tommyd Napisano 12 Marca 2013 Napisano 12 Marca 2013 Udało mi się dość skutecznie połamać ramę (tylny widelec) w moim starym trekingowym rowerze Kross, więc szukam czegoś nowego. Podobaj mi się Unibike Viper, tylko jak z wytrzymałością. W opisie na stronie jest: "Sportowe rowery o bardzo szerokim zakresie zastosowania. Idealnie łączą jazdę terenową z jazdą po asfalcie". Wydaje się to pasować do moich potrzeb tzn. rower z dużymi kołami, dobry na długie przeloty po utwardzonych drogach ale wytrzymały na tyle żeby kilkadziesiąt kilometrów po Kampinosie (błoto, wyboje i korzenie) też wytrzymał zwłaszcza, że mały nie jestem (182/95kg). Takie warunki pokonały starego Krossa.
99tomcat Napisano 13 Marca 2013 Napisano 13 Marca 2013 Jeśli połamałeś poprzedni rower postawił bym jednak ma mtb. Wejdź w nowy rozmiar koła 29", dobierz sobie odpowiednia szerokość i bieżnik opon. Rower będzie równie uniwersalny, a rama zniesie więcej
ptachu Napisano 13 Marca 2013 Napisano 13 Marca 2013 Jestem podobnego ciężaru człowiekiem i wymieniłem parę maili a propos wytrzymałości ram z firmami Kross i Unibike. Oto wnioski: - Kross - rower + rowerzysta + bagaże - mam się zmieścić w 100 kg; - Unibike - rower + rowerzysta + bagaże - mam się zmieścić w 140 kg; Brałem pod uwagę rowery Kross Evado i Unibike Viper/Zethos.
OrzelPiotr Napisano 13 Marca 2013 Napisano 13 Marca 2013 W krossie wcale nie trzeba się bardzo postarać by połamać ramę - znam kilka przypadków łącznie ze swoim (level a8) - gdzie rama po prostu sama pękła. Mam aluminiowego Gianta od 1996 roku który przeżył hardcore i nie ma na nim śladów pęknięć.
Kluska Napisano 13 Marca 2013 Napisano 13 Marca 2013 ja byłem w kilku sklepach które sprzedają rowery unibike, sprzedawca powiedział że nie miał żadnej reklamacji na temat ramy wiec prawdopodobnie są wytrzymałem sam byłem nastawiony na Authora Mission, ale tuż przed zakupem w sklepie powiedziano mi że jest limit wagowy 110kg (rower+kolarz+bagaż), ale ponownie wróciłem do pierwszego wyboru, czyli unibkie zethos zapis w karcie GW unibike na temat masy całkowitej 11 Przeznaczenie rowerów ze względu na wiek wraz z dopuszczalnymi masami całkowitymi : - rower dziecięcy koła 16” - wiek 3-6 lat, maksymalna waga rowerzysty i bagażu nie może przekraczać 30 kg - rower dziecięcy koła 20” - wiek 6-8 lat, maksymalna waga rowerzysty i bagażu nie może przekraczać 80 kg - rower młodzieżowy koła 24” - wiek 8-13 lat, maksymalna waga rowerzysty i bagażu nie może przekraczać 105 kg - rower na kołach 26” oraz 28” - dla dorosłych, maksymalna waga rowerzysty i bagażu nie może przekraczać 120 kg. Maksymalna waga roweru + bagaż + rowerzysta nie może przekraczać 140 kg.
Gutek1984 Napisano 13 Marca 2013 Napisano 13 Marca 2013 Witam. Zbliża się lato i szaukam roweru dla mnie. Problem pojawia się w momencie gdy dowiaduję się jaki ciężar maksymalny ma rower. Ważę niecale 150 kg w sklepie polecono mi 29-ner. Rower ma mi pomóc w zmniejszeniu wagi. Nie mam zamiaru na nim zjeżdżać po schodach, skakać i robić innych tego typu rzeczy. Mam zamiar jeździć w mieśce i lasku gdzie jest szosa. Jakiej marki rowery mogę brać pod uwagę żeby wytrzymały mój ciężar? W pracy uszkodziłem kręgosłup i myślę że najlepszy byłby rower typowo miejski ale on ma wąskie opony i może nie wytrzymać. A 29-ner z tego co widziałem to górski z grubymi oponami i taki mi zaproponował sprzedawca. Czekam na odzew znających temat. pzdr.
tommyd Napisano 13 Marca 2013 Autor Napisano 13 Marca 2013 Jestem podobnego ciężaru człowiekiem i wymieniłem parę maili a propos wytrzymałości ram z firmami Kross i Unibike. Oto wnioski: - Kross - rower + rowerzysta + bagaże - mam się zmieścić w 100 kg; - Unibike - rower + rowerzysta + bagaże - mam się zmieścić w 140 kg; No to Kross wypada słabo bardzo, jak dorzucę flaszkę z wodą to się nie zmieszcze. Jeśli połamałeś poprzedni rower postawił bym jednak ma mtb. Wejdź w nowy rozmiar koła 29", dobierz sobie odpowiednia szerokość i bieżnik opon. Rower będzie równie uniwersalny, a rama zniesie więcej Też o tym myślałem, ale trasy robimy po 50-60 km po puszczy kampinoskiej, gdzie jest każdy rodzaj terenu. Błoto, piasek, korzenie, ubuta polna droga i asfalt. Wybrałem się ostatnio jakimś kiepskim góralem i po 30km już miałem dość. W rowerze 29er musiałbym wymienić gumy na jakieś węższe, mostek na regulowany i jakąś bardziej wygiętą kierownicę do tego błotniki, bagażnik jakiś. Wychodzi spora dopłata do i tak droższego roweru.
Alex1680 Napisano 7 Lipca 2013 Napisano 7 Lipca 2013 Mi w przy wadze 96kg w Unibike Zethosie z 2011r rama pękła w tylnym trójkącie po roku i 5kkm, ramę wymieniono na ramę od Vipera 2012 po 15 miesiącach i 6kkm pękła w identyczny sposób. Rower używany głównie w turystyce i na dojazdach do pracy. Producent w instrukcji pisze o max 120kg z bagażem.
nemo2009 Napisano 8 Lipca 2013 Napisano 8 Lipca 2013 W rowerze 29er musiałbym wymienić gumy na jakieś węższe, mostek na regulowany i jakąś bardziej wygiętą kierownicę do tego błotniki, bagażnik jakiś. Wychodzi spora dopłata do i tak droższego roweru. Ale masz mocniejszy rower,który więcej wytrzyma od tego: Mi w przy wadze 96kg w Unibike Zethosie z 2011r rama pękła w tylnym trójkącie po roku i 5kkm, ramę wymieniono na ramę od Vipera 2012 po 15 miesiącach i 6kkm pękła w identyczny sposób. Rower używany głównie w turystyce i na dojazdach do pracy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.