matis1906 Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Witam Szukałem na naszym oraz innych forach rowerowych, wpisywałem w google i nic. Otóż zmotywowany dużym prawdopodobieństwem odchudzenia swojego roweru do poziomu 9xxx gramów , zacząłem rozglądać się za kołami ,gdyż moje toporne ważą łącznie 2700gram i uważam że to właśnie od nich powinienem zacząć. Wiadomo , mniejszy moment bezwładności , lepsza dynamika , to czuć na podjazdach , zwłaszcza że chciałbym na samych kołach zrzucić około 1000gram ! I teraz zaczynają się schody , bo większość kół o wadze poniżej 1800gram jest stworzona dla rowerzystów o masie poniżej 80kilogramów. Znalazłem kilka rodzajów zestawów kół o masie 1500-1800gram , ale pojęcia nie mam jak z wytrzymałością takich kół gdyby miały dzwignąć rowerzyste o wadze 80kg. Czy ma/miał ktoś z "cięższych" rowerzystów doświadczenie z lekkimi kołami ? Co moglibyście polecić do lekkiego terenu bikerowi o masie 80kg ? Cena do 500/600 złotych. Mogę zapleść sobie koła , zrobić coś indywidualnie , byle by był to zestaw który miałby mi starczyć na conajmniej 2/3 sezony. Rocznie w terenie robił bym 3k/4k km. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shortee Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Zircon 307 DT Swiss poniżej 650 zł waga poniżej 1800g na rowerzystę o wadzę do 110kg. Wybrałem 107, zapłaciłem trochę drożej, koła ok 1,6 kg dla rowerzystów do 90 kg. www.dt4you.com ---> Patrz wyprzedaż Warto, będziesz zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi7777 Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Do 600zł to jeszcze mavic crossride (waga około 1900g). Szukałbym na Twoim miejscu czegoś co może przerobić pod bezdętkowe. Używane też bierzesz pod uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Oczywiście , cenę 500/600 podałem dla używek , bo nowe za 600zlotych będą wyraźnie odstawały albo jakością albo wagą. Przerobienie na bezdętkowe i tak miało by miejsce , chyba że były by do tego już przystosowane A na przykład coś takiego ? http://allegro.pl/kola-dt-swiss-xr-4-2-novatec-712d-d711-i3086788095.html Są bardzo lekkie , ciekawe czy by wytrzymały pod moją wagą. Z wagi raczej nie mam szans zejść więcej niż 3/4 kg. Nie jestem tłusty, raczej więcej czasu spędziłem na siłowni. Musiał bym spalać mięśnie , a tego nie chcę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 ciekawa ta waga.... XR4.2 biała to pewno 410-420g + 191g szprychy + 5g nyple (tu zgaduję) + 143g (piasta) = 750-760g przednie koło (zamiast podanych 680g) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Witajcie. Kupiłem koła , które okazały się być inne niż na aukcji. Jestem zmuszony się ich pozbyć , i dobrze . Ważyły bowiem aż 1860 gram ! Poszukałem na bikestacji i znalazłem http://www.bikestacja.pl/pl/kola-novatec-711-712-remerx-magic-7327-26-supercomp-1518g.html Oraz : http://www.bikestacja.pl/pl/kola-novatec-711-712-dt-swiss-xr3500-26-laser-1470g.html Wiem że o opinie w sieci ciężko , są to składane przez Bikestacje koła i chyba niewiele osób ma je w podobnej konfiguracji. Co do piast mam jasność , 711/712 powinny być dobre dla mojej kategorii wagowej jak i stylu jazdy. Tylko te szprychy i nyple , wydają się być takie delikatne , niby koła na obręczach Remerx'a dzwigną rowerzyste o masie 100kg ale jakoś wierzyć mi się w to nie chce. Koła o masie 1,5kg dla bikera o masie 100kg? To nawet brzmi zabawnie Miał ktoś z was styczność z obręczami XR3500 ? Oraz tymi cieniusieńkimi szprychami ? Nie miał bym wrażenia przy swojej masie że koła pływają ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 no cóż, albo lekkie, albo wytrzymałe albo tanie - wybierz dwa tworzenie coraz węższych obręczy to też błąd, im węższa obręcz, tym mniejsza powierzchnia opony styka się z ziemią = gorsza trakcja, ew. potrzeba zakładania większej opony żeby uzyskać większy balon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 Chyba przetestuje te na obręczach DT i szprychach Sapim laser . Obecnie mam szprychy DT o średnicy 1,8mm na całej długości , te będą po zewnętrznej 2,0mm i na środku 1,5mm . Cóż , zamówię je i niedługo opiszę jak się prezentują , wizualnie i praktycznie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.