Matiss Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Witam Ostatnio kupiłem nową ramę, więc przesiadłem się z Krossa Level a6 2009 na Boplight Marathon Team Rama kupiona po okazyjnej cenie, reszta elementów była wymieniana już wcześniej. Link do poprzedniego roweru http://www.forumrowe...-level-a6-2009/ amortyzator Rock Shox Dart 2 = 2388 rama Boplight Marathon Team 21" = 1459 Korba Shimano Deore fc m590 = 897 pedały Shimano m520 = 430 hamulec tył Tektro Auriga Comp = 340 hamulec przód Tektro Auriga Comp = 330 sztyca ZOOM SP-220 27.2 mm / 400 mm =327 manetki Shimano SLX= 300 przerzutka tył Shimano slx rd-m662 sgs = 272 przerzutka przód Shimano slx fd-m661 sgs =160 siodło Selle San Marco BLAZE = 277 kierownica Truvativ XR = 188 rogi ZOOM = 167 mostek Boplight Team = 142 zaciski piast Shimano = 122 chwyty no name = 97 suport Shimano Deore = 95 stery Super Express = 82 mocowanie hamulca = 35 zacisk sztycy = 19 top cap Boplight = 17 podkładki pod mostek = 16 korki kierownicy = 6 koło tył:2073 Opony Continental Race King Supersonic 2.0 Obręcze Alexrims XRC 100 D Piasta tył SHIMANO SLX fh m665 Szprychy DT Swiss Competition koło przód 1539 Opony Continental Race King Supersonic 2.0 Obręcze Alexrims XRC 100 D Piasta tył SHIMANO SLX hb m665 Szprychy DT Swiss Competition suma = 11778 gram Oprócz przerzutek wszystkie części były ważone, koła były razem, dla tego wagę oddzielnych elementów podam w najbliższym czasie Chyba wszystkie elementy podałem. Co tu ukrywać, waga nie zachwyca i ja to wiem Ale z klocem ważącym prawie 2,5 kg z przodu cudów nie ma Dla tego do odstrzały będzie właśnie amortyzator. Szukam czegoś w okolicach 1500-1600 gram, zysk wagowy wyniesie 800 gram, więc ostatecznie poniżej 11 kg zejdę Albo sztywny MOSSO Ale że chwilowo gotówka się skończyła to zakupy planuje jakoś za miesiąc/dwa Dodatkowo, w przeciągu tygodnia, wymiana zacisku sztycy na niebieski, niebieskie pancerze i prawdopodobnie niebieskie zaciski Bolt On, zmiany estetyczne, tak żeby przełamać tą czerń http://zapodaj.net/f...277da5.jpg.html Więcej zdjęć jutro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Ostatnio rozmawiałem o tej ramie z dziewczyną, przez ostatnie 2 lata ta rama biła rekordy popularności w kategorii "pęknięte/wgniecione ramy" na allegro. Kontroluj stan ramy aby nie okazało się że to będzie zabawka na 1 sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outta82 Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Jak wyżej, 3mam kciuki żeby było ok. Również słyszałem że ta rama to puszka po piwku i plastelina z brakiem jakiejkolwiek sztywności. Zajrzałem na twój poprzedni projekt, i zamiast ładować część tych 800PLN w ramę zostawił bym A6 (która jest fajną ramą ) i zaczął od używanej REBY i lżejszych kółek, potem reszta jak siodło itp. Ale mleko wylane Powodzenia w projekcie... hej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiss Napisano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Dzięki za porady Co do sztywności, to znajomy 3 rok katuje taka samą ramę, XC, maratony i bardzo ją chwali Spotkałem się też z negatywnymi opiniami, ale mam nadzieję że wytrzyma. Zakup ramy był bardzo spontaniczny, trafiła się okazja za 650 zł z przesyłką a i tak szukałem czegoś większego Kross był 20", Boplight 21", różnice da się odczuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outta82 Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 (edytowane) Kross był 20", Boplight 21", różnice da się odczuć no tak, ten ważny szczegół przeoczyłem. Pewnie jak mało ważysz to rzeczywiście nie będzie źle Edytowane 14 Marca 2013 przez outta82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiss Napisano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Plan jest taki, żeby rower był używany tylko na wyścigach -> Mazovia + Maratony Kresowe. Do treningów zostanie Kross, tylko części do niego skompletuje, albo włożę z roweru taty Wtedy rama powinna pociągnąć dużo dłużej nić jeden sezon W rozpisce jest mały błąd, waga