Skocz do zawartości

[amortyzator] Spora różnica w cenie, a podane dane takie same. Co wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Myślałem że to nie problem wejść w link i przewinąć na dół do specyfikacji. No ale podam tutaj aby było jasno i wyraźnie:

 

XCR:

Dane Techniczne:

  • Przeznaczenie : ALL MOUNTAIN/MTB/XC 26"
  • Skok : 100mm
  • Goleń górna : Stal Cr-Mo (30mm)
  • Goleń dolna : Magnesium
  • Rura sterowa : STKM 1 i 1/8 cala(28,6mm)
  • Długość rury sterowej : 25,5 cm
  • System tłumienia : Kartridż olejowy
  • Amortyzacja : Sprężyny
  • Rodzaj hamulców : V-brake/Tarczowe
  • Kolor : Czarny/Biały
  • Regulacja : Napięcie wstępne sprężyny/ Blokada skoku
  • Waga : 2350g

 

XCM:

Dane Techniczne:

  • Przeznaczenie : MTB/ALL MOUNTAIN
  • Koło : 26"
  • Skok : 100mm
  • Goleń górna : Stal wysokogatunkowa STKM
  • Goleń dolna : Magnesium
  • Rura sterowa : Stal wysokogatunkowa STKM 1 i 1/8" (28,6mm)
  • Długość rury sterowej : 255mm
  • System tłumienia : Kartridż olejowy
  • Amortyzacja : Sprężyny
  • Rodzaj hamulców : V-brake/Tarczowe (max tarcza 185mm)
  • Kolor : Czarny/Bialy
  • Regulacja : Hydrauliczna blokada skoku/Napięcie wstępne sprężyny
  • Waga : 2556g

 

 

Widoczne dla mnie różnica to waga, oraz materiał goleni górnej. Czy to wpływa na pracę amortyzatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synergy, mylisz się , otóż XCM V3 w wersji HRL, a także HLO ma tłumik olejowy (zamknięty cartridge) o czym mówią schematy serwisowe na stronie suntoura - Tylko najniższe wersje mają dwie sprężyny w środku lub blokadę mechaniczną

http://preview.srsuntour-cycling.com/customGates/scripts/download.php?filename=explosions2011%2FSF11-XCM-V3-DS-PM-HLO-26-80%26100%26120.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synergy, mylisz się , otóż XCM V3 w wersji HRL, a także HLO ma tłumik olejowy (zamknięty cartridge) o czym mówią schematy serwisowe na stronie suntoura - Tylko najniższe wersje mają dwie sprężyny w środku lub blokadę mechaniczną

http://preview.srsun...-80&100&120.pdf

Dobrze masz rację, ale i tak XCM HLO odbija jak kangur, w porównaniu do starego XCR co mam z 2010r to tępy jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość voytec

Na stronie eurobike.pl pisze jasno że xcr ma blokadę hydrauliczną z regulacją odbicia na goleni prawej a tego, tj regulacji nie ma w xcm'ie. Golenie w xcm są nadal z alu co wyjaśnia większą mase.

 

XCR w wersji na 24" występuje też ze sprężyną powietrzną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z parametrów sa podobne jednak XCM nie dorównuje XCRowi nawet trochę. XCR i XCM może i wyglądają podobnie mają podobnie działające blokady ale to pozory. XCR ma lepsze bebechy i lepiej pracuje, dłużej pracuje i w ogóle pracuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Juz nie przesadzajmy, XCRa można nazwać już amortyzatorem ... jakimś tam ... a nie samym uginaczem. Te podstawowe bez niczego to pewnie nie lepsze od XCMa ale ten z tłumikiem i regulacją odbicia to już nawet coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z wypowiedzi wywnioskowałem to że XCR jest lepszy bo po prostu jest lepszy i ta literka " R" na końcu nazwy modelu dodaje mu charakterku gdzie XC"M" wymięka :teehee:

 

A powiedzcie mi proszę czy jeżeli bym kupił nowego XCR to gwiazdka jest już nabita? Czy gwiazdkę muszę osobno kupić i wbić ? ( jakie koszta? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te specyfikacje są tak okrojone, że zgodnie z nimi Tora SL lub Recon Silver ze sprężyną stalową różni się od XCM czy XCR tak naprawdę tylko tym, że ma grubsze golenie górne oraz regulację tłumienia powrotu (choć to drugie i w XCR się trafiało). No i odrobinę wagowo. A to przecież zupełnie inne klasy widelców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy co do XCR to nie wiem jak pracuje ale mój XCM na początku był jak dla mnie super, mięciutki i w ogóle ale z czasem i z przejechanymi kilometrami sztywniał i trzeba było używać burnoxa żeby zaczynał pracować a o zimie już nie wspomnę bo twardy jak skała. Wczoraj go rozebrałem i nie widziałem tam żadnej komory olejowej. Tak na poważnie odradzam komukolwiek XCM mam model v3 kupiony w 2010 i już jest do wywalenia bo zima go zeżarła. Jeździłem całą zimę rowerem do pracy i już po kilku dniach górne golenie zaczęły rdzewieć mimo czyszczenia po zimie amor umarł a wszystko za sprawą stali z jakiej został zrobiony i słabemu zabezpieczeniu przed korozją bo jest to zwykła stal z cienka warstwa chromu a jak dobrze pamiętam to stal Cro-mo z XCM sama w sobie małe podatności na korozję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
był jak dla mnie super, mięciutki i w ogóle ale z czasem i z przejechanymi kilometrami sztywniał i trzeba było używać burnoxa żeby zaczynał pracować

i tym sie głównie różni uginacz od amortyzatora :P po wyjechanie ze sklepu wszystko pracuje nawet zoomy :P ale jak długo to już zależy :P

 

A reszta o rdzewieniu i pracy to też sie składa wszystko w całość i stąd cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...