Skocz do zawartości

[9845gram] Gekko Aluminum 18" 2008r + Manitou R7 Super Absolute +


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Platformy muszą być z jednej strony , z drugiej SPD. Rowerem jeżdżę na co dzień czy na działkę czy do sklepu także koszenie trawy na działce w butach spd było by co najmniej śmieszne i nie praktyczne :)

Wymontuje te stalowe obwódki co da mi około 50-60 gram do przodu i po sprawie.

Gdyby ktoś był zainteresowany Manitou R7 to zapraszam na PW , zacznę polowanie na DT tylko zastanawiam się jeszcze nad modelem.

Pozdrawiam

Napisano

aaaa

nie widać dobrze na fotach , że to pół-spd :D

Nie lepiej pełne SPD + nakładki wpinane w bloki ?

I crank, i szimano mają takie do swoich



Zacisk sztycy to aerozine,aest,...łotewer czy znowu jakiś nołnejm?

Podoba mi się jego kształt.

Nie miałeś obaw przy dokręcaniu / polecasz?

Napisano

Aerozine 9 gram włącznie ze śrubką . Lekki jak piórko i takie też ma trzymanie.

Sztyca mi wpadała do środka , zaciśnięty był do granic możliwości a i tak nie trzymał sztycy.

Ostatecznie zastosowałem patent który sprawdził się w innej ramie.

Pokryłem delikatną warstwą emalii wewnętrzne ścianki rury pod siodłowej i jak ręką odjął , trzyma że aż miło.

Fajnie wygląda ale nie polecam dla bikera powyżej 60kg.

Napisano (edytowane)

Mój turnero-podobny też 9g i trzyma bez problemu rama+sztyca alu.

Może to kwestia węgla rama+sztyca ?

Edytowane przez bartnik
Napisano (edytowane)

Nie inaczej . Pasta powinna załatwić sprawę.

Chociaż w Gekko który jest alumioniowy przy zacisku także o wadze 9 gram ale innej średnicy były identyczne problemy.

Może to sygnał żeby zrzucić parę kg :)?

Pozdrawiam

Edytowane przez matis1906
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Tak jak rozmawialiśmy , na celowniku Cannondale , jak na razie wstrzymam się od szczegółów  ale jestem na dobrej drodze żeby zdobyć jeden - konkretny egzemplarz. No Saint zostaje u mnie , nie znalazł się chętny :)

A tu mam mały dodatek , samoróbka carbonowego dystansu 20mm , waga 8 gram. Poprzedni alu dystans ważył 14g , więc -6g do projektu :)

8408731.jpghttp://pokazywarka.pl/exyen1/

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witam kolegów po przerwie , tak jak pisałem w ostatnim poście szukałem Cannondale , znalazłem dokładnie ten model którego szukałem.

Z początku chciałem się pozbyć No sainta ale szybko zorientowałem się że nie odzyskam pieniędzy włożonych w jego budowę , postanowiłem więc poszukać alternatywnej drogi do stworzenia czegoś "budżetowego" , no dobra , bardziej budżetowego od poprzednika . Trafiłem na ciekawą bazę do której mógłbym zaadoptować osprzęt z no sainta . I tak : sprzedałem ramę , koła i szukam chętnego na R7 . W zamian mam ciekawą ramę Corrateca X-vert , trochę carbon trochę alu ( rozmiar 17,5" zdecydowanie lepiej pod 178cm wzrostu od 19-tki no sainta ) , koła XT m775 tubeless ready i suntour axon z blokadą w kierze. .Do kompletu brakuje pewnych elementów , na zdjęciu przedstawiam w pół gotowego bike'a . Wagi jeszcze nie znam , na pewno będzie cięższy o około 700gram , pozytywna strona to taka że nadal będzie poniżej 10 kg.

 

Prezentuję fotografię :)

9269136.jpg?1384612381

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

[ciach...] W zamian mam ciekawą ramę Corrateca X-vert , trochę carbon trochę alu ( rozmiar 17,5" zdecydowanie lepiej pod 178cm wzrostu od 19-tki no sainta ) [ciach...]

 

Naprawdę 17,5 calowa rama bardziej pasuje Ci od 19" przy prawie 1,8 m wzrostu?