kół została podana dla kół + tarcze hamulcowe, opony, opaska i z tyłu kaseta. Co nie zmienia ogólnej wagi roweru Mniej więcej 1800 gram za same koła, wieczorem podam dokładną wagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outta82 Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Plan jest taki, żeby rower był używany tylko na wyścigach -> Mazovia + Maratony Kresowe. Do treningów zostanie Kross, tylko części do niego skompletuje, albo włożę z roweru taty - tak jest, ściągaj tacie trochę szpeja Waga kół którą podałeś jest ok. 1800g jest spoko. Ale chodzą często fajne używki 1600g za około 600-700PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiss Napisano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Potrzebuje tylko amora, przerzutek i hamulców, reszta sprzętu jest z oryginalnego krossa, i w nim właśnie siedzi. Jeżeli bym te części dokupił, miał bym 2 rowery --> wyścigowy/treningowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 albo włożę z roweru taty a co będzie jak tata się dowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiss Napisano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Może nie zauważy zabiorę z górskiego, Giant boulder, a tacie zostanie chwilowo trekingowy jest połowa marca, nie wszyscy teraz trenują więc jego rower stoi i czeka na wyższe temperatury za oknem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outta82 Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 heh qrde, dobrze że mój syn dopiero 6 latek kończy bo jak by mi taki numer wywinął to jedyne z roweru co by widział to łańcuch do smarowania raz w tygodniu (od mojego bika oczywiście ) a tak na serio to świetnie że dzielisz pasję z ojcem. Mam nadziję że kiedyś i mój będzie chciał się pobujać rowerem ze mną Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiss Napisano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 oj wsparcie rodziców jest bardzo ważne ten pomysł z zabraniem części był właśnie taty, więc nie będzie problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiss Napisano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Dzisiaj zakupiłem amortyzator: Spinner Aeris 320 , 100 mm skoku, model 2011, kolor czarny, nówka. Waga 1715 gram. Tego modelu szukałem od 2 miesięcy, wczoraj znalazłem okazje – za 550 zł z wysyłką amortyzator zmienił właściciela Na allegro ceny zaczynają się od 900 zł. Na tą chwilę jestem bardzo zadowolony z zakupu, mam nadzieję że przeskok z darta na spinnera będzie odczuwalny Przesyłka dojdzie na dniach, ale już teraz waga, teoretycznie, zmniejsza się do oszałamiających 11115 gram Muszę te 4 gramy zbić, ładna cyfra powstanie Albo zdemontuję siodełko, przekroczymy 11 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwaq Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Sztyca, rogi, pedały i masz poniżej 11 kg, swoją drogą to nie ma łańcucha, kasety, linek, pancerzy, tarcz, a amorek całkiem niezły, na pewno odczujesz dużą różnicę, ja przesiadłem się na niego z XCT V2 - bez porównania, ale ceny 900 zł są jak dla mnie duuużo przesadzone, ja swojego puściłem za 300 zł (używka w dobrym stanie), za nówkę nie dałbym więcej niż 600 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 26 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Wymieniając rogi i pedały możesz sporo zyskać( na rogach 100 gramów, na pedałach 150 gramów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiss Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 ...swoją drogą to nie ma łańcucha, kasety, linek, pancerzy, tarcz (...) za nówkę nie dałbym więcej niż 600 zł.... wszystko jest dodane Kaseta i tarcze są liczone razem z kołami, linki i pancerze jako hamulce ja dałem 550 zł więc chyba nie jest źle Wymieniając rogi i pedały możesz sporo zyskać( na rogach 100 gramów, na pedałach 150 gramów). Trafiłeś idealne Na początku kolejki stoją rogi i chwyty. Następnie pedały i zaciski piast na imbus ( bolt on dartmoora? ). Ostatnie zakupy uszczupliły mój portfel, rozpoczęcie sezonu za dwa tygodnie więc będzie mniej forsy na odchudzanie Co nie zmienia faktu że jestem zadowolony z efektu jaki osiągnąłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Wymieniając amorek na np. Rebę/SIDa czy coś podobnego możesz zejść poniżej 11kg, ale to już duże wydatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiss Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Wymieniając amorek na np. Rebę/SIDa czy coś podobnego możesz zejść poniżej 11kg, ale to już duże wydatki. eeee.... 24 godziny temu kupiłem nowy amortyzator.... