dostaje się pod nie tworząc świetną pastę ścierną. A na przyszłość, dbaj o sprzęt.

Napisano

A ja bym powiedział, że takie osłony znakomicie się sprawdzają w praktyce - jako kamuflarz dla starych, powycieranych i porysowanych goleni :thumbsup:

Napisano

a ja bym tak nie dramatyzował. Pewnie to jest dosyć prosty amor ze zwykłą sprężyną, w którym uszczelki na goleniach spełniają rolę ozdobną. Oczyść to z rdzy, przesmaruj jakimś odrdzewiaczem, potem olej z teflonem lub silikonem i śmigaj.

 

Co do osłon na golenie, to nie jest to dobry pomysł, a dlaczego, to już koledzy napisali

  • Mod Team
Napisano
witam po zimie moje amortyzatory podrdzewiały.

Jak dla mnie umarł w butach, bo golenie muszą być teraz ciągle tłuste by nie zardzewiały. Najlepiej wyczyścić rdze czymś szorstkim ale nie na tyle by uszkodzić golenie, nie wiem gąbką do naczyń czy czym, zedrzeć tyle rdzy ile sie da i można to "odrdzewić" środkiem specjalistycznym.

 

Ale to dużo nie da ...

Napisano

Ja jeszcze właśnie chciałbym poruszyć ten temat ponieważ byłem u kolegi a on trzymał rower na dworze po prostu płakać się chciało. I tak amortyzatory zardzewiały ale też w ogóle się nie chciały wgiąć ale po paru szarpnięciach wgięły się trochę. Właśnie ja tak myślę żeby te amorki działały tak jak powinny należy po prostu do ciepłego i już czy cały serwis robić, olej, czyszczenie itd.??

Napisano

Dla mnie wygląda to na któryś prosty widelec RS.

Przedstawione wizje klęski są straszne ale nie mają aż tak tragicznego wpływu na pracę tego widelca, która jest zapewne przeciętna.

By nie kaleczyć powierzchni trzeba zetrzeć nalot wełną stalową (tak się to chyba zwie), najlepiej z całych goleni, choć gdybam że w środku nie wygląda to tak źle - golenie są bardziej zardzewiałe u góry niż przy uszczelkach.

Po wyczyszczeniu po każdej jeździe systematycznie wycierać golenie i spryskiwać je na czas postoju czymś tłustym.

  • Mod Team
Napisano

Jak zardzewiał to już kaplica, rdze można usunąć, ale w tych miejscach są wżery, i tam ponownie będzie rdzewieć. niczym nie da sie tego dobrze zabezpieczyć, można jedynie dopiero maniakalnie zacząć dbać o widelec by nie zardzewiał, jak to mówią lepiej zapobiegać niż leczyć. Polecam z tych widelców zrobić przycisk do papieru, proce, czy co tam komu na myśl przyjdzie i zastąpić nowym.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...