Skocz do zawartości

[rower] Dawes Sardar - touring - prosze o opinie.


tomekkaf

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rower z II połowy lat dziewięćdziesiątych. Trochę udziwniony poprzez późniejszą modernizację (mam mieszane odczucia, co do zastosowanego w nim kokpitu) do konkretnego zastosowania i pod określoną osobę. Można w jakimś stopniu domyślać się, że dotychczasowy właściciel roweru chciał pogodzić w jednym, zastosowanie go na asfalcie oraz na szutrze i drogach gruntowych.

 

Ale najpierw napisz coś o sobie - predyspozycje, szczegóły zastosowania itd.

Napisano

Ma to byc rower na typowo sakwiarskie wyprawy. Osobiscie mam 192cm, 90kg. Dzisiaj musze sie upewnic czy przypadkiem nie bedzie on za maly...

Napisano

Jest za mały.

Lepiej byłoby rozglądać się za czymś na kołach 28" i w rozmiarach 60-62 cm.

 

 

Napisz jeszcze po jakich głównie nawierzchniach masz zamiar jeździć po Europie i Bałkanach, jak duży/ciężki ekwipunek?

Napisano

Owszem, rowerki przyjemne. Rozglądalem sie za rowerami na ramie Cr-mo tak wiec VSFy jak najbardziej. Zastanawiam się nad kołami 29" w Kodze, jak z popularnością tego rozmaru? Czy w odleglejszych miejscach balkanow beda tak latwo dostepne "w razie czego" jak bardzo popularne 26"? Wiadomo, mamy zalety rozwiazania 29".

 

Najwiekszym jednak problemem tych rowerów jest cena...

Napisano

Na Bałkanach nie ma problemu z dostępem do części dla rowerów trekkingowych 28" - kolega w Albanii kupował je nawet na bazarze, a były tam nowe i używane.

Wcześniej pisałeś, że będziesz głównie jeździł po asfalcie, więc trzeba być dalej konsekwentny - rower dobiera się pod dominujące zastosowanie. Z tego też względu nie za bardzo widzę 29er - to są rowery sportowe, coś w rodzaju większych MTB. Na asfalcie nie sprawdzą się dobrze, nawet jak zmienisz opony. To jest inna geometria oraz są tam stosowane dużo cięższe niż w crossach amortyzatory, które przydatne są tylko w terenie. Jeśli tak bardzo przywiązujesz wagę do niezawodności roweru (pytasz o dostępność części) to powinieneś raczej rozglądać się za prostymi i sprawdzonymi rozwiązaniami, które z byle powodu nie ulegają awarii, a w ostateczności jesteś w stanie je sam naprawić.

Napisano

Przy ekwipunku 25-30kg i masie własnej 90kg hamulce cantilever moim zdaniem dyskwalifikują ten rower. Do wyhamowania będzie ponad 120kg. Jeżeli zależy ci na spoerowej geometrii to cross. Jeżeli na wygodzie to treking z conajmniej dobrymi v-kami.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...