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 eeee.... 24 godziny temu kupiłem nowy amortyzator.... pozdrawiam Sorki. Nie zauważyłem. To gratuluję zakupu. Koniecznie napisz jak chodzi ten Aeris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiss Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 spoko spoko No i oczywiście opiszę jak się sprawuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiss Napisano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Dzisiaj dotarł do mnie wyżej wymieniany spinner i już na początku miłe zaskoczenie Waga wyszła 1707 gramy bez uciętej rury sterowej : Nigdy nie przycinałem rury, wydaje się to proste jak budowa cepa... ale chyba wolę zanieść jutro do warsztatu, niech mi to zrobią i przy okazji nabiją gwiazdkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 nabicie gwiadki to żaden problem - wkręcasz odpowiednią śrubę stalową w gwint i delikatnie młotkiem, tak -żebu wchodziła powoli do cięcia rury polecam przyrząd do cięcia rur miedziowych np.z castoramy. Taki jakby ścisk z 2 rolkami. Sam tak robiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiss Napisano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Witam ponownie Rozebrałem i zważyłem dzisiaj koła Przód 1048 gram z tarczą Shimano Deore SM-RT53. Nie chciałem już się bawić w odkręcanie tarcz, waga na wagarowerowa.pl wynosi 179 gram, tyle też zakładam że moja waży Tył 1177 gram, tarcza ta sama. Waga kół podana jest bez zacisków piast ale za to z taśmami, jeżeli mam być szczegółowy Podsumowując: Koło przód 865 gram Koło tył 998 gram Łącznie 1863 gram. Kurde, dużo Kaseta równo 300 gram Ciekawostką dla mnie są wagi dętek MAXXIS UltraLight - waga 123 gramy MAXXIS UltraLight - waga 165 gram Te same dętki, kupowane z tego samego sklepu, tego samego dnia.... a tu 40 gram różnicy Opony Continental Race King Supersonic 2.0 - waga 402 gramy Continental Race King Supersonic 2.0 - waga 415 gram, tutaj rozumiem różnicę, opony się ścierają... ale wyżej wymienione dętki ? No i dla mnie najprzyjemniejsza rzecz ostatnich dni - spinner! Dzisiaj pierwszy trening na tym sprzęcie, jeździ się świetnie... Wybiera wszystko co możliwe, korzenie, krawężniki, przewrócone pnie drzew... W porównaniu z dartem jest to ogromna różnica. Będę musiał jeszcze pobawić się z ciśnieniem, za mało napompowałem, dobijał czasami do końca Waga amortyzatora - 1678 gram ( 29 gram zostało ucięte ) gwiazdka - 20 gram Waga roweru spada do 11098 gram https://plus.google....163722186113922 https://plus.google....164772149218178 Więcej zdjęć tutaj : Boplight - Google+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Faktycznie z dętkami dziwna sprawa, na pewno są jednakowe te same rozmiary ? Może masz 2 inne tylko nie zauważyłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiss Napisano 31 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Dzisiaj wieczorem sprawdzę oznaczenia na dętkach, jeżeli będą różne to będę bardzo zaskoczony A jednak... mój błąd, założona została dętka kendy Maxxis pewnie został przez przypadek założony do innego kompletu kół, waga spada o 42 gramy w takim przypadku. Do roweru dołącza nowa kaseta, ten sam model ( Shimano SLX CS HG80 11-32T ) waga 280 gramy, zysk 20 gram w porównaniu do poprzedniej Jak znajdę więcej czasu wolnego to przepiszę i ogarnę całą rozpiskę bo się bałagan porobił 11098 - 20 - 42 = 11036 gramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.