Ja sam dłuższy czas jeździłem na ramie 17,5" (zdecydowanie za mała), ostatnio była 19", przez kawałek czasu przetyrałem nawet ramę 16"(oczywiście za mała, ale to rama do sportów grawitacyjnych, więc jeszcze dało się jeździć), teraz zaś mam coś w granicach 20-20,5" i jak dla mnie jest to najwygodniejsza rama z tych co miałem, a jestem raptem wyższy od Ciebie o 1-2 cm.

Rozumiem, że każdy ma inne preferencje, ale nawet producenci ram na taki jak nasz wzrost radzą brać 19-20" przy rowerze MTB...

Edytowane przez TomoTonyHalik
Napisano

Tak , kiedyś miałem speca rozmiar 21" , niby spoko rama duża , wygodna ... dopóki nie przesiadłem się na 18-tkę .Inna zwrotność , lepsze wyczucie roweru , w końcu zacząłem się mieścić między drzewami .

Cannondale mam 17,5 z początku szukałem 18,7 ale cieszę się że ostatecznie kupiłem rozmiar mniejszy.

Nie wrócę do większego rozmiaru niż 18.

Napisano

"postanowiłem więc poszukać alternatywnej drogi do stworzenia czegoś "budżetowego""

Tak , to moje zdanie . W czym kłopot ? Jeżeli jesteś polonistą to nie wysilaj się :)

 

Co do poprzedniego postu to wspomniałem o Cannondale gdyż w głównej mierze za jego sprawą kupiłem Corratec'a w tym rozmiarze.

Sam na początku myślałem że 17,5" to dziecinny rozmiar , ale przekonałem się szybko jak bardzo się myliłem.

Napisano

Nie, nie jestem polonistą. Wręcz przeciwnie :) Bartnik pytał się skąd carratec skoro pisałes o Cannonie, więc zacytowałem co napisałeś, żeby wyjaśnić sprawę 2 różnych marek ram

Napisano

Mam 177 cm wzrostu i jeździłem na ramie No Sainta Angel 18" i była na mnie za krótka. Wzrost to nie jest dobry wyznacznik. Teraz mam 19" Haibike i czuje się dużo lepiej ;)

Napisano

Zgadzam się, wzrost nie jest wyznacznikiem . Przyznam szczerze że przez moje łapy przewinęły się już różnego rozmiaru ramy i moje osobiste odczucie jest takie że pewniej czuję się na małej ramie , tj. ciut mniejszej niż deklarują pod moją wysokość nóg. Różne są kryteria w doborze ramy , grunt w tym żeby się dobrze na niej czuć :)

Zastanawiam się czy inwestować w opony tubeless ready , koledzy na forum nie pozostawiają złudzeń , podobno do dętek mało kto wraca.

Jak tam wasze odczucia ? Warto sypnąć 300zł na 2 oponki ?

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Ja do dętek już nie wrócę :D myślę że warto mimo kosztów. Pod warunkiem że nie jesteś jednym z tych fanatyków którzy bija w koło 4bary :D 

Ten system pokazuje pazury dopiero przy ciśnieniach w okolicy 2bar i mniej.

Napisano

Ja czekam tylko na sezon i zmieniam na tubeless, a właściwie przerabiam kółka i kupuję oponki tubeless ready.

Ilość kapci jaką złapałem w ciągu ostatnich trzech miesiącach jest zatrważająca. Przyczyny były różne: od jakiegoś zadzioru na opasce od obręczy, po kolce, snejki, oraz rozłażenie się wylajtowanych sklejonych dętek przy dynamicznej jeździe i dużym ciśnieniu w oponie.

Gdybym nie łatał kapci i nie miał w zapasie jakichś tam dętek, i jeszcze nie daj boże chodził z wymianą do serwisu, to już by mi się zwróciło za przejście na system bezdętkowy :P

A wcale nie jeżdżę na delikatnych i wylajtowanych oponkach...

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

szczerze mówiąc to dość dziwne zestawienie, fajny sprzęt i axon z przodu. Jeździłem na Axonie sezon, teraz mam Sida i według mnie Axon pracuje tępo. Ale poza tym rowerek bardzo ładny :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...