Froop Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Witam, może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego wszyscy zachwalają sobie XCR, a XCM już nie ? przecież wg specyfikacji to niczym się one nie różnią? Jest ktoś w stanie mi to wytłumaczyć w najprostszy sposób ? XCR XCM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 14 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Nie podałeś specyfikacji a opis w aukcji zamieszczony przez sprzedającego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Froop Napisano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Myślałem że to nie problem wejść w link i przewinąć na dół do specyfikacji. No ale podam tutaj aby było jasno i wyraźnie: XCR: Dane Techniczne: Przeznaczenie : ALL MOUNTAIN/MTB/XC 26" Skok : 100mm Goleń górna : Stal Cr-Mo (30mm) Goleń dolna : Magnesium Rura sterowa : STKM 1 i 1/8 cala(28,6mm) Długość rury sterowej : 25,5 cm System tłumienia : Kartridż olejowy Amortyzacja : Sprężyny Rodzaj hamulców : V-brake/Tarczowe Kolor : Czarny/Biały Regulacja : Napięcie wstępne sprężyny/ Blokada skoku Waga : 2350g XCM: Dane Techniczne: Przeznaczenie : MTB/ALL MOUNTAIN Koło : 26" Skok : 100mm Goleń górna : Stal wysokogatunkowa STKM Goleń dolna : Magnesium Rura sterowa : Stal wysokogatunkowa STKM 1 i 1/8" (28,6mm) Długość rury sterowej : 255mm System tłumienia : Kartridż olejowy Amortyzacja : Sprężyny Rodzaj hamulców : V-brake/Tarczowe (max tarcza 185mm) Kolor : Czarny/Bialy Regulacja : Hydrauliczna blokada skoku/Napięcie wstępne sprężyny Waga : 2556g Widoczne dla mnie różnica to waga, oraz materiał goleni górnej. Czy to wpływa na pracę amortyzatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Prawdopodobnie kopiuj wklej, ale XCM nie ma tłumienia olejowego i odbija jak kangurek (tegoroczny hlo), a xcr ma dosyć sprawnie działając tłumienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gamemaniak20 Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Synergy, mylisz się , otóż XCM V3 w wersji HRL, a także HLO ma tłumik olejowy (zamknięty cartridge) o czym mówią schematy serwisowe na stronie suntoura - Tylko najniższe wersje mają dwie sprężyny w środku lub blokadę mechaniczną http://preview.srsuntour-cycling.com/customGates/scripts/download.php?filename=explosions2011%2FSF11-XCM-V3-DS-PM-HLO-26-80%26100%26120.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Synergy, mylisz się , otóż XCM V3 w wersji HRL, a także HLO ma tłumik olejowy (zamknięty cartridge) o czym mówią schematy serwisowe na stronie suntoura - Tylko najniższe wersje mają dwie sprężyny w środku lub blokadę mechaniczną http://preview.srsun...-80&100&120.pdf Dobrze masz rację, ale i tak XCM HLO odbija jak kangur, w porównaniu do starego XCR co mam z 2010r to tępy jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość voytec Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Na stronie eurobike.pl pisze jasno że xcr ma blokadę hydrauliczną z regulacją odbicia na goleni prawej a tego, tj regulacji nie ma w xcm'ie. Golenie w xcm są nadal z alu co wyjaśnia większą mase. XCR w wersji na 24" występuje też ze sprężyną powietrzną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Z parametrów sa podobne jednak XCM nie dorównuje XCRowi nawet trochę. XCR i XCM może i wyglądają podobnie mają podobnie działające blokady ale to pozory. XCR ma lepsze bebechy i lepiej pracuje, dłużej pracuje i w ogóle pracuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość voytec Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Przy czym XCR pracuje także poniżej zera. Nie wiem jak nowe XCM'y ale ten co miłem to poniżej zera całkowicie sztywniał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Juz nie przesadzajmy, XCRa można nazwać już amortyzatorem ... jakimś tam ... a nie samym uginaczem. Te podstawowe bez niczego to pewnie nie lepsze od XCMa ale ten z tłumikiem i regulacją odbicia to już nawet coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość voytec Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Wiesz rower z XCM'em kupiłem z w 2007 wiec szał nie było. Obecna wersja zapewne dorównuje XCR'owi sprzed roku/dwóch lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Froop Napisano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Czyli z wypowiedzi wywnioskowałem to że XCR jest lepszy bo po prostu jest lepszy i ta literka " R" na końcu nazwy modelu dodaje mu charakterku gdzie XC"M" wymięka A powiedzcie mi proszę czy jeżeli bym kupił nowego XCR to gwiazdka jest już nabita? Czy gwiazdkę muszę osobno kupić i wbić ? ( jakie koszta? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalisiek Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 gdy kupujesz amor to gwiazdka nie będzie nabita. Kosztuje ona 5 zł i możesz ja nabić sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Te specyfikacje są tak okrojone, że zgodnie z nimi Tora SL lub Recon Silver ze sprężyną stalową różni się od XCM czy XCR tak naprawdę tylko tym, że ma grubsze golenie górne oraz regulację tłumienia powrotu (choć to drugie i w XCR się trafiało). No i odrobinę wagowo. A to przecież zupełnie inne klasy widelców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 I w tym przypadku stwierdzenie "bo tak" jest najlepsze. Po prostu jest lepszy nie zagłębiając sie w strukturę wewnętrzną czy zewnętrzną, fakt jest taki ze XCR pracuje a XCM nie koniecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marrcuss Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Moi drodzy co do XCR to nie wiem jak pracuje ale mój XCM na początku był jak dla mnie super, mięciutki i w ogóle ale z czasem i z przejechanymi kilometrami sztywniał i trzeba było używać burnoxa żeby zaczynał pracować a o zimie już nie wspomnę bo twardy jak skała. Wczoraj go rozebrałem i nie widziałem tam żadnej komory olejowej. Tak na poważnie odradzam komukolwiek XCM mam model v3 kupiony w 2010 i już jest do wywalenia bo zima go zeżarła. Jeździłem całą zimę rowerem do pracy i już po kilku dniach górne golenie zaczęły rdzewieć mimo czyszczenia po zimie amor umarł a wszystko za sprawą stali z jakiej został zrobiony i słabemu zabezpieczeniu przed korozją bo jest to zwykła stal z cienka warstwa chromu a jak dobrze pamiętam to stal Cro-mo z XCM sama w sobie małe podatności na korozję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 był jak dla mnie super, mięciutki i w ogóle ale z czasem i z przejechanymi kilometrami sztywniał i trzeba było używać burnoxa żeby zaczynał pracować i tym sie głównie różni uginacz od amortyzatora po wyjechanie ze sklepu wszystko pracuje nawet zoomy ale jak długo to już zależy A reszta o rdzewieniu i pracy to też sie składa wszystko w całość i stąd cena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość voytec Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Pomijając fakt że XCM (oraz XCT) ma kiepskie uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.