Skocz do zawartości

[11778] Boplight Marathon Team by Matiss


Matiss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Ostatnio kupiłem nową ramę, więc przesiadłem się z Krossa Level a6 2009 na Boplight Marathon Team :)

Rama kupiona po okazyjnej cenie, reszta elementów była wymieniana już wcześniej.

Link do poprzedniego roweru http://www.forumrowe...-level-a6-2009/

 

 

 

amortyzator Rock Shox Dart 2 = 2388

rama Boplight Marathon Team 21" = 1459

Korba Shimano Deore fc m590 = 897

pedały Shimano m520 = 430

hamulec tył Tektro Auriga Comp = 340

hamulec przód Tektro Auriga Comp = 330

sztyca ZOOM SP-220 27.2 mm / 400 mm =327

manetki Shimano SLX= 300

przerzutka tył Shimano slx rd-m662 sgs = 272

przerzutka przód Shimano slx fd-m661 sgs =160

siodło Selle San Marco BLAZE = 277

kierownica Truvativ XR = 188

rogi ZOOM = 167

mostek Boplight Team = 142

zaciski piast Shimano = 122

chwyty no name = 97

suport Shimano Deore = 95

stery Super Express = 82

mocowanie hamulca = 35

zacisk sztycy = 19

top cap Boplight = 17

podkładki pod mostek = 16

korki kierownicy = 6

 

koło tył:2073

Opony Continental Race King Supersonic 2.0

Obręcze Alexrims XRC 100 D

Piasta tył SHIMANO SLX fh m665

Szprychy DT Swiss Competition

 

koło przód 1539

Opony Continental Race King Supersonic 2.0

Obręcze Alexrims XRC 100 D

Piasta tył SHIMANO SLX hb m665

Szprychy DT Swiss Competition

 

suma = 11778 gram

 

Oprócz przerzutek wszystkie części były ważone, koła były razem, dla tego wagę oddzielnych elementów podam w najbliższym czasie ;) Chyba wszystkie elementy podałem.

 

Co tu ukrywać, waga nie zachwyca i ja to wiem :icon_confused:

 

Ale z klocem ważącym prawie 2,5 kg z przodu cudów nie ma :D

 

Dla tego do odstrzały będzie właśnie amortyzator. Szukam czegoś w okolicach 1500-1600 gram, zysk wagowy wyniesie 800 gram, więc ostatecznie poniżej 11 kg zejdę :) Albo sztywny MOSSO :woot:

Ale że chwilowo gotówka się skończyła to zakupy planuje jakoś za miesiąc/dwa :)

 

 

Dodatkowo, w przeciągu tygodnia, wymiana zacisku sztycy na niebieski, niebieskie pancerze i prawdopodobnie niebieskie zaciski Bolt On, zmiany estetyczne, tak żeby przełamać tą czerń :)

http://zapodaj.net/f...277da5.jpg.html

Więcej zdjęć jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej,

3mam kciuki żeby było ok. Również słyszałem że ta rama to puszka po piwku i plastelina z brakiem jakiejkolwiek sztywności.

Zajrzałem na twój poprzedni projekt, i zamiast ładować część tych 800PLN w ramę zostawił bym A6 (która jest fajną ramą ) i zaczął od używanej REBY i lżejszych kółek, potem reszta jak siodło itp.

Ale mleko wylane :D Powodzenia w projekcie...

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady :) Co do sztywności, to znajomy 3 rok katuje taka samą ramę, XC, maratony i bardzo ją chwali :)

Spotkałem się też z negatywnymi opiniami, ale mam nadzieję że wytrzyma.

 

Zakup ramy był bardzo spontaniczny, trafiła się okazja za 650 zł z przesyłką a i tak szukałem czegoś większego :)

 

Kross był 20", Boplight 21", różnice da się odczuć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan jest taki, żeby rower był używany tylko na wyścigach -> Mazovia + Maratony Kresowe. Do treningów zostanie Kross, tylko części do niego skompletuje, albo włożę z roweru taty :)

Wtedy rama powinna pociągnąć dużo dłużej nić jeden sezon :thumbsup:

 

W rozpisce jest mały błąd, waga kół została podana dla kół + tarcze hamulcowe, opony, opaska i z tyłu kaseta. Co nie zmienia ogólnej wagi roweru :)

 

Mniej więcej 1800 gram za same koła, wieczorem podam dokładną wagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan jest taki, żeby rower był używany tylko na wyścigach -> Mazovia + Maratony Kresowe. Do treningów zostanie Kross, tylko części do niego skompletuje, albo włożę z roweru taty :) - tak jest, ściągaj tacie trochę szpeja :)

Waga kół którą podałeś jest ok. 1800g jest spoko. Ale chodzą często fajne używki 1600g za około 600-700PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh qrde, dobrze że mój syn dopiero 6 latek kończy bo jak by mi taki numer wywinął to jedyne z roweru co by widział to łańcuch do smarowania raz w tygodniu (od mojego bika oczywiście ) :P

a tak na serio to świetnie że dzielisz pasję z ojcem. Mam nadziję że kiedyś i mój będzie chciał się pobujać rowerem ze mną:D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj zakupiłem amortyzator:

 

Spinner Aeris 320 , 100 mm skoku, model 2011, kolor czarny, nówka.

Waga 1715 gram.

 

Tego modelu szukałem od 2 miesięcy, wczoraj znalazłem okazje – za 550 zł z wysyłką amortyzator zmienił właściciela :thumbsup:

 

Na allegro ceny zaczynają się od 900 zł. Na tą chwilę jestem bardzo zadowolony z zakupu, mam nadzieję że przeskok z darta na spinnera będzie odczuwalny :thumbsup:

 

Przesyłka dojdzie na dniach, ale już teraz waga, teoretycznie, zmniejsza się do oszałamiających 11115 gram :w00t: Muszę te 4 gramy zbić, ładna cyfra powstanie :P Albo zdemontuję siodełko, przekroczymy 11 kg :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztyca, rogi, pedały i masz poniżej 11 kg, swoją drogą to nie ma łańcucha, kasety, linek, pancerzy, tarcz, a amorek całkiem niezły, na pewno odczujesz dużą różnicę, ja przesiadłem się na niego z XCT V2 - bez porównania, ale ceny 900 zł są jak dla mnie duuużo przesadzone, ja swojego puściłem za 300 zł (używka w dobrym stanie), za nówkę nie dałbym więcej niż 600 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...swoją drogą to nie ma łańcucha, kasety, linek, pancerzy, tarcz (...) za nówkę nie dałbym więcej niż 600 zł....

 

wszystko jest dodane :teehee: Kaseta i tarcze są liczone razem z kołami, linki i pancerze jako hamulce :thumbsup: ja dałem 550 zł więc chyba nie jest źle :)

 

 

Wymieniając rogi i pedały możesz sporo zyskać( na rogach 100 gramów, na pedałach 150 gramów).

 

Trafiłeś idealne :002: Na początku kolejki stoją rogi i chwyty. Następnie pedały i zaciski piast na imbus ( bolt on dartmoora? ). Ostatnie zakupy uszczupliły mój portfel, rozpoczęcie sezonu za dwa tygodnie więc będzie mniej forsy na odchudzanie :) Co nie zmienia faktu że jestem zadowolony z efektu jaki osiągnąłem ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dotarł do mnie wyżej wymieniany spinner i już na początku miłe zaskoczenie :) Waga wyszła 1707 gramy bez uciętej rury sterowej : :w00t:

Nigdy nie przycinałem rury, wydaje się to proste jak budowa cepa... ale chyba wolę zanieść jutro do warsztatu, niech mi to zrobią i przy okazji nabiją gwiazdkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nabicie gwiadki to żaden problem - wkręcasz odpowiednią śrubę stalową w gwint i delikatnie młotkiem, tak -żebu wchodziła powoli

do cięcia rury polecam przyrząd do cięcia rur miedziowych np.z castoramy. Taki jakby ścisk z 2 rolkami. Sam tak robiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :)

 

Rozebrałem i zważyłem dzisiaj koła

 

Przód 1048 gram z tarczą Shimano Deore SM-RT53. Nie chciałem już się bawić w odkręcanie tarcz, waga na wagarowerowa.pl wynosi 179 gram, tyle też zakładam że moja waży :)

 

Tył 1177 gram, tarcza ta sama.

 

Waga kół podana jest bez zacisków piast ale za to z taśmami, jeżeli mam być szczegółowy :)

 

Podsumowując:

Koło przód 865 gram

Koło tył 998 gram

Łącznie 1863 gram. Kurde, dużo :D

 

Kaseta równo 300 gram

 

Ciekawostką dla mnie są wagi dętek

MAXXIS UltraLight - waga 123 gramy

MAXXIS UltraLight - waga 165 gram

 

Te same dętki, kupowane z tego samego sklepu, tego samego dnia.... a tu 40 gram różnicy :icon_question:

 

Opony

Continental Race King Supersonic 2.0 - waga 402 gramy

Continental Race King Supersonic 2.0 - waga 415 gram, tutaj rozumiem różnicę, opony się ścierają... ale wyżej wymienione dętki :D ?

 

No i dla mnie najprzyjemniejsza rzecz ostatnich dni - spinner!

 

Dzisiaj pierwszy trening na tym sprzęcie, jeździ się świetnie... Wybiera wszystko co możliwe, korzenie, krawężniki, przewrócone pnie drzew... W porównaniu z dartem jest to ogromna różnica. Będę musiał jeszcze pobawić się z ciśnieniem, za mało napompowałem, dobijał czasami do końca <_<

 

 

Waga amortyzatora - 1678 gram ( 29 gram zostało ucięte )

gwiazdka - 20 gram

 

Waga roweru spada do 11098 gram

 

 

 

https://plus.google....163722186113922

https://plus.google....164772149218178

 

Więcej zdjęć tutaj :

Boplight - Google+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wieczorem sprawdzę oznaczenia na dętkach, jeżeli będą różne to będę bardzo zaskoczony :D

 

A jednak... mój błąd, założona została dętka kendy :whistling:

 

Maxxis pewnie został przez przypadek założony do innego kompletu kół, waga spada o 42 gramy w takim przypadku.

 

Do roweru dołącza nowa kaseta, ten sam model ( Shimano SLX CS HG80 11-32T ) waga 280 gramy, zysk 20 gram w porównaniu do poprzedniej :)

Jak znajdę więcej czasu wolnego to przepiszę i ogarnę całą rozpiskę bo się bałagan porobił :sweat:

 

11098 - 20 - 42 = 11036 gramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...